häälaina
opiskelen ja mies töissä. kaikkea ei ehditä säästää ja vanhempien pussille ei kiinnosta mennä ronkumaan:)
onko kokemuksia muilla?? meidän pakko ottaa muutamana tuhannen egen laina.
Kommentit (73)
Maksuaika piteni 2kk:tta mutta maksamme korkojen vuoksi satoja euroja vähemmän. Aikaisemmin maksoimme autolainaa rahoitusyhtiölle 250euro/kk
Nyt yhditetyn lainan lyhennyt 250euroa/kk ja tosiaan maksuaikaa 2kk:tta enemmän
-6000e lainaa ottanut-
tai ainakin sen ap.n sisko..
samanlainen on tuo ajatuksenlento... *tirsk*
vai mitä siskot?
t. Maistraatissa naimisiin mennyt, vaikka ainoana lapsena olisi kyllä ollut pappa joka olisi maksanut vaikka mimmoiset häät
Mekin aluksi ajateltiin, että pienet häät ja ehdottomasti halvalla. Sitten tuli mietittyä seuraavia asioita:
- kuka meille muka ilmaiseksi tekee ruoat, tarjoilee ja siivoaa?
- ketä oikein kutsutaan: pelkkä suku olisi masentavaa, mutta toisaalta kaverijuhliakaan ei tahdottu pitää = n. 70 vierasta.
- Miten me autottomat ja minä raskaana hoitaisimme järjestelyt jossain kauempana sijaitsevaan juhlapaikkaan (asumme Helsingin keskustassa)?
Ja lopulta: miksemme soisi itsellemme unelmiemme häitä? Meillä on ollut rankka alkutaival ja olemme kovasti nähteet vaivaa tämän suhteen eteen. Halusimme nauttia itse, tehdä ikimuistoisen juhlan. Muistelen hyvällä sitä, että saimme kuitenkin unelmiemme häät.
Häihin meni ehkä 7000 euroa, kaikki omakustanteena. Vanhemmiltamme emme edes pyytäneet, eivätkä he antaneet. Tai antoihan oma äitini 100 euroa johonkin tiettyyn juttuun.
Nyt on tunne, että häät tuli todella vietettyä:)
Mun mies kosi 5 vuoden yhdessäolon jälkeen, eikä todellakaan kiinosta alkaa säästämään toista viittä vuotta, että se päivä viimein koittaa. Mutta jokainen tyylillään!
Vierailija:
Ennen ei juhlita. Kun ei ole varaa, niin ei ole.
..ottaa nyt lainaa häihin..hihii!! kuka hullu nyt oikeesti niin tekis?
ihanan moneen av mammaan upposi tämä...jes!!
ap *haltioissaan onnistuneesta provosta!*
Tuo nron. 16 juttu oli tosi hieno, häihin oli varmasti tosiaan panostettu kun suunnitteluaikakin niin pitkä..
Oisko ap jotain itua siinä?
Vierailija:
aplle tulee varmasti ihanan lämminhenkiset häät :DDD
jos on morsiammesta kiinni!
Minä en NIIHIN häihin lähtisi, morsian ois kaunis kuin pyörremyrsky katriina ja tuhoaisi kaiken poikkipuolisen tieltään XD
sehän kuulu just asiaan! ihana että uppos suhunkin!
ap
Vierailija:
Mun mies kosi 5 vuoden yhdessäolon jälkeen, eikä todellakaan kiinosta alkaa säästämään toista viittä vuotta, että se päivä viimein koittaa. Mutta jokainen tyylillään!Vierailija:
Ihan niinkuin ei voisi olla onnelliset yhdessä ilman papin aamenta -no, meiltä se ainakin onnistuu. Jos te tarvitsette juhlat sitä varten, niin kaikin mokomin, jokainen tyylillään, tosiaan ;D
ihan tahallaan, tottakai säästetään kaikki mitä opiskelijana pystyy ja häihin aikaa kaksi vuotta:)
ap
että mitenkä rakastuneita ja onnellisia sitä nyt sitten ollaan.
toisille riittä rakkaus ja romantiikka..
surullista että joillekin isot häät (vakka lainallla) on sama kuin romantiikka.
toivottavasti on rahaa harrastaa romantiikkaa jatkossakin..
mene kesätöihin.
vai eikö työnteko kiinnosta?
Onnistuu vallan mainiosti!!
Kannattaa miettiä onko lainan ottaminen oikeasti järkevää..
Meillä ainakin oli unelmiemme häät ja iloisia olimme myös siitä että kaikki oli itse suunniteltua, hankittua ja itse maksettua.. =)
Eikä olisi tullut mieleenikään että pappa maksaisi, olinhan asunut kotoa poissa jo vuosia..
" Näytetään" että näin ihanan kalliisti rakastetaan toisiamme...?
huvittavan lapsellisia vastauksia! asuntolainaa maksetaan koko ajan minkä keritään, uusi auto jo maksettuna:) siitä ei paljo säästöön jää, jos ei tiputa kk lainaerää...
taitaa oikeasti olla kateutta (TAAS) ilmassa. hienoahan se olisi vipata tuo summa joltain sukulaiselta, mutta halutaan hoitaa tämä ilman kenenään sotkemista tähän:)
kiitos fiksuille vastaajille, lähdenpä tonne naikkarin puolelle, siellä ei pysty kukaan vittuilemaan anonymiteetin turvin... toisin kuin aivot vapaalla:D
ap
NIIN METSÄ VASTAA, KUIN SINNE HUUDETAAN!
Vierailija:
Huh mikä myräkkä???? Ilmeisesti nyt haluatte olla ilkeitä
Alussa sulle vastailtiin ihan kunnolla, itse olit v-mäinen kaikille joten homma lähti sitä rataa... ens kerralla vähä asennetta siihen hommaan.
t.3
asuntolainaa maksetaan koko ajan minkä keritään, uusi auto jo maksettuna:) siitä ei paljo säästöön jää, jos ei tiputa kk lainaerää...
***no millä rahall meinasit sitten maksaa sitä hää lainaa??? jotenkin sä kokoajan kuvittelet, ettei sitä lainaa tertte maksaa pois, ihan ku se olis ilmasta rahaa.. " voihan sen sit liittää asuntolainaan" .. mutta teillähän siis on JO se asuntolaina?? ja sä opiskelija? miten meinasitte lisää lainaa saada jos sun tuolt on pelkkä opintotuki? ja nyt jo maksatte maksimimäärän lainaa kuukaudessa, kun säästöön ei jää mitään??
vastaa vielä ap, jos pystyt, he!
taitaa oikeasti olla kateutta (TAAS) ilmassa. hienoahan se olisi vipata tuo summa joltain sukulaiselta, mutta halutaan hoitaa tämä ilman kenenään sotkemista tähän:)
kiitos fiksuille vastaajille, lähdenpä tonne naikkarin puolelle, siellä ei pysty kukaan vittuilemaan anonymiteetin turvin... toisin kuin aivot vapaalla:D
ap
[/quote]
Vierailija:
ei maksa isukki eikä äityliini häitämme, vaan odotamme sitä päivää joskus tulevaisuudessa, että meillä on VARAA IHAN ITSE KUSTANTAA HÄÄMME -ILMAN LAINAA!