Huoh, äitini yrittää parittaa minua epäkiinnostavalle jätkälle...
Itse asiassa juonessa on ilmeisesti mukana myös enoni vaimo sekä isoäitini.
Eilen olimme kesäjuhlissa, vieraina sekä sukulaisia että muita, ja paikalla oli myös nuoria miehiä, minulle (ja äidilleni) uusia tuttavuuksia. Ohjelmaan kuului myös tanssia, tyyliin perinteiset "latotanssit". Olen surkea tanssimaan, mutta muutamalle pyytäneelle tanssipariksi suostuin kuitenkin kohteliaisuudesta, ja juttelin heidän kanssaan illan mittaan jonkin verran. Tämän yhden kanssa hieman enemmän, koska hän sattui hakeutumaan kanssani puheisiin, ilmeisesti oli kiinnostunut minusta, minkä myös äitini ja enon vaimo taisivat laittaa merkille. Jep, no, ihan mukava tyyppi olikin, mutta suurempaa kiinnostusta ei puoleltani syttynyt, eikä ole minulla mies hakusessakaan.
No enon vaimo ilmeisesti tiesi sitten tämän jätkän vanhemmat (pienestä kylästä, jossa olemme tällä hetkellä vierailemassa sukulaisilla), en tiedä, mutta jotain kautta hankki tämän tyypin puhelinnumeron. Ja koska en usko, että äitini omatoimisesti ryhtyisi tällaiseen toimintaan, ylipuhui/suostutteli äitini kutsumaan tuon tyypin kylään tänään, kahville ja erityisesti minua tapaamaan. Ja tästä sain tietää noin puoli tuntia sitten, ja jätkä oli saapumassa vartin sisään. Kun äiti ilmoitti tästä, sanoi hän suunnilleen "Käypäs nyt laittamassa itseäsi vähän.. nätiksi!" Voi jumalauta! Vitutuskäyrä nousi hetkessä, mutta pysyin tyynenä, hymyilin nätisti ja sanoinkin heti meneväni vaihtamaan vaatteet ja laittamaan hiukseni. Minkä teinkin, nimittäin vaihdoin lenkkivaatteet päälle, hiukset ponnarille, juoksukengät jalkaan, ja sitten odottelin että odotetun vieraan auto kaartaisi pihaan.
No, voitte kuvitella äidin ja enon vaimon venähtäneet naamat kun lampsin portaita alas juoksuvermeissä, samalla kun se jätkä kolkutteli ulko-ovella. Mummo sentään vain nauroi. :D Moikkasin tyyppiä kuistilla silleen "Ai moi! Enpäs osannu oottaa sua, mutta sisällä on kahvit just keitettynä, sinne vaan, moikka! " tjsp. Vähän hävettää nolata se tyyppikin tuossa samalla, mutta oikeasti, EN SIEDÄ sitä, että mulle etsitään miesehdokasta ja vaivihkaa (melko suoraa toimintaa kyllä?) yritetään parittaa...
Noniin, tulipas pitkä tarina (ainakin puhelimella kirjoitettuna tuntuu siltä), ja nyt olen siis "lenkillä" eli istun puiston penkillä ja kirjoitan avautumista vauvapalstalle :D Ja mietin, että milloin on turvallista mennä takaisin. No oon mä vähän juossutkin, päästänyt höyryjä ja niin. En ikinä ennen ole vittuillut äidilleni, jos tämän nyt voi sellaiseksi laskea. Vähän lapsellinen ehkä olin. Vai?
Kommentit (60)
Järjestetyt avioliitot on ihan normaalia maailmalla
Mä ymmärrän sua täysin! Aikuistuttuaan saa itse päättää kenen kanssa haluaa tutustua, kuka herättää mielenkiinnon, milloin on sopiva aika jne. Ajattelematonta ja päälläpäsmäröivää sukulaistesi käytös. Hienoa, että osaat laittaa rajat:)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 19:55"]
Aika lapsellista, olet vielä kylässä ja alat määräillä ketä isäntäväki saa kutsua kylään ja ketä ei. Siis todella epäkohteliasta käytöstä. Käyttäydy noin omassa kodissasi mutta älä silloin kun olet itse vieraana.
[/quote]
Kerrottakoon, että kyseessä on mummolani, joka on kuin toinen kotini, joten varsinaisesti emme ole "kylässä". Ja toki saavat kutsua ja kestitä ketä haluavat, mutta olettaisin kutsujan seurustelevan vieraiden kanssa sitten. Ja muita, esimerkiksi siskoani ja serkkujani (tai enoani) ei pyydetty "laittautumaan nätiksi" ja istumaan kahvipöytään odottelemaan vierasta. Ei, serkut lähtivät kalaan kenenkään moittimatta ja sisko kunhan vain puuhaili omiaan. Ärsyttää.
23, olen 23-vuotias, ja mainittakoon vielä jätkän ikä 25.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 19:25"]
Käveleskelen tässä jo hiljakseen takaisin päin muuten, ja mietin, kertooko tuollainen omille jälkeläisille parin etsiminen jostain kriisistä? Äitini on viisikymppinen, enon vaimo muutaman vuoden vanhempi. Itse en ole vielä mielestäni niin vanha, että vanhaksi piiaksi jäämistä tulisi pelätä, olen 23 :D aloittaja
[/quote]
Olen miettinyt samaa. Tuleeko mammoille joku viidenkympin kriisi? Moniko äiti myöntää syyllistyneensä "siinäpäs olisi sinulle hyvä mies!" vihjailuihin? Monenko äiti on tehnyt tätä? Miksi?
Olen noin 30-vuotias mies, ja äitin kysellessä näitä naisasioita, vastaan "en tarvitse vaimoa tai tyttöystävää, minulla riittää seuraa muutenkin". Yleensä keskustelu loppuu siihen tehokkaasti.
Nojoo, ehkä parempi ettet sittenkään laita sille tyypille mitään viestiä.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 19:46"]
Huh, äiti laittoi juuri viestin "Missä olet? Xxxxkin on jo ehtinyt lähteä." vastasin, että tulossa jo, onko sauna lämpeässä ja että viitsisitkö antaa xxxxn numeron. Huh!
[/quote]
Tätä en usko....miksi kysyisit jostain saunasta ja numerosta viestissä, kun olet menossa juuri kotiin...ja muutenkin olet "ärsyyntynyt" äitisi toiminnasta...taitaa olla keksitty koko tarina...
Jos tämä olisi ollut tarina, olisi tyttö joutunut lenkillä jonkin yllättävän vaaran uhkaamaksi. Hänet kuitenkin pelastaisi tämä pakit saanut nuori mies, joka olikin tullut etsimään tyttöä!
Kun vaaran kaikottua mies tulee tytön luokse, hän tarttuu tyttöön katsoen samalla silmiin ja kysyy vakavalla äänellä "Oletko kunnossa?", ei tyttö enää ole varma, johtuuko hänen kiihtynyt sydämen sykkeensä jo ohi menneestä vaarasta vai jostakin muusta...
Arvioikaa, mammat. Olenko ymmärtänyt mitään naisille suunnattujen tarinoiden logiikasta?
-kokematon mies 25v
P.S. Pahoittelen tasoa, en harrasta kirjoittamista.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 20:04"]Mä ymmärrän sua täysin! Aikuistuttuaan saa itse päättää kenen kanssa haluaa tutustua, kuka herättää mielenkiinnon, milloin on sopiva aika jne. Ajattelematonta ja päälläpäsmäröivää sukulaistesi käytös. Hienoa, että osaat laittaa rajat:)
[/quote] Samaa mieltä! :)
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 13:40"]
Jos tämä olisi ollut tarina, olisi tyttö joutunut lenkillä jonkin yllättävän vaaran uhkaamaksi. Hänet kuitenkin pelastaisi tämä pakit saanut nuori mies, joka olikin tullut etsimään tyttöä!
Kun vaaran kaikottua mies tulee tytön luokse, hän tarttuu tyttöön katsoen samalla silmiin ja kysyy vakavalla äänellä "Oletko kunnossa?", ei tyttö enää ole varma, johtuuko hänen kiihtynyt sydämen sykkeensä jo ohi menneestä vaarasta vai jostakin muusta...
Arvioikaa, mammat. Olenko ymmärtänyt mitään naisille suunnattujen tarinoiden logiikasta?
-kokematon mies 25v
[/quote]
Itse asiassa tytön olisi pelastanut vaarasta ihan uusi miestuttavuus, johon tyttö tietenkin palavasti rakastuisi. Miehellä on kuitenkin menneisyydessään jotain kyseenalaista, josta tyttöä varoitellaan, mutta hän ei välitä. Myöhemmin mies sitten häpäisee tytön jotenkin, ja samalla tämän koko perheen (häpäisy voidaan välttää menemällä naimisiin ja miehelle maksettavilla rahallisilla korvauksilla) tai paljastuu, että mies onkin koko ajan ollut kihloissa toisen kanssa, ja lopulta jättää tytön. Rakkaudesta riutunut neitokainen kokee valaistumisen vaellellessaan nummilla, ja toteaa alkuperäisen nuoren miehen varmasti hänelle sopivimmaksi valinnaksi. Tyttö siis nielee ylpeytensä, mutta ei kumminkaan paljasta tunteitaan, ja ajattelee menettäneensä tämän nuoren miehen iäksi. Nuori mies kuitenkin edelleen rakastaa tyttöä, ja sattumalta he kohtaavatkin kaksin kesäyössä. Häät järjestetään vielä samana kesänä.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 13:53"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 13:40"]
-kokematon mies 25v
[/quote]
Itse asiassa tytön olisi pelastanut vaarasta ihan uusi miestuttavuus, johon tyttö tietenkin palavasti rakastuisi. Miehellä on kuitenkin menneisyydessään jotain kyseenalaista, josta tyttöä varoitellaan, mutta hän ei välitä. Myöhemmin mies sitten häpäisee tytön jotenkin, ja samalla tämän koko perheen (häpäisy voidaan välttää menemällä naimisiin ja miehelle maksettavilla rahallisilla korvauksilla) tai paljastuu, että mies onkin koko ajan ollut kihloissa toisen kanssa, ja lopulta jättää tytön. Rakkaudesta riutunut neitokainen kokee valaistumisen vaellellessaan nummilla, ja toteaa alkuperäisen nuoren miehen varmasti hänelle sopivimmaksi valinnaksi. Tyttö siis nielee ylpeytensä, mutta ei kumminkaan paljasta tunteitaan, ja ajattelee menettäneensä tämän nuoren miehen iäksi. Nuori mies kuitenkin edelleen rakastaa tyttöä, ja sattumalta he kohtaavatkin kaksin kesäyössä. Häät järjestetään vielä samana kesänä.
[/quote]
Ei jeesus. =D
Älä tekstaile miehelle mitään, hän voi luulla että ajatteletkin häntä kuitenkin yms.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 13:53"]
[/quote]En ajatellut käänteitä noin pitkälle. Minulla oli ehkä mielikuva jostakin kevyestä ja suloisesta suhteen alkamisen kuvauksesta, mutta siitä ei luullakseni olisi helppo saada myyvää ilman suurempaa draamaa.
-45
[/quote]
En siis tarkoittanut etta tarinassasi olisi ollut mitään vikaa, päinvastoin! Se ja ap:n viittaus Austeniin saivat vain mielikuvitukseni liikkeelle.. :D
älähän nyt, äippä on jo sopinut sulle avioliiton, eik ole kätevää kun ei itse tarvitse etsiä ;)[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 17:56"]
Itse asiassa juonessa on ilmeisesti mukana myös enoni vaimo sekä isoäitini.
Eilen olimme kesäjuhlissa, vieraina sekä sukulaisia että muita, ja paikalla oli myös nuoria miehiä, minulle (ja äidilleni) uusia tuttavuuksia. Ohjelmaan kuului myös tanssia, tyyliin perinteiset "latotanssit". Olen surkea tanssimaan, mutta muutamalle pyytäneelle tanssipariksi suostuin kuitenkin kohteliaisuudesta, ja juttelin heidän kanssaan illan mittaan jonkin verran. Tämän yhden kanssa hieman enemmän, koska hän sattui hakeutumaan kanssani puheisiin, ilmeisesti oli kiinnostunut minusta, minkä myös äitini ja enon vaimo taisivat laittaa merkille. Jep, no, ihan mukava tyyppi olikin, mutta suurempaa kiinnostusta ei puoleltani syttynyt, eikä ole minulla mies hakusessakaan.
No enon vaimo ilmeisesti tiesi sitten tämän jätkän vanhemmat (pienestä kylästä, jossa olemme tällä hetkellä vierailemassa sukulaisilla), en tiedä, mutta jotain kautta hankki tämän tyypin puhelinnumeron. Ja koska en usko, että äitini omatoimisesti ryhtyisi tällaiseen toimintaan, ylipuhui/suostutteli äitini kutsumaan tuon tyypin kylään tänään, kahville ja erityisesti minua tapaamaan. Ja tästä sain tietää noin puoli tuntia sitten, ja jätkä oli saapumassa vartin sisään. Kun äiti ilmoitti tästä, sanoi hän suunnilleen "Käypäs nyt laittamassa itseäsi vähän.. nätiksi!" Voi jumalauta! Vitutuskäyrä nousi hetkessä, mutta pysyin tyynenä, hymyilin nätisti ja sanoinkin heti meneväni vaihtamaan vaatteet ja laittamaan hiukseni. Minkä teinkin, nimittäin vaihdoin lenkkivaatteet päälle, hiukset ponnarille, juoksukengät jalkaan, ja sitten odottelin että odotetun vieraan auto kaartaisi pihaan.
No, voitte kuvitella äidin ja enon vaimon venähtäneet naamat kun lampsin portaita alas juoksuvermeissä, samalla kun se jätkä kolkutteli ulko-ovella. Mummo sentään vain nauroi. :D Moikkasin tyyppiä kuistilla silleen "Ai moi! Enpäs osannu oottaa sua, mutta sisällä on kahvit just keitettynä, sinne vaan, moikka! " tjsp. Vähän hävettää nolata se tyyppikin tuossa samalla, mutta oikeasti, EN SIEDÄ sitä, että mulle etsitään miesehdokasta ja vaivihkaa (melko suoraa toimintaa kyllä?) yritetään parittaa...
Noniin, tulipas pitkä tarina (ainakin puhelimella kirjoitettuna tuntuu siltä), ja nyt olen siis "lenkillä" eli istun puiston penkillä ja kirjoitan avautumista vauvapalstalle :D Ja mietin, että milloin on turvallista mennä takaisin. No oon mä vähän juossutkin, päästänyt höyryjä ja niin. En ikinä ennen ole vittuillut äidilleni, jos tämän nyt voi sellaiseksi laskea. Vähän lapsellinen ehkä olin. Vai?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:08"]Jätkä tanssahteli sun kanssa, ja äitisi kutsui sen sua tapaamaan. Sinä reagoit tilanteeseen pakenemalla lenkille, ja huikkaat vielä lähtiessäsi ettet tiennyt miehen tulosta mitään. Melko aikuismaista ja muut huomioivaa käytöstä sinulta. Toivottavasti se jätkä panee siellä sun mutsiasi perseeseen niin kovaa, että joudut kaksi viikkoa kuuntelemaan äippäsi valitusta kipeästä takapuolesta.
[/quote]
Jos se jätkä ei kiinnosta alkuunkaan, niin helvettiäkö sillä on väliä ketä se panee ja minne?
Hahhaa, olisin tehnyt aivan samoin! Vitut miehistä, vielä enemmän vitut tollasista parittajista!
En tosin olisi äidiltä pyytänyt miehen numeroa, vaan ihan salaa kaikessa hiljaisuudessa ottanut sen selville ja laittanut pahoittelut ;)
Aloittaja täällä, ajattelin kertoa vielä jatkoa, jos joitain sattuu kiinnostamaan :D Sen tyypin kyläily oli sitten jäänyt vain lyheen kahvihetkeen kera äitini, enoni vaimon sekä mummoni. Varmasti ollut rattoisaa, voi apua! No, enon vaimo kyllä sellainen suupaltti, että jätkä selvinnyt luultavasti nyökkäilemällä ja myötäilemällä. Ilmeisesti minusta ei ollut juuri puhuttu, enon vaimo sanoi että mukavaa heillä oli ollut ilman minuakin, ja jaksaa vielä kehua kuinka mukava poika se xxxx onkaan :D Yritin kommentoida sarkastisesti, että eikös vain olekin, ehkäpä pyydän sitä joskus mun kanssa lenkille, nyt kun minullakin on sen numero! Äiti on vain kommentoinut että "missäs kävit?" silloin kun palasin, ja on kuin mitään ei olisi tapahtunut, ehkä jonkinlainen anteeksipyytelevä sävy sillä on minulle puhuessaan. Äiti raukka, en ole sille edes vihainen tai mitään!
Jätkälle en ole vielä saanut aikaiseksi sitä viestiä lähetettyä, ongelma asian muotoilussa! Any help?
Aloittaja
Aika lapsellista, olet vielä kylässä ja alat määräillä ketä isäntäväki saa kutsua kylään ja ketä ei. Siis todella epäkohteliasta käytöstä. Käyttäydy noin omassa kodissasi mutta älä silloin kun olet itse vieraana.