Pesetkö kaikki ostamasi uudet vaatteet ennen käyttöönottoa?
Itse pesen kaikki muut, paitsi sukat (harvemmin kukaan niitä sovittanut) ja takkeja/ulkoiluhousuja.
Kommentit (69)
Niin ja pesette ne jo ennen sovitusta vai?
En ole koskaan pessyt omia enkä lasten. Tuntuu niin turhalta kun joka tapauksessa päivän käytön jälkeen varsinkin lasten vaattet ovat pesun tarpeessa.
Miulle riittää valtiovallan valvonta. Jos peulapussa lukee pestävä ennen käyttöä, saatan pestä..tai sitten en. Yleensä näitä merkintöjä on vain vuodevaatteissa
En koska ei ole allergioita ja koska nykyisin, varsinkaan laadukkaimmissa tekstiileissä, ei käytetä enää mitään vaarallisia aineita. Juhla- ym "paremmissa" vaatteissa on lisäksi tehtaan jäljiltä glanssia joka saa ne näyttämään paremmalta ja kestää muutaman pesun.
Alusvaatteet nyt menee pesuun päivän käytön jälkeen muutenkin.
Pesen kaikki. Katsoin kerran dokumentin mitä kaikkea myrkkyjä niissä on suihkutettuna esim. Homeenestoaine. En pystyisi käyttämään pesemättä.
En ole niin herkkäihoinen että pesisin muuta kuin lakanat ennen käyttöä.
No etenkään tummia farkkuja en pese heti!? Uusimmat ihan tummat nudien denim-farkkuni on ostettu joskus alkuvuodesta eikä pesty vielä kertaakaan. Ja käytetty siis hyvinkin paljon. Kun antaa tarpeeksi kauan kulua ennen ekaa pesua niin niistä tulee tosi hienot. Tuulettanut olen aina välillä.
Pesen yleensä kaikki mitkä ovat ihoa vasten, tai no, hanskoja tai pipoja ei ole tullut pestyä..
Pesen, koska Kauko-Idän tehtaassa ei ole kovin puhdasta. Sukat pesen myös siksi, että pesty sykka imee hikeä paremmin eli ei hiosta.
Pesen lähes kaikki vaatteet (en ulkotakkeja yms.) en tiedä mistä tapa on tullut mut on mukavampi käyttää kun on ensin pessyt uudetkin vaatteet.
Pesen kaikki paitsi ulkoiluvaatteet. Äklöä kun ei tiedä kuka niitäon lääppinyt tai missä lattialla ne ovat kaupassa pyörineet + kemikaalijäämät.
mua kauhistuttaa tää ketju, et kuika moni ei pese... itse pesen aina, en visi kuvitellekaan alkamaan käyttää vaatetta pesemättä.
Tilaan suurimman osan vaatteistani netistä ja lähes kaikki on pakko pestä ennen käyttöönottoa, koska ne haisevat kammottavalle. Varsinkin jo aiemmin mainitut tummat farkut joutuu joskus pesemään parikin kertaa, ennen kuin haju häviää.
pesen aina kaikki, elleio ole "pakkotilanne" ja vaate on laitettava päälle pesemättä. Minua ei ällötä että muut ovat sovittaneet. Pesen siksi, että niissä saattaa olla erilaisia haitallisia kemikaalea. Ja kyllä oikeaoppisesti vaatteet pitää pestä ennen käyttöä juuri näiden kemikaalien takia jotka sitten ensimmäisessä pesussa lähtevät vaatteesta.
Tottakai. Syyt onkin jo moneen kertaan mainittu. Niitä on muutkin sovitelleet, ovat voineet pyöriä lattialla ja ties missä ja haluan pestä kaikki irtovärit ja muut aineet pois.
Siksi pesen ainakin kaikki iholle tulevat, kun muuten ne voivat aiheuttaa sietämätöntä kutinaa.