Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile ärsyttävin facebook-kaverisi

Vierailija
12.07.2014 |

Itselläni on reilu parikymppinen tuttu joka lataa Facebookkiin jatkuvasti suutelu kuvia miehensä kanssa. Näitä siis ilmestyy säännöllisesi pari viikossa eri maisemissa, kotona yms. Ennen tätä nykyistä miestään näitä samoja kuvia tuli hänen eksiensä kanssa. (Tietaisipä vaan mies tästä...) Lisäksi ilmestyy muitakin statuksia jotka liittyvät parisuhteen hehkutukseen esim. erilaisia runoja, sydämiä toisen seinälle yms. Nyt pariskunta menikin kihloihin ja eiköhän sormuksista tule nyt jatkuvasti kuvia. En ymmärrä miksi sama rengas pitää kuvata moneen kertaan???

En ole kateellinen, en vaan koe että parisuhde asiat pitää tuoda julki lähes päivittäin Facebookin kautta.

Kommentit (310)

Vierailija
41/310 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks työtön nainen joka valittaa kaikesta. On liian kuuma, kylmä, ei oo rahaa, silti mikään työ ei kelpaa. Haluis tehä kaikkee mutku mutku ei oo rahaa/kaveria/aikaa/välineitä. Mutta en poista koska päivityksille on mukava tuhahdella ja naureskella. :D

Vierailija
42/310 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen nainen joka elää miehensä siivellä talvet kun ei kiinnosta tehdä töitä. (tekee kesät suhteilla siis kausitöitä joita yleensä opiskelijat tekevät)
Talvisin arkipäivitykset on luokkaa

"Oon tänään ehtinyt jo siivota, pyykätä, käydä salilla, kaupassa, leiponut, ottanut päikkärit, käynyt harrastuksessa ja nyt herkku ruokaa sekä ilta kullan kainalossa ansaittu proteiinirahka tassussa ja hyvä leffa."

Nämä toistuu päivästä toiseen ja kun joku kommentoi että ootpa ehtiny! Niin vastaukset on tyyliin jokainen ehtii jos vaan haluaa... Ai niin me muut käydään TÖISSÄ!!!!

YH äiti joka valittaa että sossu ei maksa ja ei ole rahaa. Ja että miten ruokkia lapset kun ei hällä itellään niin oo väliä, eikä oo töitä ja mitään paska töitä 10e tunti ei lähde tekeen. Mutta kappas kun tulee viikonloppu niin johan on sidukkaan rahaa ja ollaan humpalla siellä täällä ja tuolla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/310 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti <3

Lapset <3

Mies <3
juokseminen <3

LOMA!! <3

IHANA LOMA!! <3 <3 <3

Kyseessä siis ihminen jolla on omasta mielestään vaikea äiti, mutta nuo sydän-päivitykset alkoivat samana päivänä kun tän tyypin sisko liittyi myös faceen. LOMA!! <3 -päivityksiä on nyt ollut viimeisen kaksi viikkoa, ensin odotettiin lomaa ja laski päiviä, nyt on LOMA!! <3 päällä ja sen kyllä huomaa. Ihan samalla tavalla se on loma niin monella muullakin.

Vierailija
44/310 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 12:37"]

Voisi kysyä mikä teitä ei ärsytä? Itse lopetin päivitysten kirjoittamisen koska ei huvita kirjoittaa mitään.

Naurattaa nämä avautumiset, aivan sama mitä kirjoittaa se on aina ärsyttävää ja yhtä ärsyttävää kun ei mitään koskaan kirjoita.

Joten kertokaas nyt arvon mammat mitä te kirjoitatte? Oletan etteivät tietenkään ärsytä ketään.

[/quote]

Esim. seuraavan tyylisiä päivityksiä:

"Meille muutti tänään saksanpaimenkoiranpentu Tepi! :) (kuva)"

"Lomamatkalla Italiassa (kuvia)"

"Kauan rakennettu piha vihdoin edustuskunnossa (kuva)"

"Mielenkiintoinen tutkimus aiheesta x (linkki)"

"Uutta työtä etsimässä"

"Käsityökoulussa itse askarreltua (kuvia)"

"Jos ihmettelette, miksei minua ole näkynyt niin olen ollut kovassa flunssassa pari viikkoa"

"Huippuhyvä zumba keskuksessa D, suosittelen kaikille!"

"Onnea meidän ylioppilaalle!"

"Uusi kampaus, pitkästä aikaa"

jne. jne lista on aika pitkä. Nämä eivät ärsytä yhtään ja valtaosa kavereiden päivityksistä onkin tällaisia. Sitten ovat ne muutamat, jotka kuvailevat persettään tai koiraansa joka kulmasta 50xpäivässä.

Vierailija
45/310 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:19"]"Huippuhyvä zumba keskuksessa D, suosittelen kaikille!"

jne. jne lista on aika pitkä. Nämä eivät ärsytä yhtään ja valtaosa kavereiden päivityksistä onkin tällaisia. Sitten ovat ne muutamat, jotka kuvailevat persettään tai koiraansa joka kulmasta 50xpäivässä.

[/quote]

Lienee aiheellista kysyä, mikä keskuksen D huippuhyvässä zumbassa on yhtään sen vähemmän ärsyttävää, kuin muissa treeneissä mistä joku muu hehkuttaa?

Voi hyvän tähen ihmiset; kyseessä on some -yhteisö, jossa on erilaisia ihmisiä erilaisine toimineen ja maailmankatsomuksineen. Jos meinaa verkkokalvo haljeta tai muuten pää revetä lukiessa toisten päivityksiä, niin älkää h*lvetti kirjautuko sisään. Hyvin yksinkertaista. Tai laittakaa tiettyjen ihmisten päivitykset pannaan, kun se noin ohimosuoneen ottaa.

Itseä henkilökohtaisesti v*tuttaa lukea ihmisten vinkumisia siitä mitä toinen päivittää, ottaen huomioon että ketään ei ole pakotettu mihinkään Facebookiin. Jos kerran pitää se tili olla siellä, niin kestäkää jumalauta ne lieveilmiöt... Ihme sakkia, ei juuri muuta voi sanoa.

Vierailija
46/310 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 08:23"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 03:24"]

119, mua ärsyttää, tai ihmetyttää, vähän. Huomioimalla ulkomaalaiset kaverinsa sulkee ulkopuolelle ne suomenkieliset kaverinsa, joiden englanti ei ole vahva. Nuorissakin ihmisissä heitä on. Ymmärrän englannin käytön tietysti silloin, kun kyse on vahvasti kansainvälisestä ihmisestä, mutta muutaman englanninkielisen huomioiminen tuntuu vähän hassulta satojen suomenkielisten seassa. Tuntuu tosiaan vähän pätemiseltä. Itse en ole kokenut itselleni vierailla kielillä päivittäviä ongelmalliseksi, vaikka vaikkapa kiinankielisen päivityksen vetämisen translatorin läpi ei tee tekstistä välttämättä kovin kaunista, yleensä johtoajatuksesta saa tolkun. Kommentoin heille englanniksi. 

Englanninkieliset päivitykset kuitenkin ovat vielä ok, mutta eniten ihmetyttää, kun suomenkieliset tyypit käyvät niiden alla keskustelua englanniksi. Minkä takia? Jotta jommankumman joku englanninkielinen kaveri ei vahingossakaan jäisi paitsi mistään äärettömän tärkeästä satunnaisuudesta? 

Kaikkein pahinta on silti, kun englanniksi päivitetään niin tavattoman heikolla kielitaidolla, että teksti jää ymmärrettävyydeltään enintään sille bing kääntäjän tasolle. Jos ei lähde, niin laittaisi sitten ihan sillä kielellä, mikä lähtee. Joiltakin ei tietysti lähde juuri mikään.

[/quote]

Miten voit dissata ketään, joka vierasta kieltä käyttää? Vieraan kielen oppii vain ja ainoastaan sitä käyttämällä, ja jokaisella on oikeus käyttää kieltä, oli se millä tasolla tahansa, viis siitä että sinua ätsyttää se huono kielitaito. Vaikka osaisi jotain kieltä miten vähän tahansa, on sillä mahdollista tulla toimeen todellisessa puhetilanteessa, riippuen kontekstista. Sun kaltaiset kielipoliisit ärsyttää; kuinka hyvin kieltä sitten pitäisi osata saadakseen käyttää sitä?!

T. vieraiden kielten puolella vieraita kieliä opiskeleva

[/quote]

No enhän minä sanonut, ettei niin saisi tehdä, sanoin vain, että minua se ärsyttää. Kielellisesti huonon tekstin lukeminen on raskasta, ja huono kielenkäyttö antaa ihmisestä vähän yksinkertaisen kuvan. Kielen opettelemiseen nyt on muitakin ihan kelvollisia metodeja, kuin facebook. Jos jollakulla on jossakin ympäristössä yksi vahva kieli ja yksi heikko kieli, joita molempia useimmat ymmärtävät, toivon kyllä tämän henkilön tällöin käyttävän tätä vahvempaa kieltään. Ehkä sitten olen kielipoliisi, minua harmittaa kyllä myös huonosti tuotettu suomenkielinen teksti. 

Vierailija
47/310 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan yleisesti on hyvä katsoa peiliin, jos tekee fb-päivityksiä päivittäin tai useamman kerran päivässä. Liika on liikaa.

Vierailija
48/310 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 11:31"]

Facepoliitikot! 

[/quote]

Nää on kyllä ihan mielettömän rasittavia välillä, puolueesta riippumatta. Koko ajan tulee päivitystä mistäkin vaalikampanjasta "Äänestä numeroa 143!" ja ylimuikeita yhteiskuvia ministereiden kanssa jostain vaalivalvojaisista.

Vierailija
49/310 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 05:05"]

Mielensäpahoittaja joka päivittää faceen työ-ja raha-asioitaan.

[/quote]

Mulla myös eräs tämmöinen tapaus jolla useampi sata fb-kaveria ja jakaa kaikki raha-asiansa,työpaikan riidat ja yt-neuvottelut ym sekä sairausjuttunsa päivityksissään.

Vierailija
50/310 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtäkään sellaista asiaa, mikä ei jotakuta ärsyttäisi. Ihan sen takia en jaksa enää olla koko facebookissa. Tästäkin varmaan joku ärsyyntyy

Vierailija
51/310 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaako ketään muita lukea näitä? Mä suorastaan ihmettelen miten sekasin ihmiset ovat ja sokeita omalle käytökselleen :-D Aikamoista viihdearvoa tuo Facebook nykyään. Siksi en noloimpia tyyppejä poistakkaan kun saa naureskella porukalla heidän kuvilleen ja jutuilleen...

Vierailija
52/310 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 22:35"]Alkaa vaan mietityttään, kun näitä kommentteja lukee. Että mitä sinne facebookiin saa päivittää, ettei ärsyttäisi ketään? Itse päivitän facebookin n. 2 krt kk:ssa.

[/quote]

Samaa ihmettelen

Vierailija
53/310 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 00:37"]Turhan kertoja:

"tyynyä halimaan"

"hyvää ötyä kaikille"

"herätty ja kahvin keittoon"

"jes, viikonloppu"

"imuria ulkoiluttamaan"

"parvekkeelle lompsis"

hohhoi..

Ja toinen joka kertoo aina työvuoronsa:

"kaks päivää töitä ja sit vp"

"viis päivää kun jaksaa niin sit onkin kaks vapaata"

"jaksaa jaksaa vielä kolme iltavuoroo"

"aamuvuoro ja huomenna iltavuoro"

jne..

Niin samaa mieltä, ihan paras :D

Vierailija
54/310 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan epäillä, että mun fb-kaverit ei jaa mitään mulle... Mun kaverit tosi harvoin kirjoittaa mitään ja kun kirjoittavat, niin ihan perusjuttuja, joista nyt ei mitenkään voi ärsyyntyä. Ehkä ne vain ei näytäkään mulle mitään jännää? Mäkin haluan jotain säpinää tuonne faceen!

Vierailija
55/310 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten unohdinkaan aiemmasta listauksestani mimmin, joka viestittelee miehelleen facebookin välityksellä julkisesti, erityisesti ollessaan suuttunut tälle. Tätä tapahtuu aika usein. Mies ei koskaan vastaa viesteihin tai lähde mukaan näihin keskusteluihin, mutta poistaa useimmiten ne viestit, jotka on kirjoitettu hänen omalle seinälleen. Nainen tykittää suutuksissaan ulos todella arkaluonotoisia asioita hänen ja miehensä suhteesta, miehestä ja tämän yksityisasioista ylipäänsä, tämän ystävyys- ja muista suhteista muihin ihmisiin, valittaa tämän käytöksestä, teoista ja tekemättömyyksistä, haukkuu tätä ja ilmaisee pettymystään mieheen. Osa viesteistä on tyyliin "olipa kiva taas tulla töistä kotiin kun aamulla miehelle rakkaudella kokattu aamiainen oli jätetty kuivumaaan liedelle ja roskiakaan ei oltu viety vaikka luvattiin ja nyt täällä sitten 16h työpäivän päälle siivoan", mutta osa on suoraan kohdistettuja tyyliin, että "Kristian, voisitko ystävällisesti raahata perseesi kotiin, oon odottanut sua hereillä jo 6 tuntia ja kohta pitäis lähteä töihin ja hajottaa ja itkettää". Tulee mieleen, että eikö niillä ihmisillä oikeasti ole puhelimia, tai muuta kommunikointikanavaa suoraan toisilleen, ilman 1200 lähimmän fb-ystävän vetämistä mukaan soppaan.

Vierailija
56/310 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille, jotka ette tämän ketjun jälkeen uskalla päivittää enää mitään: Ottakaa huomioon, että kaikki eivät ärsyynny samoista jutuista. Jotkut eivät tykkää fitness-päivityksistä, toiset vauvajutuista jne.

Minä poistin kerran vanhan koulukaverin, jonka huomasin piilottaneen minulta suunnilleen kaiken muun paitsi nimensä ja profiilikuvansa. Pelkä nimi listassa ei merkitse minulle mitään, joten poistoon meni. Samainen kaveri pyysi sitten uudelleen kaveriksi, mutta en hyväksynyt. Sitten hän lähetti yksityisviestin, että miksi olen poistanut. En viitsinyt vastata siihen, koska emme olleet enää vuosiin muutenkaan olleet tekemisissä toistemme kanssa. 

Eräs kaverini kirjoittaa koko ajan mitä tekee ja mihin on menossa tyyliin: "Aamukahvia", "Kohta koirien kanssa lenkille", "Virtaset tulivat kylään", "Lähden moikkaamaan äitiäni", "Nukkumaanmenoaika". Eikä siinä mitään, mutta kun jutut ovat näitä samoja päivästä toiseen. Huoh, ketä kiinnostaa (paitsi ehkä hänen läheisimpiään, jotka kyllä varmasti saisivat tiedon muutakin kautta)?!! 

Sukulaisen avioliiton kautta tuttavapiiriini tullut henkilö, joka tulee rikkaasta perheestä. Nainen on lukenut itselleen hyvä ammatin, mutta ei ilmeisesti tee mitään töitä. Hän on ympäri vuoden reissussa muutaman viikon välein ja hehkuttaa erittäin kallista harrastustaan koko ajan. Joo, olen kyllä hieman kateellinen, koska itse joudun olemaan töissä suurimaan osan vuodesta eikä minulla ole varaa käydä matkoilla koko aikaa... Saati että lentäisin aina businessluokassa ja siemailisin aina sampanjaa loungessa ennen lentoa.

Entinen työkaverini päivittää monta monituista kertaa päivässä. Suurin osa jutuista on ihan hauskoja ja kiinnostavia, mutta välillä hän jakaa kohta teini-ikäisten lastensa asioita vähän turhankin tarkasti. Toinen hänen lapsistaan on erityislapsi, joka letkauttelee aina kaikenlaisia hassuja juttuja, mutta mielestäni niitä ei tarvitsisi jakaa Facessa. Lapsi ei varmasti itse tykkäisi, jos tietäisi äidin kirjoittavan juttuja Faceen. Mm. koulukuvat ja kasvukäyrät on jaettu...

Parilla kaverilla on välillä vaikeata kotona miehen kanssa. Silloin he kummatkin jakavat aina surullisia mietelauseita ja biisejä seinänsä täyteen. Yleensä kukaan ei edes kommentoi niihin mitään, koska kaikki tietävät, että nyt ollaan taas tukkanuottasilla kotona. Minulle tulee näistä päivityksistä vain kiusaantunut olo.

Vierailija
57/310 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka tosissaan käyttävät Facen tökkää-toimintoa tai lähettelevät koko ajan candy crush-pelikutsuja

EI KIITOS

Vierailija
58/310 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin koko ketjun läpi etsien viestiä jossa minun postaukseni haukuttaisiin mutta HUH onneksi ei ollut ja ehkä ne minun päivitykset on hyviä :)

Vierailija
59/310 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"enää ei tarvitse pelätä, on vain yksi herra ja jumala joka pelastaa"

-toistuu ehkä kolmesti päivässä. Kiva että tulit uskoon, mutta mä en oo uskossa...

Ja näitä "salireksiaan" (aivan ihana sana btw) sairastuneita on kanssa useampi. Pahimmat on tyttö joka on tosi hyvässä kunnossa mutta koskaan mikään ei riitä ja joku on aina huonosti ja treeni ei kulje jne ja nälkäkin on (tässä kuva rahkasta). Jokainen kuitenkin näkee että kovaa työtä ja tulosta tekee niin kerjätään vaan sitä positiivista kommenttia.
Ja toinen ylipainoinen jonka elämä on nyt vaan niin ihanaa koska liikunta, koska sali koska elämä koska kaikki ja sitten huomenna on taas päivitys jossa vihjaillaan, miten ihmiset osaavatkaan olla julmia toisilleen ja kuinka hän haluaa pelastaa koko maailman julmuudelta. Go for it...

Super mutsi jonka päivitykset on vaan sitä kuin ihana lapsi on ja kuin hän on läsnä lapsen elämässä ja miten tuli vaippaan tänään tämmöistä tuotetta.

Viimeisenä "hangaround" joka on pyytänyt kaveriksi, ei kuitenkaan koskaan tykkää, kommentoi tai postaa itse mitään. Mutta on aina todella tietoinen sun asioista kun näette jossain ja tietää tasan mitä olet faceen kirjoitellut.

Vierailija
60/310 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 00:33"]Kolmekymppinen naisihminen jolla paha lukihäiriö sekä todella laajoja aukkoja yleissivistyksessä. Kova yritys olla viisaampi kuin on ja usein tämän takia nolaa itsensä. Kehittelee aina jonkin muka-viisaan pitkän tekstin, jonka kirjoittamiseen on eittämättä käyttänyt järjettömän määrän aikaa eikä siltikään synny mitään kovin järjellistä vaan pelkkää höpölöpöä. Englantia ei osaa kirjoittaa sitä vähääkään. Ärsyttää että vaikka laittaisi vain kaksi sanaa englantia, niin varmasti vähintään yksi kirjoitusvirhe löytyy... tyyliin "what" kirjoitettu "waht". Ärsyttää myös että viljelee vierasperäisiä konsonantteja väärissä paikoissa tai sitten päin vastoin korvaa ne suomalaisilla versioilla, esim. bingo olisi hänen tekstissään pingo tai poncho olisi boncho. Todella vajaaälyisen kuvan antaa. Joskus nämä kirjainsekoilut aiheuttaa myötähäpeää koska sana muuttaa merkitystään joksikin ihan muuksi eikä tyyppi tajua sitä. Lisäksi tykkää avautua kaikista henkilökohtaisista ongelmistaan julkisesti, ripustautuu tutustumiinsa ihmisiin ja kutsuu heti fb kaveriksi kun vaan nimikin on tiedossa, tämän seurauksena niitä kavereita on liki tuhat, vaikka todellisuudessa ei olisi kaveruutta minkäänlaista olemassa. Huonoina aikoina surkutellaan ja ryvetään pohjamudissa, mutta hyvinä aikoina meneekin sitten tosi lujaa ja aina saa miettiä että kun ei nyt vaan tuokin hehkutus loppuisi taas alkuunsa. Nyt kun menee taas lujaa on aikaa ja tarmoa kehitellä näitä muka-älykkäitä postauksia mutta auta armias kun menee huonosti niin haetaan lääkäriltä masisdiagnoosi ja siihen nappeja. Työhön on täysin kykenemätön koska ei vaan kestä henkisesti tehdä työtä. Laiska luonto ei taivu tekemään vaan parin kuukauden sisällä aina iskee jonkin sortin burn outti. Sitten kun uusi duuni niin sitä hehkutetaan taas facessa kunnes muutaman viikon kuluessa vähin äänin lopetetaan kaikki duunipäivitykset. Siitä tietää että tyyppi on taas ottanu loparit tai vuoden saikulla tai saanu fudut.

Ja tässä oli vasta muutama asia...

[/quote] kuulostaa kaksisuuntaiseltA tai aspergeriltä. Miks te ihmiset teette non jyrkkiä päätelmiä ja ootte muutenkin noin ilkeitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi