Vain elämää
Kommentit (1403)
Loirin öriseminen kuulosti jälleen kerran siltä, kuin joku aseman alikulkutunnelissa majaileva puistokemisti virittelisi ääntään.
Olisipa Chisu ollut tuolla. Tekee biisinsä itse ja on muutenkin mielenkiintoinen persoona. Mun mielestä hassua, että kaksi lukiokaverusta samassa ohjelmassa. Jennin sijasta vaikka Suvi Teräsniska olisi edustanut vähän erilaista genreä.
Mua ärsytti Jennin samanlainen reagointi joka esitykseen. Kai kaikki esitykset tuotti vähän eri fiiliksiä ja se olisi pitänyt näkyä. Jenni on kaunis ja ääni on kaunis, mutta jotain puuttuu. Ei laita itseään likoon ja se on kuitenkin tämän ohjelman tarkoitus. Ei tarvi tuoda mitään lapsuuden henkilökohtaisia traumoja esiin jos ei halua, mutta jotenkin tuoda persoonaansa enemmän esiin. Jennihän oli hyväntuulinen ja sympaattinen oman päivänsä ajan, mutta jotenkin se ei tuntunut aidolta. En tiedä miksi.
Samuli on aivan erilainen kuin kuvittelin hänen olevan. Luulin, että hän olisi sellainen pehmeä ja juttelevainen ja lämmin, mutta hän onkin jotenkin todella sulkeutunut ja hiljainen ja merkillisellä tavalla jopa vihaisen oloinen mies. Hassua, miten tämä Vain Elämää voi muuttaa niin paljon käsityksiä ihmisistä, jotka ovat olleet vuosia tai vuosikymmeniä julkisuudessa.
Jennissä näen ihan tyypillisen suorittajatytön, joka kontrolloi samalla tarkkuudella kilot, kuteet, meikit ja puheet. Hän on varmasti hyvä laulaja, mutta taiteilijan herkkyys ja heittäytyminen puuttuvat. Tällainen kuva minulla oli hänestä myös ennen ohjelmaa.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 19:51"]
Jotenkin nämä kommentitkin kertovat, ettei tämän kertainen kausi ole mistään kotoisin. Jenni Vartiaisen kimppuun käydään kuin hailauma. Arvioidaan ihan sivuseikkoja. Tai sitten voihan olla niinkin, että kommentoijat eivät ole sitä terävintä sakkia. Joka tapauksessa ohjelma tuotti kovan pettymyksen, odotukset oli korkealla edellisten kausien jälkeen. Mutta ei ole Jennin vika, että tunnelma on koko ajan kuin hautajaisissa, laulutkaan eivät ole mistään kotoisin. Mutta pakko vaan aina katsoa!
[/quote]
Tämä on paras kausi. Edellistä kautta ei viitsi edes muistella sillä se oli niin paska. Ensimmäinen oli myös hyvä.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:49"]
Ela vie cheekkiä ku litran mittaa, skilseissä, imagossa, kropassa, mukavuudessa, musikkalisuudessa ja ihan missä vaan. Tekee Cheek tyylisen biisin varmaan vartissa, mutta ei mee ihan niin matalalta.
Toni nyt on älykäs kaveri, mutta ei mikään hääppönen laulaja. Sanottajana ja säveltäjänä parempi. On vähän jarkko ruutumainen jätkä se rooli missä nähdään on se hölmöin puoli.
Paula V on kyllä kans tosi lahjakas, joka aspektissa. Osaa laulaa, soittaa ja varsinkin sanottaa.
Loiri ny vetää jotain Johny Cash tyylistä joutsenlauluaan. Ei oikeen oo muhun iskenyt sen ekan olisko inari levyn jälkeen tämä. Oiskohan jotku lääkkeet tai muut jotka vie miestä (ihan reseptillä). Loirihan ei ole mikään sanoittaja tai säveltäjä. Hieno mies ei siinä mitään.
Paula K ny on tehnyt joka kappaleesta Paula K kappaleen. Ei oikeen mitään vivahteita.
Samuli tylsintä shaibaa mitä on. Ei jaksa ees kommentoida tätä jeesus miestä.
Jenni on kans musikaalinen ja sanoikin tuossa että koittaa pärjätä tässä taiteen ja kilpailuviettinsä ristivedossa. Jokanen kertokoon mitä haluaa elämästään. Nätti on siitä ny ei pääse mihinkään.
Täällä jotkut mietti ketkä näistä on älykkäitä niin sitäkin on monenlaista. Tonihan on kirjaviisas kuuden ällän oppilas. Paula V, Jenni ja Ela ehkä toisella tavoin viisaita.
[/quote]
Loirin vedot ovat olleet parhaimpia tuolla. Jopa muut muusikot tuolla ovat pitäneet Loirin vedoista eniten.
Niin ovat joo..
Loiri on oikeen yllättänyt..
No ei ole...
Edelleen hieno mies, mutta ei se ny vaan vakuuta suomen Cashinä. Totta kai he kunnioittavat vanhaa pitkän uran tehnyttä miestä. Ei se huonoja vetoja tee, mutta vois vetää parempiakin.
Tässä esim vanhan miehen karismaa ihan suomesta
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 19:40"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 04:50"]
Itse asiassa Jenni sanoi näin: "Samuli on vähän sellanen että se vaan lakoo naisiin ...tollai. Ei tarvi ku vähän hönkäillä siihen suuntaan..."
Eli siis Jenni sanoi että Samuli lakoaa naisiin, ei niin että naiset lakoaisivat Samuliin.
Ymmärrän Samulin ilmeen ihan täysin, itsetietoinen kaunis nainen kikattaa päin naamaa että ei minun ole tarvinut kuin laulaessani vähän hönkäillä (itse puhui siitä hönkäilystään) sinun suuntaasi, niin johan jo minuun lakosit, Samuli ressukka.
[/quote]
Kontekstistä kävi kuitenkin kyllä mun mielestä aivan selkeästi ilmi, että hän tarkoitti tuolla kommentilla sitä, että Samulin ei tarvi kuin vähän hönkäillä niin naiset lakoaa. Viitaten siihen, kun Jenni sanoi itse olevansa ihan makaronia.
[/quote]
Jenniltä pääsi freudilainen lipsahdus, eli sanoi vahingossa mitä oikeasti ajattelee (miehet, eli myös Samuli, lakoavat häneen kun hän "orgasmihönkäilee" heille) sen sijaan että olisi sanonut lauseen mikä olisi sopinut yhteen hänen "olen niin liikuttunut ja jalat on ihan makaronia"-esitykseensä.
Ihmiset ovat siitä ihmeellisiä, että korvat kuulevat mitä haluavat jos sydämen tuntema on kuullun kanssa ristiriidassa. Katsojien kanssa Jenni pääsi kuin koira veräjästä lipsahduksensa kera, Samulin kanssa ei. On kyllä mielenkiintoista nähdä minkälaiset Jennin ja Samulin välit tulevat seuraavissa jaksoissa olemaan.
Jenni on kyllä pelottavan lahjakas manipuloija ja käyttää ulkonäköään ja imagoaan taitavasti hyväkseen ja sehän on yksi tavallisimmista tavoista päästä alansa huipulle nykymaailmassa, eli on kyllä paikkansa huipulla ansainnut ja kansa saa mitä ansaitsee :D
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:59"]
Niin ovat joo..
Loiri on oikeen yllättänyt..
No ei ole...
Edelleen hieno mies, mutta ei se ny vaan vakuuta suomen Cashinä. Totta kai he kunnioittavat vanhaa pitkän uran tehnyttä miestä. Ei se huonoja vetoja tee, mutta vois vetää parempiakin.
Tässä esim vanhan miehen karismaa ihan suomesta
[/quote]
Oikeasti?
Ela vie cheekkiä ku litran mittaa, skilseissä, imagossa, kropassa, mukavuudessa, musikkalisuudessa ja ihan missä vaan. Tekee Cheek tyylisen biisin varmaan vartissa, mutta ei mee ihan niin matalalta.
Toni nyt on älykäs kaveri, mutta ei mikään hääppönen laulaja. Sanottajana ja säveltäjänä parempi. On vähän jarkko ruutumainen jätkä se rooli missä nähdään on se hölmöin puoli.
Paula V on kyllä kans tosi lahjakas, joka aspektissa. Osaa laulaa, soittaa ja varsinkin sanottaa.
Loiri ny vetää jotain Johny Cash tyylistä joutsenlauluaan. Ei oikeen oo muhun iskenyt sen ekan olisko inari levyn jälkeen tämä. Oiskohan jotku lääkkeet tai muut jotka vie miestä (ihan reseptillä). Loirihan ei ole mikään sanoittaja tai säveltäjä. Hieno mies ei siinä mitään.
Paula K ny on tehnyt joka kappaleesta Paula K kappaleen. Ei oikeen mitään vivahteita.
Samuli tylsintä shaibaa mitä on. Ei jaksa ees kommentoida tätä jeesus miestä.
Jenni on kans musikaalinen ja sanoikin tuossa että koittaa pärjätä tässä taiteen ja kilpailuviettinsä ristivedossa. Jokanen kertokoon mitä haluaa elämästään. Nätti on siitä ny ei pääse mihinkään.
Täällä jotkut mietti ketkä näistä on älykkäitä niin sitäkin on monenlaista. Tonihan on kirjaviisas kuuden ällän oppilas. Paula V, Jenni ja Ela ehkä toisella tavoin viisaita.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 18:27"]
Viime perjantain jälkeen oli tosi pettynyt olo, vaikken jaksolta sen kummempia odottanut kun en Jenniä tai sen musiikkia ole juurikaan seurannut. Odotan perjantain jaksoa malttamattomana, teennäisen ja jäykistelevän Jennin jälkeen on varmasti ihan mahtava jakso! :)
[/quote]
Elastisen jakso on TODELLA hyvä! Varmaankin paras jakso mitä on tullut
Paula Vesala oli hyvä! Vesku oli hyvä! Muut keskinkertaisia. Jenni näytti kateelliselta tai hämmentyneeltä Paulan vedosta, en tiedä kumpi. Ehkä hänkin haluaisi revitellä niinkuin Paula, mutta ei vaan osaa. Olen itse ihan samanlainen, olen lukkiutunut omaan poterooni enkä ikinä osaisi näyttää noin monia puolia kuin Paula. Toiset on vaan tylsempiä kuin toiset. Paula on karismaattinen ja lahjakas. Ei niin hyvä laulaja kuin Jenni, mutta antaa 100 % joka kerta, pistää itsensä likoon. Arvostan ja kadehdin. Miten tollaseen pääsis itsekin, miksi pitää aina pidätellä niin paljon..
Odottakaapa vaan ensi viikon jaksoa. Jenni katsoo taas Paulaa niin kateellisena ja hämmentyneenä, Paula V:llä taas jakson ylivoimaisesti parhain veto ja taas ihan jakson lopussa. Jennillä taas yksitoikkoinen veto. Ihan mieletöntä miten lahjakas tää Paula V on.
Paula vesalan esitys oli ainoa, joka ei ollut tylsä. Jennin kappale oli supertylsä ja yritti olla koskettava, paulan sanoista ei saanut mitään selvää, tonin oli ihan ok ja veskulta hauska se lopun nasseheitto. Väkisin taas jotkut yrittivät tehdä biiseistä kiin hiton koskettavia.
Ihmettelen muuten miksi samuli on koko ajan niin taka-alalla...
Paula V. kuulosti ihan Mariskalta :D siis se tyyli räpätä tuo biisi. Loistava kyllä :)
Loirin Nasse veto oli mauton. Meni taas kädet vispaten siitä missä aita on matalin. Ällöttävä katsella, menenkin aina hoitamaan jonkun homman sillä aikaan kun vuorossa. Muutenkin ihan pihalla koko ukko. Ihmettelen tota palvomista ja jalustalle nostamista? Aikamoinen säheltäjä.
En mä kyllä tajua missä tuossa muka koskettavuutta haettiin... Meininkihän oli hyvä! Ja Jennin vedosta pidin myös tosi paljon.
Paula Koivuniemi oli ihan sikahyvä! Aiemmissa ei ehkä niin onnistunut, mutta nyt oli sovitus kohdillaan. Niinkuin itse sanoikin että eiks ollutkin hyvä... tarkoitti siis biisin sovitanutta bändiä siellä taustalla. Ei ne artistit ihan itse niitä biisejä toisenlaiseksi muuttele. Mun mielestä kaikki oli tänään tosi onnistuneita.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 00:16"]
Loirin Nasse veto oli mauton. Meni taas kädet vispaten siitä missä aita on matalin. Ällöttävä katsella, menenkin aina hoitamaan jonkun homman sillä aikaan kun vuorossa. Muutenkin ihan pihalla koko ukko. Ihmettelen tota palvomista ja jalustalle nostamista? Aikamoinen säheltäjä.
[/quote]
Mitä mautonta siinä oli?
Miten se meni siitä mistä aita on matalin? Sehän oli päivän paras veto.
Tiesiköhän av-yleisö, että on ihmisiä, jotka itkevät vain äitinsä hautajaisissa, jos sielläkään ja ovat silti tunne-elämältään normaaleita. Sitten on niitä, joita itkettää vähän useammat asiat ja oma lukunsa on märisijät. Se, että menee telkkariin esiintymään, ei tarkoita sitä, että pitäisi muuttaa luonteensa tai ruveta esittämään.