**SYYSSÄTEET vuoden ensimmäisellä viikolla***
Kommentit (48)
Pitääpä näyttäytyä syyssäteissäkin pitkästä aikaa :)
Täällä mennään viikolla 10. Aika väsynyttä on meno yhä, semmonen hömelö olo koko ajan. Yrjö ei ole vieläkään tullut kylään ja luulenpa, että olo on alkanut helpottaa. Helposti meni, jos pahoinvointini olisivat olleet tässä. Viikonloppuna nipisteli aika kovaa masusta, aina silloin, kun piti kiireellä tai jotenkin muuten innoissaan lähteä viipottamaan jonnekin. Sit piti hidastella vauhtia ja ei ne kivut yleensä puolta tuntia kauemmin tuntuneet. Toivottavasti kohdun kasvamista tai muuta semmoista normaalia...
-Jonzu- kyseli mm. neuvoloista. Mulla on ensi viikolla eka neuvola, eli rv 11. Nuo käytännöt vaihtelee paikkakunnittain, ja luulenpa, että jossain varataan aiempiakin käyntejä neuvolaan, jos siellä sattuu esim. olemaan vapaana paljon aikoja. Tällekin viikolle olisin ajan saanut, mutta mun ukko vapautuu intistä vasta perjantaina, ja pääsee sitten ensi viikolla mukaan neuvolaan. Meillä Jyväskylässä saa vain yhden ultran, np-ultran. Sinne olen menossa sitten rv 12.
Ja ylipainoisuudesta: mulla on ihan reilusti ylipainoa. Katsotaan ensi viikolla, miten se puhelimessa kiltiltä kuulostanut neuvolatäti runsaasta ylipainostani hirmustuu.
Ajattelin täältä kysyä kielletyista ruoka-aineista...
tosiaan tänään sain plussan testiin ( ei kyllä usko todeksi ja tupla varmistus huomenna ;) )
Tosiaan lähtö Intiaan on torstaina ja mun pitäis pikaisesti saada tietoa mitä ehdottomasti välttää, jos joku tietää jonkun hyvän sivun tms.
Ja ihanaa olla tällä puolella, en tosin taida ihan vielä uskaltaa liittyä... ehkä sitten lomalta palattua :)
Kiitoksia, jos joku jaksaa / ehtii vastata...
Terkuin,
Hölmistynyt Kathyli.. mutta ah niin onnellinen...
Eksyin vihdoin minäkin tänne puolelle. Kiva, että täällä on " tuttuja" naamoja!
JONZU kyseli neuvola-ajoista. Mulla eka aika on 23.1. eli kotvasen saan vielä odottaa. Mahan vihlontaa täälläkin on ollut, mutta se kai on ihan normaalia. Ja ylipainoa löytyy täältäkin aikas paljon. Pitää vaan pitää tää paino jollain tapaa kurissa ettei leviä kuin jokisen eväät ja neuvola täti sano pahasti...
Galluppiin vastailen, että kyllä me varmaan äitiyspakkaus otetaan kun kerta ekaa odotetaan.
Illan jatkoja!
-Taelsa-
Ihanaa tehdä kuuden tunnin päivää, ei tunnu niin rankalta. Tuosssa tuo neiti puuhaa omiaan eikä ole kovin kiinnostunut minusta:)
No nyt se kiipesi syliin joten palaan myöhemmin ;)
Onnittelut Kathylle plussasta!!!!! :) :) :)
matleena
Mä oon niin toivoton tän koneen kanssa, etten varmaan osaa linkkiä tehdä, mutta " kielletyt aineet" löydät ainakin Espoon kaupungin sivuilta.
Sieltä
>pehe-ja sosiaalipalvelut
>neuvolat
>ohjeet
>ruokavalio
Nyt jo unhoitin, etteä olitko jo heti miten lähdössä reissuun, jos, niin oikein ihanaa lomaa!
Hyvin löytyi lista, täytynee huomenna tulostaa töissä, jos nyt salaa pystyy :) Ja kiitokset onnitteluista, vielä varovasti totutellaan ajatukseen ja toivotaan että masuasukki pysyy matkassa aina syyskuuhuun saakka.
Reissuun olen lähdössä torstaina (Goalle), pakko siis kertoa reissussa isälle, veljelle ja parhaalle kaverille, vaikka nyt tekisi mieli vain pitää omana salaisuutena. Ja äitille varmaan ennen lähtöä kun muuten se suuttuu jos saa vikana tietää. Reissussa ei siis menisi läpi se että en juo ja tarkkailen jokaisen suu palani, saatika sitten oireilut, jos alkaa pahoinvointia tms.
Mutta illanjatkoja kaikille masun kasvattajille! Mua itseasissa kauhistuttaa koko ajatus mahan kasvusta, kun jo on omasta takaa että koska se sit tulee esiin, tahtoo sellasen pallon heti ;)
moikka kaikille ja hyvää uutta vuotta. Mulla kans näytti plussaa perjantaina, ja nyt ei tiedä miten päin olis kun oon odotellut vauvan tuloa, ei vaan uskalla toivoa liikaa jos jotain sattuu. Mulla on ultra kahden viikon päästä, niin näkee sitten onko lähettynyt kehittymään :).
Hyvää matkaa Kathy!
...pyykkikoneen sain taas pyörimään ja lounassalaatin syötyä, ja taas mä löysin itseni täältä... Kohta on kyllä reipastuttava ja lähdettävä koiran kanssa ulkoilemaan. Mutta ei kai tuosta kannata niin stressiä ottaa, jos lomalla lomaileekin tekemättä sen kummoisempia.
Meille otetaan varmaan se pakkaus ensimmästä kun odotetaan. Tietenkin pitää katsastaa, millaisia vaatteita siinä tulee olemaan. Saattaa kyllä olla, että kavereilta saadaan mahdoton määrä vaatteita ja muuta tavaraa, mutta kyllä se pakkaus musta kuitenkin olisi kiva.
Musta on tosi kiva, että siihen uuteen pakkaukseen tulee kestovaippa. Meillä on tarkoitus kestoilla, ei mitenkään orjallisesti, mutta pääsääntöisesti. Onko teillä kokemusta kestoilusta?
Heipat taas, palailen kyllä taas....