Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**SYYSSÄTEET vuoden ensimmäisellä viikolla***

02.01.2006 |

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun tänne, laskettu aika syyskuun alku

Hilpukka rv5+4

Vierailija
22/48 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori kun työnnän nenääni tänne koko ajan *nolona*, mutta täytyy teidän kuulumisia käydä kurkkimassa enkä malta olla kommentoimatta taas......

teillä taitaa nyt olla tällä puolen se sama juttu, mikä oli (on osittain vieläkin) tuolla kuumeilupuolella.. Eli on 2 syys-alkuista porukkaa ja uudet ei sitten tiedä, että kumpi on kumpi.. Huomasin vaan, kun teillekin on pinoon tullut paljon väkeä, jotka ei oo tuolla kuumeilupuolella Säteissä ollu ja selkeestikin aikoivat liittyä/luulivat tulleensa syyskuussa 06 vauvan saavien joukkoon..? Sori kun nyt tänne tuppaudun teitä neuvomaan, mutta oisko ideaa laittaa otsikkoon vaikka syyssäteet 05? :) se voisi vähenntää monia väärinkäsityksiä.

toivottavasti ette nyt loukkaannu tästä ja tokihan varmasti kaikki on tervetulleita joukkoon mutta ajattelinpa vaan ehdottaa. :)

[color=red]♥[/color]-terkuin taas teidän pilkunviilaaja listaemonne tuolta kuume-puolelta *joka ei malta pysyä poissa ja malttaa tuskin oottaa, että pääsis tännekin listoja väsäämään;D* elikkäs Jede

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen lomapäivä meneillään, edessä kolmen päivän viikonloppu ja sitten taas paluu arkeen. Nyt en sitten enää töissä peittele masualuetta, vaan huomatkoon, ketkä huomaavat. :)

Jedelede (osasinpas oikein!); Ihan totta, on saattanut pinomme sekoittua syyskuussa vauvaansa saapuviksi odottaviin. Ja saa täällä käydä vakoilemassa. ;) Kovasti sinua tänne jo odotetaankin!

Uusille siis tiedoksi, me syyssäteet ollaan aloitettu yritys syksyn/talven aikana ja kuumeiltu yhdessä jo tuolla vauvakuumepuolella. Nyt sitten pikkuhiljaa toivottavasti kaikki siirrymme tälle puolen masua kasvattelemaan. Uudet ovat toki tervetulleita joukkoon, mutta tosiaan tässä pinossa on eri viikoilla meneviä säteitä, ei vain syyskuussa LA:n omaavia. :)

Laitetaankos neidit sitten vastaisuudessa siihen otsakkeeseen Syyssäteet 05, niin tulee vähemmän sekaannuksia.

Pitiköhän jotain muuta kommentoida... Nyt en muista.

Palaan taas,

mallariina ja masulainen rv 12+3

Vierailija
24/48 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että SYYSKEIJUT on se joukko, joilla kaikilla on LA syyskuussa.

Vierailija
25/48 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Piti nyt vielä tällekin puolelle tulla toivottamaan mukavia loppiasia ja muutenkin mukavaa masun kasvatusaikaa!

Minä lähden tänään sinne reissuun ja neuvolaan pitäisi soitta tuossa 12 jälkeen ja varata ekä aika ja kysellä vinkkejä matkalle. Yhdelle kaverille jos soitin ja kysyin vähä neuvoja... se itki onnesta luurin toisessa päässä ;) Olen siis jo nyt kertonut hänelle sekä tänään perheelle ja parhaalle kaverille, tule meinaa tipaton reissu ja sehän ei ollut suunnitelmissa. Jos huonsoti käy, uskon että he ovat tukenani ja helpompi niin, kuin surra yksin. Ihan vaan puolustelen valintaani ;) Äippää varmaan repee riemusta...se on odottanut tätä päivää ehkä jopa enemmän kuin minä :)

Matka jännittää nyt hurjasti mahan takia, ei muuten. Mutta ehkäpä tämä ajatus raskaana olosta konkretisoituu tuolla reissussa koska vielä en ole sitä sisäistänyt ;) Kolmas testi tänä aamuna :)

Mutta kiva kuulla että kaikilla menee hyvin ja masut kasvaa ja alkaa jo näkyä, ihanaa :)))

Voikaa paksusti!!!

Kathyli ja sintti rv 4+2 (voi että ku vähän... ) [size=6][color=pink]♥ [size=6][color=pink]♥ [size=6][color=pink]♥ [size=6][color=pink]♥ [size=6][color=pink]♥ [size=6][color=pink]♥ [size=6][color=pink]♥ [size=6][color=pink]♥

Vierailija
26/48 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kathylle oikein mukavaa ja rentouttavaa reissua. Eiköhän kaikki mene oikein hyvin. :)

Vierailija
27/48 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuntuu olevan mukavasti väkeä liikkeellä. Samalla kun lukee teidän juttuja, niin alkaa itsekin iloitsemaan kunnolla tästä tulevasta mahasta. Vaikkakin mulla näkyy jo nyt maha. Rv on tällä hetkellä 7+4, joten kait tästäkin tulee sitten superiso maha, niin kuin esikoisesta. Ens viikolla alkaa koulu taas, joten täytyy hieman miettiä, että mitä pitäis laittaa päälle. En viitsisi kertoa ihan vielä kavereille, vanhemmat kyllä jo tietää.

Piti tänään aamulla soittaa neuvolaankin, mutta koko ajan oli varattua :( jää siis maanantaille tuo ajan tilaaminen. Mutta pitää mennä leikkimään :)

Vierailija
28/48 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon melkein kokonaan viimeisen vuorokauden kirjoitellut koulutehtäviä ja yrittänyt lukea miljoonia hemmetin vaikeita tekstejä, eikä valmista näytä tulevan. Välissä toki kävin nukkumassa ihan jopa 5 tuntia. Suututti, kun vanhempi kissa rupesi säätämään sängyssä jotain tuossa 6 aikaan (mulla oli herätys tulossa ennen seitsemää), yritti ängetä keskelle tyynyä, pomppi päädystä toiseen, käveli päälle, eikä selvästi löytänyt itselleen sopivaa nukkumapaikkaa, lopulta tarrasi kiinni mun varpaisiin peiton alla. Miltähän mahtoi kuulostaa naapuriin, kun epätoivoisena paruin, että anna mun nukkua mää en jaksa suaaa! :)

Väsyttää aika lailla, ja jos vaan saan tuon esseeni jonkinlaiseen kasaan (ei enää mitään väliä, onko se hyvä tai edes aiheesta, kunhan jotain on), menen vielä nukkumaan takaisin.

Nyt on alamasussa sellasta menkkamaista tuntemusta, ei kipua, mutta painetta. Ja vähän ehkä maha sekaisin tai jotain. Ja kylmiä väreitä säteilee jalkoihin päin :-/ Jännittää kaikki nämä tuntemukset, kun ei tiedä, mistä johtuu... Silloin aamukuudelta kun oli lopulta pakko lähteä vessaan (mulla vessakäynnit rajoittuu onneksi yhteen yössä toistaiseksi), helotti posket aivan punaisina ja oli kyllä vielä vähän kipeä olo. Tai oisko sitten jo lisääntynyttä verta, joka pistää punottamaan ja kuumottamaan naamaa. Yöllä tuntui myös, että verenpaine jyskytteli melko isoissa lukemissa. Ei ole helppo saada unta, jos korvassa jyskyttää sydämen lyönnit..

Mut niin, nyt jotain tekstiä dokumenttiin, että pääsee elämässä eteenpäin :)

Mii- rv 9 + jotain

Vierailija
29/48 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mii-lle piti tulla sanomaan, että nuo tuntemukset johtuvat varmaan juuri siitä kun verimäärä lisääntyy ja kohtu alkaa painamaan virtsarakkoa ja häpyaluetta. Raskauden aikana myös hormoonit pehmittävät tuota alapäätä niin, että se joustaa kun kohtu kasvaa. JOten ihan normaaleilta kuulostaa nuo " oireet" .

Minulla on ollut nyt tämän viikon aivan hirveä nälkä koko ajan... tietysti kun yrittää palata normaaliin ruokarytmiin joulun mässäilyn jäljiltä, niin massu vaatisikin nyt enemmän ruokaa kun sai yli viikon ajan sitä yllinkyllin. Toivottavasti helpottaisi pian kun en todellakaan aio ruveta mässäämään ihan tolkuttomasti. Hyvin näkyi jouluna painoa tulleen kun kävin silloin 28.12 neuvolassa niin oli tullut +2kg! Siis viikon aikana.... Seuraava neuvola olisi tämän kuun 24pv pitää yrittää nyt ettei ainakaan olisi yhtään noussut.

Jedeledelle: Käy vaan kurkkimassa ja kertoilemassa kuulumisia, mutta mieluiten tietysti toivotan sinut tänne myös kasvattelemaan masua;)

Ja kaikki loputkin kuumepuolen säteet!

Hyvää alkavaa loppiaista kaikille!

Jaja ja pikkarainen rv12+3

Vierailija
30/48 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepsistä! Mulla meinaa ihan tämä palstailu jäädä, on tässä tulossa iloiset perhejuhlat lähisuvussa ja ne tahtovat viedä aikaa ja voimia, kun on työkin hoidettavana. Tätä tahtia jatkuu vielä ensi viikko, mutta josko minäkin sitten ryhdistäydyn tässä pinoutumisessa tänne!

Np-ultrassa siis oltiin tänään aamusta. Siellä kaikki oli hyvin, 6 senttiä pitkä ihmisen alku siellä heilutteli! Laskettu aika siirtyi viikolla aiemmaksi. Tätä miehen kanssa uumoiltiinkin, koska mielestämme oltiin " tehty" tämä ipana ennemmin, kuin laskurit ovulaatiota ennustivat. Onneksi ultra oli kanssamme samaa mieltä, eli La on sitten 16.7. ja viikkoja kasassa nyt 12+4! Rakenneultraan on sitten 3.3 meno! Oli se taas ihmeellisen ihanaa nähdä pienen ihmisen liikkeet ja tajuta, että siellä se meidän ikioma pikkukakkonen oleileepi!

Väsymys on kaikonnut ja pahanteot enimmäkseen myös. Jos kova nälkä tulee, niin edelleen vähän kuvottaa, mutta ei muuta! Joten voin siis hyvin tämän raskauden kanssa!

En yhtään ehtinyt pinoa vilkaista ja tuntuu, etten ehdi nyt tämän jälkeenkään, eli kommentit jää taas kerran! Mutta parannan tapani, kunhan elämä tasaantuu juhlien järjestämiseltä! Voikaa hyvin ja pikkuhiljaa myös paksusti te pisimmällä olijat! -S-

Vierailija
31/48 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukava kuulla, että ultrassa oli kaikki hyvin. On se ihmeellistä ja ihanaa! <3

Hauskaa, sulla on sitten sama LA kun mulla! Mulla oli ultrassa yksi päivä enemmän kun kuukautisten mukaan, mutta laskuissa pysyttelen " alkuperäisissä" ., joita siis yksi vähemmän kuin sulla. Mutta neuvolan kiekon mukaan LA kuitenkin tuo 16.7.

Meidän pitäis varmaan saada listaemo tällekin puolelle. Mutta ehkä se Jedelede pian tänne ilmaantuu. :)

mallariina ja masulainen rv 12+3

Vierailija
32/48 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vielä piipahtamaan äkkiseltään! Ja no niinpä onkin sit LA:t samassa! Hauskaa! Kiva saada LA-kaima! 16.7. on meidän hääpäiväkin!

Vieläkään ei olla sanottu tästä odotuksesta kuin mun veljen perheelle ja kaksi ystäväpariskuntaa tietää! On tämä salaista! Toinen ystävistä jo sanoi, että olemme kieroja tyyppejä, kun emme jo kerro ipanan isovanhemmille edes. Mä nyt jo voisin edes harkita kertomista, mutta mies on sitä mieltä, että nautitaan nyt vaan vielä ajatuksesta ihan kaksin, ilman sitä sukulaisten hössötystä! Totta! Esikon odotus kun on niin surkuhupainen tarina, kun kerrottiin heti ja siinä samalla sit kuulikin koko kylä juorujen muodossa! Nyt vaan hymistellään täällä keskenämme, melkein!

Joo, toivottavasti Jadelede tulisi pian tänne odotus-puolelle ja kaikki muutkin vanhat tutut. On jotenkin kaksjakoinen olo, kun tekis mieli lueskella vielä kovasti " tuttujen" kuulumisia, mutta toisaalta kun ite on jo raskaana, niin jutut on kuitenkin niin eri. Saataisiinpa pian koko syyssäteet jengi tänne yhteen!

-S- 12+4

Vierailija
33/48 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salkulle onnittelut plussasta! Hienoa, että joukkomme kasvaa.

Ultraterveisiä!

Aamulla siis käytiin katsomassa masulaista ja miten ihanaa olikaan nähdä hänet! <3 Siellä se reippaana möyrysi ja kaikki oli kunnossa, löytyi sykkivä sydän ja muut rakenteet ok, jopa kaikki sormet hän meille esitteli. Ja pitkät sääret. :) Niskaturvotus oli olematon, eikä täti meinannut saada sitä mitattua, mutta sitten sai 0,4mm. Seerumiseulaan emme halunneet osallistua. Pituutta (pää-perä) kaverilla oli 6,63cm. Peukku eksyi suuhun useamman kerran poseerauksen aikana. :D

Ultran mukaan viikkoja 12+3, kätilö sanoi kuukautisista laskettuna 12+2, aiemmin laskettu 12+1... Mutta joka tapauksessa, vastasi masulainen viikkoja.

Nyt ei päähän mahdu muuta kun tuo ihanuus!

Onnesta soikeena,

mallariina ja masulainen rv 12+1

Vierailija
34/48 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin ihan uuden pinon, ettei vallan jämähdetä tuonne viime vuoden puolelle. ;)

Ihanaa, tänään sitten täyttyi se odotettu 12 viikkoa. Jos sitä osaisi vähän enemmän luottaa pienen mahdollisuuksiin voida hyvin. Huomenna ultraan, jännittää!

JAJA; kippis meille 12:sta viikosta! :) Hauskaa kyllä, kun jo kuumeillessa mentiin samoissa päivissä ja nyt masuasukit ovat samoissa.

Eilen oli varsinainen vatsan riipimispäivä. Vihloi ja juili melko paljon. Pupuilutkin jäi, kun en osannut rentoutua. Muttä tänään ei ole ollut kun pieniä tuntemuksia.

Taidanpa mennä teetä keittämään. Kahvi ei maistu vieläkään.

Mukavaa maanantaita,

mallariina ja masulainen rv12!!

Vierailija
35/48 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh..kirjoitin jo pitkän sepustuksen ja sit meni sähköt poikki ja juttu hävis bittiavaruuteen..

Just soitin neuvola-ajan ja eka aika onkin jo 13.1.06,ihmeen aikasin antoi ajan kun tuollon on vasta 6+6.

Millä viikoilla teidän muiden ekat neuvolat on/oli?

Ja mahan vihlonnasta..mulla on vihlonut nyt tämän koko alkuraskauden mahaa..tai juilinut..mistä lie johtunee..

Ja mitäs viel..kuin useesti te muut pääsette ultraan?Onko kuin monessa neuvolassa oma ultra?Täällä pääsee kolme kertaa ellei sitten ole jotain syytä minkä takia pitää käydä useemmin..neuvolassa ei ole omaa ultraa..siellä missä ennen asuttiin niin oli neuvolassa oma ultra ja ultrattiinkin melkeen joka kerta..se oli ainut + koko neuvolassa..täti oli yks idiootti..haukkui ja nälvi jatkuasti.

Nyt sitten on kiva neuvolan täti muttei ultraa.

Onko täällä muita ylipainoisia odottajia?

Jonzu ja öttiäinen rv 5+2

Vierailija
36/48 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen " ilmottautuminen" :)

Kidelma: tosiaan me mennään ihan samoissa :) seuraavaa ultraa en ole vielä varannut, mut neuvolassa käynti on 18.1. Sinne asti pitää odotella että saa kuulla murun sydänäänet. Minähän en ole niitä vielä kuullut, nähnyt vain :)

Tämä viikko on vielä tälläistä suhaamista ees taas. Meillä on tyttö päivät yksin kotona ja minä töissä sitten huolehdin että miten pärjää. Pari kertaa päivässä käyn kattomassa ja muutaman kerran tunnissa soitan :) Kerran jo suuttu kun niin usein soittelen ja häiritsen -> laitto puhelimen kiinni. No minä tietysti heti ajattelin että jotain ihan hirveetä on tapahtunu kun ei vastaa ja menin kotiin. Siellä se tyytyväisenä leikki kun sai rauhassa olla :)

Mutta taas töitten kimppuun..

nellariina 13+1

Vierailija
37/48 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo mahan juilimiset taitaa olla ihan normaalia kun kohtu kasvaa. Mulla oli varsinkin esikoisen alkuraskaudessa niin kovia kipuja, että kävin niiden takia lääkärilläkin. Kaikki eteni kuitenkin hyvin loppuun saakka.

[color=red]Kävin tänään neuvolassa ja sieltähän ne ihanat sydänäänet kuului. Terkkari totes katsottuaan papereista istukan olevan edessä, ettei tarvi odotella liikkeitä vasta kun rv20+. Huojennuin kyllä selvästi, koska aiemmin oon tuntenu liikkeet jo näillä viikoilla. Nyt tuntemukset on arvailuja ja ei edes päivittäisiä. Kai ne siitä vielä vahvistuu. Muuten oli kaikki neuvolassa ok. Hb:kin oli noussut ihan itsekseen 133:een, viimeksi kun oli 120. Seuraava käynti on vasta 17.2. ja sillon täytetään sitte kelan lappuset ja aletaan odotella äitiyspakkausta. :) Voi ihana ku pääsee taas hipelöimään niitä pikkuvaatteita. Sitä ennen on rakenneultra 7.2.

Juuh että sellaista tällä kertaa! Oikein ihanaa vuoden ensimmäistä viikkoa kaikille!

mirju ja pikku-pööpöti 16+1

Vierailija
38/48 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JONZU, mulla oli eka neuvola muistaakseni rv8. Ultraan meillä pääsee kahdesti, neuvolassa ei ultraa ole. Neuvolatätini on mukava, tuttu jo ehkäisyneuvolan puolelta. Se ei oikeasti olis meidän alueen täti, mutta erityisesti pyysin ja suostui. :)

NELLARIINA, mäkään en ole kuullut vielä sydänääniä, seuraava neuvola on vasta rv 14.. Mutta silloin onneksi mieskin pääsee mukaan. <3

Nyt kotihommien pariin, ettei koko päivä mene vaan täällä roikkuessa. ;)

mallariina ja masulainen rv12

Vierailija
39/48 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten viimein kotiuduttu mummolareissulta ja kiva olla vaihteeksi kotona:) Isoilla tytöillä alkoikin heti tänään jo koulu, joten nyt on hiljainen hetki kun pienin tyttökin (1v.) nukkuu päiväunia.

Jonzu kyseli ekasta neuvolasta... minulla se oli rv 7+6 eli aika varhain. Viime viikolla kävin siellä lääkärineuvolassa rv 11+2 ja silloin kuului jo hyvin ne ihanat jumpsutuksetkin:) Minun piti muistaa jo lääkärille mainita siitä, että haluan tämän tulevan vauvan jälkeen sterilisaation, mutta enpä tietenkään muistanut.

Soitin sitten tänään neuvolaan ja kysyin tuosta " piuhojen poikkilaittamisesta" . Toimenpiteen voi kuulemma tehdä synnytysreissulla, niin ei tarvitse sitten enää erikseen lähteä sairaalaan sitä varten.

Täälläkin tuli tänään täyteen se maaginen 12 viikkoa:)) Onnittelut myös Mallariinalle;) Jospa tämä kuvotus ja stressi alkaisi nyt pikkuhiljaa loppumaan ja voisi alkaa nauttimaan odotuksesta... jota vielä riittää;)

Mitenkäs, oletteko kaikki ajatelleet ottaa äitiyspakkauksen? Itse olen joka kerran ottanut, mutta nyt ajattelin, että ottaisin rahana. Meillä kun noita makuupusseja ja toppahaalareita on jo aivan liikaa ja vaatteitakin tulee aika vähän käytettyä (siis niitä äp) Sukulaiset + muut ostavat yleensä aika paljon kivoja vaatteita ja itsekin tulee aina kirppareilta ostettua hyväkuntoisia vauvanvaatteita. Nyt pitäisi sitten ostaa vielä sisaristuin rattaisiin ja uusi parempi turvaistuin autoon, joten pitänee käyttää niistä rahoista osa niihin.

Jaja ja pikkarainen rv 12

Vierailija
40/48 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein nämä työt jaksa kiinnostaa...

Täällä saa kaksi ultraa, np ja rakenne, eikä neuvolassa ole ultraa. Mä en oikein osaa vielä sanoa neuvolatädistä mitään, ekalla kerralla oli sijainen ja lääkärineuvolan yhteydessä näin vain pikaseen oman " tädin" . Ihan kivalta vaikutti...

Eilen just miehen kanssa mietittiin että otetaanko pakkaus vai rahat. Pitäis saada tietää kumpi tulee, sitten vois päättää :) Meillä nimittäin on vaatteita hurjan paljon tytölle, mutta pojalle käypäsiä ei ole kuin joitakin. Kun ei viittis pojalle vaaleenpunasta pukea. Eli luultavasti otetaan pakkaus kuitenkin, pitää vielä keskustella asiasta. Minä haluaisin pakkauksen ja mies rahat.

Jotain muuta piti vielä kommentoida, mutta ei muista ei....joten seuraavalla kerralla sitten.

nellariina