Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko nyt kysymyksiä kätilölle? Puoli tuntia aikaa.

Vierailija
02.01.2006 |

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosi typerä kysymys, mutta jos kysyn kuitenkin, eli mulla kohta synnytys ajankohtainen (rv 38 menossa) ja tässä raskauden aikana on kaikki karvat oikein alkanut rehottamaan, niin että kätilön näkökulmasta: Kannattaako ajella karvat alapäästä ennen synnärille menoa (jos kerkiää) vaiko antaa rehottaa? Jotenkin noloa kun on karvoja enemmän kun laki sallii eikä niitä itse niin kovin helposti saa ajeltuakaan...

Tälläsiä täällä mietin..

Vierailija
2/26 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ts. oikeesti pahin vaihe koko synnytyksessä, sen jos sais vähän kivuttomammaksi oispa kiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ajella. Siellä ajellaan,jos joku karvatupsu on haitaksi. Siellä näkee niin monenlaista,että tuskin karvaisuutesi haittaa muita kuin korkeintaan itseäsi. Hyvää synnytystä sinulle!

klö

Vierailija
4/26 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsititi tuskin jaksaa jakaa apuaan ja neuvojaan muille ja pitäisi vapaapäivän vapaana.Siis,diagnoosisi oli väärä.

klö

Vierailija
5/26 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä en koskaan kerro.

klö

Vierailija
6/26 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudendaali on ponnistusvaiheen puudutus. En tiedä,onko kaikissa sairaaloissa käytössä.

klö

Vierailija
7/26 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi aiheuttaa.

klö

Vierailija
8/26 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä,jos taivut asentoon,jossa nikamavälit aukenevat niin,että sieltä välistä puudutusneula mahtuu. Muistelisin ainakin,että selkärankareumaisiakin on puudutettu.

klö

Vierailija
9/26 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö vastasyntyneelle tehdyssä aivoultrassa mahdollinen hapenpuute?? Meidän vauvalle tehtiin se, koska jäykisteli tutkimuksissa. Terveeksi totesivat ja jäykistelykin meni samantien ohi kun tuotiin mulle imetettäväksi. Oli nälkäinen kuulemma. Synnytyksessä sydänäänet hävisivät ja oli kuulemma vikaa laitteessa. Tällaisena hysteerikkönä kuitenkin tuli mieleen kysyä...:)Kitos jos ehdit vastaamaan!!!

Vierailija
10/26 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeneelta anestesialääkäriltä sekin onnistunee. Ihan varma en ole.

klö

Vierailija
11/26 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei raskauden lopulla synny epäilystä mahdollisesta ahtaudessa ja sitten synnytyksessä vasta tulee ongelmia,kuvataan seuraavia raskauksia silmällä pitäen. Raskausaikanakin kuvataan,jos tarve vaatii.

klö

Vierailija
12/26 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää,mutta ei hänkään kerro sitä täällä.

klö

Vierailija
13/26 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt pari päivää ollut melkeen koko ajan toistuvia rytmihäiriöitä ja raskausviikkoja on reilut 30

Vierailija
14/26 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että aivoultrassa sellainen näkyy. Syntymän jälkeen otetaan napaverestä ns. napa-astrup ja se kertoo sikiön synnytyksen aikaisen hapetuksen. Myös apgar-pisteet antavat kuvaa.

klö

Vierailija
15/26 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki lämmitä automaattisesti. Jos ei,niin voit pyytää.

klö

Vierailija
16/26 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkaan en tiedä, mutta yleensä n. 72¿ vrk.

klö

Vierailija
17/26 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisälyöntejä? Sydämen muljahteluja? Yleensä ovat vaarattomia,mutta puhu niistä seuraavalla lääkärikäynnillä. Eivät oikein kuulu erikoisalaani.

klö

Vierailija
18/26 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla rv33 ja lapsi kököttää perätilassa, ei ole kertakaan edes käynyt pää alaspäin. esikoinen oli myös koko raskausajan pt ja ulkokäännöstä ei edes yritetty vaan leikattiin viikolla 38 yli 4kg poika. Tällä kertaa en haluaisi leikkausta missään nimessä, toivuin siitä viimeksi niin huonosti ja olen hyvin operaatio,piikki,kipu ja veri kammoinen,halaisin siis synnyttää alakautta vaikka olisikin pt. Kuinka aikaisin synnytyksen voisi käynnistää, jos vauva on yhtä iso kuin eikoinenkin ja itse tosi pieni 155cm ennen raskautta 55kg, olen kuullut ettei pt synnäreissä vauva saisi olla kovin iso.. En millään haluaisi ulkokäännösyritystä koska pelkään sitä runnomista niin paljon ja vatsa on tosi iso ja pinkeä, paljon vettä ja sf nyt jo 39cm!

Mitä mun sun mielestä pitäisi vaatia tai tehdä, ja mitä riskejä on missäkin..jne.. Asumme tampereella ja täälä Taysissa ainakin koko ajan touhotetaan kuinka erikoistuneita täälä kätilöt on pt synnytyksiin..

Kiitos! terv. Huolestunut

Vierailija
19/26 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Helsinkiläinen enkä todellakaan haluaisi synnyttää siinä toisessa sairaalassa....(Synnytin esikoisenikin nimeltä mainitsemattomassa ihanassa sairaalassa Helsingissä ja sinne toivon taas pääseväni).

Vierailija
20/26 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin perätilasynnytyksen ulosauton tekee lääkäri. Kätilö hoitaa avutumisvaiheen ja ponnistusvaihetta siihen saakka,kun peräalkaa näkyä.

Sinun kokoisenasi pienenä äitinä en alkaisi alakautta synnyttää 4 kiloista lasta. Sectio takana ja riskit suuret,että esim. viimeisenä tuleva pää juuttuu kiinni.

Ehdottoman tarkka vaihtoehtojen punnitseminen:alatie vain jos lapsi on selvästi edellistä pienempi ja lantiosi mitattuna riittävä sen kokoiselle ja kohtuarpi ok.Synnytyksen pitäisi myös käynnistyä itsekseen,ei siis käynnistystä.

Keskustele hoitavan lääkärisi kanssa näistä tavoista.

klö