Kolibrien alkanut vuosi 2006
Ihanaa vauvantuoksuista ja -täyteistä uutta vuotta teille kaikille! Toivotaan, että täti on unohtanut uusia kalenterinsa ja jättää tänä vuonna meidät kaikki väliin:).
Miinastiina: juu, sain pco-diagnoosin 4 vuotta sitten, kun kävin gynellä heti pillereiden pois jättämisen jälkeen. Sain samantien terolut ja clomi-reseptin, kumpiakaan en ehtinyt aloittamaan, kun plussasin välittömästi esikoisen (ja sitten imetyksen loputtua kakkosenkin) ihan luomusti. Taidna olla siinä mielessä erikoinen tapaus, että mulla tuo pco ei aiheuta muuta kuin piiiiiiiiiiiiiiiiitkiä ja epäsäännöllisiä kiertoja. Esikoisen plussasin siinä kp45 - 50 tienoilla, kakkosen vähän aikaisemminkin. Nyt tällä kertaa kierron tämän ekan kierron pituudeksi tuli tasan 50. Huomenna on mulla se gyneaika ja olen vähän kahden vaiheilla minäkin. Toisaalta haluaisin kokeilla clomeja vaikka heti (huomenna on kp4, jossa vaiheessa niitä kai käsittääkseni aletaan syömään), toisaalta mietin, että onhan nuo edellisetkin tulleet ihan itsekseen. Ylipainoa mulla ei ole, pikemminkin huolettaa se, että pillereiden lopetuksen jälkeen (marraskuun puolivälissä) paino on pudonnut 2kg ja alan kohta huidella alipainon rajoilla. Sekään ei oo hyväks raskautumishaaveille. Ikääkin mulla on juuri tullut 31v, joten mietin kyllä, että ikäkin voi tehdä tepposet. Ja jostain luin, että 30v naiset ovuloi vain noin 8 kertaa vuodessa, joten mun tapauksessa oikea määrä olis kai jotain kolme, kun näillä kierron pituuksilla ei tätikään ehdi tulemaan kuin 6 kertaa vuodessa. Kaksosraskaus muakin kyllä hirvittää, eihän nuo vanhemmatkaan lapset ole kuin vasta 3 ja 1,5v... No, katsotaan, mitä se gyne sanoo huomenna. Jos yhtään vihjaa clomeihin, niin taidan kyllä ottaa, en halua odotella vuosikausia tämän kolmosen kanssa!
Tulipa pitkä sepostus! Eilen mietin, että lupaisin itselleni käydä vähemmän näillä sivuilla ja miettiä vähemmän tätä pikku3-projektia. Onneksi tulin järkiini, enkä mennyt lupailemaan mitään tuollaista typerää:).
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille, onneks on taas lyhyt työviikko (tuppaa tuo motivaatio olemaan edelleen hukassa...)!
Kommentit (58)
En ole ehtinyt viime viikkoina paljoa kirjoitella, mutta nyt on palattu taas arkeen ja mieskin meni töihin, joten ehkäpä nytten taas ehtii paremmin. :)
Ihan ensiksi ONNEA moisku ja 2boys_mum! :) Hienoa, että pikku-Kolibreja alkaa kasvaa vähän joka suunnalla!
omaan napaan ei ihmeempiä, kierron puoliväli menossa ja ovistikut käytössä.. vielä eivät kyllä ole kahta viivaa näyttäneet, mutta odotellaan, josko ne sieltä.
Plussasäteitä kaikille! Ja tosiaan, onnekasta ja vauvantuoksuista vuotta 2006 jokaiselle! :)
-Jedelede
Meillä muksut on 2 v. 9 kk ja 1 v. 2 kk about :) Kolmosta piti alkaman yrittää keväällä, mutta ainahan sitä on kiva saada vähän jännitystä elämään. En näet usko tulevani raskaaksi ilman homeopaattisia lääkkeitä, jos tulen, niin se on sit oikeesti ihme. Kummatkin lapsukaisista on saaneet alkunsa heti seuraavasta kierrosta, kun olen niitä lääkkeitä ottanut. Onko sit sattumaa vai mitä, mutta vahvasti niihin uskon.
Mä en kyl huomannut minkään valtakunnan limoja tässä kuussa, oisko nyt sit semmonen ovikseton kierto :( Ikää on 31. Mut aamulla kokeilin ihan mielenkiinnosta lämpöjä ja sen mukaan se ois joskus tapahtunut. Esikoista yritettiin sen verran pitkään, et muistan kaikki lämmöt ennen ja jälkeen ja tuntemukset jne..Mutta todella kuivaa kautta on et jos limasuuden pitäs jatkua jos on onnistunut, niin sen puolesta ei ainakaan. Tosin en ihan usko tuohon merkkiin raskaudesta..
Itellä on ihan rauhallinen olo, varmaankin koska en usko että tärppää ja siksikin et viel ei tosiaankaan oo mitään kiirettä raskautua. Katotaan sit menkkojen läheisyydessä :) Ovistestejä tai niitä homeopaattisia lääkkeitä en aio käyttää ennen loppukevättä, jollon toivon mukaan alkais sit ihan varsinainen yritys..
Mutta näin. Töissä minäkin. Paree palata työn pariin :)
Heippa!
Vielä viikko vapaalla ja sitten alkaa työ. Äkkiä tämä aika on mennyt ja lasten kanssa on touhuttu milloin mitäkin. Tänään olisi tarkoitus käydä kirjastossa ja sen jälkeen menemme kyllä hiihtämään, kun kerrankin on lunta.
Nyt on sitten puolet tämän kierron Teroista syöty. Ette usko miten kipeiksi rinnat ovat muuttuneet (ja suuriksi!). En tiedä johtuuko se tuosta keltarauhashormonista, mutta ovat kyllä ihan erilaiset kuin koskaan aiemmin. Alavatsaakin juilii lupaavasti ja tänä aamuna oli ekan kerran vähän huono olo. Tiedän kyllä, että se mitä luultavimmin johtuu tuosta lääkkeestä, sillä raskauspahoinvointini on aivan täysin erilaista, oksentelen nimittäin yötä päivää ja olen lopulta ihan sairaalakunnossa :( No, ensi viikolla sitten jännitetään tuleeko se plussa vai joudunko ottamaan Clomit käyttöön. Nyt siis elelen kp19:ää ja koko kuukausi on menty jtp meiningillä. Ihme olisi, jos nyt olisi tullut ovis, kun ei sitä ole näkynyt puoleen vuoteen...
Siilivaimo: Sinulla on melko lailla saman pituinen kierto kuin minullakin. Minä hölmö vain en aiemmin mennyt lääkäriin, kun aina ajattelin, että kyllä se tästä tasaantuu. Ei naurattanut yhtään kun kierrot venyivät lähemmäs 60:tta päivää, eikä ollut toiveitakaan siitä, että menkat alkaisivat. Uskon, että saat ainakin keltarauhashormonikuurin, jolla kiertosi pituus saadaan kohtuullisemmaksi ja kyllä yksityisellä melko helposti ne Clomitkin määrätään.
Ilmeisesti tuo PCO on sitten ollut noiden finnienkin syynä. Minulla nimittäin pukkaa kovasti finnejä yläselkään, ja nyt, yks kaks yllättäen, niitä ei enää olekaan. Eipä ole kasvoissakaan kuin pari, kun yleensä niitä pukkaa ihan jatkuvalla syötöllä otsaan ja leukaan.
Makkoselle piti sanomani, että lopetin jo ajat sitten noiden limojen tuijottamisen. Pitäisi elää ovikseen saakka selibaatissa, että tunnistaisi, mikä on omaa limaa ja mikä miehen spermaa. Minulla ainakin noiden kahden tunnistaminen toisistaan käy ihan ylivoimaiseksi. Yhdynnän jälkeen saattaa vielä monta päivää hulahdella alapäästä milloin mitäkin limaa, jonka alkuperää ei voi kuin yrittää arvailla. sitten kun vielä ollaan liikenteessä jtp-meiningillä, ei kyllä voi sanoa, että sitä kuivaa kautta edes huomaisi :-) Sen verran kuitenkin noita limoja osaan tunnistaa, että kuukautisten lähestyessä lima alkaa muuttua kellertäväksi. Siitä olen sitten aavistellut, että eipä tärpännyt tässäkään kuussa.
Nyt lopettelen ja menen tekemään jotakin hyödyllistä :-). Hyvää alkanutta vuotta kaikille!
Mä oon noita limoja tarkkaillu jo kyllästymiseen asti ja ainakin itse erotan siitä, että miehen tuotokset ei veny, mutta ovislima venyy.
Mä en vaan käsitä miks pitää alkaa niin aikaisin tää limailu, nyt jo kolmas päivä menossa vaikka ovis on luultavimmin vastan ens viikolla.
Ukko lähti aamulla takas laivaan ja kerittiin vielä yks vauvatilaus laittaa tulemaan, vaikka sen oletetun oviksen mukaan siitä ei oo hyötyä. Mutta ainahan saa toivoa, että josko se nyt tuliskin aiemmin!
Huhuilin Jedeleä tuossa esittelypinossa eilen, mutta et tainnut huomata? Tarjosin vaan apuani listan päivitykseen, jos sulla on kovin kiirus? Mulla kun tätä aikaa tällä hetkellä on. Siksi vaan, kun on jo melkoisesti mittaa tuolla pinolla.
Me saatiin eilen tehtyä esikoisen kanssa talven eka lumiukko, ei oo aiemmin ollu tarpeeks lunta moisiin puuhiin. Ja suru oli tietty suuri, kun oli ukko mokoma lähtenytkin yön aikana johonkin..
Onneks aamusella on näemmä satanu lisää niin päästään tekemään uus!
Mukavaa viikonalkua kaikille!
Moikka muutenkin kaikille pitkästä aikaa! Oon tietoisesti pysytellyt tämän kierron aikana vähän taaemmalla. Nyt alkaa olla niin piinaavat hetket käsillä, että pakko tulla tänne hillumaan. Täällä sentään on ymmärtäviä kanssasisaria ;)
Vaikka ei sen puoleen, on tuo ukkokultakin ollut hyvin asialla!
Kp nyt 27/24-32
Oireita en oo tutkaillu, mutta rinnat ON arat ! Nyt oon myös päättänyt, että testaan aikasintaan sunnuntaina kp 33. Sain veljen vaimolta raskaustestin, kun oli ostanut tuplapakkauksen, eikä tarvitse enää sitä toista ;) Eli tulisi serkukset sitten muutaman kuukauden ikäerolla!
Pelottaa vaan, kun toivoo niin kovasti!!!
Onnea vielä kaikille plussanneille, jokos tuola odotuspuolella on oma pino Kolibreille? Tryykätähän kaikki sinne!
Minä olen täällä nyt ihan ihmeissäni ollut, kun on ihan ihme oireita ilmaantunut. Kp 25 alko niukkaakin niukempi vuoto joka näkyi vain paperissa. Tänään kp 26 on tullut todella niukkaa vuotoa joka sekaan ei pikkuhousunsuojaan tule. Vuoto on siis aika limaista ja veren sekaista mutta tuota verta on todella vähän. Jos tämä enteilee menkkoja niin olen ihan puulla päähän lyöty kun koskaan ei ole kierto ollut näin lyhyt vaan aina vähintään se 28 pv.
Eilen tuntui myös noustessa seisomaan pari kertaa repäisykipuja kohdun sivuilla, mutta voisiko raskaudesta johtuvat kivut tuntua jo nyt? Minulla on molemmilta pojilta ollut noita repäisykipuja mutta en muista yhtään missä vaiheessa on alkaneet.
Tässä nyt sittenkin piinaillaan vaikka pupuiltua tuli vain kp 12 ja se siis lähimpänä ovista. Jos nyt olisi tärpännyt niin laskettu aika menisi aika lailla samoihin kuin kuopuksen aikoinaan. =)
siinäpä vähän omaa napaa, pitää lähteä tenaville antamaan välipalaa.
Niin ja onnea vielä kaikille plussanneille!!
Kiitti tarjouksesta, mutta listan päivitys on nyt viittä vaille valmiina omalla koneella jo.. eli tällä kertaa en taida tarvita apuasi! :) Kiitos kumminkin!
Lista on joo pitkäksi venynyt jo tosiaankin.. Pahoitteluni, että ootte saanu oottaa päivitystä aika pitkään... *nolona* Joulukuu oli kiireistä aikaa! :D
Mutta tosiaan, viimeistään illalla pitäis saada lista valmiiksi, joten palaillaan sitten :)
-Jedelede
En ole pitkään aikaa käynyt täällä edes lukemassa, listalle ilmoittauduin joskus aikoja sitten.
Mulla ne menkat alkas kuopuksen synnytyksen jälkeen, joten pikku hiljaa saa ruveta yrittelemään.....
Eilen kyllä juteltiin miehen kanssa, ja kovin skeptiseltä tuo vaikutti. Joku konsti pitäis keksiä, jolla sais tuon miehen pään kääntymään, että alotettais se yrittäminen jo pian eikä vasta vuoden päästä, niinkuin mies meinaa!
On se niin väärin kun muut kirjoittelevat ihania plussauutisia minä täällä kärvistelen ja toivon, että tuo mies joskus myöntyisi asialle...
Tänään on muutenkin ollut aivan surkea päivä. Laihdutus alkoi ja aamulla kun menin vaa' alle niin mun elämäni pohjalukemat sieltä pärähti, että hyvin alkoi tämä vuosi... Nyt on kyllä pakko ryhdistäytyä ja saada pudotettua tuota painoa ainakin hiukan. Onko täällä muita ikuisesti painon kanssa taistelijoita?
No sori tämä vuodatus, mutta masentaa tällä hetkellä niin vietävästi.
Ikuinen laihduttaja en ole, en ainakaan myönnä ;), vaan nyt pitäisi ihan lopullisesti päästä muutamasta kilosta eroon ja siis myös pitää ne poissa. Josko muutaman saisi pudotettua ennen plussaa ja loput sitten vauvan jälkeen... No joo, voihan olla että tämä vuosi kuluu laihdutuksen eikä raskauden merkeissä, saapa nähdä.
Mulle on molemmissa raskauksissa tullut ihan hirveästi painoa, reilusti yli 20kg. Ekasta kaikki lähti juurikaan laihduttamatta, toisen jälkeen sai jo vähän tehdä töitä. Kotivuosina paino pysyi kohtuulukemissa herkuttelusta huolimatta, kun kuitenkin koko ajan touhusi ja ulkoili lasten kanssa. Töihinpaluun jälkeen paino on noussut puolessatoista vuodessa kahdeksan! kiloa ja noista haluan eroon. Enkä myöskään haluaisi painon nousevan noin paljon sitten kun olen raskaana, eli jonkinlaista kontrollia on tarkoitus jatkaa koko vuosi.
t.frilla
Ainakin niin hyviltä kuulostaa nuo Bubblesin ja Tip1:n oireet! =)
Hirmusesti peukutuksia! Voi kun pääsis itsekkin jo ees piinailemaan.
Mun ei pitäny tässä kierrossa enää pahemmin tikutella, kun nuo mahikset on muutenkin niin olemattomat. Mut sitten tajusin, että just sikshän mun pitääkin tikuttaa niin saan ainakin varmuuden kannattaako vaivata mieltään turhalla piinalla.
Lapalepa! täällä yks ikuinen laihduttaja.. Nytkin vaan lihon vaikka vielä imetän. Ukon pahus kehtas vielä heittää, että nythän ois hyvä alottaa dieetti niin ehtis vielä kesäks kuntoon.. harmi kun ei ollu paistinpannua tms sillä hetkellä ulottuvilla!
Eli olen 32-vuotias kolmannen lapsen kuumeilija. Esikoispoika syntyi 08/02 ja kuopustyttö 12/04. Kuopusta imetän edelleen (myös öisin, huoh), mutta kuukautiset alkoivat jo pari kuukautta synnytyksestä. Kuparikierukka minulta poistettiin juuri ennen joulua, joten tämä kierto on ensimmäinen, kun ollaan tositoimissa.
Minulla on ollut suht säännöllinen 28-30 päivän kierto, mutta nyt viimeiset pari kiertoa on venyneet 46 päivään. Saa nähdä, mitä se tekee raskautumismahdollisuuksille. Nyt on menossa kp 23, joten pitkä odotus on vielä edessä.
Mukavaa, että täällä on iso joukko suunnilleen samassa elämäntilanteessa olevia äitejä. Vauvaonnea kaikille :)
Yritänpä nyt ihan uudella tavalla lukea ja kommentoida, jospa tästä jotain tulee ;)
SIILIVAIMO ei mitään tuommoisia lupauksia, että vähentäisit täällä käymistä ;) Itsenikin ehkä pitäis hiukan rajoittaa tätä intoilua, mutta ei mahda minkään kun pienet vauvat valtaavat ajatukseni kokoajan... :)
2BOYS_MOM Onnittelut plussastasi!!! En ollutkaan vielä sinuu onnitellut!!!
MAKKONEN Kakkosta odottaessani kirjoittelin yhdellä toisella palstalla ja sielä olin kirjoittanut että oviksen jälkeen tuli lyhyt kuivakausi ja sitten alkoi taas kosteempi kausi. Sillä kierrolla siis plussasin. Tässä kierrossa ei ole ainakaan kovin selvää kuivakautta vielä tullut... en sitten tiedä mitä tarkottaneen..
JEDELEDE Toivottavasti pian tikutat oviksen ja pääsette itse asiaan!!! :)
KANELISOKERI Toivottavasti oireesi johtuvat raskaudesta eikä noista lääkkeistä bd bd bd bd db
PIIPAA Meillä on monena vuonna esikon kanssa käynyt niin että tänään rakennettu lumiukko on huomenna enää muisto vain :(
BUBBLES Siulla se on jännät päivät edessä!!! Peukkuja että plussa pamahtaa ja serkuksille ei kovin montaa kuukautta tulisi ikäeoa ;)
TIP1 Miulla on molemmissa alkuraskauksissa tuntunut juuri tuollaisia repäisytuntemuksia äkkiliikkeissä. Ja voihan tuo vuotosi olla sitä ns. kiinnittymisvuotoa??
LAPALEPA Täällä on yksi ikuisesti painonsa kanssa tappeleva. Ylipainoa sellaiset 20kg + rapiat. Viime vuonna pudotin jo noin 7kg. Jos en nyt tässä kierrossa ole raskautunut, niin aion jatkaa painonpudotusta sekä yrittämistä.
VANAMO Tervetuloa ja Onnea yritykseen!!
( - ) Alamasua koskee. Ihan tätimäisesti supistelee. Siis vetää koko alamasua kovaksi.. ei koske mutta outo tunne. Pakko mennä lepäämään miehen viereen. Jospa tämä johtuu vaan tästä istumisesta...
Muita oireita ei juuri enää ole. Tissitkin lähes normaalit. Sniif.. ei taida meille tulla syysvauvaa...
Antzu kp20/24-28
Tosin tarkoitus oli, että keskityn tänä aamuna työntekoon ja kurkin tänne vasta lounastunnin gynekäynnin jälkeen. Mutta nyt sattui just sopivasti pikkainen paussi, joten ihan piti vaan pikalukaista muiden kuulumisia:). Kun ei niitä ole tänä aamuna tullut, niin keskityn sitten (taas) omaan napaan:). Pikkasen jännittää tuo gynekäynti, saas nähdä, mitä se sanoo. Uskoisin kyllä, että ainakin terot määrää, ei tollanen 50 päivän kierto voi olla ihan normaalia. Jos ja kun terot saan, niin lyheneepähän ainakin kierto, saas nähdä miten oviksen kanssa käy. Vähän pelottaa, jos gyne toteaakin 4 vuotta sitten tehdyn pco-diagnoosin pahentuneen...No, toisaalta, sitten varmaan saisin saman tien clomitkin avuksi. On tääkin, turha täällä on jossitella ja mietiskellä, parin tunnin päästä se selviää! Nyt takaisin töihin, palailen iltapäivällä!
Olen siis kolmatta kuumeileva ja vieraillutkin täällä aina satunnaisesti. Pojat ovat 4v ja 3v. Itsellä ikää 27v. , Aviomieskin löytyy...
Aikaisemmin mies oli hyvinkin vastaan kolmatta, mutta tossa joulun aikaan rupesi puhumaan että kyllä kai se kolmas poikakin olis ihan tervetullut :)
Olemme pupuilleet koko joulukuun ilman ehkäisyä ja nyt pitäisi menkat alkaa, mutta vaikka alavatsaa samaan malliin on jo muutaman päivän vihlonut ei ole vielä täti tullut!
Sitä tässä mietin, että olisiko se oire raskaudesta, kun jotenkin tuntuu että pissakin haisee ihan kummalliselle...
Onko kukaan kuullut moisesta oireesta??
Myös tuntuu että vessassa saa rampata koko ajan vaikken edes kovin paljon juo ja hiukan paleltaa...
Nämä voi tietenkin olla vain toive ajattelua, mutta en kyllä vielä uskalla mennä testiäkään ostamaan.
Jotenkin sitä aina unohtaa ne ensi oireet vaikka kolmesti olen jo raskaana ollutkin...
Mitäs mieltä te muut olette..?
Mukavaa alkavaa vuotta ja paljon plussia kaikille!!!
On hiukan aamut venähtäneet näin lomaillessa, herätään vasta yhdeksän aikaan tai vähän myöhemmin... Harmittaakin niin vietävästi kun ensi maanantaina on arki taas edessä :/ ! Täytyy repiä ipanat ylös ja kauhea kiire... Aaargh! No, toivottavasti saisi jäädä pidennetylle kesälomalle ensi kesänä ;D!
Omaa napaa; kp 26/31-33, eikä mitään oireita vieläkään. Eipä niitä tosin ollut tuon kakkosenkaan kohdalla ennenkuin n. 6 rvlla alkoi pahoinvointi. Esikoisesta oli rinnat kipeenä, muuten ei oireita ennenkuin myös sitten pahoinvoinnin alettua. Mä olen yrjönnyt molemmista aika pitkään, n. 17 rvkolle. Ja ihan yrjönnyt, noin kaksi-kolme kertaa viikossa. Aikaiset aamut ei yhtään helpottaneet, kakkosta odottaessa kun olin kotona, niin yrjöilykin oli vähän lievempää.
Mukavaa tiistaipäivää! Nyt ulkoilemaan!
-himppu-
Jokos sitä on selvitty vuodenvaihteesta? Onkos lisää plussia saatu kolibreihin vuodenvaihteen jälkeen?
Meillä oli mukava ja aika railakaskin uusivuosi, mieheni meinasi laittaa raketit menemään naapurin ikkunasta sisään! Siis oli aivan selvinpäin, mutta kun on niin homelo ettei innostuksessaan asettanut pataa kunnolla maahan niin se paineessa kallistui ja ampui kaikki sähikäiset naapurin ikkunan eteen, onneksi eivät olleet kotona ;) Arvaatte varmaan että meidän muksut säikähtivät, siinä tyyntyi kummasti hetkeksi niiden into paukuttelun katselemiseen, tytär jo sanoi mulle että äiti mennään sisään, ei enää ammuta naapuriin paukkuja. Tilanne näytti todella kamalalta vaikka nyt jo naurattaakin :)
Omaa napaa..kp nyt..oottakaas pitää laskee..40!/ 31-33? Ja tätiä ei vaan kuulu, testiä en oo uskaltanut tehdä sen kp 36:n negan jälkeen. Ei oo kyllä raskausoireitakaan, ainoa oire oikeestaan on reilu valkovuoto, joka saa mut vähän väliä ravaamaan veskissä tarkistamassa tilannetta. Soitin jo gynelle aikaa, muttei vapaita aikoja ole kuin vasta 11.1., joten ei auta siis kuin odotella tätiä saapuvaksi, kai se nyt jo siihen mennessä osaa paikalle tulla..
Hauska juttu..Satuin minäkin laittamaan ennustuspyyntöjä noille ennustajille ja madam mamma ennusti että saamme vielä 5 lasta ja pojan jo syyskuussa 06, joten nythän mun pitäis olla raskaana :))) Ennustajaelli ennusteli että saamme vielä kaksi lasta, tytön heinäkuussa 07 ja pojan 09. Mulle kyllä riittäis ihan vaan tää yksi pikku kolmonen ja mietittiin miehen kanssa tota clomien " kaksosriskiäkin" ja mieheni oli sitä mieltä että jos kaksoset olis tulossa niin ihan hyvin voisivat tulla ilman clomejakin tai olisivat meille jo tulleet, kun lähisuvussa on kahdet kaksoset, joten kaipa mäkin niitä alan sitten popsimaan jos niitä tulevaisuudessa mulle suositellaan. Tilasin mammaksilta testipakkauksen vkonloppuna ja teen sitten vihoviimeisen r-testin tässä kierrossa kun saapuvat, tiedättekö muuten onko niillä nopea toimitusaika?
Toivottelen kaikille todella onnellista ja vauvarikasta vuotta! Paljon ++++säteitä ja onnittelut jo plussanneille!
clomiresepti on takataskussa! Gyne siis totes, että kaikki on ok. PCOn osalta on olemassa ristikkäisiä käsityksiä tämmöisten meikäläisten kaltaisten tapausten osalta (normaalipainon alarajoilla, ei aknea, ei karvankasvua tai muitakaan tyypillisiä pco-oireita ja lisäksi 2 kertaa tullut luomusti heti raskaaksi). Eli se mun pco- epäily voi olla vain silkkaa omien munasarjojen " persoonallisuutta" , mulla vaan sattuisi olemaan sellaiset hieman erinäköiset putket. Kierron pituuden osalta (viime kierto siis n. 50) gyne totesi, että pillereiden jälkeen voi kulua aikaa ennen kuin tasoittuu. Mutta, koska mulla ennen pillereitä ollut todella epäsäännöllinen kierto (vaihteluväli 2 - 6kk) ja gynenkin mielestä ihan turha odotella iänkaiken raskautumista, kirjoitti kuitenkin clomireseptin valmiiksi (1 tabletin annostuksella). Sanoi, että yritelkää tämä kierto vielä ilman ja sitten seuraavassa voi tarvittaessa ottaa clomit avuksi. Kysyin kaksosraskausriskistä ja gynen mukaan on todella pieni eli jos tarvii, niin uskaltaudun kyllä niitä kokeilemaan. Nyt on kyllä tosi positiivinen mieli, oikein odotan, että ens viikolla päästään taas aloittamaan yritys (2-3 kertaa viikossa kuulemma riittää)! Pistän peukut ja varpaat pystyyn, että nuo clomit tehoavat yhtä hyvin kuin esikoisenkin kanssa (silloin avaamaton purkki oli kylpyhuoneen kaapissa odottelemassa käyttöä, jota ei sitten koskaan tullut). Tästä se nyt likat kuulkaa lähtee:-).
Toivotaan, että käy samalla tavalla kuin esikoisen kanssa eli ne clomit tehoaisi taas jo siellä kaapissa tai jopa apteekin hyllyllä ja resepti takataskussa...
Tsemppiä sitten vaan ja paljon plussasäteitä, että teille tulisi lokavauva!
Omaa napaa sen verran, että vieläkin masentaa kaikki. Eli tämä painonpudotus urakka ja kaikkein eniten tämä miehen suostumattomuus kolmoseen. Miten se voikaan näin paljon harmittaa kun 2 jälkeen olin itsekin ihan varma, että ei enää ikinä, mutta kummasti elämä vie eteenpäin ja kun kuopuskin on jo täyttänyt 2 v niin on olevinaan jo niin niiin iso, eikä ainakaan mikään vauva.
No toivottavasti tämä tästä selkiää joskus.
Ja toivotaan että meitä tulee rutkasti lisää tänä vuonna :-)
Mä kanssa olen jo useaan otteeseen päättänyt että vähennän tätä sivuilla vierailua mutta aina itseni täältä löydän lähes päivittäin. Tosin kotikoneelta en viestejä lue, saan sen verran koneesta tarpeeksi työpäivän aikana. Joten viikonloput ovat " vapaat" vauva-ajatuksista. Tosin valehtelisin jos väittäisin etten ollenkaan mieti asiaa koko viikonlopun aikana.
Itselläni menossa kp24/ 29-34 ja oviksen tunsin mielestäni kp19 yön aikana ja limatkin bongasin tavalliseen tapaan. Edellisenä iltana oli viimeiset aktiiviset pupuilut, joita oli siinä ollut lähes päivittäin ja alkoi romantiikka olla kyllä kaukana. Ajoitus siis sinänsä ok mutta en tiedä miksi en jaksa silti uskoa raskautumiseen. Onko se joku itsensä psyykkaaminen että ei sitten tule pettymystä vai mikä.
Jostain luin että ovislimojen tulisi jatkua kuukautisten alkamisajankohtaan saakka jos raskautuminen onnistuu. Itselläni ne loppuivat pari päivää ovistuntemusten jälkeen. Eli liika " tieto " tuo tuskaa. Vai onko se ollenkaan niin, osaako joku viisaampi kertoa ? Ei ole minkäännäköistä muistikuvaa että miten meni edellisten raskauksien kanssa moinen asia.
Mukavaa alkanutta vuotta kaikille kolibreille !