****LOKAMASUT vk1*********
[color=blue]Aloitin uuden pinon meille. Uusi viikko ja uudet kujeet[/color]
[color=aqua]Kp 6 menossa ja elämä alkaa hymyilemään pikkuhiljaa tädin jälkeen. Miten yksi täti saakin noin vihaiseksi ja masentuneeksi.[/color]
[color=red]Nyt etsimään vaatteita...vielä täällä yöpuvussa oleilen :)[/color]
Kommentit (52)
Älä luovuta!! Mä tiedän että tuntuu tosi raskaalta välillä.
Sitä on joka kuukausi tarkkailemassa itseään, mittailee lämpöjä. tunnustelee ovista, koittaa saada ukonkin lämpiämään petipuuhiin juuri oikeaan aikaan..ja sitten ne oireet: rintoja kivistää, on hiukan huono olo, vatsaa nippailee..kaikki on aina takuuvarmoja merkkejä raskautumisesta. Sitten alkaa menkat ja sitä vakuuttelee itselleen että valemenkathan ne, ja se tyhmä testikin joka näytti negaa, näytti luultavasti väärin...Kunnes onkin jo pakko uskoa että ei taaskaan tärpännyt, ja koko homma alkaa alusta.
Tuntuu että hulluksi tässä tulee, itkettää ja masentaa. Mutta toisaalta se haave siitä vauvasta on niin suuri.
Toivon haavekuva että pian taas tuntuu paremmalta. Tai jospa sinulle käy niinkuin usein kuulee; kun asian työntää pois mielestään, niin silloin tärppää!!
Ilmoittele kuulumisiasi! Toivon sinulla kaikkea hyvää, ja sitä plussaonnea!!
AXE, HAAVEKUVA, ANZQ,EFFICA,FRODO JA MUUT jotka on jo vähän aikaa yrittäneet ja alkavat lannistua, mä löysin tällasen tekstin perhesuunnittelun sivuilta (www.pesu.come.to/ )
Raskauden todennäköisyys: Tilastojen mukaan raskaus alkaa vuoden sisällä noin 90 %:lla pariskunnista, jotka yrittävät raskautta. Yhtä kuukautiskiertoa (munasolun irtoamista) kohden onnistumisen todennäköisyys on kuitenkin ihanteellisissakin olosuhteissa vain 20-25 %. Epäonnistuminen, joka on siis varsin tavallista, voi johtua monesta syystä: munasolu ei irtoa, ei hedelmöity, ei kiinnity tai irtoaa pian kiinnittymisen jälkeen. Raskaaksi tuleminen ei ole itsestään selvää juuri silloin kun sitä toivotaan.
Että ei nyt ihan vielä luovuta toivosta, eihän...
mistähän mä sen frodon tohon listaan repäisin, sehän on vielä tuolla syyskeijuissa...*kanan muisti*
Nämä alkukierrot aina vetää mut ihan masennuksen pyörteisiin ja itsesääliin myös. Ei meillä ole helposti saaneet alkuaan nuo edellisetkään, muttei se (muistaakseni) silloin ihan näin toivottomalta tuntunut, tietysti ei myöskään ollut tällaista palstaa... kyllä mä varmaan täällä pyörin, minkäs sitä itselleen mahtaa. Etenkin sitten taas loppukierrosta kun kaikki oireetkin on jo olemassa =). Pupuiluiloa ja -intoa kaikille!
Mutta eiköhän taas fiilikset nouse kun päästään tuonne piinailupäiviin :) Mut kyllä mäkin saan varani pitää, etten ala liikaa tarkkailemaan oireita ja kuvittelmeaan kaikenlaista. Sitten on niin suuri pettymys kun menkat alkaa. Ja viimeinen juttu on se, että alkaa testaileen ennen kuin menkkojen edes pitäisi alkaa.
Nyt kp 9/28-32 eli ovis lähestyy...
Mä koitan parannella flunssaani, reilut 1,5 viikkoa jo vaivannut. Siispä lepäilemään!
S-I
Huomasin kirjoituksesi enkä voinut olla vastaamatta. Teillä on sama ajoitus kun meillä, eli ennen uutta-vuotta on yritetty saada aikaiseksi jotain... Hän kyllä olisi jo meidän viides lapsi. Olen kuumeillut tosi rankasti ja mieskin suostui taas kerran: " ehdottomasti viimeiseen..."
Odottelen innoissani jos olisi vaikka natsannut.
T:Tiffani
roikun siis koneella =)
Löysin tuolta pesun sivuilta hyvän ovislaskurin, se laskee kolmen viimeisen kierron perusteella. Mulla on epäsäännöllinen kierto, ni esim tästä vauvan laskurista ei oo mulle iloa, mutta tuolta sain jonkinlaisen vastauksen. *vinkkinä vaan, jos jollakin muulla on myös epäsäännöllinen kierto*
Täältä pikainen moi ennen iltavuoroon lähtöä! Fiilarit ihan hyvät vaikka maanantaina aloitettu laihis meinaa vähän masentaa...
Kaikille yrittäjille ja odotukden odottajille vielä plussa tuulia uuteen vuoteen! Pian me kaikki hypätään tuonne odottajien puolelle!
kp 7/22
Mulla on sen oletetun ovulaation jälkeen ollut vähän menkkamaisia kipuja, enkä tiedä miksi?
Mulla on nyt kp 17/28, eli ei menkatkaan vielä tulossa.
Lauantai-iltana, kun olin laskeskellut että ovulaatio olisi, kärsin jonkin aikaa illalla aika hurjista vatsakrampeista. N.15-30 min, minulla oli sellainen repivä kipu koko alavatsalla, aivan kuin kaikki lihakset olisivat krampanneet. Olin jo heittämässä toivoni mahdollisen pupuilun suhteen, mutta olo helpotti ja päästiin tositoimiin. Olenkin tässä miettinyt voiko ovulaatio kipuilla noin kovasti? Onko kellään kokemuksia? ja onko tämä hyvä vai huono merkki tämä oviksen jälkeinen kipuilu?
Eli jos joku tietää, kertokaa. Minulla on 2 lasta ja 1 keskenmeno, ja silti tuntuu kuin olisi ihan uusi näissä jutuissa:)
TIFFANI: mehän saadaankin nyt yhdessä jännätä miten tässä kierrossa käy:)
äitsykkä-76: mulla oli oviksen jälken kipuilua, mutta se ei ikäväkyllä ainakaan kohdallani merkannut mitään :( Toivottavasti sulla merkkasi positiiviseen suuntaan ;) Mulla oviksen aikaa kipuili ihan useita päiviäkin. Eli kai se on normaalia... toivotaan niin. olen kyllä jonkin aikaa epäillyt endoa, kun on niin kivuliaat menkat.
Toukokuunlapsi: hmmm... mietiskelin tossa, ku luin juttuasi. Oviksesi saattaa olla aika pian menkkojen jälkeen kun sun kierto on noinkin lyhyt. eli ei kannata luottaa siihen, että se kp olisi 14.
mii80: kiitos lohduttavista sanoista, mutta joskus vaan on paska fiilis. Mua ärsyttää jo valmiiksi, kun hommailut jää tässä kuussa vähän vähemmälle. Pitää vaan nyt toivoa ihmettä ja ja toivoa myös simppojen pitkää elinikää :)
jeps... nyt päiväunosille ois päästävä...kaamee väsy iski
tottakai joskus on paska fiilis, se " kuuluu asiaan" . Mullakin on, esim edellispäivänä olin oikeesti MASENTUNUT. mutta, mä uskon, että se on ihan hyväkin että näyttää sen pahan olonsa. Ei se mene kuitenkaan ohi itsestään, joten ei kannata edes yrittää sitä piilottaa.
Mutta toivosta ei saa silti luopua!=)
Eli ei ne kipuilut tarkoita kai juuri mitään..sitä kai vaan koittaa nähdä merkkejä vähän kaikessa. Aika epätoivoista, eikö..
No, nyt mennään taas näillä yrityksillä, ja parin viikon päästä taas itkeskellään. Mutta nyt aion taas täysillä toivoa ja uskoa että onni olisi ollut myötä.
Alkaa vaan olla aika kamalaa tämä vauva kuumeilu. Luin äsken kirjastossa uusinta vauva-lehteä, ja aloin itkemään. En ehkä minkään artikkelin tai jutun takia vaan ihan suoraan sanottuna kateudsta, tuli jotenkin niin kateellinen olo kaikille jotka sitä vauvaa nyt odottaa. Tiedän, tiedän..kuulostaa kamalalta, mutta joskus vaan on kateellinen olo, eikä sille mitään voi. Tuntuu että lähipiirissä kaikki on tulleet niin helpolla, miltei vahingossa raskaaksi, niin miksen minäkin.
okei..taas tuli omaa napaa, taitaa olla huonompi päivä tänään. Anteeksi vuodatus ja kiitos kun jaksatte " kuunnella" näitä vlitusvirsiäni.
eli siis kun olin laittanyt toukokuunlapselle viestiä... niin tarkotinkin nazua.. en ymmärrä miten mulla nyt noin sekasin meni. Pistetään väsymyksen piikkiin.
mulla on edelleen lämmöt kohollaan vaikka kp7 :P Ei mulla mitenkään kipeä olo ole, mut ne vaan on kohollaan. Eli varmaan ihan turha mittailla niitä oviksen jälkeen...ei näköjään kerro kohdallani mitään.
Eli oikealla henkilölle tuli - ehdin vaihtaa tässä välissä nimimerkkiä mut en ehtinyt ilmoittaa asiasta ennen tätä! Nyt esikoinen nukkuu joten on aikaa olla netissä.
Eli tosiaan vaihdoin nimimerkkiä toukokuunlapsi->nazu. Mulla oli jo esikoista kuumeillessa muistaakseni toi tl joten nyt kaipasin muutosta. Ja huomasin itsekin että koko tl:n historia katosi ja nimimerkki vaihtui kaikkiin keskusteluihin. Joten mun moka oli ei sun!
Ja sitten asiaan. Mäkin tosiaan oletan että jos ovis tapahtuu niin se tapahtuu mulla heti menkkojen jälkeen kun kierto on niin lyhyt. Pillereillä kierto oli aina 28 pvää mut ilman niitä se on ollut 21-24. Itse asiassa esikoinen sai alkunsa kierrosta joka oli 20 pvää! Silloinhan ei pitäisi edes ovulaatiota tapahtua kirjojen mukaan.
No nyt on kuitenkin kp21. Tänään ei vielä tätiä näkynyt! Rinnoissa pientä juilintaa ja alavatsassa myös mutta ei muuta. Jos mulla olis ollut ovis heti menkkojen jälkeen kp 6-10 esim. niin silloin olis ehkä mahkuja kun silloin oltiin ahkeria, mut puolen välin jälkeen ei enää oikein ole oltu.. On tämä niin jännää!!
Efffica: olenko lukenut väärin vai mistä olen saanut päähäni että sulla olis kanssa ollut aika lyhyt kierto (jotain 22)?? Milloin sulla on ollut ovis jos kierto on tuo?
Nyt tuli mies kotiin ja taidetaan mennä katsomaan telkkua ja alkavaa 24 sarjaa. Ärsyttää kun taas jää koukkuun. Esikoinen menee nykyään tosi aikaisin nukkumaan kun se nukkuu enää päivällä vaan tunnin vaikka onkin vasta juuri ja juuri 1vee. Ihan kiva toisaalta - jää aikaa itselle ja miehelle näin iltaisin (= siis jokailtaisen siivouksen jälkeen.. huh miltä keittiö näyttää iltapuuron jälkeen..)
Hyvä öitä kaikille lokamasuille ja plussasäteitä lähettelen kaikille !!!
Nazu kp 21
Töistä just tulin ja äkkiä koneelle. Kohta lähdetään ukko-kullan kanssa saunaan.
Nazu:mulla oli kans pillereitten kanssa aina se 28 ja nyt ollut kahdet " tätit" tuolla lyhyellä kierrolla. Oviksista mulle ei ole hajuakaan. Öitä kaikille!
Kait tänne änkeydyn,tein negan :(:(:(
En tiijä halutaanko loppuvuoden vauvaa,olin jo varma mutta mistä tietää jos ei ikinä saada vauvaa ja vaikka ois tarkoitus että saadaankin loppuvuoden vauva.Pitäs jättää turha paniikki pois.
Ei varmaan tarvi sanoa mitkä fiilikset...:( SYVÄLTÄ...
Miten tämä voi olla niin vaikeeta...
Päivät ja viikot vierii niin nopeasti ettei meinaa perässä pysyä.. Tänään yks vapaapäivä ja huomenna alkaa yöt. Ajattelin tänään ommella esikoisen huoneeseen verhon (raasu kun asuttu jo yli vuosi täällä uudessa kodissa, eikä verhoa vieläkään). Mummon synttäreille sitten iltapäivällä pistäytymään.
Ei ole tätiä kuulunut sittenkään ollenkaan, uudenvuodenaattona tuli se vaal.punainen paperi pyyhittäessä. Nyt kp 36. Jos tänään tulee testejä postin mukana niin testaan. Vaikken uskokaan raskautuneeni.
Oikein hauskaa päivänjatkoa kaikille!
olivia-s
Visakoivu: Tsemppiä! Mä ajattelin ihan samalla lailla loppuvuoden vauvasta. olis niin ihana tuollainen kevät/kesävauva. Talvella voi olla hankalaa kaikkien pukemisten kanssa ja loppuvuonna on jotenkin niin pimeää ja ahdistavaa, että jos siihen iskee vielä synnytyksenjälkeinen masis... Ja en tosiaan haluis jouluvauvaa, mutta hitsi kun näistä asioista ei me itse voida päättää. Että mun pohdinnan jälkeen lopputulos oli se sama, että jos meille loppuvuoden vauva on tullakseen, niin tervetuloa vaan kylmään ja pimeään kirkastamaan meidän talvea.
Olialle peukutuksia testaukseen! Tuu heti kertomaan tänne tulokset jos sulle se testi tulee postissa tänään. Plussaonnea muillekin,
S-I
olen pahoillani negasta, mutta eikös sun kp ollut vielä aika aikaista, eli voihan se plussakin vielä vaikka tulla.
Noista loppuvuoden lapsista, itse olen syntynyt lokakuussa, mieheni marraskuussa ja meidän kolmesta lapsesta yksi lokakuussa ja toinen joulukuussa. Ja hyvin ollaan pärjätty, kaikilla on kuitenkin kerran vuodessa synttärit =). Eli kyllä ne loppuvuoden lapset on aivan yhtä ihania kuin alkuvuodenkin, älä sitä sure. Jos vauva vaan olisi tullakseen niin vaikka sitten vuoden viimeisenä päivänä olisi meille tervetullut.
Tsemppiä!
Mulla ,menoss kp 21/24?. Pari viime yötä olen hionnut kuin pikku possu (siis ihan älytöntä hikoamista). Eilen illalla rinnoissa tuntui pienoista jomotusta, etenkin kun makasi kyljellään. Jomotus oli lähinnä sellaista mitä kipeänä ollessa on kun jomottaa joka paikkaa, ei siis ainakaan sellaista mitä oli esikoisen alkuraskaudessa (silti toivon...). Lisäksi alavatsassa on ollut kuukautiskipuja jo pari päivää. Onkohan tämä menkkakipuja vai ovulaatio vai mitä?? EN ole ennen synnytystä ainakaan tuntenut tulevia menkkoja mitenkään mutta moni ystävistäni on kyllä sanonut että synnytys muutti tuntemuksia (menkka ja ovistuntemuksia myös). Onko kokemuksia??
Haluaisin uskoa raskauteen, mutta en tikuttanut lainkaan ovista eikä me oikein kp 14 tienoilla edes pupuiltu joten en jaksa uskoa raskauteen.. Kumpa tulisi yllätys!!