Mitä mieltä nimestä Marika?
Kommentit (58)
Kovan kuuloinen, r ja k. Aika tavallinen ja tylsä nimi. Toisaalta kansainvälinen.
Olen syntynyt -88 ja ainakin yläasteella kaikki Marikat oli hillittömiä pissiksiä :) Minun mielestä ei ole 70-luvun nimi, Marikoita on paljon 88-91 syntyneissä tullut vastaan.
Olen Marika, ja joskus ala-asteikäisenä inhonnut omaa nimeäni..halusin jonkun kiltimmän kuuloisen. Mutta eipä ole koskaan tullut tuttavapiirissä tai samassa työpaikassakaan saman nimistä vastaan, että nyt kohta 30v ikäisenä on ihan mukava kun on vähän harvinaisempi nimi, jossa on särmää juurikin tuon r-kirjaimen vuoksi :)
Tunnen kaksi Marikaa. Molemmat ovat sellaisia leuhkan olisia, ovat olevinaan kai parempia kuin muut. Toinen on mieheni sukua ja jos on jotkut sukujuhlat, niin ei halua koskaan jutella kanssani tms vaikka olemme saman ikäisiä. Kumpikaan ei ilmeisesti halua olla kanssani tekemisissä enkä hahmota, mitä olen oikein tehnyt sen ansaitakseni.
No, kumminkin ovat pilanneet suhtautumiseni Marika-nimeen. Mutta tämähän on subjektiivinen kokemus. Ovat vaan ainoat sukulaiset, joiden kanssa no - en voi sanoa etten tule toimeen, kun eivät ole koskaan antaneet edes mahdollisuutta sille yhteyden luomiselle.
Espanjassa Marika on halventava nimitys homoseksuaalista. Että ei ainakaan kannata pikkuäpärän kanssa matkustaa Kanarialle eikä Torremolinokselle.
Vai että tatuoitu lesbo. En todellakaan ole sitä kansaa, vaikka olen todella nuori vielä. Maalla olen koko ikäni asunut ja minusta ei kaupunkilaista tule.
Seksikkäitä vähän hipahtavia naisia.
Marico on espanjaksi homo, joten marica on sitten lesbo. Repeilen aina ko. Nimelle.... ja se vielä, että sanan käyttö on levinnyt lähimaihin ja monessa maassa siis ymmärretään varsinkin mariko homoksi.... eli en laittaisi :D
Voi teitä kaikissa nimissä on hyvät ja huonot puolensa. Ei kaikki Marikat ole pahoja. Minun miesystäväni tykkää Marika nimestä paljon enemmän kun Annikasta. Sillä mun nimeni on Marika. Marika tarkoittaa juu espanjassa homoseksuaalia mutta mitä sitten, sehän on rakkautta ja tasaarvoa. Naurattaa se että myös tarkoittaa katkeruutta kun joskus voin olla katkera hauskalla tavalla. Hyviä puolia on että Venäjällä se tarkoittaa kukkaa ja on Marishka nimenä. Suomessa Maria nimestä muutettu ja tarkoittaa myös merentähteä ja toivottua lasta. Mutta noh kaikilla on mp. Mut mun mielestä jokaisissa nimissä on hyvät ja huonot puolensa. Jos joku haluaa antaa Marika nimen lapselleensa antakaa vaan. Jos ette keksitte varmista kauniita nimiä. Marishka on kaunis nimi minusta. Miesystävän sukulaiset kutsuvat minua Marishkaksi 🥰
Vierailija kirjoitti:
Marico on espanjaksi homo, joten marica on sitten lesbo. Repeilen aina ko. Nimelle.... ja se vielä, että sanan käyttö on levinnyt lähimaihin ja monessa maassa siis ymmärretään varsinkin mariko homoksi.... eli en laittaisi :D
Kyllä maricón ja marica tarkoittavat homoseksuaalista miestä ja nimenomaan halventavaan sävyyn. Lesboille on sitten omat nimitykset. Olen asunut täällä jo 25 vuotta ja kaikissa työpaikoissani olen ollut paljon tekemisissä asiakkaiden kanssa. Kyllä nimi olisi pitänyt ehdottomasti muuttaa jos olisin Marika. Myös useat pomoni ovat näin tuumanneet kun asiasta on joskus tullut puhetta. Ei niinkään itseni vaan firman maineen takia.
Marika on vähän vähemmän mitä Mari, eli Mari-ka.
Tämä on vanha ketju, mutta kirjoitan silti. Vanha sananlasku pitää paikkansa tänäkin päivänä: ei nimi miestä/ naista pahenna ellei mies/ nainen nimeä. Ihan jokaisen nimen ja ihmisen takaa löytyy kiusaaja ja jokainen pystyy olemaan ilkeä. Marika on kansainvälinen nimi, unkarilainen muunnos Mariasta. Minun piti yhdessä elämänvaiheessa muuttaa nimeäni ja yritin oppia pois Marika nimestä. Se oli vaikeaa, sillä kyllä nimi on hyvin iso osa identiteettiä. Myös tuo r ja k. Kun katson kuuluisia Marika-nimisiä henkilöitä, siellä on paljon urheilijoita, uskon, että nimi antaa tiettyä energiaa. Yritän elää niin, että minua muistetaan hyvällä, mutta eihän kaikki tykkää kaikista, vaikka miten yrittäisi. Nimestä riippumatta. Tuohon espanjalaisten haukkumasanaan, niin olen senkin takia iloinen nimestäni, koska minusta on ihan ok olla gay. Heidän alentamiseen ei ole mitään syytä.
Maria on hieno nimi, Marinkin ymmärrän - silti tuo Marika on minun mielessäni ihan erilainen: jotenkin vähemmän arvokkaan sävyinen. Mutta nämä ovat näitä subjektiivisia juttuja, joita ei itsekään osaa selittää.
En tykkää Marika nimestä, koska kaikki tuntemani Marikat ovat olleet tympeitä tyyppejä.
Marika on ihan kiva, perusnimi, ei nätti, mutta kiva.