Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopisto? AUTTAKAAAAA!!!!

Vierailija
01.01.2006 |

kun täällä nyt on niin paljon näitä akateemisiä ihmisiä, niin voisitteko kertoa minulle vähän millaista on opiskella yliopistossa.

Olen ajatellut humanististä tiedekuntaa. Millaiset opinnot siellä on? mitä aineita?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijalle on tärkeää tiedon etsimisen taito. Vihje 1: kokeile jonkun yliopiston sivua

Vierailija
2/8 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perseestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sivuaineena viron kieli ja kulttuuri ja kulttuurituotannon ja maisemantutkimuksen koulutusohjelmassa kulttuurimatkailu....

Olen parhaillan Turun yliopiston sivuilla :)

Vierailija
4/8 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten kun lainailin niitä pääsykoekirjoja, totesin, että vieläkään minkään alan viimeisin ja sovellettavin tieto ei löydy yliopistolta (varsinkaan hum.tdk, josta itsekin valmistuin!), että siellä opiskelu on aivan käsittämätöntä nysväämistä ja navigointia niukan rahoituksen merillä tutkijaegojen karikoiden keskellä. Rahaa ei ole edes kurssikirjoihin, saati minkään alan uusimpien teosten ostamiseen, eikä kunnon opettajien palkkaamiseen tai motivoimiseen.

Nyt on tilanne se, että those who can, do; those who cannot do, teach; those who cannot teach, do research.

Vierailija
5/8 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne löytyvät yleensä netistäkin. Myös ainejärjestöjen kotisivuilla kannattaa käväistä ja tietysti ainelaitostenkin.

Kieliaineissa on yleensä paljon läsnäoloa vaativaa opetusta, kuten esimerkiksi harjoituksia. Toki osa opinnoista on mahdollista suorittaa myös kirjatentteinä, seminaaritöinä ja esseinä, mutta varsinkin parin ensimmäisen vuoden aikana kannattaa varautua kuluttamaan istumalihaksiaan yliopiston penkeillä.

Vierailija
6/8 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen opiskellut yliopistossa suomen kieltä, kirjallisuutta, filosofiaa ja aineenopettajan pedagogisia opintoja. Yliopistossa opiskeleminen oli aivan ihanaa, enkä ole vieläkään osannut sitä lopettaa, vaikka valmistuinkin jo useampi vuosi sitten. Tänä vuonna minusta tuleekin tohtori :).

Vierailija
7/8 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vielä jatkan.

Vierailija
8/8 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vähän vaikutusmahdollisuuksia omaan opiskeluun, lukujärjestys tulee nenän eteen valmiina.. Akateemista vapautta ei käytännössä ole.

Viikkotunteja vähän, pakollista läsnäoloa ihan tarpeeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan