Syyskeijut kohti uutavuotta =)
Ajattelin kirjoittaa tässä meille nyt oman pinkan niin voidaan rauhassa kirjoittaa vaikka tulevan viikon kuulumiset tänne.
Itselläni siispä viikkoja nyt 5+2 ja alavatsaa vihloo ihan vietävästi,ei koko ajan vain ajoittain,hieman pelottaa että onko kaikki hyvin.Ajattelin soittaa kyllä huomenna neuvolaan ja varata ajan ja samalla kysäistä että jos tämä jatkuu niin jos voisin vaikka käydä lääkärissä katsomassa että kaikki on kunnossa.
Paljon onnea kaikille plussanneille ja tarrasukkia masuasukeille!!!!!
Nirpukka
Kommentit (58)
...eli täällä vielä palloillaan!!!
Vuotelu ei lääkärin mielestä kuulosta keskenmenolta, kun ei ole kipuja ja vuoto on sellasta oranssinpunaista ja niukkaa. Epäili, että saattaa hyvinkin johtua Dalacin emätinvoiteesta, jota mulle torstaina määrättiin, kun gynen polilla epäilivät jotakin pientä bakteeritulehdusta kun kohtu aristeli tutkittaessa. Ja gynen polille miut taas lähetti neuvolan lääkäri, joka epäili kohdunulkoista raskautta, kun valitin sille tytärtä käyttäessäni että vasemmalla puolella on sellanen outo painontunne ja arkuus. No, gynellä sit ultrattiinkin ja todettiin Hippu Hentusen löytäneen ihan oikeeseen paikkaan :)
Ja 19.1 haluavat ultrata uudestaan tarkistaakseen, onko pieni sydän alkanut pamppailemaan.
Vuotelu on siis jälleen loppunut, pelon sekaisin tuntein mietin että toivottavasti lääkäri oli oikeessa ja se johtuu tuosta Dalacinista. Onneks on huomenna soittoaika gynelle...
Kiitos kaikille voimista, niitä tarvitaan!! MIetin eilen suht surkeana, että tottakai tässä pitää olla jotakin vastusta, kun niin luomusti ja helposti lähti alulle, eihän se vaan VOI meikäläisellä mennä ilman huolta ja murhetta.
Vatssakipuja mulla on ollu noita muutamia vihlontoja ja sit vielä menkkamaisia oloja, pelottavia, en mjuista että aiemmista raskauksista olis noita menkkaoloja ollu.
Itse testasin kp 34 melko haalean viivan ja 35 melko voimakkaan viivan. Ja huvikseni vielä 36 voimakkaan viivan. Eka oli apteekin oma, toinen Acon, kolmas apteekin.
Toivottavsti saan roikkua täällä ainakin tuonne syyskuun alkuun saakka!! Ja kaikki te pysytte mukana kelkassa!
Positiivista päivää kaikille!
että kaikki on hyvin ;)Kyllä se aina pistää pelottamaan oli sit minkälaista vuotoa tahansa!Toivon meille kaikille rauhallista ja vuodotonta raskautta ja toivottavasti saadaan kaikki pitää salamatkustajamme kyydissä syyskuulle saakka!
Onpa aika hiljasta vielä täällä...missäs kaikki luuraaa?
No jos mukaan vielä mahtuu, niin ajattelin ilmottautua.
Eli la olis 13.09
Pepsis: meillä on sauna, mutta oon niin väsyny, että en jaksa sinne raahautua :)
No nyt pitäs lähteä poni hoitamaan tallille, sekin on tosiaan vasta varsa, joten hulinaa riittää.. toivottavasti mulla kestää hermot, oon nimittäin tosi räjähdysaltis :)
Onko teillä muilla tälläistä: tisut välillä tosi kipeät ja kovat välillä taas ihan pehmeät, kovettuvat kyllä kohta takas, outoa???
Ull-Maij & Pikku-Pupu 4+4
Tänään ollaan käyty paloheinässä pulkkamäessä. Itse en viittynyt pulkalla laskea ettei vaan mitään satu. Oon tunnetusti hieman hurjapää niin mies ei uskaltanut antaa mun laskea.
Mulla on valkovuoto edelleenkin tosi runsasta. Välillä joutuu oikein pikkuhousun suojaa pitämään.
En saa tällä hetkellä oikein mitään syötyä. Tänäänkin sain pari lusikallista syötyä ja meinas oksennus tulla. Kaikki ruuat vaan oksettaa. Nytkin on tosi oksettava olo.
Mulla välillä kans vihloo mahasta. Välillä on myös selkä vähän kipeänä.
Nyt meen miehen ja poitsun seuraks.
Öttis ja masuasukki rv 6+2
Ull-maij tottakai seuraamme mahtuu. Tervetuloa!!!
moikka vaan kaikille.
Tässä juuri kova flunssa ja kuumetta. rv tasan 5. mahaa vihloo niin vietävästi että tietää ainakin että joku on siellä asustelemassa. laskettu aika 19.8.06 kyllä ollaan niiin onnellsiii. kaikille mukavia odotus aikoja!!!!
heips vaan kaikille
flunssassa ollaan ja kuumetta on. nyt ollaan rv 4+3 ja laskettu aika on 14.9.2006. Alussa vielä ollaan ja toivotaan että kaikki menee hyvin.
kaikille oikein mukavaa odotusta
Jospa nyt jo uskaltaisin liittyä keijuihin, torstaista asti olen käynyt lueskelemassa muitten juttuja kun silloin testasin plussan kp 29/31(?) ja olen jännnittänyt alkaako menkat sittenkin mutta pois ovat pysyneet. Tosin mulla on ollut tiputtelua kymmenisen päivää kuten joka kierrossa ja terot ei siihen auttaneet, tai ainakaan niin että tiputtteluvuoto olisi jäänyt pois mutta raskaana kuitenkin ollaan :) ja tiputtelu on ollut minimaalista verrattuna normaaliin ja tänään oikeastaan eka tiputteluton päivä joten uskaltaa jo ajatella oikeesti olevansa raskaana! La taitaa ollla siinä 15.9 kiepppeillä ja rv 4+2. Kotona on jo yksi pieni kullannuppu, tyttö 2v1kk eli vajaa 3v ikäero olisi tulossa. oireita on alavatsan vihlonta ja arat tissit ja hyvä jos vanhat rintsarit enää päälle menee. Esikoisesta ei ollut vielä tässä vaiheessa näin selviä oireita. myöhemmin siinä raskaudessa oli sitä runsasta valkovuotoa josta joku kyseli, pikkuhousunsuojaa käytin silloin lähes läpi raskauden. eikä se liittynyt muuhun tiputteluun, sillon oli kierto kunnossa.
mutta nyt laittamaan typyä yöpuulle. Toivotaan että kaikilla pysyy papuset kyydissä!
Aura rv 4+2
Nirpukka täällä kanssa tuntuu maha olevan turvoksissa. En tiedä johtuuko mulla siitä että tuli aika paljon syötyä joulusuklaata yms. Miehelle vitsailin että mitä jos ois kaksoset tulossa.
Yritän syödä raskauden ajan suht terveellisesti. Jättää turhan sokerin ja rasvan pois. Pelkään että seuraava lapsi kasvais vielä isommaksi kuin esikois poika joka oli syntyessää 4435g. Liikuntaakin pitäisi jatkaa kun taas jaksaa. En oo nyt jaksanut käydä salilla enkä uimassa. Ei vaan oo jaksanut mennä.
Nyt pitää mennä poitsun kanssa leikkimään.
Öttis
Mullahan laskettu aika on näillä näkymin 5.9.2006. ELi raskausviikkoja on 4+5.
Mulla myös ajoittain vihloo vatsaa, mutta niin on vihlonut kahdesta edellisestäkin. Eli kaipa se on normaalia, ainakin niin kauan kun ei ala mitään veristä vuotoa.
Muuten olo on ajoittain väsynyt ja suurin piirtein koko päivän pientä kuvotusta.
Nyt on sitten raketit katseltu ja viimeiset herkut joululta vedelty napaan. Sovittiin miehen kanssa, että josko vietettäis vähäsen terveellisempää tammikuuta herkkulakon merkeissä... Ja joulusuklaita polttelis tosin vielä tuolla kaapissa.
Täällä rv 5+3 ja oireita ei tosin juurikaan kuulu. Pientä lämpöilyä ja unettomuutta, joten oon siirtynyt aina joskus neljän aikaan yöllä sitten tietokonetta hakkaamaan ja jättänyt miehen uneksimaan rauhassa.
Täällä kanssa aikeissa huomenissa varailla tuo neuvola-aika. Mitä siellä ekalla kerralla puuhastellaan..? Kun ekakertalaisia ollaan ja vielä aikast pihalla tästä kaikesta tulevasta. Olo on kyllä aika ihmeellinen ja epätodellinen, kun viime päivät kulkenu vaan jalat ilmassa ja naama onnesta soikeana...
Uusi vuosi meni valvomisen merkeissä, mutta ei suinkaan juhliessa. Kuuntelin aamuviiteen kaksosteni (10/04) parkumista, joka johtuu korvatulehduksesta ja kurkunpään tulehduksesta.
Aamulla valui veripisaroita alapäästä ja ajattelin, että jaahas, ylirasittuneen äidin elimistö kieltäytyy kantamasta kolmatta lasta. Pisarointi kuitenkin tyrehtyi iltapäivään mennessä, ja onhan nyt se aika kuusta, kun kuukautisten pitäisi olla meneillään, eli ehkäpä kyseessä ei ollut keskenmenon alkusoitto vaan harmiton vuoto!
Ekalla kerralla neuvolassa lasketaan laskettua aikaa ja saadaan pinkka esitteitä, joissa on neuvoja raskautta varten (esimerkiksi lista asioista, joita ei saa syödä). Tai niin ainakin minulla oli.
Iloinen moikkaus kaikille keijuille,ja vilkutus vanhoille tutuille ;)
Uudenvuodenaaton juhlinta sai ihan uskomattomat mittasuhteet,kun en malttanut enää millään ootella testaamista ja plussahan sieltä tuli. Nyt on vaan hirmu väsy muuten,kun meidän kuopus on kipeä ja oon viimeyön sen kans valvonut.
Vaisnavalle hurjasti tsemppiä pikkutyttöjen sairastelun keskelle! Ja toivottavasti se vauvafiilis sielläkin alkaa pikkuhiljaa nousta,vaikka onkin varmasti raskasta pienten kaksosvilpereitten kanssa!
Joko olette varailleet neuvola-aikoja? Itse ootan vielä hetken,jotenkin tullut niin varovaiseksi keskenmenojen myötä,että hiukan annan vielä ajan kulua.
Mukavaa alkanutta vuotta 2006! Hönttä rv 4+5
Itse en ole vielä neuvolaa varannut enkä vielä ihan heti varaakkaan. Vasta viikon tai kahden päästä ajattelin varata.
Ensimmäisessä neuvolassa täytellään papereita äitiyskortti yms, annetaan raskuslehtisiä (neuvoja ruokavalioon yms), katotaan verenpaine, paino yms, otetaan hemoglobiini, ja muut veri näytteet. Näin ainakin minulla oli esikois poikaa odottaessa 2 vuotta sitten.
Meile esikoisen ja tän pikkukakkosen välille on ikäero tulossa melkeinpä tasan 2 vuotta. Nyt laskettu aika on 1.9.06 ja esikoinen syntyi 28.9.04 ja esikoinen meni melkein 2 viikkoa yliaikaiseksi joten luulen että tämäkin tuokka viipyy masussa lasketun ajan yli.
Öttis ja rv 5+3? (ainakin jotain sinne päin)
Pojat nukkuu kerrankin samaan aikaan päikkäreitä, joten tulin kurkkaamaan mitä teille muille syyskeijuille kuuluu:)
Mäkään en ole vielä varannut neuvolaa, kuopuksella on ensi viikolla 1-vuotisneuvola ja ajatelin varata ajan silloin. Tän hetkisten lasten ikäero on meillä 2,5 vuotta ja kuopuksen sekä tämän tulevan tulee olemaan noin 1v 7kk.
Oireista sen verran, että tänään ei ole paljonkaan oireita ollut. Onneksi eilinen pahoinovinti oli vain väliaikaista, tosin kokeumksesta tiedän että se taitaa alkaa kunnolla noin viikolla 6. Kääk...kaksi kuukautta kestävä krapulamainen olo taas tiedossa...;)
Eli tuolta vauvakuume-puolelta kömmin hiljalleen tälle palstalle. Tänään plussasin selvääkin selvemmät kaksi viivaa, vaikka nyt onkin vasta rv 3+5 (normaali kierto 28pv). Muutaman päivän elelen hiljaiseloa, koska vähän etuajassa ollaan, mutta testissä ei tosiaan ollut mitään haamua vaan täysin selvä plussa.
Myös meillä on kotona kaksoset 03/04, ja joulukuun alussa aloimme laskea että tuleehan sitä ikäeroa jo niin paljon, että olisi aika sitä kolmatta ja samalla viimeistä lasta alkaa yrittää. Kerrasta siis tärppäsi, ollaan näköjään edelleen yhtä nopeita kuin silloin aikoinaan ;)
Mites te muut, oletteko ajatelleet käydä alkuraskauden ultrassa yksityisellä? Minä aion sen tehdä oman mielenrauhan takia. Pelkään näet, että masussa on taas enemmän kuin yksi vauva, enkä kestä odottaa np-ultraan asti asian varmistumista. Minä niin toivon, että tällä kertaa saisin elää vauva-ajan yhden vauvan ja nuiden esikkojen kanssa... Ensimmäisessä raskaudessa en alkuraskauden ultrassa käynyt, ei itse asiassa käynyt mielessäkään, joten saimme tiedon kaksosista vasta rv 13 jotain. Ja silloin se olikin melkoinen shokki!
Tällaista tällä hetkellä, olen edelleen varsin sekavissa tunnelmissa. Aloitan nääs työt uudessa työpaikassa viikon päästä, eli varsin nopeasti tämä äitiysloma sitten tulee. Jännittää nyt jo se, kuinka uutiseen tullaan suhtautumaan, kun en vielä edes työtovereita tunne! Ja kuinkahan kauan tätä pystyy salaamaankaan...
No, nyt minä menen tästä lörpöttelemästä ;)
No niin laitoin justiinsa pojan nukkumaan ja heti syöksyin koneelle hieman lukemaan ja päätin sitten kirjoittaakkin :)
Viikkoja siis kasassa 5+3 ja olo on ihan ok.Huimausta on ollut kyllä tosi paljon mutta kaipasekin kuuluu asiaan...Esikoista kun odotin niin en meinaa nyt millään muistaa että oliko mulla siinä alussa tätä huimausta ja vihlontaa siellä massussa,pahoinvointia kyllä oli jo heti alussa mutta nyt ei ole vielä ollut,pari kertaa on vain ollut etova olo,mutta eipä ne raskaudet aina vissiin niin samallaiset ole.Niin ja eipä mulla noita viikkojakaan vielä ole kertynyt hirmuisesti ;)
Onko muut huomanneet että vatsa olisi jo kasvannut?Saattaa kuulostaa kyllä hassulta ;), mutta mulla on tosi turvoksisssa vatsa.Farkkuja tai kireita housuja en voi yksinkertaisesti vain enää pitää,puristaa niin paljon tai sitten ei housut pysy ollenkaan enään kiinni,en tiedä että vaikuttaisikohan se että kun on jo entuudestaan kerran vatsa venähtänyt, niin nyt sitten venyy jotenkin niin nopsasti...No jaa en tiedä...katsotaan:)
Nyt lähetän kaikkien masuasukeille paljon tarrasukkia ja hyviä vointeja¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤noin toivottavasti kaikki saivat!!!
Hyviä öitä!
Voi kun kuulostaa ikävältä sinun vuotosi, onko tilanne yhtään hellittänyt? Voi kuvitella, että yöunet menevät piiitkäksi aikaa. Voima- ja lohtuhaleja lähetän sinne päin!
Pepsimaxiko kyseli vatsakivuista? Mulla kirpaisee muutamia kertoja päivässä. Joskus kipu on selkeä vihlaisu, esim. kun yskäisee tai oikaisee itsensä äkisti. Joskus kipu on taas semmoista menkkamaista jomotusta hetken aikaa (ehkä 10 min.). Pari yötä sitten juili hieman pidempäänkin. Se on kamalaa, kun jokaisesta vihlaisusta tuntuu siltä, että oi ei, nyt alkaa vuoto. Mutta ei, mitään punertavaa ei ole minulla näkynyt.
Minä tein ne plussatestit kp 32 illalla, Pregent stick näytti haaleaa viivaa ja kp 35, Apteekin oma näytti vahvaa plussaa. Eipä siitä ole kuin 2 päivää aikaa. Tänään olis siis menossa rv 5+0 tai 5+1, en tiedä kumman mukaan eläisin. Uskonpa, että 5+0 on oikeampi, ovistikkuun tuli plussa kp 15 ja heti silloin olimme sänkyhommissa. Tämä oli siis 17.12.2005.
Mutta edelleen toivon Minjuskan pysyvän kyydissä!
Terkuin Rizzu & Untamo