Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyskeijut kohti uutavuotta =)

01.01.2006 |

Ajattelin kirjoittaa tässä meille nyt oman pinkan niin voidaan rauhassa kirjoittaa vaikka tulevan viikon kuulumiset tänne.

Itselläni siispä viikkoja nyt 5+2 ja alavatsaa vihloo ihan vietävästi,ei koko ajan vain ajoittain,hieman pelottaa että onko kaikki hyvin.Ajattelin soittaa kyllä huomenna neuvolaan ja varata ajan ja samalla kysäistä että jos tämä jatkuu niin jos voisin vaikka käydä lääkärissä katsomassa että kaikki on kunnossa.

Paljon onnea kaikille plussanneille ja tarrasukkia masuasukeille!!!!!

Nirpukka

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas meillä täällä syyskeijujen pinoissa vielä hiljaista!

Kuusi heitetty pihalle. Vielä pitäisi jouluvaloja ottaa ikkunoista irti. Nyt aikaa hieman kirjoitella.

Taas ois voinu nukkua vaikka koko päivän. Onneks pystyykin aika hyvin lepäämään sillä aikaa kun poitsu on päikkäreillä.

Tässä kovasti pohdin pitäskö varata sinne yksityiselle aika alkuraskuden ultraan. Ei vaan oo kovin paljoa ylimääräistä rahaa ja se on kuitenkin aika kallis.

Rupesin myös jo miettimään synnäriä. Esikoisen synnytin naistenklinikalla, mutta nyt ois kättäri paljon lähempänä. Jos vaikka tällä kertaa menis kättärille. Toisaalta olin kyllä tosi tyytyväinen naistenklinikkaankin. Vaikeita valintoja.

Ens viikolla tai sitä seuraavalla ajattelin neuvola ajan varata. Ei oo vielä kiirettä sen suhteen.

Nyt pitää mennä pikkusisko tuli käymään.

Öttis, poitsu ja rv 6+0(kai)

Vierailija
22/58 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öttis:Olen kans miettinyt tuota yksityiselle ultraan menemistä ennen np-ultraa, ainoa este täällä olisi tuo raha. Pirun kallista tuppaa olemaan. En vaan jotenkaan jaksa odottaa tuohon np-ultraan, vaan haluaisin varmuuden, ettei kyseessä ole tuulimuna, kohdunulkoinen tms. Esikolta kävin yksityisellä myös.

Auttakee mua rv:n laskemisesa! Mulla on nyt menossa kp 37. Oman laskutavan mukaan se tarkoittaisi, että nyt elellään rv 5+2. Ei kuitenkaan täsmää monen muun laskettuun aikaan ja raskausviikkoon... MIkä mättää mun matikkapäässä?

-frodo rv?-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon plussan sain testiin eilen, olo enteillyt jotakin reilun viikon :)

Kovasti vaan huolettaa, sillä käytännössä tämän raskauden ei pitäisi olla mahdollinen.

Laparoskopiassa 2/03 todettiin molemmat munatorvet tukkeutuneiksi, yritystä ja kipuja oli silloin takana melkein vuosi. Lähdimme ainoaan vaihtoehtoon eli ivf-hoitoon, josta saimme Akun (10/04)!!

Ajan seuraavan siirron suunnittelukäyntiin olimme varanneet ensi tiistaille (!), mutta täysin yllättäen siis plussasin luomusti. Sikäli on siis jopa todennäköistä että tämä raskaus on kohdunulkoinen :(

Ensi viikoksi saimme ajan meitä aikaisemmin hoitaneelle klinikalle, jossa ultrataan ja mitataan vielä hcg. Eli peukut ja varpaat pystyyn.. ;)

eli

menossa mukana Itta rv5+0

Vierailija
24/58 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossu, meillä on sama tilanne. Minulla alkaa maanantaina työt uudessa paikassa, vakituisella sopparilla. Koeaika on neljä kuukautta, ja niin kauan tämä raskaus ei kyllä pysy salassa - maha kasvaa nyt jo :( Mutta sopimus on sopimus, eikä raskaus ole irtisanomisperuste. Eikös se näin ole, syyskeijukaiset? Luokaa meihin vähän uskoa, täälläkin nimittäin hiukan hirvittää...

Siitä selästä, eilen kävelin apteekkiin ostamaan Panadolia, ja kun tabletti alkoi vaikuttaa, jumppasin mammajumppaa-kirjan avulla. Auttoi hirveästi, ei se selkä vieläkään hyvä ole mutta normaali elämä jo onnistuu. Ja tosiaan kahden alle kaksivuotiaan kanssa nostelun välttäminen on aika vaikeata, mutta eiköhän tämä tästä pikkuhiljaa.

Meillä on huomenna surullinen päivä. Nuoren naisen, 24-vuotiaan ystävämme, hautajaiset. Raskas päivä siis tiedossa, mutta toivottavasti sen jälkeen toipuminen menetyksestä alkaa toden teolla.

Jotain minun piti teiltä vielä kysellä, muttei nyt muistu mieleen... Jos nyt joku kertoisi, onko joskus ollut työpaikan suhteen vastaavassa tilanteessa kuin minä ja Jossu, ja kuinka siitä selvittiin? ;)

Vierailija
25/58 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan tulin *salaa* kurkkimaan mitä tänne kuuluu tuolta kuumeilupuolelta.

Frodo: Kävin huvikseni myös tsekkailemassa miten ne raskausviikot lasketaan, ja josain luki että kp 1 olisi yhtä kuin rv 0+0, ja kp 8 siis rv 1+0. Voi olla etten oo oikeessa mut sen mukaan sulla olis rv5+1? ...mulla olisi vasta rv3+3, JOS olisi.

Vierailija
26/58 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisko joku tehdä meille syyskeijuille yahooseen ja tonne kartta juttuun www.frappr.com omat yhteisöt meille???

Itse en niitä osaa tehdä. Hieman avuton olen koneiden kanssa ja englannin kielen.

Voisin ne osoitteet sitten liittää tohon meidän syyskeijujen listaan.

Tässä vielä tää linkki oulun sairaalan raskuskiekkoon. Sieltä oon itse katsonut lasketun aikani.

http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111

Nyt meen nukkumaan. Hyvät yöt kaikille!!!

Ja paljon tarrasukkia masuasukeille!!!!

Öttis

Vierailija
27/58 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskinpa sitten uudestaan la:n ja rv:t Oulun kiekolla. Laskettu aika siirtyi 11.9 ja rv olisi nyt vasta 4+5. Tämä laskuri vaikutti luotettavimmalta, joten sitä noudatan tästä eteenpäin.

Tervetuloa uudet mukaan, tutut ja tuntemattomat :)

-frodo rv 4+5-

Vierailija
28/58 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Katselin tuossa tota Oulun synnytys ja naistetautien klinikan laskuria ja havaitsin sen yllättäen samaksi, mitä olen itse käyttänyt, tosin osoitteessa:

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

Hyvät sivut, joissa oma raskaus osiossa pääsee ensikertalaisena (ja myös näin toisellakin kerralla) hyvin perille siitä, mitä tuolla massussa milloinkin tapahtuu. Suosittelen lämpimästi! Ja jos muilla on jotain hyviä linkkejä, niin laittakaahan infoa.

Vierailija
29/58 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsinkin tätä pinoa eilen mutta en löytäny.Tää ilmottautuu joukkoonne,kävi miten kävi.Joulukuussa sain alkuraskauden keskenmenon ihan jo rv4+3 ja nyt sit tärppäs samantien uuestaan.Testasin torstaina kp24/24-27 plussan eli nyt on vasta rv3+4.Hui miten vähältä näyttäää.....Koittas nyt tällä kertaa pysyä kyyissä.Niin ja esikoista odottelen ja yritystä ollu toukokuusta 2005 lähtien.

Rinnat on ollu oviksesta asti ihan sikakipeet ja pahenee vaan kokoajan.Ne meinaa pompsahtaa jo nyt liiveistä ulos!Nivusia ja lonkkia vihloo tosi paljon ja öisin varsinkin ja sit jos yskii tai aivastaa.Ja menkkamaista jomotusta,kokoajan tuntuu että kohta alkaa.Vielä en oikee uskalla iloita tästä ku pelkää joka vessakäynnil et jää punasta paperiin niiku viimeks ja sit alkaa kova vuoto.

Jos tää nyt kestää ni aattelin kyl alkuraskauden ultraan mennä.Näkeekös ne siinä jo jos on vaik tuulimuna tms.?

Voikaa hyvin!

Vierailija
30/58 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, uusia syyskeijuja tulee mukaan koko ajan, ja vielähän on ainakin 2-3 viikkoa aikaa ilmoittautua mukaan.

Naureskelinkin jo tuolle Syyskeijut-nimelle, syyskuuhun mennessä olemme varmaan muuttaneet sen sanaksi " tonnikeijut" , jos olemme kovin paisuneita! ;)

Omaa napaa: täällä elellään rv 4+6:tta (kaiketi), vähensin jo yhdellä päivällä aikaa, sillä menkkojen mukaan mulla olis tänään 5+0 mutta koska ovistesti oli positiivinen vasta kp 15, voinen siirtää laskettua aikaa ainakin päivällä, ellen jopa kahdella, eteenpäin.

Eilen oli ekaa kertaa kunnolla huono olo, kun puuhastelimme miehen kanssa aamutuimaan sängyssä. Tyhjällä vatsalla " rynkyttäminen" ei tehnyt hyvää :) Nänninpäät ovat niin arat että kun niitä hipaisee, tuntuu kuin joku leikkaisi niitä irti veitsellä. Myös rintojen sivut ovat edelleen arat, mutta ei enää niin paljon kuin alkuviikosta. Tein myös eilen varmistustestin Apteekin omalla, kaks vahvaa viivaahan siinä törröttivät. Joten kai se on uskottava, että raskaana ollaan.

Mullahan olis ollu ens viikolla SSG eli munatorvien aukiolotutkimus Väestöliitossa. Nyt sain sen perua, ja samalla tosiaan varattiin ultra 20.1. Toivottavasti ei tuu turhaa reissua, että siellä jo näkyisi jotain, sillä rv on silloin vasta 6+5. Mä en edes miettiny rahan määrää tuossa vaiheessa, olisimmehan olleet valmiita maksamaa satoja euroja tulevista lapsettomuushoidoista.

Kaikille uusille huomautus, että tällä on myös se Syyskeijujen LA:t -lista, jolle kannattaa ilmoittautua, niin listaemomme Öttimötiäinen huomaa lisätä meidät kaikki sinne.

Mukavaa viikonloppua.

Vierailija
31/58 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toissapäivänä jo plussasin, mutten uskonut (3+5 silloin vasta). Tänään toinen testi plussaa eli nyt on jo kai pakko uskoa, että raskaana ollaan. LA kai 16.9 tai ainakin sinne päin.

Vaikeaksi uskoa tämän tekee se, että esikoista yritettiin puolitoista vuotta ja olimme varautuneet, että taas menee reilusti aikaa.

Raskaus on alkanut ihan samoin kuin edellinen. Ennen kuin tiesin olevani raskaana viime kerralla pillastuin jostakin pikkuasiasta ihan hirveästi. Siis aivan tavoistani poikkeavasti. Tällä kertaa kävi ihan samoin. Sitten alkoi väsymys ja voisin nukkua vaikka kuinka paljon. Muuten ei ole mitään. Ja toivottavasti ei tulekaan. Viime kerralla raskaus oli helppo eikä minulla ollut mitään vaivoja. Vaivattomuutta kiitos tälläkin kertaa kun on tuo vuoden ikäinen termiitti tuossa myös hoidettavana.

Oikeastaan vasta nyt tuntuu edes todelliselta koko raskaus. Voihan pamaus.

Rv 4+0 tai 4+1, en enää edes muista miten näitä lasketaan. :-P

Vierailija
32/58 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.4.1 plussasin ja voin kertoa että persuksilleni meinattiin mieheni kanssa pudota..nuorempi muksuista kun täytti just 8kk että pieneksi jää ikäero 1v 5kk(kääk).Epäsäännöllisen kierron takia en oo varma la:sta mutta tod.näk.se on 4.9.06 eli siis viikoja kasassa huimat 5+5 no notkutaan täällä ja katotaan kuinka käy..toivottavasti syyskuuhun saakka.

Vierailija
33/58 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla päivät ihan sekaisin, on niin sellainen olo että nyt on sunnuntai.

Käytiin tänään uimassa ja pizzalla. Nyt voiskin sitten jo kaatua sänkyyn nukkumaan. nukuin kyllä aamulla tosi pitkään ja sitten vielä tunnin päikkäritkin. Onneks mies ymmärtää että oon väsynyt ja kehottaakin minua lepäämään.

Kivasti on meitä uusia syyskeijuja tullut mukaan. ja eiköhän meitä vielä paljon tulekkin kun osa alkaa vasta kohta plussailemaan.

Nyt taidan mennä lukemaan.

Öttis ja rv 6+1

Vierailija
34/58 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuh, nyt vasta aikaa istahtaa rauhassa koneelle ja lueskella vauva-juttuja. Ihanaa ajanvietettä; jää kyllä kaikki muu nyt toiselle sijalle :). Mulla on puuhakas päivä takana, kun oon valmistellu kuopukseni 1vee synttärijuhlia huomiseksi. Siivoamista ja leipomista, ja nalle Puh ilmapallojen puhaltelua. Koko päivän oon mietiskellut, että mihinkäs se tuo kuopuksen vauva-aika katosikaan? Neiti on jo kovasti liikkeellä kävellen, eikä viihdy sylissäkään kuin lyhyitä hetkiä. Siksipä onkin niin ihana tietää ja tuntea, että uusi nyytti on syntymässä syyskuussa.

Tänään oikestaan ekaa kertaa tunnen oloni ' raskaaksi' . Tarkoitan sitä tietoa ja uskoa, että uusi elämä todellakin kasvaa sisälläni. Nämä ekat viikot tuntuvat kyllä äärettömän pitkiltä!!! Omalla kohdallani tiedän, että vasta sydänäänien kuuleminen tuo väliaikaisen rauhan; ja siihenhän on vielä viikkoja. Mutta onneksi olette te muut keijut tukena näiden pitkien päivien rinnalla. Hyvää ja rauhallista yötä toivottelee ViDal

Vierailija
35/58 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip.

Taitaa joutua Minjuska kirjautumaan ulos syyskeijuista...viimeyönä alkoi punertava tuhruttelu, joka loppui päiväksi ja nyyt alkoi taas...punaisempana. Viime yönä oli myös tunne että menkat alkaa.

Voitte vain kuvitella, kuinka harmittaa ajatuskin keskenmenosta..etenkin kun itse tiedän, että uutta tärppiä saadaan taas meikäläisen pco munasarjoilla odotella..Siksipä olinkin niiin iloinen miun ekasta luomutärpistä, kaksi lasta siis saatu alulle clomeilla. Clomeja söin 4kiertoa alkuvuodesta tuloksetta.

En hitto vie tiedä missä mennään ja mitä teen jos tämä hippu hentunen ei pysykään masussa.

Lähden selaamaan puoli paniikissa keskenmeno aiheisia sivuja.

Kuulumisiin.

Vierailija
36/58 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vuoto vaan jotain harmitonta. Jaksuja!!!

Vieläkään en lukemaan mennyt vaan jäin nettiin surffailemaan.

Paljon vauvaliimaa kaikkien masuasukeille!!!!!!!!!

Öttis

Vierailija
37/58 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haamu viivalla plussasin, ajattelin maanantaina käydä tk:ssa varmistamassa asian. Hauskaa odotus aikaa kaikille!

Vierailija
38/58 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten Rizzu jo tossa aikaisemmin kirjoittikin. Käykää kaikki uudet syyskeijut laittamassa tietonne tonne syyskeijujen la:t, synnärit ja esittelyt listaan. Mun on ne tiedot helpompi sieltä poimia kuin täältä.Siis jos haluatte tietonne sinne. Päivttelen listaa melkeinpä päivittäin.

Häirikkö Öttis

Vierailija
39/58 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äsken vessa reissulla vuotelussa oli tuman puhuvia palasia, hyytymiä. Ihan pieniä, mutta kuitenkin..

Ei kai auta kuin odotella mitä tuleman pitää...nyt painaudun lämpimään peiton alle, vaikka tuskin se uni tulee. En kyllä nukkunut paljoa viimeyönäkään.

Vierailija
40/58 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minjuska.Miten yö meni?Onko vuoto tyrehtyny?Mulla ku meni kesken viime kuussa niin sitä verta tuli sitte iha lorinalla ja supisteli mahaa.Toivottavasti sulla ei oo sitä.

Täällä nukuttu yö huonosti.Heräilin vähä väliä menkkamaisiin jomotuksiin.Onko teillä muilla paljon vatsakipuja?Pistää aina pelottamaan ku kokoajan tuntuu et menkat alkaa.Ja tissit on niiiin kipeeeet että ne varmaa räjähtää kohta.En tiennykkää että tällasta tissikipua on ees olemassa! ;)

Millo testasitte plussan?Oliko haalee vai tumma ihan?Ite testasin kp24/24-27 acon10 ja noin minutin päästä kastumisesta rupes piirtymään siihe.Sit testasin viel päiväl,olin 2h pissimättä,pregent stickillä ja siiheki haalee plussa.Sit seuravaana pvnä viel yks pregentti ja siihe vähä vahvempi ku ed. pvnä.

Toivottavasti tää tajuaa nyt pysyä kyyissä!

-pepsimax&mini rv3+5 hui mite vähä.......