Syyskeijut kohti uutavuotta =)
Ajattelin kirjoittaa tässä meille nyt oman pinkan niin voidaan rauhassa kirjoittaa vaikka tulevan viikon kuulumiset tänne.
Itselläni siispä viikkoja nyt 5+2 ja alavatsaa vihloo ihan vietävästi,ei koko ajan vain ajoittain,hieman pelottaa että onko kaikki hyvin.Ajattelin soittaa kyllä huomenna neuvolaan ja varata ajan ja samalla kysäistä että jos tämä jatkuu niin jos voisin vaikka käydä lääkärissä katsomassa että kaikki on kunnossa.
Paljon onnea kaikille plussanneille ja tarrasukkia masuasukeille!!!!!
Nirpukka
Kommentit (58)
No niin, nyt sitten on ollut aivan hirvittävä olo koko päivän.Ruoka ei maistu vaikka on kyllä nälkä,kaikki ällöttää aivan mahdottomasti.Aamulla jouduin juosta heti kauppaan ostamaan ruokasoodaa,kun jääkaappi haisi niin etovalle...yök vieläkin tulee kylmiäväreitä.Mutta kyllä huomasi että hajut katosi kun sai laitettua sitä hieman jääkkaappiin ;)Ainut mitä olen voinut syödä ja mikä on helpottanut hieman oloa on mehujää,no toivotaan että tämä vaihe on nopeasti ohi!
Öttis:Minä olen kanssa päättänyt että tässä raskaudessa en herkuttele niin paljon kuin viime raskaudessa!(saa nähdä;) ) Syy minulla on kyllä hieman eri kuin sinulla,sillä esikoinen oli ihan suht normaalipainoinen 3785g.Mutta minäpä se sitten lihosin ihan vietävästi ja nyt en haluaisi ihan niin paljon turvota, kun on juuri päässyt normaalipainoon takaisin :)
Ajattelin alkaa käymään uimassa tässä pikkuhiljaa.Kyllähän sitä tulee myös ulkoiltua pojan kanssa melko paljon ,että ihan hyöty liikuntaakin tulee siinä sitten;)
Nyt pitää jo rientää taas pojan kanssa piirtämään, kun se tossa huitoo noiden kynien ja paperien kanssa niin vietävästi(vaikka kylläpä se minun kontolleni taitaa jäädä ja poika vieressä suunpielet vihreinä imee kyniä,ei vaineskaa:) )
No niin hauskaa loppupäivää kaikille!!
Joo on nää meidän pinot vielä aikasta hiljaisia, mutta eiköhän pinot pitene kun enemmän syyskeijuja liittyy seuraamme.
Mulla ei viime raskaudessa oma paino noussut kuin 8kg ja kaikki jäi laitokselle. Söin uskomattoman paljon karkkia, suklaata, roskaruokaa ja join limua tosi paljon. Sokerit nous kerran raskauden aikana. Lääkärit ja kaikki veikkasivat potsua 3.3kiloiseksi tai ihan maksimassaan 3.6kiloiseksi, mutta hieman väärin meni 4 eri läälärin/ kätilön arviot.
Mulla on oksettava olo lähes 24h. Johtuu osittain varmaan siitä etten saa mitään syötyä. Kaikki hajut etoo. Oli ihan tuskaa olla tänään itiksessä ostoksilla. Tietyt hajut vaan teki niin pahaa.
Nyt meen laittaa poitsua nukkumaan.
Öttis, poitsu 1v3kk.ta ja rv 5+jotain
Täällä uusi keiju ilmoittautuu odotuspuolelle =) Illalla testasin plussaa, enkä ole koko yönä saanut nukuttua moisen takia.
Pikkukakkonen siis tuloillaan, laskettu aika olisi 8.9. Esikko on tällä hetkellä 1v. 3kk., syntynyt syyskuun lopulla -04. Esikko tärppäsi 4.kierrosta, nyt kävi ihme ja plussan tein heti ekasta kierrosta. Seksiä oli oikeastaan vaan yhden kerran mahd.ovisaikaan, joten aivan uskomatonta tämä on. Luovuin jo toivosta ja olin ihan varma siirtyväni lokakuisiin, muuta toisin kävi =)
Nyt olisi menossa kp35, eli tasan 5 raskausviikkoa ymmärtääkseni täynnä... Kuvottaa vietävästi ja eilen töissä oksensin. Palelee ja rintojakin on alkanut kivistämään. Menkat olivat siis 2-4vrk myöhässä ja heti tuli vahva plussa. Esikosta viikko menkkojen myöhästymisestä tuli haamu. Nyt oireetkin alkoivat kovin ajoissa, olisko tämä pikkuinen sitten poika ;)
Aloitin juuri maanantaina hoitovapaan jälkeen työt, eikä metriäkään kiinnostaisi työnteko..saatikka tytön vieminen hoitoon. Päiväkotipäiviä tulee kuussa ainoastaan max 10, mutta silti tuo lapsonen on vielä niin pieni. Hyvä toisaalta tienata vähän säästöön rahaa, ennen toista äippälomaa.
Aamupala kutsuu, en ehdi kommentoimaan teidän juttuihin, etten myöhästy töistä. Sori oma ).( toistaiseksi... ;)
-frodo, tyttö 1v 3kk ja pikkuinen rv 5+0-
Onnea plussasta!!!!
Joku kyseli turvotuksesta,iltasin munkin masu on oikeen potkupallo,aamulla taas ei mitään. Ja herkuttelulakos ollaan täälläkin,mies laihduttaa ja samalla on hyvä itekin miettiä,mitä suuhun laittaa. Edellinen oli niin iso syntyessään (4470/54) että ei tee kyllä mieli isompaa ruveta kasvattelemaan,kun ite oon kummiskin melko pikkuinen.
Vaisnavalle lohtuhali keskenmenon vuoksi. Itse pelkään niin hirveästi keskenmenoa,ettei ihan täysillä uskalla ees iloita vielä. vaikka kyllä jo kaupasta ostin yhden ihkun plyysiasun,oli pakko ;)) Oon ostanut jokakerta ihan alussa,sitten maltan paremmin ootella ennenkun alkaa oikein kunnolla laittaan paikkoja kuntoon vauvaa varten.
Mutta lisää keijuja ootellessa...
Kiva tosiaan, että meitä syyskeijuja on tullut lisää, tervetuloa kaikille:)
Eipä voi sanoa, että mullakaan olisi vielä mitään sen kummempia oireita, sen verran alussa ollaan. Hieman menkkamaista kipua alavatsalla ja joskus vähän etovaa oloa. Varasin alkuraskauden ultran 19.1., jolloin viikkoja pitäisi olla 7+3. Eli sitä tässä siten odotellaan kuin kuuta nousevaa!
Rv 5+1 ja kolmas siis tulossa
Saakos syyskeijuihin liittyä???
olen 30 vuotias kahden (tytär5v ja poika 3v) lapsen äiti joka plussasi 1.1.2006 eli nyt olis menossa 4+6 ja laskettuaika vanhan kiekon mukaan 7.9.06.
Täällä ollaan ihan hiukeen innoissaan tulevasta vauvasta, vaikkakin hieman haikena ajatuksesta että saattaa olla meidän viimeinen raskaus..
pientä vihlontaa on jo alamahalla ja eka neuvola aika varattuna 1.2. Olis kiva vaihtaa raskauskuulumisia toisten samassa vaiheessa olevien kanssa, positiivista uutta vuotta kaikille!
Minjuska
Mulla viikkoja kai jotain 6... Kierto on ollut niin sekava että en tahdo muistaa viimeisiä menkkoja...
Toinen olis tulossa, tyttö on nyt 2,5v ja tämä uusin sai alkunsa ensi yrittämältä=)
Väsymys on vähän vaivannut ja rintojen arkuus (lue. tuskallista liikkua). Toivottavsti tämä olento jaksaa sinnitellä=)
Neuvola-aika on varattuna 31.1.
En yhtään ihmettele jos vatsa on jo kasvanut, just jostain luin että toinen vauva alkaa näkyä n.5min raskaustestin jälkeen ;) mulla tuloillaan jo kolmas ja mietin että mihinkähän vaatteisin mie mahdunkaan muutaman viikon päästä, jos tuo teoria pitää paikkaansa!!! *virne*
Minjuska
Moikka!
Mulla olisi sit laskettu aika 1.9 ja esikoista odotamme :)
Mahaa on juilinut monta päivää. Paha olo vähän ja rinnat on ollu kipeänä :)
Hilpukka rv 5+4
Moikka!
Mulla olisi sit laskettu aika 1.9 ja esikoista odotamme :)
Mahaa on juilinut monta päivää. Paha olo vähän ja rinnat on ollu kipeänä :)
Hilpukka rv 5+4
Hei kaikille! Olipas ihana löytää tämä pino; tälläinen palstailu on vielä vähän uusi juttu mulle mutta innokkaana haluan joukkoonne mukaan ja tutustumaan uusiin ystäviin. Plussasin uuden vuoden aattona ja vieläkin ihmettelen tätä suurta onnea :). Kolmas ja hyvin toivottu pikkuinen olisi syntymässä omien laskujen mukaan 10.9. Esikoistyttö on 2.5v ja tuo perheemme pikkuinen nappisilmä täyttää pian vuoden. Alkuraskauden oireet puuttuvat tyystin, ellei mukaan lasketa tätä yökukkumista :). En malta millään mennä nukkumaan, kun koko ajan vauva-asiat pyörivät mielessä. Onneksi täällä saa teille purkautua, ja taitaapa täältä löytyä muitakin yökyöpeleitä. Ihana rauha kirjoittaa ja ajatella asioita, kun muksut nukkuvat ja talo on hiljainen. En ole vielä varannut neuvola-aikaa, vaan ajattelin odotella muutaman viikon (niin tein edellistenkin kanssa). Olisi ihana kuulla sydänäänet heti eka kerralla :). Raskausviikkoja on siis jotain 4+ ja tärppi tuli meillekin heti ekasta kierrosta. Kuinkas moni lähipiirinne ihminen tietää ilouutisista? Itse emme ole vielä kertoneet kenellekään, vaan odotamme ekaa nla kertaa ja mahdollisia sydänääniä. Konkretisoituu jotenkin sitten se odotus. Mutta nyt pakko painua petiin; huomenna esikoisen kanssa shoppailemaan. Hyvää yötä ja vauvan pehmoisia unia toivottelee ViDal
Huh vois vaan nukkua. Viime yönä nukuin 12 tunnin yöunet ja silti väsyttää.
Tänään ajattelin jos jaksais uimaan lähteä.
Me ei olla kerrottu raskaudesta vielä kenellekkään ja kerrotaan vasta np ultran jälkee. Toivottavasti kukaan ei sitä ennen arvaa mitään.
Tervetuloa uudet keijut mukaan.
nyt suuttui poitsu. Pitää mennä viihdyttämään.
Öttis, poitsu 1v3kk ja rv 5+jotain
Muakin kyllä väsyttää ihan hirveästi, mutta jostain syystä yöunet on todella levottomia. Eli heräilen useamman kerran yössä. Osittain varmaan senkin takia, että palelu jatkuu tosi voimakkaana ja erityisesti palelen yöaikaan. Mulla onkin valtava vaatekerta päällä aina nukkumaan mennessä...;)
Mekään ei olla kerrottu raskaudesta vielä muille, mutta aateltiin kertoa alkuraskauden ultran jälkeen (jos siis kaikki on hyvin), ihan niinkuin edellisinä kertoina. Mä olen niin kova hölösuu, että pidempään en varmaan saisi salaisuutta pidettyä:) Lisäksi alkaa vatsa turvota jo nyt (!), eli pelkään että muut huomaavat asian.
poika 3,5 v ja 11kk sekä rv 5+2
Heippa!
Täällä yksi rv 5+3 lisää joukkoon. Toista odotellaan, ensimmäinenkin poikanen vielä aika pieni (06/05). Ensimmäisestä raskaudesta ei juuri oireita, pari kertaa pyörrytti oikein kunnolla, muttei muuta. Nyt sitten tuhruttaa, heikottaa, vihloo vatsaa ja pelottaa keskenmeno... Kuuluu kaiketi asiaan. Neuvolaan en ole vielä soittanut, ajattelin odotella viikolle 7. Onnellista odotusta kaikille:)
Täällä ilmottautuisi kans' yks syyskeijukainen! Laskettu aika on 10.9 jos osasin oikein kattoo tuolla raskauskiekolla, eli viikkoja olis 5+0.Mulla ei oo ollu mitään raskausoireita vielä, mutta sieltä ne taas alkaa viikolla 6-7, niin kuin viimeksikin kun odotin esikoista (1v 7kk) ja kestää varmaan sinne viikoille 17 ja jotain...eli kivaa taas tiedossa!
Hyvää päivän jatkoo kaikille!
Mamma 5+0 ja typy 1v 7kk
Ilmottaudun mukaan syyskeijuihin. Pikkukakkosta odotellaan. Poika täyttää 3viikon päästä 2v. Tällä hetkellä rv 5+5, la olisi 2.9 neuvolan mukaan. Itse sain netin laskurilla (Oulun) 3.9. No asukki tulee sitten kun on valmis. Esikoisella oli varmaan 3 la mutta mikään niistä ei sopinut herralle vaan meni kaikkien aikojen yli. Tällä hetkellä oireita on pahoinvointi aamulla. Tänään kävin ensimmäisen kerran tekemässä tuttavuutta wc-pöntön kanssa. Myös päivällä, jos ei ota pientä naposteltavaa välillä. Väsymys on aika kovaa välillä ja pisulla saa käydä väh. kerran yössä ja sen jälkeen on todella vaikea saada unta. Päivällä tiuhempaan. Esikoisesta ei ollut mitään oireita, joten saa nähdä tuleeko tyttö :)
Tänään on vaivannut ihan hirveä selkäsärky. Lapsia en pysty nostamaan, hyvä kun sohvalta tuskalla pääsen ylös :( Juttelin ystäväni kanssa, jolla myös on toinen raskaus menossa, ja hänellä oli alussa aivan sama juttu mutta lievempänä. Minulla kuitenkin selkä on aina ollut se heikko kohta... Onko muilla selkä oireillut tähän alkuun?
- mytty rv 4+1
Itselläni myös tässä raskaudessa ovulaatioajasta lähtien tuntunut särkyä ja vihlomista ristiselässä, ja välillä tuntuu että kipu säteilee lonkkiin jne. Aluksi säikähdin kovin kun edellisessä keskenmenneessä (rv 6) raskaudessa oli myös selkäkipuja. Kuitenkin nyt ovat kiput jatkuneet jo kolmatta viikkoa, joitain päivinä on parempi jos on esim. yrittänyt välttää selän rasitusta. Kysyin neuvolastakin eilen asiasta eikä siellä oltu mitenkään huolissaan. Sanoivat kuitenkin että kannattaa ylimääräinen nostelu, kantelu jne. jättää kunnes päästään turvallisemmille viikoille. (Väkisin kahden pienen kotiäitinä joutuu nostelemaan lapsia, kuten taisi olla sinullakin, mutta yritetään). Itse olen myös yrittänyt tehdä pieniä alaselkään kohdistuvia venytyksiä, joista ehkä vähän on ollut apua.
Onnellista odotusaikaa sinulle ja meille muille syyskeijuille!
Eilen testasin plussan ja tänään vielä toisen. Eli kyllä se nyt on uskottava!
Esikoinen sai aikoinaan alkunsa ekasta kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen. Tätä toista sitten tehtiinkin vähän kauemmin, kiitos ilmeisesti ehkäisypiikin, jonka vaikutuksen olis pitäny loppua helmikuussa 2005. Mutta nyt sitten vasta tärppäs, vaikka todellakaan en voinu tästä kierrosta uskoa.
La siis laskurin mukaan olis 8.9., jolloin esikoinen on 2v2kk. Maanantaina pääsen soittamaan neuvolaan. Tiedän, olen ajoissa liikenteessä, mutta mulla on sinne muutakin asiaa ja jos näin ajoissa pystyis paremmin sopimaan ajan työvuoroihin. Jännitystä vähän aiheuttaa se, että vaihdan viikon päästä työpaikkaa. Sain vakituisen sopimuksen. Mitäköhän tämä odotus asiaan vaikuttaa. Pitää varmaan yrittää olla koeaika niin, ettei kukaan vaan huomaa :)
Jossu (-78), Sara 7/04 ja Viivis 5+0
Aika hiljaiselta tämä meidän pino vielä vaikuttaa, mutta kunhan tullaan tutuiksi ja saadaat vielä syyskeijuja lisää pinkaan, niin eiköhän siitä hyvä tule :-)
Joka päivä tulee tunnusteltua omia oireita, kun ei uskalla vielä luottaa että masussa joku kasvaa. Pahoinvoinnista ei oikein voi puhua, mutta suurimpana oireena on yleinen " vetämättömyys" , kun tekisi vaan mieli olla vaakatasossa. Kuitenkin täytyy jaksaa touhuilla, siitä pitävät pian 2v. ja 3,5v. pojat huolen ;-)
Neuvolaa en ole vielä myöskään varannut ja mietin, jos menisin yksityiselle ensin ultraan tarkistamaan tilanteen.
Leppoisaa keskiviikkoja kaikille keijuille!
Moisku rv 5+1