Kauhein saamasi (joulu)lahja
Eli kamalin, noloin, loukkaavin joulu- tai yleensäkin lahja jonka olet saanut?
Kommentit (80)
Ei nyt mikään surkeimmista surkein, mutta jotenkin vaan silti huvittava tavallaan. Miehen isovanhemmat ostavat joka joulu miehellä ja hänen siskoilleen sellaisen 2kg karkkiboksit lahjaksi, jokaiselle oman maun mukainen. Sitten minulta kysyttiin, että mikä olisi minun lempparini, niin sanoin että kaikki muut karkit kelpaa, muttei lakritsi tai pähkinäsuklaa, molemmat totaalista inhokkeja. Ja kas, aattona paketista ilmaantuu kaksi kiloa enkkulakuja ja kolme levyä maraboun pähkinäsuklaata :) mutta saipa mies syödäkseen :)
Nyt kun mietin, niin äiti ostaa mulle joka joulu jonkun kirjan, joka useimmiten menee ihan pieleen. Oon mm. saanut teini-ikäisenä jonkun Jeesus-kirjan, askartelukirjan (tykkäsin lapsena piirtää ja askarrella, mutta askartelukirja tappaa luovuuden), runokirja (en ole ikinä oikein ollut kiinnostunut runoista). Paras kaikista on 18-vuotiaana saatu koululaisvitsi-kirja. Kirjan nimi oli Pig Brotherin parhaat koululaisvitsit 2007. Sinä vuonna olin katsonut aivan innoissani Big Brotheria ja äiti jotenkin päätteli, että totta kai haluan siinä aikuisuuden kynnyksellä lukea innoissani joitakin "Mikä on mustavalkoinen ja luistelee aavikolla?" - juttuja. Ei se Big Brotherin töllääminen nyt NIIN paljon aivoja pehmentänyt...
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 23:00"]
sain ex-anopilta kirjan Saatanalliset Säkeet.
mieheltä sain tukisukkahousut.
[/quote]
Hyvä kirjahan tuo on! Mutta nuo sukkahousut..joo..aika paha.
Olen saanut useita ikimuistoisia kammotuksia eräältä sukulaiseltani mutta en kehtaa kertoa niistä kun hän saattaa lukea tätä palstaa.
Mummilla oli muutamana jouluna putkeen teiniaikoinani tapana ostaa minulle ja siskolleni ns. mummoalushousut. Hän aina kauhisteli lantiomallifarkkujamme ja ilmeisesti toivoi, että saisi niiden avulla meidät hankkimaan "kunnon housut". Onneksi paketissa oli yleensä mukana myös parikymppiä rahaa.
Suurin pettymyslahja on kuitenkin varmaan ollut setäni perheeltä rippilahjaksi saatu uskiskirja. Toki hyvin aiheeseen liityvä, mutta rippikoulu oli elämäni kaameimpia kokemuksia ja satun olemaan ateisti.
Kummitätini pitää hirveästi pentikistä ja Kalevala-koruista (siis sellaisista "vanhanaikaisista", kaikenlaisista karhuista ja muista). Hänen ajatusmaailmansa mukaan kaikki muutkin pitävät näistä.... ja tästä syystä minulla on paljon esim. Pentikin astioita nurkissa, vaikka oikeasti inhoan sitä tyyliä. Samoin kultaiset kalevala-korut, eivät mielestäni sovi minulle (nykyään kalevalalla on kyllä hienojakin malleja). Kun yritin hänelle vinkata esim. pitäväni teemasta tai esim. yksinkertaisista hopeakoruista, niin hän vastasi lähes aina että sitten aikuisena on eri maku jne. ja että sitten minäkin opin pitämään näistä. En ole vielä oppinut, vaikka aikuinen olenkin... harmittaa eniten, että ovat kuitenkin olleet kalliita lahjoja ja nyt ovat tyhjän panttina nurkissa viemässä tilaa.
Dildo ex-poikakaverilta. Ehkä se ajatteli putkiaivoillaan että voisi muuttaa minut jotenkin seksuaalisemmaksi ja villimmäksi makuuhuoneessa...Oli jotenkin masentava lahja, enpä käyttänyt montaa kertaa ja seuraavaa yhteistä jouluakaan ei enää tullut.
Yhtenä jouluna minä ja miehen sisko saimme anopilta hopeaisin koristellut vauvan harja-kampasetin. Ei siinä mitään, mutta miehen siskon lapset olivat murrosikäisiä ja meillä ei ollut lapsia.
mieheltäni sain lapsenhoitoapua synttärilahjaksi. Muuten hyvä, mutta kun lapsi on meidän yhteinen.
Enoni vaimo tapasi antaa minulle sekä jouluina että yo-lahjaksi tajuttoman kamalaa krääsää. Joululahjaksi (valitsi siis lahjat enoni puolesta) on antanut mm. tonttu-mukin, jonka pohjalla oli kourallinen marjanne karkkeja (En pidä tontuista, enkä erityisemmin karkeista), tonttu hökötyksen(koriste?) ripustettavaksi seinälle, tonttuaiheisen käsipyyhkeen... Kaikki edellä mainitut olen heittänyt surutta roskikseen.
Yo-lahjaksi enoni vaimo(perhe) osti minulle pienen läpikuultavan kipon ja raamattu aiheisen kirjan... Kirjan heitin pois, sillä olen ateisti ja kippo on varmaan jossain kaapin perällä, en tosin ole ikinä käyttänyt sitä. Olen sittemmin pyytänyt, ettei heidän tarvitse ostaa enää mitään lahjaksi minulle...
Myös setäni ja hänen vaimonsa joululahjaksi antama DVD ei osunut oikein nappiin. Itse pidän kauhusta ja psykologisista trillereistä sekä rikoselokuvista, mutta he ostivat minulle parisuhdekomedian... En ole ikinä katsonut sitä saati ottanut pois muovipakkauksen sisältä...
Noh mummuni tietää, että rakastan kissoja, kissa-aiheisia kortteja, figuureja yms. ja minulla on 2 kissaa.. No hän osti minulle lahjaksi rasian, jonka päällä oli (figuuri?)kissa, jolla oli ihmisen naama! Jos jotain inhoan, niin se on eläimiä joille tehdään ihmisen naama tai muuten "inhimillistetään" liikaa esim pukemalla vaatteet, laitetaan rinnat jne. (tai että niistä tehdään nalle-karhujen näköisiä)
Sitten yleensä kaiken maailman karkit, konvehtirasiat jne. joita ei tule ikinä syötyä. Nämä lahjoitan yleensä vanhemmilleni, jotka vievät ne työpaikalleen. Siellä käyvät kyllä hyvin kaupaksi.
Miehen vanhemmat eivät ilmeisesti pidä joululahjoja kovin tärkeinä. Olen saanut useammankin viime hetkellä kaapin perältä kaivetun ja paketoidun "lahjan", ja esim. viime vuonna semmoisen espressokuppisetin, joita oli myyty koko kuukausi cittarissa eurolla. En osaa oikein täysillä loukkaantua, koska kyse ei ole siitä, että eivät pitäisi minusta tai haluaisivat tahallaan loukata. Heillä ei vain ole tapana muutenkaan juuri ostella lahjoja. Mieluummin kuitenkin olisin kokonaan ilman lahjaa kuin yrittäisin esittää ilahtunutta ja kiitollista.
sain kerran joululahjaksi wc-harjan.
Se on ollut huonoin joululahja, kun mieheni ei antanut minulle mitään. En todellakaan ole mikään lady, joka vaatisi paljoa ja mieheni varmaan tuon takia ei ostanutkaan mitään, kun tietää, etten ole materialisti. Tuli silti vähän arvoton olo, se idea on kuitenkin sanoa toiselle välittävänsä lahjan kautta, tuolloin tuli olo, että ei edes välitä. Toisaalta ymmärrän senkin, että ei mitään on parempi kuin turha krääsä, mutta reaktioni oli silti suru.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 20:57"]
sain kerran joululahjaksi wc-harjan.
[/quote]
Ootkohan se, kenelle annoin sellaisen.
Mä kyllä aattelin, että sopi ko. ihmiselle ja kovasti tuo jo aattona viestein siitä kiitteli xD
Sain enoni perheeltä rippilahjaksi raamatun (raamatunhan saa muutenkin, kun käy rippikoulun, lisäksi en ole uskonnollinen tippaakaan), joka on varmaan jossain lapsuuden kotini nurkissa.
Äitini ostaa aina uskomatonta krääsää. Ikinä ei ole kysynyt toiveita ja lapsena en muista yhdenkään lahjatoiveeni toteutuneen. Nyt jatkaa samaa teemaa lastenlapsille. Tytölle (joka ei ole tippaakaan kiinnostunut prinsessoista) tulee kauheeta pilipali prinsessasälää, jotka hajoavat heti (esim. hiusklipsit/kruunut). Pojalle niin huonolaatuisia autoja, että hajoavat, kun ottaa hiukan kovemmin kiinni. Aina niitä villasukkia meille kaikille ja taas villasukkia, ai ja taas villasukkia, jaa vielä villasukkia. Olen sanonut, että me ei haluta eikä tarvita niitä, menevät uffin laatikoon eikä minnekään meillä mahdu, mutta jaa vieläkin villasukkia. Minulle äiti haluaa ostaa jättikokoisia vaatteita, jotta varmasti mahtuvat päälleni, koska olen niin "iso". Olen äitiäni 20cm pidempi ja hän pitää minua jättiläisenä, vaikka kokoni on M. Lahjat ovat sitten kokoa XL-XXL. Aina pitää korostaa tätä "isouttani".
Minä sain kerran miehen tädiltä kammottavan polyesterisen kokoa 58 olevan kirkkaan vihreän paidan jossa oli jotain pinkkejä ja liiloja läiskiä jotka raapivat ihoa sisältäpäin. Oli kuin säkki päällä ja todella mauton. Sitten tuli mieleen että luuleko hän oikeasti mua noin läskiksi. Käytän kokoa 38 yleensä.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 20:10"]
Dildo ex-poikakaverilta. Ehkä se ajatteli putkiaivoillaan että voisi muuttaa minut jotenkin seksuaalisemmaksi ja villimmäksi makuuhuoneessa...Oli jotenkin masentava lahja, enpä käyttänyt montaa kertaa ja seuraavaa yhteistä jouluakaan ei enää tullut.
[/quote]
toki saa alapeukuttaa, mutta pisti miettimään että ilmeisesti teidän mielestä olisi ihanaa saada dildo ainoana joululahjana poikaystävältä? Onko se romanttinen lahja? Rohkea veto ehkä, muttei vedonnut ainakaan minun tunteisiini.
No, onneksi se on historiaa vaan.... Onneksi on myös ihania, helliä ja huomaavaisia miehiä olemassa.
Mieheni isoäidillä oli tapana ostaa lahjaksi alusvaatteita - juuri niitä klassisia puuterinvärisiä maksipöksyjä sukkien lisäksi. Ne olivat kokoa l-xl, vaikka olin silloin kokoa s. En niistä kuitenkaan loukkaantunut. Ensimmäisellä kerralla oman suvun kesken ne kirvoittivat makeat naurut ja siltä istumalta lahjoitin ne paikalla olleelle omalle isoäidilleni, joka ilahtui oikeasti käytännöllisestä lahjasta. Sittemmin sama miehen isoäiti antoi esikoisellemme, pojalle, tyttöjen vaaleanpunaiset ruusukuvioiset sukat. Pieni poika ilahtui, että hän sai ihan oman suklaarasian, sukat oli pakattu siis tyhjään pandan suklaarasiaan. Hän pettyi ja itku tuli sukista.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 21:42"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 20:10"]
[/quote]
toki saa alapeukuttaa, mutta pisti miettimään että ilmeisesti teidän mielestä olisi ihanaa saada dildo ainoana joululahjana poikaystävältä? Onko se romanttinen lahja? Rohkea veto ehkä, muttei vedonnut ainakaan minun tunteisiini.
No, onneksi se on historiaa vaan.... Onneksi on myös ihania, helliä ja huomaavaisia miehiä olemassa.
[/quote]
Tuli mieleen, että kumpi jätti kumman? Oliko dildo poikaystävältäsi hienovarainen vihjaus tulevasta?
Tädiltä 12-13 -vuotiaana joululahjaksi saatu "Nuorten seksi" kirja. Oli siis aivan liian aikaista. Periaatteessa ihan järkevää valistaa nuorta, mutta sukujoulussa, jossa lahjat avataan vuorotellen ei ehkä ajoitus ollut ihan paras mahdollinen?