Uskallanko juoda minipullon (2dl) kuoharia, kun olen raskaana?
Ylittääkö tuo sen " sallitun" 1 annoksen? Kuoharissa on prossia 10,5.
Olen rv 14.
Kommentit (33)
Miksi et voisi ottaa alkoholitonta kuoharia?
En meinaa ottaa mitään nytkään, vaikken ole edes varma, olenko raskaana. Asia selviää ensi viikolla..
Maltan kyllä odottaa tuleviaa uusia vuosia.
Mutta en ottais kyllä isommilla viikoillakaan??
ootko kenties teiniäiti tai sellaisen leimanko otsaan haluat kun pakko on ottaa alkoholillista???
Kuten tuolla aiemmin sanottiin ja varmasti itsekin tiedät niin noilla viikoilla kehittyy keuhkot aivot ja muut tärkeät elimet, eli itse ainakin olisin tosi varovainen.
Oma harkintasi, kunhan tosiaan harkitset!!!
Normaali alkoholikiintiöni on 2 pulloa siideria kuukaudessa, eli siis melko kohtuullinen kaiketi. Terkka sanoi, että olisi parempi olla ilman sitäkään raskaana ollessa. 1 pikkupullo kuoharia vastaa vähintään pulloa siideria (pikkupulloa), joten on liikaa kerralla otettuna.
On se muuten kumma, että täysin alkotonta ei löydy.
AP; MIKSI ET KOMMENTOI MIHINKÄÄN????
Meillä on kuoharia jossa enintään 0,5%. Se on matalin mitä on.
Ihan vaan vastaisen varalle olis kiva tietää. Ja onko olemassa täysin alkotonta punaviiniä? Jostakin syystä punkku kukkii mielessä koko ajan vaikka yleensä pärjään vallan mainiosti ilmankin. Ihme mieliteko.
..noista neurootikoista. Jos nyt niin paljon tekee oikeeta kuoharia mieli niin miksi et voisi vähän ottaa. Kunhan et tosiaan ota enempää..hyvää uutta vuotta!
2dl 10,5% juomaa ei tosiaankaan vastaa 4 pulloa siideriä.
siideripullossa on 0,5 l (eli 5dl) juomaa jonka % on n. 4,5 tai vähän enemmän
eli ap:n annos vastaa n. yhtä siideripulloa jos sitäkään, joka ei tee mitään vauvalle vaikka olisi missä raskauden vaiheessa tahansa.
PS. Hyvä provo ap, tuli av-mammoihin liikettä! ;)
Ei voida laskea noin että ei vastaisi pullollistakaan siideriä sillä tuossa määrässä kuoharia on TODELLAKIN neljän pullon edestä siideriä!!!
Taisi olla aika korkea sulla matikannumero, hä??
Eli ap meinaa juoda määrän joka vastaa neljää siideripullollista alkoholipitoisuudeltaan. YMMÄRSITKÖ??
Taisi ap itse pönkittää juomistaan..
en joisi koko pullollista. Kerta-annoksena se on turhan iso raskaana olevalle.
Toinen möhömahainen joka kyllä skoolaa pelkällä pommacilla!!