Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallanko juoda minipullon (2dl) kuoharia, kun olen raskaana?

Vierailija
31.12.2005 |

Ylittääkö tuo sen " sallitun" 1 annoksen? Kuoharissa on prossia 10,5.

Olen rv 14.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuohari on Carl Jung, Schloss Boosenburg (hinta oli jotain reilu 5e). Alkosta saa molempia. Kysy rohkeasti myyjältä. Mikäli ei teidän Alkosta löydy, voit pyytää tilaamaan. =)

20

Vierailija
22/33 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tuossa määrässä kuoharia on TODELLAKIN neljän pullon edestä siideriä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli aika paljon tuo ap meinaa ryypätä!

Vierailija
24/33 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 laski ihan oikein. Onko tuo nyt liian monimutkainen laskutoimitus? Tosin 0,5 l siiderä on aika paljon, annos olisi 0,3 l.

Vierailija
25/33 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viini on yleensä noin 10 %:sta ja yksi annos viiniä on 12cl. Kuohariin pätee ihan sama. Annoksia tuossa 2dl pullossa on vajaa kaksi. Eli vastaa vajaa kahta 0,33 siideriä.

Itse en joisi sitä kokonaan. Puolet vaikka. Olen myös raskaana ja nautin yhden alkoholittoman saunaoluen. Se riittää minulle.

Vierailija
26/33 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei voida laskea noin että ei vastaisi pullollistakaan siideriä sillä tuossa määrässä kuoharia on TODELLAKIN neljän pullon edestä siideriä!!!

Taisi olla aika korkea sulla matikannumero, hä??

Eli ap meinaa juoda määrän joka vastaa neljää siideripullollista alkoholipitoisuudeltaan. YMMÄRSITKÖ??

ap:n kuoharipullossa on absoluuttista alkoholia (100%) 0,21 dl

Yhdessä 0,5l pullossa siideriä on absoluuttista alkoholia 0,235 dl

Neljässä 0,5 litran siideripullossa on siis yhteensä 4x23,5ml=0,94 dl

Nyt sitten lasketaan av-logiikalla: 0,94=0,21

Joo, mitäs jos menisitte takas koulunpenkille, kotiäitiys näymä tyhmentää aika reilusti ihmistä..

Vierailija
27/33 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ottanut korkillistakaan mitään missä oli alkoholia. Jos ei voi kieltäytyä täysin alkoholista raskausaikana on minusta outoa.

Vierailija
28/33 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

---

Vastaus: Yks eteen ja kolme taakse.

Vierailija
29/33 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

---

Vastaus: Yks eteen ja kolme taakse.

Oikea vastaus: kierrätetään se AV-mammojen kautta ;)

Vierailija
30/33 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se vauva siitä mitenkään epämuodostu. Tai ainakin näin minulle terkassa sanottiin kun kysyin saunaoluesta, niin hymähti vain ja sanoi että ota se pullo ihan huoletta, kuhan ei joka päiväiseksi mene.

Kertokaas te jotka tiedätte kerrän lasten epämuodostumisista ja vaivoista, mites esim ranskassa jossa jopa raskaana olevatkin juovat ruuan yhteydessä lasillisen punaviiniä lähes päivittäin? Ovatko vauvat siellä jotenkin suurempi riskiryhmä?? Entäs muut hyvinvoivat maat? Siis fyysisesti, joissa juodaan lasillinen ainakin per päivä ruuan yhteydessä? Siis joka päivä?

Mielestäni alkoholi ei ole raskauden ohessa oleva, mutta lasillinen silloin tällöin ei tapa eikä epämuodosta vauvaa, eikä siitä lasillisesta ole pystytty todistamaan mitään muodostumisia, olisihan siitä jo kova kielto jos olisi.

-itse vesi-linjalla-

Vierailija
31/33 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että juontinopeudellakin on merkitystä.

Jos 2 dl viiniä juo pitkän illan kuluessa, ei promillemäärä ehdi missään vaiheessa mainittavasti kohota. Eri asia on, jos alkoholin heittää helttaan kerralla, jolloin vauvankin promillet pääsevät ehkä kohomaan haitallisen korkeiksi.

Itse olen raskaana ja sallin itselleni max yhden annoksen kerralla, eli esim. 0,3 l siideriä voisi olla sopiva kerta-annos. Mutta ei tätäkään määrää useammi kuin 2 kertaa viikossa. Ja alkuraskaudesta olen aina ollut nollalinjalla varmuuden vuoksi.

Vierailija
32/33 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan maksa on ehkä herneen kokoinen. Mietipä miten hyvin sen kokoisella maksalla päästään alkoholista eroon. Aivoihinhan ne vauvarukalla ne alkoholit suoraan menee.

Vierailija
33/33 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" vastaa 4 pulloa siideriä!!!!" -ihmiset vaikeni. Miksi? Tulkaa nyt tekin laskemaan tänne miten siihen 4 ploon päädyitte?

Vai onko vaan tosi noloa kun paljastaa tyhmyytensä näin julkisesti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi