Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään oikeesti rentoa äitiä?

Vierailija
31.12.2005 |

Minua niin jaksaa ihmetyttää nämä palstan aiheet. Suurin osa

-nukuttaa lapsensa eikä opeta nukahtamaan itse

-katsoo kellosta mihin aikaan asiat lasten kanssa tapahtuvat

-pitävät ehdottomasti kiinni kaikista suosituksista (kuten lasten turvaistuin selkä menosuuntaan...järkyttävää millainen äiti pakottaa lapsensa monta vuotta katselemaan auton selkänojaa)

-eivät anna lasten edes jouluna/uutena vuotena valvoa tai syödä mitään epäsopivaa (siis sellaista mitä itse kyllä mussuttavat senkin edestä)

Onneksi minun kaveripiirissä ei tällaisia hermoilijoita ole, täällä taas kaikki tuntuvat olevan sellaisia.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainut on, nykyään lapsen omastakin tarpeesta, ett nukkumaan mennään viikolla 19.30 aikaan. Eikä meillä nukuteta, ei o nukutettu ikinä, luojan kiitos. Jää mammallekin hyvin aikaa sit iltasella :)

Vierailija
2/14 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ja olen aina miettinyt että tuleeko minustakin sellainen tosikko niin kuin mammat täällä, kun lapsia saan. Mutta onneksi poikkeuksiakin todellisessa maailmassa löytyy:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli se sitten etupenkin takaosa vai takapenkin etuosa.

voi perse

Vierailija
4/14 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevat äidit pureskelevat lasten ruokansa vielä 10-vuotiaana ja lapsi saa mennä yksin tien yli vasta armeijassa. Ei kai tuollaisilla äideillä voi olla sympatiaa, jos he itse tekevät kaikki aina niin vitun täydellisesti. En minä ainakaan jaksa ja väitän silti olevani parempi äiti kuin suurin osa täällä palstailevista.

Vierailija
5/14 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lapsen koulutaksi tulee aina ajallaan, joten siihen on ehdittävä, jos mielii lapsen lähettää kouluun =)

-Minä olen myös nukuttanut lapsiani. Kun he olivat vauvoja, he saivat nukahtaa syliin. Noin vuoden ikäisenä on jokainen siirtynyt nukahtamaan sänkyynsä ilman minkäänlaisia unikouluja.

-Minä " annoin" lasteni valvoa joulunakin vain kahdeksaan. Tämä siksi, että lapset olivat jännittyneenä heränneet aamulla ennen kuutta ja päiväunet olivat jääneet pois samaisen jännityksen takia. Kun yksi lapsista nukahti syliin kesken lautapelin, oli muidenkin aika hipsiä sänkyyn. Meillä ei tarvitse lasten valvoa ihan väkisin vain siksi, että se jouluna sattuu olemaan tapana. Menemme siis rennosti lasten ehdoilla.

-Lapset söivät jouluna kaikenlaista ruokaa mitä tarjolla oli. Myös niitä herkkuja. Muulloin herkkuja ei juuri kodissamme näykään. Niitä kun ei kukaan arkena kaipaa.

Se, että ihmiset ovat erilaisia, ei tee heistä automaattisesti kireitä ja tiukkiksia. He ovat vain erilaisia.

Vierailija
6/14 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan pitää vilkuilla kelloa minuutin tarkkuudella ja lapset eivät saa leikkiä rauhassa, kun pitää koko ajan vahtia.

RELATKAA MAMMAT! Ei joka päivän tarvitse olla kellontarkkaa arkea!

Vierailija
7/14 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsen vien kyllä aina sen omaan aikaan nukkumaan, koska muuten siitä ei tule mitään. ENKÄ nukuta, yksin se on nukahtanut vauvasta asti omaan sänkyynsä ja sit 7-kuisesta omaan huoneeseen, kun sellainenkin saatiin viimein.

Vierailija
8/14 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttava ei anna vielä 3-v syödä itse... meillä taas on saanut iskeä kännyt lautaselle heti kun sille on tuntunut eli aika piuenenä, vuoden molemmin puolin. Ei haittaa vaikka pyykkiä tulisikin, pesukone on sitä varten :)

Vierailija
9/14 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jaksavat stressata lasten leikeistä. Yhtään lelua ei saisi tuoda ulos lastenhuoneesta, ja siellä huoneessakin pitää aina olla kliinisen siistiä. Mä en tajua ollenkaan tota, että " entinen leikki korjataan pois ennen kuin aloitetaan uusi" . eihän se leikkiminen sillai mene! Muumitalossakin voi jäädä joku " tilanne kesken" , ja siitä sit jatketaan. Sitä paitsi lapset haluaa pieninä olla siellä missä vanhemmatkin. Kyllä ne murkkuina sitten murjottavat siellä omassa huoneessa ihan riittävästi. meillä ainakin saa leikkiä joka huoneessa, mut joka ilta kerätään kyllä lelut läjään.

Vierailija
10/14 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa syödä sitä, ei saa syödä tätä. En mä vaan sitä jaksanu. Enhän mä nyt sentään huumeita tai lääkkeitä vedä, mutta kuka niiden punkkulasillisten päälle viitsii laskea ;)

Muutamat graavikalat menivät makeisiin suihin ja tais tehdä parikin kertaa mieli maksalaatikkoa.

Turvaistuinta meillä ei oo ollenkaan, kun pojat niin harvoin autossa istuvat muutenkaan, mitä nyt mummolaan ajetaan kerran kesässä ja sitte jos nyt pidemmälle kauppaan lähdetään. Vauvana ovat olleet sylissä ja nyt isompana istuvat takapenkillä.

Mutta tosi hyvätapaisia pikku miehiä molemmat ovat ja hyväntuulisia kaiken lisäksi! Niin kun sitä ei turhaa nipoteta, niin lapset ovat onnellisempia.

Vierailija
11/14 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi sitä niittää mitä kylvää - jos nyt joku lapsi ei opi varomaan itse leikki-iässä, niin sitten käy niinkuin niille pojille siellä joella! Mutta sehän on vain siitä kiinni, että semmoista sattuu, roiskuu kun rapataan :) Ja olihan siinäkin perheessä kummiskin vielä pari jäljellä :) Et tuskin se ny niin haittaskaan!

Vierailija
12/14 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se, mikä jonkun mielestä on nipottamista, voi jonkun toisen mielestä olla rentoa. Ei ole yhtä ainoaa oikeata tapaa, edes rentoudessa :)

Vierailija
13/14 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun jaksavat stressata lasten leikeistä. Yhtään lelua ei saisi tuoda ulos lastenhuoneesta, ja siellä huoneessakin pitää aina olla kliinisen siistiä. Mä en tajua ollenkaan tota, että " entinen leikki korjataan pois ennen kuin aloitetaan uusi" . eihän se leikkiminen sillai mene! Muumitalossakin voi jäädä joku " tilanne kesken" , ja siitä sit jatketaan. Sitä paitsi lapset haluaa pieninä olla siellä missä vanhemmatkin. Kyllä ne murkkuina sitten murjottavat siellä omassa huoneessa ihan riittävästi. meillä ainakin saa leikkiä joka huoneessa, mut joka ilta kerätään kyllä lelut läjään.

Vierailija
14/14 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi (9kk) nukahtaa syliini illalla ja saa siinä nukkua vähän aikaa ennen kuin siirrän omaan sänkyyn. Hän on pieni vain vähän aikaa. Tämä sopii meille. Ei kai se ole nipottamista. Kelloa katson sen verran, että tiedän koska vauva on oikeasti valmis menemään päiväunille. Vauvoilla kun on sellainen sisäinen kello tai ainakin tällä meidän tapauksella.

Mutta yhdyn 15 kommenttiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi