Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä odotettavissa, jos menee yhteen kaksisuuntaisen (bipolaarin) kanssa? (OV)

Vierailija
15.11.2012 |

Kertokaa kokemuksianne, bipolaarit ja bipolaarin kanssa elävät. Mitä kannattaa ottaa huomioon? Tiedän, että kaikki tapaukset ovat yksilöllisiä, mutta olisi kiva kuulla, millaista elämä on, etenkin jos se on "vuoristorataa". Kiitos jo etukäteen! :)

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska elämä

Vierailija
62/73 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaa päättäjäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up..
T: oonko kusessa jo?

Olet.

Vierailija
64/73 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Manian huomaat kyllä kun se alkaa jotkut muuttuvat itsekkäiksi ja narsistiseksi(esim normaalina mieheni on kiltti, huomaavainen, rakastava, ystävällinen jne). luulinkin oikeasti että apua onko mieheni psyko vai mikä sille nyt tuli..suuttui yksi kaks raivosi ja katoile päiviksi. tai sitten masentui ja tuijotti vain eteensä ja syytti minua kaikesta ..ihan kaikesta mahdollisesta.eli juuri kuten yllä on kirjoioteltu muita naisia, jotkut väkivaltaisia (mies ei ole ollut minua kohtaan mutta exiään kohtaan on ollut eli joskus minunkin vuoro..?). no turha sinun on pohtia muita ja tärkeintä on että olet huolehtinut että itse olet vahva ja ymmärrät mikä olet ja erotat miehen syytöksistä taru puheet. omalla miehelläni jaksot nopeita eli ei pitkää masennusta koskaan mutta jännitys ja pelko siitä onko maksanut laskut, onko kotona vai kadonnut, törmäänkö taas ikävälle taistelukurssille uusien hänen naistensa kanssa joille leperrelyyt ummet ja lammet, ei maniassa koe olevansa vastuussa kestään miksi olisi ? eihän hän ole vastuullinen edes itselleen. eli sinun täytyy ottaa vastuu lapsista ja lemmikeistä ja jos pahoja jaksoja tulee MUISTA kuka rakas ihana ihminen siellä on kun et kilju tai syytä häntä ne hän saa käsitellä terapiassa. jatkuva asioiden käsittely ja loputon anteeksi anto. en väitä että en koskaan olisi raivostunut tai itkenyt. kyllä olen ja paljon. mutta mahtavat terapeutit, ystävien tuki ja perheidemme tuen ansiosta yli 50 elle sadat valheet ja kolhut on aina ohitettu käsitelty ja en vaihtaisi päivääkään pois. bibo on parhaimmillaan eriomainen isä, rakastaja, ystävä ja tylsää ei ole. älä lähde hommaan jos et todella rakasta täysillä ja ole valmis koviin ja pahoihin juttuihin. se on bibolle äärimmäisen tuhoavaa ja repivää jos ja kun aina jätetään (voi kyllä jättää itsekin kuten ihan normi ihmisetkin). varaudu että lapsia putkahtaa myös muille kuin sinulle...ja nyt teroita ei koske kaikkia nämä kerron meidän elämästä. ja voi olla että on muitakin häiriöitä minun miehellä ja yllä olevilla. voin sanoa että kukaan muu ihminen ei ole saanut minua tuntemaan niin paljon rakkautta, kiintymystä, kiihkoa, raivoa , surua, pelkoa , ikävää kuin mieheni ja ei se ole normaalia elämää mutta yritän erottaa sairauden ja hänet ja eletään päivä kerrallaan. jaksamista kaikille !!

Tää on kun mun exä. Aina sai pelätä mitäs tänään, jatkuvia eroja, välillä odottaa musta pelastajaa samalla kun pitää mua itse pahuutena ja luulee mun haluavan vaan pahaa hänelle. Jatkuva on-off, jätti helposti kolme kertaa viikon sisällä ja päivän parin päästä oli kuin ei mitään olis tapahtunut.
Mun tapaus tosin kävi vielä väkivaltaiseksi, välillä soiteltiin poliisia ja välillä ambulanssia, millon veti mua turpaan ja yleensä sen jälkeen alkoi uhkailemaan itsmrhalla. Välillä haukkui, välillä ylisti. Jos yhtenä päivänä tein jotain väärin ja seuraavana päivänä toimin hänen toivomallaan tavalla, niin sekin oli väärin.
Itse sanoo, että ei ikinä ollut pettämistä tai muita naisia, en oikein usko tuohon.
Kävi osastolla kolme kertaa vuodessa, jonne itsekin päädyin suhteen loputtua.

Vierailija
65/73 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
66/73 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanpäällinen helvetti. Elämäsi tulee tuhoutumaan.

Vierailija
67/73 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä menisit yhteen sairaan kanssa, ethän sinä ole mielisairaanhoitaja etkä psykiatri eikä parisuhde ole hoitosuhde tai elätysjärjestelmä. Kyllä molemmilla pitää olla edellytykset tasapainoiseen yhdessäoloon ja elämään, muutenhan edessä on katastrofi.

Vierailija
68/73 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä tee sitä. Edessä on vain loputon helvetti, jonka jälkeen sinullakin on pää sekaisin, samoin luultavasti koko elämä ja olet loppuun kulutettu ja tyhjä. 

Vierailija
69/73 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan onko tyypin 1 vai 2 bipo. Ja tärkein onko hänellä lääkitys ja ammattiapua? Ja kolmas juttu. Käyttääkö hän päihteitä? Kannattaa kysyä onko hän 1 vain 2 tyypin bipo ja kuinka kauan hänellä on ollut lääkkeet? Kannattaa myös googlata mitä sairauden kuvaan liittyy.

Tunnen kaksi bipoa sairastavaa. Kummatkin ovat ystäviäni. Molemmat ovat naimisissa ja käyvät töissä ja elävät varsin normaalia elämää. Heitä yhdistää kuitenkin se että molemmilla on lääkitys ja ovat ottaneet ammattiapua. Ja kummatkin näistä bipoista elävät täysin raitista elämää.

Se hulluuden leima ehkä enemmän liittyy siihen että mansiassa voi kokea ettei tarvitse lääkkeitä ja jos jättää ne ottamatta niin silloin voi mennä todella lujaa. Mutta tämä siis 1 typin bipossa. Silloin viina voi myös todella himottaa. Ja ryypiskely voi olla tosi överiä.

Vierailija
70/73 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo kirjoitti:

Minulla virhe diagnosoitiin kaksisuuntainen,masennuksen takia,menin depressioon,sit aloitettiin lääkitys,vauhti oli ihan järkky,ajatukset ei pysynyt yhtään kasassa,en nukkunutkaan,5kk nukuin 4t yössä 4päivänä,muuten valvoin ja olin virkeä,en tuntenut väsymystä,lääkitys lihotti 25kg ja lääkitystä kokeiltiin yli kymmenen jonka aikana 2itsariyritystä ja 3 osastojaksoa,lopetin lääkitykset 3v jälkeen,pää aivan selkeä ei vauhtia ei masennusta,paino tippui 5ssä kk 25kg,nukun 8-9t syön säännöllisesti enkä ikinä ole voinut paremmin,ilman lääkkeitä ollut 2v,lopulta postraumaattinen stressihäiriö tuli oikeaksi diagnoosiksi.

Myös yli puolelle aikuisista ADHD-potilaista on annettu kaksisuuntainen mielialahäiriö ekaksi diagnoosiksi. Siihen voi kuulua hyvin vastaavanlaista maanista käytöstä, mm. seksistä ei saisi koskaan tarpeekseen, kumppaneita vaihdetaan kuin paitaa, holtitonta velanottoa, toistuvia potkuja töistä ja opintojen keskeytymistä. Lopulta masennusta, ahmimiskohtauksia ja itsariyrityksiä. Ja kierre jatkuu.

Kun muut lääkkeet kiihdyttivät vauhtiani entisestään, niin kummasti se piripoihjainen lääke rauhoittikin mut ja olen vihdoin saanut opintoni päätökseen ja olen työelämässä.

Nimim. kokemusta on. Diagnooseina autismi ja adhd

Vierailija
71/73 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tosissasi? 

Vierailija
72/73 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tapaukset on kaikki omanlaisiaan. Ei ole merkitystä, onko teoriassa bipo ykkönen vai kakkonen. Sinä olet viisaampi sitten, kun se elämä on eletty. En missään tapauksessa suosittele. Elämä on muutenkin täynnään vastoinkäymisiä. Jos voit kuvitella. Alkoholi on yleisimmin käytetty masennuslääke. Elämäsi sisältö voi olla ihan mitä tahansa. Alkoholismin, peliriippuvuuden, holtittoman velkaantumisen, muiden addiktioiden, jne. väliltä. Koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu seuraavaksi, ja koska se tapahtuu. 

Ei tällainen mt-potilas ole mikään lupsakka kumppani, joka lääkityksellä viettää lähes normaalia elämää. Älä kokeile. Muut ovat jo kokeilleet. Luota muiden kokemukseen.

Vierailija
73/73 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat periytyvää laatua. Erityisesti miehillä jos heidän äidillään ollut tuo.