Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis voi kauhea.. Asiaa 5v pojan hoitokavereista =(

Vierailija
30.12.2005 |

Katselin tässä aikani kuluksi pojan kanssa huuto.netiä. Kyselin mitä mieltä oli esim. muumipaidasta, puuha pete -paidasta, motskaripaidasta jne... MIKÄÄN EI OLE TARHAPOIKIEN MIELESTÄ " COOL" , sanoi poikani!!!!!! Kysyin jotta, mistä ne sitten tykkää, niin spiderman, ja batman oli ykköset. poika kertoi, että sille oltiin naurettu joku päivä ennen joulua kun oli ollut päällä sellainen muumifleece. KAUHEAA!!! joko 5v pojat välittää miten toiset pukeutuu, vai onko tämä joku midän tarhan oikku? ja mitä mä teen? puenko poikani edelleen kauniisiin vaatteisiin vai näihin " hirviö-vaatteisiin" ? ei sillä, kyllä meillä on muutama spidermanikin, mutta enimmäkseen tavallisia pikkupoikien vaatteita!

MIELIPITEITÄ!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Yleisesti ottaen meillä päin hirviöpaidoissa kulkee tietynlaisista perheistä tulevat laiskanpulskeat poikalapset

Omitusta porukkaa teillä päin ;)

Onkohan minun poikani sitten laiska vai pulskea kun käyttää sekä " hirviöpaitoja" että yksivärisiä/raidallisia paitoja? Noh.. Se jää ehkä nähtäväksi kun pikkuherra on vasta 2v.

t. 23

Vierailija
22/39 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän niistä ja 2v. ei ole vielä kommentoinut itse vaatteitaan. Toki tulevaisuudessa saa valita minkä tyylisiä vaatteita haluaa.

t. 23

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhä innoissaan ja olen ostanut poikien osastolta muutamia puuhapetevaatteitakin hänelle. muumit ja teletapit menee kanssa yhä, sekä mikä tahansa perinteinen disney-hahmo tms. hevosia on vaatteissa kanssa paljon.

Hämistä hän kutsuu nimellä Hämähäkkibatman ja niitä vaatteita tarhassakin olen nähnyt vain kahden aasialaisen pikkupojan päällä (joilla se sitten on miltei kulttuurisidonnaista godzillan yms takia ;)

meillä lapset saa olla lapsia. itselläkin oli collegepuku vielä 7. luokalla! :D kyllä sitä ennättää aikuistua.

Vierailija
24/39 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumi-paitoja laittaisi, saa olla äidilläkin sen verran järkeä päässä. Ja kun tyttöni on barbie tai bratz-iässä niin en todellakaan osta mitään teletappivaatteita. Kiusauksen uhriksi sellaisten vanhempien lapset joutuvat, jotka eivät tuota asiaa ymmärrä.

Vierailija
25/39 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

juupa juu.... kukas se olikaan teidän perheessä se aikuinen? :)

Vierailija
26/39 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

juupa juu.... kukas se olikaan teidän perheessä se aikuinen? :)

Vierailija
27/39 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissain on jotain, mutta hyvin harvoissa...

Vierailija
28/39 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt olen vakaasti sitä mieltä, että mitään brändipelleä meidän tytöstä ei tehdä. Yksi Disney Princess -pyjama on ostettu, koska sitä ei käytetä julkisesti, mutta muuten helvetti jäätyköön ennen kuin minä ostan mitään tv- tai elokuvahahmojen " koristamia" vaatteita lapselleni.

Joku joskus 80-luvulla sanoi: miksi maksaisin itseni kipeäksi siitä, että saan mainostaa Lacostea? Sama pätee nyt näihin ylikansallisiin brändeihin.

t. mamma, joka ei itselleenkään osta tekstillä tai kuvilla varustettuja vaatteita

Vierailija
29/39 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika ei itse saa päättää vaatteistaan muuta kuin esim. kahden värin välillä. Joku Batman-paita on peritty serkuilta, mutta itse ostamme kuviottomia tai Bamse-vaatteita.

Vierailija
30/39 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on veistetty, kun äiditkin jo arvostelevat lapsia vaatteiden perusteella, mm. 25 jne.

kakkoselle tiedoksi, ettei varmaan ketään haittaa jos ei oo " virkkeiden" alussa isoja kirjaimia. harvat täällä kirjoittaa kirjakielellä tai muutekaan oikeaoppisesti. tämähän on vain yleistä keskustelua/riitelyä eikä äidinkielen kieliopintunti.

Vierailija
31/39 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvetin väliä sillä on mitä kuvia niissä vaatteissa on.

Relatkaa vähän.

Vierailija
32/39 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan viestiin 23 ja olen samaa mieltä siitä, että lapset ovat parhaita asiantuntijoita siinä, mikä heitä miellyttää. Turha on heidän mieltymystään muuttaa, sillä se ei vaikuta mitenkään siihen, mikä heitä myöhemmin kiinnostaa tai mikä heitä miellyttää.

Ihmeellistä silti tai toisaalta sitten ei ,että jossain tarhassa tai muussa vastaavassa paikassa ympäristöllä on niin suuri vaikutus miltä pitäisi näyttää muka erilaiselta, mitä todellisuudessa on. Joillakin ihmisillä on pienestä pitäen vahva tuntemus siitä, mitä he joskus ovat ja se on minusta tosi hienoa.

Vierailija
33/39 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä aloitan nyt lauseet isoilla kirjaimilla, kun on enemmän aikaa lukea vastauksia kuin ensimmäistä viestiä kirjoittaessani ;)

Eli olen siis ap ja kiitän kovasti kaikkia vastanneita. Olisihan se pitänyt arvata, että riitahan tästä syntyy...

Olen nyt kuitenkin päättänyt kuunnella pojan vaatetoiveita vähän tarkemmin. En aivan rehellisesti sanottuna ymmärtänyt, ettei alle 5- vuotiaan päälle saa enää Muumia laittaa. Poikkeuksena varmaankin tyttölapset? En kuitenkaan ala aivan täysin tälle hirviö/pääkallo/tulenlieska- linjallekaan, alan vaan seurailla muitten tarhalaisten pukeutumista hiukan paremmin.

Huomasin myös, että meitä tällä palstalla on niin paljon erilaisia ja erilaisista oloista tulevia. Opettavaista kysyä jotakin isompaa asiaa =)

KIITTÄEN

Ap

Vierailija
34/39 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://tuskan.huuto.net/auctionimages/8/c6/1e3b893c049f1fa669a69e1e4841…

http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=25412062

http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=25412062

ym. ym. ym. MIKSI VAATTEITA TEHDÄÄN ISOJA KOKOJA ELLEI NE MENISI KAUPAKSI,

t, äiti joka pukee POIKANSAKIN lapseksi

Vierailija
35/39 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 4v. poika ei ole ikinä saanut katsoa mitään Spiderman, Pokemon, Tutles jne. piirrettyä.

Silti hän on aivan hulluna niihin, katsoo tarkkaan kaikista mainoksista kyseiset kuvat jne. Ja kaupassa pitäisi väkisin ostaa millon minkäkinlainen ökki ja hirvitys.

Rajan olen pitänyt näissä " monsteri" vaatteissa siinä, että puseroon ei mitään isoa kuvaa. Niinpä olemmekin ostaneet näitä tuotteita sukkina, alushousuina ja-puseroina, kalsareina, pipoina.

Päällyspuseroita, farkkuja jne on ostettu, jos Spiderman yms. kuva on ollut pieni.

Nyt joulupukkin toi hänelle ihanat farkut ja pitkähihaisen t-paidan joissa tulenlieskat, mutta myös ihana hellyyttävä lohikäärme. Lapseni on aivan innoissaan niistä.

Bionicle vaatteista hän on myös pitänyt kovasti ja niissä " monsterit" eivät ole niin selkeitä, että niitä meillä on ihan päällyspuseronakin.

Silti, meidän poika laittaa välillä ihan oma aloitteisesti päälleen Nalle Puh sukkia, pipon jne. ja toi se joulupukki muumihuivinkin!

Vierailija
36/39 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisekseen, en ottais mallia 5-vuotiaan ajatusmaailmasta, vaan mieluummin juurruttaisin omaa arvo- ja ajatusmaailmaan hänelle. Tottahan lasten kanssa voi keskustella ja heitä pitääkin kuunnella, mutta ei tuon ikäisen tarvi sanella vaatekaapin sisältöä. Eikä naapureidenkaan. Ja säälittävää pelätä, että kiusataanko meidän lasta huomenna tarhassa, jos en nyt istuta sitä telkun ääreen kun tulee se ja se ohjelma... Ja kyylätä tarhassa, miten muut pukeutuu ja sitten hankkia varta vasten samanlaisia vaatteita omalle muksulle. Ettekö luota omaan arvostelukykyynne? Voi hyvänen aika.

On täällä joukossa fiksujakin vanhempia, sen huomas tästä ketjusta.

Vierailija
37/39 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Batman-fani :), nro 23

Vierailija
38/39 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän välttää kaikenlaisia kammottavia kuvia paidoissa ja hankkia yksivärisiä tai kuviollisia perusvaatteita. Oikeasti ne isot muumit tai spidermanit paidan etumukseen painettuina ovat rumia ! Teletapit kaikista kammottavimpia...

On meilläkin joissain lahjavaatteissa tai vastaavissa ollut muumien kuvia ja pojalla (4v) yksi spidermanillä varustettu yöpuku.

Nelivuotias poika onneksi katselee mieluiten edelleen Nalle puhia ja puuha-peteä videolta, spiderman on suosiossa vain koska omistaa spiderman pehmolelun, josta on tullut tärkeä unikaveri.

Vierailija
39/39 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja saa sitä kotona ollakin. Kotona muumit on lempiohjelma. Kun muutettiin uuteen paikkaan, häntä kiusattiin, mutta nyt se on onneksi ohi. En anna pojan käyttää esim maija mehiläinen -vaatteita hoidossa, koska en halua että kiusaaminen alkaa uudestaan. Joten meillä niin että kotona saa katsoa vaikka teletappeja, tarhassa käytetään just noita spiderman-vaatteita. Kommentteja???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän