MIksi sitä Lost in Translation lefaa on niin hehkutettu?
Kommentit (81)
Samoin kriitikoiden ja kaikkien muidenkin kehuma American Beauty oli musta tosi huono...
Menet Japaniin ja siellä pitäs ihmisten osata englantia???!! Sit naureskellaan kummaliselle ääntämykselle.
Jenkkien elämä pyörii oman navan ympärillä.
Onhan se hienoa, että naisohjaaja tekee sovinistisen elokuvan, jossa alussa näytetään Scarlett Johansonin perse, ja nuori nainen ihastuu vanhaan pieruun. Mukaan ympätään yksinäisyyden ja vieraantuneisuuden tunnelmia, niin kyseessähän on koskettava taidepläjäys jota täytyy hehkuttaa.
Mulle tärkein elokuva mitä tehty on. Lävistää oman elämän tapahtumia ja tunnelmia monella eri tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tärkein elokuva mitä tehty on. Lävistää oman elämän tapahtumia ja tunnelmia monella eri tasolla.
Ootko joku Dannyn vanha hoito vai?
Vierailija kirjoitti:
Ootko joku Dannyn vanha hoito vai?
Classy!
Siitä kuuluu pitää, mutta kukaan ei selitä miksi. Varmaan samalla tavalla kuuluu pitää kuin Woody Allen -elokuvista, joissa tyypit säätää ja niillä on vaikeeta. Jos et pidä, oot ihan tyhmä.
Täysin surkea ja voisi sanoa, että rasistinen. Typerintä jenkkien itsekeskeisyyttä, patrioottiset sotahulluttelut tyyliin Independence Day ovat siedättävämpiä kuin tuo.
En todellakaan ymmärrä, miksi on saanut imdb:ssä niin hyvät arvosanat. Suurin ero todellisuuden ja arvostelujen välillä, mitä olen koskaan nähnyt. Veikkaan syyksi sellaista kulttuurisnobismia, jossa muka pitää esittää arvostavansa leffaa, missä ei tapahdu mitään ja joka on joka suhteessa surkea. Sitten voi tuntea paremmuutta, että tajuaa jotain paremmin kuin tavis, vaikka oikeasti onkin päinvastoin.
Sen leffan ymmärtää paremmin kun on matkustellut aasiassa. Se leffan kuvaama täydellinen yksinäisyyden tunne suurkaupungin väkijoukon keskellä, kun ei ymmärrä kieltä, kirjoitusta, tapoja jne.
Vierailija kirjoitti:
Huoh... itsekeskeinen, lapsellinen elokuva, jossa ei tapahdu mitään. Joo, ohjaaja voi ohjata tällaisen omaksi huvikseen ja se varmaan kuvaa joidenkin ihmisten elämää mutta miksi sellainen tuuba pitää ulostaa yleisön ihmeteltäväksi ja vielä luoda joku ihme hype ympärille, niin että järkevätkin katsojat erehtyvät tuhlaamaan siihen kalliita tunteja elämästään.
Vierailija kirjoitti:
Siitä kuuluu pitää, mutta kukaan ei selitä miksi.
No en nyt tiedä "kuuluuko". Jos ei nappaa niin ei nappaa, ja mikäs siinä. Itseäni koskettaa tuossa elokuvassa ulkopuolisuuden ja minnekään kuulumattomuuden kuvaus, sen uninen ja mystinen tunnelma sekä hankalasti määriteltävä suhde päähenkilöiden välillä.
Vierailija Joo, ohjaaja voi ohjata tällaisen omaksi huvikseen ja se varmaan kuvaa joidenkin ihmisten elämää mutta miksi sellainen tuuba pitää ulostaa yleisön ihmeteltäväksi ja vielä luoda joku ihme hype ympärille, niin että järkevätkin katsojat erehtyvät tuhlaamaan siihen kalliita tunteja elämästään.[/quote kirjoitti:
Kyseessähän oli melko pienen budjetin elokuva. Hype loi ihan itse itsensä, kun ihmiset ihastuivat elokuvaan.
Aika erikoista mitätöidä toisten positiivinen kulttuurikokemus noin totaalisesti, mutta kukin tyylillään...
Vierailija kirjoitti:
Sen leffan ymmärtää paremmin kun on matkustellut aasiassa. Se leffan kuvaama täydellinen yksinäisyyden tunne suurkaupungin väkijoukon keskellä, kun ei ymmärrä kieltä, kirjoitusta, tapoja jne.
Okei, tää on hyvä pointti. Mutta kuinka urpo pitää olla, että menee Tokioon ja kuin pikkulapsi lukkiutuu siellä hienostohotelliin ja surkuttelee itseään kun on niin vieraantunut? Varmaan jos ulkomaille lähtee, kannattaa lähteä avoimella asenteella näkemään kaikkea uutta ja sitä Tokiossa riittää. Ja jos oikein hurja matkailija on niin opettelee muutaman sanan japania.
Lukekaa näitä arvosteluja: http://www.imdb.com/title/tt0335266/reviews
Muutaman alun hehkutuksen jälkeen suurin osa ihmettelee, mikä ihmisiä vaivaa, kun pitävät siitä. Perusteluissa tulee hyvin esille leffan tekotaiteellisuus ja surkeus.
Bill Murray vetää jäätävän hyvän roolisuorituksen, jonka päälle elokuva rakentuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija Joo, ohjaaja voi ohjata tällaisen omaksi huvikseen ja se varmaan kuvaa joidenkin ihmisten elämää mutta miksi sellainen tuuba pitää ulostaa yleisön ihmeteltäväksi ja vielä luoda joku ihme hype ympärille, niin että järkevätkin katsojat erehtyvät tuhlaamaan siihen kalliita tunteja elämästään.[/quote kirjoitti:
Kyseessähän oli melko pienen budjetin elokuva. Hype loi ihan itse itsensä, kun ihmiset ihastuivat elokuvaan.
Aika erikoista mitätöidä toisten positiivinen kulttuurikokemus noin totaalisesti, mutta kukin tyylillään...
Olet oikeassa, etten voi sanoa mistä sinun kuuluisi pitää. Sinä koit sen positiivisesti, hyvä niin.
Toimii myös toisinpäin, taideleffojen ystävät ovat usein ylimielisiä ns. kansaan vetoavia populaarielokuvia kohtaan. Minun kommenttini on vastareaktio siihen.
Vierailija kirjoitti:
Bill Murray vetää jäätävän hyvän roolisuorituksen, jonka päälle elokuva rakentuu.
Se lienee elokuvan paras (ja mielestäni ainut hyvä) anti.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman alun hehkutuksen jälkeen suurin osa ihmettelee, mikä ihmisiä vaivaa, kun pitävät siitä.
Eli sun mielestä on ns. väärin pitää elokuvasta? Kun et itse tajua sen hienoutta?
Mies vitsailee, nainen kikattaa...mies vitsailee, nainen kikattaa jne. jne. jne.
No, ehkä joissakin kohtauksissa oli tunnelmaa.