Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***SUURperheodottajat, eikös aloiteta!!?***

29.12.2005 |

Meitähän on jo aika monta suurperheodottajaa täällä, joten opemamma, sartsu, Piihe, S@ga, puuhapetet77 ja muut, jaettaisiinko odotuskuulumiset täällä!?

Itseäni kiinnostaisi kovasti kuulumisenne, miten ympäristö suhtautuu, mitä tuntemuksia on, minkä ikäisiä vanhemmat lapsenne ovat jne.

Meillä on kolme lasta n. 1,5v välein. Kuopus on nyt 1,5v, joten neljäs, viimeisemme, on hieman " myöhässä" ;) Olen nyt viikolla 6, eli hyvin alussa ja pahoinvointi siis juuri alkamassa. Hauskaa seurailla oireiden kehittymistä, plussankin olisin periaatteessa tiennyt ilman testiäkin.

Jouluna kerrottiin miehen sukulaisille. Eivät enää paljon hätkähdä kun tietävät neljän lapsen tavoitteestamme. Appiukko pitää meitä hulluina, mutta onneksi tämä lapsiluku on nimenomaan mieheni idea eikä miniää tästä siis voi syyttä kuin osasyyllisenä ;)

Kovasti suunnitellaan kasvavalle perheelle isomman auton ja talon hankintaa. Automallikin viimein löytyi, nyt vain kun löytyisi sopivasti ajettu ja oikein varusteltu, niin päästäisiin vaihtamaan.

Elina ja 3 pientä sekä pienen pieni alku viikolla 6

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt kaikilla muksuilla oma huone, mutta 6-vuotias sanoi odottavansa vauvaa syntyväksi siksi, että saisi jakaa huoneensa tämän kanssa. Ei olisi kuulemma niin pelottavaa nukkua yksin, kun olisi joku toinen pikkuinen kaverina...

No, mieli saattaa vielä muuttua, mutta mukavaltahan tuo ajatus nyt kuulostaa. Isoimmat muksut ovat saaneet omat huoneet vasta 13- ja 11-vuotiaina, nuorimmainen sai tänä syksynä oman huoneen, mutta on ruvennut pelkäämään yksin nukkumista viime viikkoina.

Autoasiaan vielä palatakseni. Esikoisella on jo oma moottoripyörä, joten tuskin hän hirveästi enää haluaisi kanssamme perhematkailla. Toinen lapsikin siirtyy mopoikään alkukeväästä, joten pikkumatkat hän varmaan ajelee itsenäisesti. Vauva ja tuleva ekaluokkalainen sitten huolehtivat siitä, että äidilläkin on seuraa ensi kesänä :)

Kevis

Vierailija
22/41 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei vaan kaikille!

Olin aikanani aloittamassa suurperheellisten pinoa tuonne kuumeilijoihin, jotta saisin vertaistukea. Tämä odottajien pino on loistojuttu.

Minä olen neljän lapsen kotiäiti, joka keskenmenon jälkeen odottelee siis viidettä villahousua toivottavasti paremmalla tuloksella kuin viimeksi. Esikoiseni täyttää kohta kymmenen ja on ainoa tytöntyllerömme. Pojat ovat 8, kohta 3 ja 1v3kk. Nimimerkkini kertoo ammattini, mutta olen virastani hoitovapaalla. Töitäkin olen ehtinyt tehdä...ikää kun on jo 34. Tämä viides on meidän perheen viimeinen., joten aion nauttia kaikesta täysin siemauksin. En kyllä tiedä mitä teen kun seuraava vauvakuume iskee...Olen luvannut laittaa " piuhat" poikki...Kuulostipa karmealta...

Meillä on isoa perhettä varten asiat ihan hyvällä mallilla, talossa riittää tilaa ja meillä on pikkubussi. Mielenkiinnolla odottelen ihmisten joskus ajattelemattomiakin kommentteja, kun kuulevat meidän odottavan viidettä lasta perheeseen...

Sitten omaa napaa...Pahoinvointi ei ole vielä alkanut, mutta väsymys on kamalaa...En tunnu saavan mitään aikaiseksi.

Nyt on pakko mennä vaipanvaihtoon...tuoksahtaa...

Opemamma, nelikko ja masuasukki rv 5+3 tai 4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno idea tämä! Kiva lukea, että on muitakin, joille vauvakuume on iskenyt useamman kerran ja joille on vielä vastattu pyyntöihin...

Meille odotellaan viidettä kahden viikon kuluttua syntyväksi. Vanhin tyttö täyttää 9 ja nuorin 4. Siinnä välissä ovat vielä 7-vuotias ja 5-vuotias. Touhua ja tappeluakin riittää, mutta kivaa on silti. Nyt on tulossa rennoin vauva-aika sitten esikoisen, kun on tuo väli niin pitkä edelliseen. Siis jos vauva on terve, tietysti. Sitten onkin jo eri juttu, jos jotain ylimääräistä ilmenee, koliikkia (ei ole tähän mennessä ollut) tai vauvan kehityksessä jotain muuta häikkää...

Autohommista oli puhetta. Meillä on 7-paikkainen farmari, pitemmillä lomamatkoilla perässä on kuomukärry sitten... Kaupunkiajot menee hyvin, kun kaikki saa vöihin. Mutta Vw Caravelle on kyllä ehdoton tilaihme, jos ei tahdo kärryä perässä vetää. Se on vain isohko kaupunkiajoon, mutta kaikkeen tottuu tietysti. Sitä löytyy pätkänä ja pitkänä.

Uusi ihana kotikin saatiin valmiiksi tänä vuonna, joten nyt on luksusta odotella vauvaa tilavaan kotiin:) Tuo vauvakuume on kyllä täälläkin semmoista kroonista, mutta kun kaikki ovat syntyneet sektiolla, on terkkari alkanut nyt painostaa sterilisaatioon päin... Hui hirvitys! Mutta tietysti pitää ajatella niin kuten mies sanoi että parempi viiden elävä äiti mitä kuuden kuollut... Vaikka eihän elämästä tiedä, mikä päivä on viimeinen. Mutta jos lääkärikin on leikkauksessa sitä mieltä, että järjetöntä enää yrittää lisää, pakkokait se on yrittää kuunnella!

Mutta nyt iloisin mielin viitosta odotellaan syliin ja paijattavaksi:)

Vierailija
24/41 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi neljännen odottaja. La on toukokuun 15. päivä.Perheeseemme kuuluu aidin ja isukin isäksi 3 poikaa. Pojat syntyneet -94, -95 ja -00.Neljäs tulokas on iloinen " vahinko" . Edellisessä raskaudessa oli sen verran ongelmia loppuraskaudessa, että se vähän varjostaa nykyistä raskautta.Mutta päivä kerrallaan...

Meillä vaihdettiin pari kuukautta sitten pakettiauto tila-autton(Chrysler Voyageriin rek.7:lle). Auto on tilava sisältä, mutta tavaratila on onneton.Vaunut taitaa mahtua juuri ja juuri mut eipä sitten paljon muuta.Onneksi on jää sit vielä yksi paikka mihin voi laittaa matkatavarat.Hinta oli hiukka päälle 20 000. Vakuutusmaksut on kyllä suuremmet kun tavalisessa autossa ja bensaa menee.Aateltiin miehen kanssa, että jo se nyt noin 5-6 vuotta palvelee niin sitten vaihdetaan takaisin johonkin taloudellisempaan.Saa nähdä kuinka kauan nuo vanhemmat pojat viitsivät mukana kulkea. Isommille pojille on suunnitelmissa tehdä vintiin huoneet et saadaan vähän lisätilaa, mut eipä sillä vielä kiire ole.No eipä nyt tällä kertaa muuta kun HYVÄÄ UUTTA VUOTTA kaikille tasapuolisesti!

Vierailija
25/41 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on nyt tällä hetkellä viisi. eli minä, isä ja lapset

-96 syntynyt keskosena poika, luokiteltu lievästi dysfaatiseksi, mutta

selviää koulussa ihan normaalilla luokalla ja muutenkin koulunkäynti on sujunut ihan mallikkaasti.

-98 syntynyt poika, jolla on jotain tarkkaavaisuus häiriötä, mutta asiaa tutkitaan parhaillaan. Erittäin vilkas mutta hellyyden kipeä poika.

-99 syntynyt tyttö joka on eskarissa esiintynyt puheen viivästymistä mutta muuten on kiltti tosin nyt vähän uhmakkuutta lisääntynyt.

pojat ovat kouluttaneet tyttöä, ei kuitenkaan kovin herkkä nahkainen.

Ja nyt on tulossa sitten neljäs, ihan lähiaikoina Rv 36+6

Autona meillä on pakettiauto jossa on lisäpenkitys, jouduttiin auto pari vuotta sitten hankkimaan poikien harrastusten myötä jotta moottoripyörät saadaan kuljetettua. Joten autossa on tilaa.

Mutta asunnossa alkaa kohta olla ahdasta, pitäisi olla yksi tai kaksi huonetta lisää, asutaan pienessä kolmiossa

Sitten meillä on pari eläintäkin eli kissa ja vesikilpikonna.

Eli tässähän tätä juttua olikin.

Minnie-71

Vierailija
26/41 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä toyota previa vm 96 muistaakseni, paikat 7:lle. Ainoa ongelma on että takarivistössä on keskellä lannevyö. Emme ole vielä saaneet aikaiseksi selvittää miten siihen saisi sen normaalin (3.vyön?) turvavyön. Paksitilaa on ihan kivasti vaunut mahtuu mukaan mutta eipä juuri sitten kasseja ellei käytävälle auton sisään laita.

t. Hellu

Vierailija
27/41 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiin jatkossa aloitella aina maanantaiaamusta uusi pino, kuka ehtii ensin-periaatteella.

Muutamat kommentoivat tätä nejättä odottavan suurperhe-statusta. Itsekin kuumeilin ensin neliapiloissa, mutta kun siellä keskustelu hiipui siirryin suurperheisiin ja koin olevani siellä samassa veneessä vaikkei lapsia vielä niin hurjan montaa olekaan.

Täältä Tapiolan tietämiltä tiedän kaksi nelilapsista perhettä ja he ovat kyllä tienoon, jos ei nyt aivan kummajaisia, niin ainakin heidät mielletään konkareiksi. Kolmilapsiset perheet ovat tosin ihmeen yleisiä, mutta neljään tuntuu jo sitten olevan isompi kynnys.

Mekin koeajoimme kaikki mieleen tulleet tila-autot ja kaikki hylättiin joko läpikulku mahdollisuuden puutteen (pitkällä mummola- tai laskettelumatkalla lapsia pitäisi päästä huoltamaan myös ajon aikana) tai tilan ahtauden vuoksi. Haluamme myös tiettyjä lisävarusteita joita ei tuntunut löytyvän mistään autosta ns samasta paketista.

Sitten törmäsimme tuohon täälläkin muutaman mainitsemaan volkkariin. Siinä on tilaa ja jämäkkyyttä ja ihastuimme heti. Erehdyimme tosin koeajamaan sen lippulaiva-version eli Multivanin ja nyt sitten odotellaan että hinnat hieman laskisivat kun autot vanhenevat...

Jokunen mainitsi myös väsymyksestä. Itselläkin on aivan vetämätön

olo ja lisäksi pinna kireällä niin, että lasten pienikin kinastelu käy hermoon. Ja itkettää, itkettää, tällä erää huono äitisuhde.

Elina,

kolmen alle 5vuotiaan lapsen ja yhden pienen pienen alun väsynyt äiti

Vierailija
28/41 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä odotetaan nyt viidettä lasta rv 12+6.

Ennestään meillä on -96 ja -98 syntyneet pojat ja 00 ja 03 syntyneet tytöt.

Sukulaisille ei olla vielä kerrottu. Anoppi tietää,kun huomasi mun mahan jo kuukausi sitten..Ei se mitään erityistä siihen sanonut.

Mun äiti taas päivittelee tapansa mukaan,kun kuulee...Että miten mä jaksan,just kun pääsee vähän helpommalla jne.

Kaverit ja ystävät ovat aidosti onnitelleet,niille onkin ollut aina mukava kertoa. Huomenna kerron kai veljen perheelle ja ne on varmaan mielissään,kun veljenvaimokin jo ennemmin mulle sanoi,että ettekö te vielä yhtä tekisi...He kun eivät enää aio lisää saada,niillä nyt 3 lasta.

Vähän ikäviä kommentteja tuli silloin,kun odotin neljättä. Enää en aio niistä piitata.Itse ollaan tähänkin asti lapsemme hoidettu eikä olla isovanhempiakaan pahemmin " vaivattu" .

Vierailija
29/41 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan jaksaa roikkua mukana... Se olisikin hyvä ajatus aloittaa yksi pino aina maanantaisin kun ei joka päivä kuitenkaan jaksa " pomppia pinoihin" ja sit voi jäädä vähän ulkopuoliseksi kun ei ole kaikista jutuista kärryillä...

Itsestäni vähän.... Olen 33-vuotias, neljättä odottava. Asustellaan Keski-Uudellamaalla omakotitalossa. Tällä hetkellä on omat huoneet kaikille mut jatkossa kaksi nuorinta tulee jakamaan huoneen. Ja ne lapset oli:

tyttö -94, harrastaa jalkapalloa ja lautailua. Pärjää koulussa hyvin (5.lk) tosin on vaatinut aika paljon työtä ja pitkäjännitteisyyttä myös meiltä vanhemilta. Nyt tyttö alkaa jo opettelemaan itsenäisempään koulunkäyntiin, ei tarkistella läksyjä joka päivä ja luotetaan että myös lukuläksyt tulee luettua (tästä oli openkin kanssa puhetta että on yhteydessä jos tytön tuntiosaaminen alkaa yhtäkkiä repsahtamaan). On myös musikaalinen, varsinkin laulaminen kiinnostaa. Luova puoli tuntuu muutenkin hänellä sujuvan parhaiten, oli kyse piirtämisestä tai ilmaisutaidosta.

poika -00, meidän vilpertti. Nyt joulun jälkeen tuntuu jääneen koukkuun ps2 peleihin... alkaa kova koulu ens viikolla kun tulee taas tiukat peliajat käyttöön. Herttainen, hellyydenkipeä iloinen ja sosiaalinen poika. Aloitti myös jalkapalloharrastuksen syksyllä. Musikaalisuutta löytyy hänelläkin :) Touhuaa myös mielellään pikkusiskonsa kanssa ja haluaa viikonloppuisin nukkua isosiskon vieressä, jos sisko antaa luvan.

tyttö -05, meidän sydämensulattaja ;) Miehen varsinkin on saanut kierrettyä pikkusormen ympärille. Yhdeksi lempinimeksi on tullut jo dramaqueen, niin dramaattisesti hän pettymyksiin ja kieltoihin suhtautuu. Hartiat lysähtää ja pää retkahtaa alas ja suu on niin vinossa kun vain voi olla. Myös jonkin verran allerginen, kuten veljensäkin oli 4-vuotiaaksi asti.

neljättä odottelen nyt rv jotain 5-7... ei ole oikein hajua kun kierrot on ollu synnytyksen jälkeen 32 ja 39 pvää. Oviksesta vain pieni aavistus. Toivonkin että pääsisin alkuraskauden ultraan jossa nuo rv:t selviäisi.

Meilläkin siis miehen kanssa on aluksi venähtänyt nuo ikäerot ja nyt ajateltiinkin että tehdään kerrankin kaksi putkeen että saavat toisistaan leikkikaverit.

Autoista oli myös puhetta. Mies hinkuaa GRAND Voyageria, mut mahtuuko sinnekään tuplarattaat ja rutkasti matkatavaroita ja lautailu/lasketteluvälineet? Voyagereita on suht kohtuuhinnoin alle 100 000 km ajettuja mut noita pikkubusseja kun yrittää etsiä käytettyinä (diesel vielä pitäisi olla) niin ajettu on melkein 300 th km, ei sellaista uskalla enää ostaa... Täytyypä tutustua tuohon VW malliin joka täällä mainittiin.

Peeveli ja masu rv jotain ;) + mukelot

Vierailija
30/41 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Meillä odotellaan monen muun tapaan neljättä lasta, la olisi heinäkuussa. Huvitti oikein pinoa lukiessa, kun tuntui moni asia niin tutulta! Jymy ja Nelkku: meillä myös kolme poikaa -00, -01 ja -04. Ihan päähän ottaa kaikki " jokohan nyt tyttö" kommentit. Mutta sellasiahan sanoo yleensä just kaikki puolitutut, läheiset ystävät tietää paremmin nää asiat.

Olen 33v ja kotona lasten kanssa. Asumme maalla Etelä-Suomessa, kuitenkin vartin päässä kaupungista. Perheeseen kuuluu myös koira ja tietenkin isä. Itse olen aivan hurahtanut puutarhanhoitoon, siitä kai huomaa, että alkaa tulla vanhaksi! Uuden vuoden jälkeen ajatukset suuntaakin aina kohti kevättä..

Raskaus on sujunut hyvin, vointi ollut oikeastaan hieman liiankin normaali, niin että alkaa huolestua jo siitä. Ei kyllä aiemmissakaan raskauksissa ole juuri pahoinvointia ollut ja ultrassa näimme jo pienen tulokkaan!

Opemamma: ollaan näköjään saman alan ihmisiä, mutta vaikka olaankin samoissa vuosissa, en ole ehtinyt " oikeihin" töihin vielä lainkaan ja kaiken lisäksi gradu on vielä tekemättä!

Nyt pois koneelta, ettei jää illan kohokohta väliin: kirjan lukeminen sängyssä rauhassa!

Vierailija
31/41 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyi muitakin neljättä odottavia olevan ja muutoinkin tuttuja nikkejä.

Meillä asustaa mun (-73) ja miehen (-72) lisäksi

Poika 02/00, mun mielestä ihan tavallinen, kiva poika, mies on vähän huolissaan käytösasioista, 5-v kerhossa 1x/vko pari tuntia. Kuskaan sinne pienempien kanssa myös pari naapurin lasta.

Tyttö 05/02 varsinainen papupata, 1,5v iässä puhui jo pitkiä lausetta ja puhetta on riittänyt. Toki tahtoa myös riittää ja itkulla/huudolla yrittää vedättää, kun ei viitsisi pinnistellä esim. toppavaatteiden/ -kenkien kanssa

Poika 09/04 veikeä pikkumies, joka mennä viipottaa isompien perässä joka paikkaan ja höpöttää omaa kieltään

La 15.7. 06

Lisäksi ulkona asustelee koira.

Autona meillä on 7-paikkainen Chyrysler Voyager. Tuotettiin Saksasta, niin saatiin hinta sopivammaksi. Sisätilat hulppeat, mutta tavaratilaa ei liikaa. Pitemmillä reissuilla laitetaan suksiboksi katolle. Haaveissa Grande Voyager, kun siinä ois paremmin tavaratilaa.

Tuvassa on hyvin tilaa. Vuosi sitten tehtiin reilunkokoinen kodinhoitohuone ja autotalli-varasto. Nyt isommat nukkuu kerrossängyssä omassa huoneessa ja pienin meidän kanssa. Jatkossa takkahuoneesta saa suoraan yhden kamarin (vielä jos viittis takan purkaa pois, kun ei sillä oo mitään virkaa) ja vanhasta autotallista pystyy tarvittaessa tehdä 1-2 huonetta ja lisäks on tämä työhuone.

Kovasti on ihmiset vauvauutisesta onnitellu. Paitsi mun äiti, joka oli ihan kauhuissaan ja sisko, joka ei kommentoinu mitenkään. No, äitinikin on kyllä jo vähän sopeutunu ajatukseen.

Valtava väsymys on vaivannu mua viime päivinä, että on kyllä saanu itekin miettiä, että oisko kuitenki pitäny vähän hengähtää välillä. Mutta toisaalta tuntuu, että heinäkuu on hyvä aika seuraavalle syntyä.

Aktiivisimmin kirjoittelen taaperopuolella syys04mammoissa, mutta jospa tännekin välillä ehdin.

Hyvää vuodenvaihdetta kaikille!

T@hti

Vierailija
32/41 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mäkin oon ope ja muut välit oon ollu töissä, mutta nyt oon kotiäitinä. Pätevyys on, mutta virkaa ei. Töistä ei ihan pääse vieraantumaan, kun mies samalla alalla ja muutama kaveri myös.

Ja Keski-Pohjanmaalla pikkupitäjässä ok-talossa asustellaan. Tilaa löytyy myös pihalta reilusti.

T@hti ja kolmikko sekä rv 11+5 (oisko?)

Vierailija
33/41 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui sanoa että Hyvää Uutta Vuotta kaikille jos ei olla linjoilla ennen vuotta 2006!!!!

Vierailija
34/41 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutosta odotellaan,tosin matalaa profiilia yritän pitää,lokakuussa oli henkisesti aika rankka keskenmeno ja nyt tietysti pelottaa!Heti ekasta yrityskierrosta tärppäs(mikä nyt ei varsinainen yllätys ollut...)

Muu pesue on:tyttö vm-94,poika-97,tyttö-99,poika-03 ja poika-04.Tän kuudennen la on 31.8,toivottavasti loppuun saakka matkassa pysyy!

Lisää toisella kertaa,nyt ei aivot enää toimi,nukkumatti kutsuu =)

Sari+villi viisikko+sintti 5+1

Vierailija
35/41 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lukea viestejänne! Tulee niin hyvä mieli, kun tietää että maailmassa on muitakin joita keskivertokansalaiset pitävät jo hieman " kylähulluina" suuren lapsilukumäärän takia!

Autokeskustelua on käyty tiiviisti. Meillä on Vv Caravelle, mutta haaveilemme uudemmasta mallista Saksasta tuotuna...Raha vaan on tunnetusti suurissa perheissä hieman kortilla.

Meillä ei ole kaikille lapsille omia huoneita, sillä rintamamiestalon huoneita on vaikea jakaa uudelleen. Niinpä teimme remontissa ison leikkihuoneen pojille ja talon matalille sivuille makuualkovit. Tyttärellä on talon ainoakaisena oma huone...Meillä on mieheni kanssa makuuhuone alimmassa kerroksessa, jossa myös pienin nukkuu kanssamme.

Me emme ole kertoneet raskaudesta vielä kenellekkään, sillä edellinen raskaus päättyi ikävään keskenmenoon syyskuussa ja nyt ollaan hipihiljaa viikolle 12 asti. Sitten saamme varmaan osaksemme onnittelujen lisäksi myös niitä ajattelemattomia hölmöjä kommentteja.

Nyt on pakko mennä. Viettäkäähän hauska vuoden viimeinen päivä ja palataan asiaan ensi vuonna! Voikaahan " paksusti" !

Opemamma, nelikko(-96,-97, -03, -04) ja toivottavasti -06

Vierailija
36/41 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoista oli puhe. Me ostettiin viime syksynä graysler voyager. Rek 7 hengelle. ihan hyvä auto. Tavara tila on pieni. Kauppa kassit mahtuu. Meillä on rattaina tupla huskit mitkä menee pieneen kasaan mahtuvat taka ronkkiin hyvin + pari kassia. Sisätiloihin mahtuu onneksi muutama kassi lisää. Nyt kun vauva syntyy kesällä auto on meille liian pieni. Perjaatteessa mahdutaan kun päivisin on 2 koulussa ja 1 eskarissa ja mies kulkee kesät huhtikuusta-lokakuuhun moottori pyörällä.

Ollaan katteltu alustavasti vollkarin pikku busseja. Mies tosin haluaisi jonkun vähän isomman mutta mulla ei oo c-korttia niin vielä ei ainakaan sellasta voida hankkia. Se on se raha mikä ratkaisee.

Joku kyseli miten adhd pojan joulu meni. ihan kivasti meillä tuntuu että pojan ongelmat on koulussa. Ei malta keskittyä koulutehtäviin. Pitäisi seurata koko ajan mitä muut tekee. kotona kun on tarkat rajat niin pysyy aisoissa.

oma olo on hyvä väsymystä lukuun ottamaatta. Syödä saisi koko ajan. tänään pääseekin helpolla kun syödään pitkin iltaa ns sormiruokaa mikä on lapsistakin mukavaa. patonkia,lihapullia, sipsiä, nakkeja ym,

raketit ammutaan 18-20 kun mies menee yövuoroon töihin. lapset saavat valvoa niin kauan kun jaksavat mutta toivottavasti nukahtavat ennen puolta yötä niin tääkin äippä pääsee ajoissa koisimaan.

puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja kirppu tasan 8

Vierailija
37/41 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille odotellaan toukokuussa syntyväksi 5 lapsemme. Ennestään kaksi poikaa ja 2 tyttöä. Syntymävuodet 96.97.99 ja 04. Itse olen kohta 35 äitiliini. Kaipaan juuri keskustelua teidän muiden suurperheellisten kanssa. Meillä ystäväpiirissä on paljon monilapsisia perheitä. Sukulaise tovat ehkä hieman kauhuissaan,osa jopa ilmaissut asian. Emme ole jääneet suremaan heidän reaktioitaan. Kieltämättä tämä viides oli meille itsellemmekin todellinen yllätys vauva, mutta nyt odotan innolla kevättä ja uutta vauvaa.

Olen kyllä ollut todella väsynyt alkuraskaudessa ja nyt iskiaskipu vaivaa. Välistä tunnen itseni todella vanhaksi synnyttäjäksi ja RAIHNAISEKSI verrattuna siihen kun olin alta kolmekymppinen. Tässäpä pikaisesti, nyt saunan lämmitykseen.

Hyvää uutta vuotta teille kaikille mammoille!

Vierailija
38/41 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, minäkin olen opettaja. Nyt olen töissä, mutta työmatka on aika pitkä, joten en ole varma kuinka kauan jaksan matkaa taittaa.

Töissä ei kukaan ole sanonut mitään negatiivista, mutta hämmästelevät varmaan keskenään, kun töihin tullessani ilmoitin, että lapsia ei enää tule. Teen töitä alueella, jossa on paljon suurperheitä, yli kymmentä muksua ruokakunnassa, joten tämä neljäs ei tunnu itsestäni mitenkään kummalliselta. Tuttavapiirissä on kaksi tai joissain harvoissa kolme lasta, joten kohtalotovereita ei ole.

Meillä nuo kolme edellistä ovat poikia kaikki, toivoisin toki tyttöä, mutta minkäpä sille voi, jos ei sellaista tule. Rakenneultra on 17.1., sitten ehkä pääsemme vauvaa tarkemmin kurkkaamaan.

Hyvää uutta vuotta kaikille,

Kevis

Vierailija
39/41 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotetaan neljättä lasta, suurperhe jo meistä. Laskettuaikani on toukokuun lopulla, jännätään että alatie vai sektio. Kolmas oli niin iso ettei alakautta syntynyt.

Vanhin lapsista tyttö, on syntynyt -94, seuraava on poika, syntynyt -98 ja nuorin on poika, syntynyt -03.

Hoitovapaalla olen, välissä en palaile töihin kiitos uuden lain samana pysyvästä äitiysrahasta.

Autoasioita meilläkin mietitty, nyt on jo kaksi autoa, farkku ja tavallinen. Aluksi katotaan miten niillä pärjätään kun täällä maalla asuessa on oltava kuitenkin kaksi autoa.

Kahdella vanhemmalla on omat huoneet, pienin on jo nyt ja vauva sitten syntyessään samassa huoneessa meidän kanssa, onneksi on tilava huone. Yläkertaan on mahdollisuus saada tarvittaessa lisää tilaa.

Hyvää Uutta Vuotta kaikille, mukava kuulla että meitä suurperheellisiäkin on.

Vierailija
40/41 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähti vähän nopeaan tuo edellinen viesti. juur etsin itselleni paikkaa ja ilmoittauduin noihin elokuisiin, mutta josko sitä tännekin pökkäis itsensä ;D

Elina kyseli ympäristön suhtautumisesta, toistaiseksi ei tiedä kuin muutama hyvä ystävä, he suhtautuvat ihan ok. Kyllä niitä kommentteja kai tulossa on....

Eli meille on elokuussa tulossa viides ja muut lapset ovat syntyneet -92 -93 -97 nämä poikia ja tyttö -99. Asutaan ihan tilavassa talossa. Autona on farmarivolvo, harvakseltaan reissataan koko sakki samaan aikaan. Nyt ei aiota autoa vaihtaa, vaan laitattaa volvoon taakse se lisäpenkki ja uusintakatsastaa se sitten. Se mitä mietin, on tuo taloudellinen tilanne, että milläköhän noita laskuja äitiyslomalla taas makselee.... No, siitäkin selvitään.

Palailen huomenna nla-kuulumisten kera. Kirjoittelinkin tuonne elokuisiin että painan nyt yhtä paljon kun yleensä raskauksien lopussa... great...

Piihe 9+0