***Heinähatut*** Vko 50 ma-to
Kommentit (31)
Myös täällä armoton väsymys jatkuu, tuntuu että voisin nukkua koko ajan. Illallakin täytyy mennä nukkumaan melkein heti kuin esikoinenkin, että saa varmasti tarpeeksi yöunta. Päivällä nukkuminen kun ei aina ole mahdollista. Päänsärky on onneksi viime päivinä ollut vähäisempää eikä ole tarvinnut särkylääkkeisiin turvautua.
Laitanpa minäkin tälle viikolle gallupin: oletko kiinnostunut kestovaippojen käytöstä ja aiotko kokeilla niitä tulokkaalle? Meillä on täyskestoiltu esikoisen kanssa 3 viikkoisesta asti ja luonnollisesti myös uuden vauvan kanssa aion kestoilla. Vaippa varasto löytyy jo mutta varmaan jotain uusiakin hankintoja teen.
Kivaa viikon alkua kaikille!
Lazo rv 7+4
Täällä maistellaan uunituoretta omenapiirakkaa kera vaniljakastikkeen ;) nami!
SYömisestä.. Uskomatonta kuinka voikin olla nälkä kokoaika. Normaalisti vatsa kurnii mulla kerran pari kuussa, kun säännöllisesti syön. Nyt joka ruoan jälkeen n. tunti niin vatsaa kurnii ja heikottaa. EN osaa syödä enään oikein. Nälkä on ärsyttävää!
Np-ultraan tuli käsky 19.12. Pari päivää aiemmin on neuvolalääkäri.
Äitiyspakkauksesta kun kyseltiin, Me otetaan jos saamme sukupuolen selville ja paketin väritys sopii tulevalle:) Meillä ei ole yhtään _MITÄÄN_ lapselle. Ei ensimmäistäkään vaatetta, ei mitn. Annettiin kaikki pois kun nuorempi täytti 2v.:)
Kestovaippoja kokeilin nuorimmalle muutaaan otteeseen, mutten päässyt oikein sisälle siihen touhuun. Joten en taida nyt kokeilla edes.
Onko täällä sellaisia joille käy pian kutsu sokerirasitukseen? Aiemmassa/aiemmissa raskauksissa ollut raskausdiabetes?
Millainen vointi nyt on ollut?
Minulla on ollut kahdessa raskaudessa diabetes ja nyt on varmaan myös. HUrjia verensokerin romahteluja yms. Pyydän että pääsen testiin jo tammikuun toisella viiikolla:)
Hellurei toitottaa Synttärisankari ;) ja papu rv 9+5 (10+5)
Pikkujouluista selvitty:)
Eipähän ainakaan ollut kankkusta tänä vuonna, mutta väsymys sitäkin suurempi kun kotiuduin kahden maissa kotiin:0 Ihme että niin pitkään pysyin tolpillani kun se edellinenkin yö meni valvoessa.
Eilen ja tänään on ollut melkoisesti kuvotusta. Ihan uusi olotila minulle! Ei ole aiemmissa raskauksissa ollut kuin aavistus. Nyt kun maha tuntuu tyhjenevän vauhdilla niin ei aina muista syödä tarpeeksi usein ja siitäkös sitä huono olo tulee. Aamulla tuntui ihan että koko vatsalaukku heittää yli:0 No ei ainakaan tarvitse epäillä ettenkö raskaana olisi;)
Meillä tuota ä-pakkausta tuskin otetaan, PAITSI jos kävisi ilmi, että poikaa odotellaan. Sitten saattaisin pakkauksen ottaa, koska meillä kaikki aiemmat vaatteet on punaisia:)
Muuten koen että tuolla 140¿ (vaikka pieni summa onkin) saa todella paljon esim. kirppareilta tai aleista. Varsinkin vauvan vaatetta löytyy niin edukkaasti että mieluumin ostan sitten sellaisia kuin itse haluan. Esikoiselle pakkaus otettiin, mutta suurin osa jäi käyttämättä. No, bodeja käytettiin, mutta esim. potkarit jäivät ihan käyttämättä. Tuolloin ei ollut pakkauksessa yksiäkään puolipotkareita, jotka koin paljon helpommiksi.
Meillä käytetään kestoja silloin tällöin kun innostaa tai on muutenkin pyykkipäivä tulollaan. Varmaan tulen vauvallakin jonkin verran käyttämään, mutta kokoaikaiseksi kestoilijaksi musta ei ole. Kyllähän ne tässä kotosalla päivisin menevät...
jees, mutta nyt lähden ruokaa tekemään, ennen kuin paha olo taas iskee!
Pricilla ja Muru 8+1 (oiskohan ollut noi viikot?!?)
Täällä oli galluppia..
-äitiyspakkauksesta: en taida ottaa.. olen ottanut kolmelle.. ja paljon laittanut kiertoon niistä, mutta tuoreessa muistissa on tämän -06 pakkaus, josta jäi paljon käyttämättä. Luulen että ostan sillä kunnon haalarin sitten kun sen aika tulee. Tuo pakkauksen pukuhan on niin vedenläpäisevä, että se on vaan vaunupukuna ok.
-kestovaipoista: en taida siihenkään ryhtyä- anteeksi vain, minä sitten kuormitan jätevuoria, mutta luulen ettei mun energiani riitä siihen vaippailuun, vaikka olen kyllä kuullut ettei se niin ' paljon' vaadi..
-omaa napaa.. pahoin vointia riittää - 24/24 eli jos olen unessa, en tiedä siitä mitään, jos käännän kylkeä, pahoinvoinnin aalto velloo.. Nam - olen raskaana.
Huomenna pääsen ultraan- laittelen kuulumisia sitten.
Viikonloppuna supisteli ikävästi, ei tosiaan tarttis näillä viikoilla.
sinuvi rv7+1
Siis aivan kamala ajokeli taas tänä aamuna: pimeää ja märkää! Piti oikein keskittyä hereillä pysymiseen, kun työpaikalle ajeli (40km). Ja sama tiedossa, kun neljän aikaan lähtee kotia kohti :-( Voi, kun kelit kuivuis jo!
Voi teitä onnellisia, joilla on pikkujoulut jo takana " selittelyineen" . Mulla on pikkujoulut torstaina. Olen jo kehitellyt selittelyt juomattomuudesta etukäteen ja " värvännyt" työkaverin juomaan mun alkoholilliset, jos sellaisia sattuu nenään eteen joku kantamaan :-) Onneksi kropasta ei vielä näy, että on raskaana.
Joulukortitkin pitäisi saada matkaan tällä viikolla. Kerrankin aloitin korttien teon hyvissä ajoin jo Marraskuussa, mutta kas kummaa: into lopahti marraskuun puolessa välissä ja nyt on valmiina 10 korttia, kun niitä pitäisi olla 30... Kiire tulee taas!
Leppoisaa päivää ja hyviä vointeja tiistaille!
Tinttis & Sinttis 8+1
Olen nukkunut viime yönä kymmenen tuntia mut tuntuu ettei sekään riitä. *huokaus* töihin pitäis ittensä vääntää vajaan tunnin päästä ja siel pitäs kykkiä puoli viiteen.. tuskallista.. Pientä ellotusta on vielä havaittavissa ja olo menee ihan kaameaksi jos olen oikein väsynyt, närästää enkä saa ajoissa ruokaa.
Mä yritän etsiä itselleni kovasti fiksuja äippävaatteita mutta kun ei löydy ei. Lindexistä löysin aivan ihana mammafarkut mut koko oli sellanen et kyl ne nyt menee mut kun haluan vähän löysemmät et on kasvunvaraa muuallakin kuin masussa. Ja eihän niitä sitten oo enää missään pk-seudulla. Himputti, laitoin nimittäin myyjän soittelemaan joka paikkaan. Hitsi sanon minä. Kyl harmittaa. Kun ne ois ollu leveämpi lahkeiset kun mitkään muut. Mulla kun on tuota ahteria ja reittä niin en halua mitään pillifarkkuja, yök. Nyt löysin muutamat kivat housut muutamilta nettisivuilta mut en tiedä uskallanko tilata..Kai ne on ihan luotettavia. Toisilta nettisivuilta löysin kivan idean, äitiysvaatekutsut. Tartteis vaan 7 odottavaa äitiä. Rautamamma ja mie ;) mistäs ne loput :D
Mutta nyt tarttee mennä suihkuun et kerkeen sinne töihin.
Mukavaa viikonjatkoa.
nepe ja pähkinä 10+1
Je kutsu ultraan tuli!!31.12 tätä vuotta,eli uudenvuoden aattona.Jipii,jännittää ihan sikana!Mie jännitän sitä et onko tuolla masussa eloa,kun oireet on niin vähäisiä.
Nyt pitääkin mennä auttaa miestä hyllyjen laitossa..palaan vielä!
Kohta alkaa suututtamaan jo.
Soitin ekan kerran kättärille 3.12. ei oikein kertoneet muuta kuin että ei mulla kiirettä vielä ole.
No 5.12 selvittelin asiaa ja kävi ilmi ettei mun lähetettä ollut edes siellä. Neuvola faksasi uuden.
No nyt on rv 11+2 menossa eikä vieläkään tullut ultra aikaa.
30.12. on rv 14 täynnä ja sitä ennen haluan sen ultra ajan.
Ajattelin että odotan vielä tämän viikon loppuun, jos pe postissa ei tule...mrrr...soitan sinne uudestaan ja kysyn laittavatko maksusitoumuksen yksityiselle vai antavatko ajan mieluummin.
Sori, olen pahalla tuulella. Ärsyttää sairastaminen. Olen koko tämän viikon sairaslomalla. flunssa ihan hirveä!
Tänään jo oli pikkasen parempi. Pojalla tänään joulujuhlat. En todellakaan siinä kunnossa että jaksaisin lähteä mutta pakko. En voi niitä jättää väliin. Lupasin jo aamulla että tulen sinne.
Tekemistä olis kotona vaikka kuinka paljon. Joulua pitäisi valmistella.
Että ottaa vaan yksinkertaisesti kaikki päähän tänään.
Hei vaan kaikille.
Hiljaiseloa on tullut vietettyä. Olo jatkuu kuvottavana, viime viikolla vuodin verta ja nestettä, tänään ultrassa asiat osittain miten pelkäsinkin, raskaus mennyt kesken, mutta täysin yllärinä siellä vielä yksi sydän sykki. Hieman sekavat on fiilikset, nyt vain kovasti toivotaan,että tämä pikkuinen pysyy matkassa mukana,vaikka toinen ei pysynytkään. Rauhallisesti käskettiin ottamaan,ettei kohdussa oleva hyytymä tuo pikkuista mukanaan.
pupu ja salarakas 10+2
Pupu00: pahoittelut. :( Toivottavasti toinen pikkuinen pysyy matkassa.
Mulla on taas vaihteeksi oireet lievittyneet: väsymys on enää kohtalaista, kuvotusta on hyvin vähän ja vatsan nipistelyt loppuivat kuin seinään yhtenä aamuna. Käänsin vaan kylkeä ja vatsassa napsahti ja sen jälkeen ei ole ollut kipuja. Voisikohan olla, että toinen niistä mun kystista puhkesi? Kynekologi sanoi kyllä, että kystan puhkeamiseen liittyy kovaa kipua, mitä mulla ei ollut.
Kestovaippagalluppiin: Me ollaan käytetty kertakäyttövaippoja esikoisella ja niitä varmaan tulevalla vauvallakin käytetään. Varmaan tulee kokeiltua kestovaippoja, mutta mä tuskin jaksan pestä niitä vaippavuoria...
Meidän pikku pojalla on ollut tänään korkea kuume (39,6 astetta). Muita oireita ei ole. Huoli on pojasta, että mikähän sillä on, mutta terkkarissa sanoivat vaan että katsotaan kolme päivää ja jos ei kuume laske, niin sitten vasta lääkäriin.
Anne ja poika 02/06 ja rv 8+5
..vihdoinkin siis!
Viime viikolla neuvolassa yritettiin kuunnella sydänääniä, mutta tuloksetta. Tänään olin kuitenkin eka neuvolalääkäri ja hän sitten onnistui löytämään pikkuisen sydämen sykkeen! Fiu fiu fiu! Ja kaikki kuulemma muutenkin näytti olevan hyvin. Hyvä! Pikkuinen hymy herkesi siinä nuo äänet kuullessa:) Ja tuo hymy varmaan ollut päällä koko pvän :)
Nyt tuntuu, että vihdoin sai varmuuden että kyllä siellä joku on. Joku syö mun eväitä ku koko ajan hirvittävä nälkä ;)
Sitten odotellaan vain sitä ultra aikaa Kättärille.. Toivottavasti mun lähete on mennyt perille.. Jännittää vähän, että mihin väliin pääsen sinne, kun juuri sopivasti on viikot niin että ajan pitäs sattua joulun ja uuden vuoden väliiin johonki. Toivottavasti ennen.. toivottavasti.
Hankkimisista vähän: Moon tällanen käytännön ihminen, eli vaunut ostin vanhana (ihanat retrot), pinnasängyn haen vanhempieni autotallista (ihana punainen 70 luvulta), vaatteita on jo kunnostettu ja pakattu talteen sekä mieheni että minun omia 70-80 luvun taitteesta, ja lisäksi olen tehnyt upeita kirpputori löytöjä muissa tavaroissa (kuten sitteri, kestovaippoja, vaatteita, yms. kivaa). Olen varsinainen kirpputori kuningatar. Minulla on kyky löytää kaikki tarvitsemani niiltä. Varsinkin Keski-Uudellamaalla on tosi hyviä kirppareita, halpoja ja laadukasta tavaraa! Äitiyspakkaus on ehdoton meille, sillä esikoinen tosiaan tulossa.. se sisältää varmasti paljon hyödyllistä meille. Turvakaukalo sitten jostain pitää löytää.. Sen taidan kyllä haluta uutena, että on varmasti hyvä ja kolaroimaton! Meillä kun on tollanen pikku purkki tuo auto :)
Tällaista täällä.. Nyt hyvä mieli ja suu korvissa :)
Pahaolokin tosiaan jo hellittää.. vielä kun väsymys väistyisi..
MyLauren 10+
Toivottavasti se toinen pikkunen pysyy kyydissä loppuun asti!!
Me täällä ollaan kasailtu ikean kalusteita jo kolmatta päivää ja nyt on kaikki valmista,ihanaa!Jossain vaiheessa pitäisi pikkuneidiltä 1,5v ottaa sitten pinnasänky meidän huoneeseen ja neiti nukkuu sitten matkasängyssä kunnes on valmis isojen petiin.Aikamoista järjestelyä tässä,mutta eiköhän kaikki selviä pikkuhiljaa.
Mulla on aika epätodellinen olo tämän raskauden suhteen kokoajan.Luulempa etten tahdo uskoa todeksi vaikka näkisin ultrassakin...tää helppous on niin outoa mulle.
Kävin tänään labrassa verikokeessa kun neuvolantäti ei uskaltanu ottaa verikoetta mun heikkojen suonien vuoksi.Labran täti naureskeli vaan,mulla on kuulemma oikein hyvät suonet!!No nyt on pissit ja veret annettu ja jään odottelee 27.12 neuvola lääkäriä ja sitten 31.12 olisi ultra KOKSissa.Ihanaa....mie kyllä itken jos siellä masussa oikeesti joku on.
Mun oloon ei vieläkään mitään suuria muutoksia ole ilmaantunut. Ummetusta vaan ja rinnat turpeessa, se vähänenkin pahanolon tunne on hävinnyt jonnekkin :)
Mulla on ultra ennen neuvola lääkäriä.. hmm.. kai se niinkin voi mennä. Mulla on ultra jo 17.12 :D ja sitte se lääkäri 20.12...
Täällä mikkelissä kun piti itse soittaa ja varata aika ultraan.. ei mitään lähetteitä tule sen kummemmin..
Minä ootan tosi paljon tota ultraa, että saa varmuuden, onko masussa ketään ku ei juuri miltään tunnu.. vielä 6 päivää odotettavana.. hui
- Anzzu rv 9+2 (9+6)
Pupulle ensiksi pahoittelut ja toiseksi tsempitykset, että toinen vauva pysyisi nyt turvallisesti masussa heinäkuulle saakka. Muista ottaa levon kannalta!
Mulle ei kuulu mitään ihmeempiä. Viimeksi olen oksentanut viime torstaina, joten pahaolo taitaa tosiaan olla jättänyt mut rauhaan. Etoo kyllä vieläkin, mutta enää ei tarvi mennä oksulle. Hyvä näin.
Tänään päätin aloittaa kuntoilun, ihan vaan kävelemällä, kun oon niin rapakuntoinen. Esikoisen kanssa käveltiin päiväkodista kotiin. Eipä se ollut kuin reilun puolen tunnin happihyppely, mutta teki hyvää olla vähän ulkona työpäivän päätteeksi. Mä yritän kovasti vahtia syömisiäni, kun tuota painoa on TOSI paljon, niin yhtään ei tarvisi tulla raskausaikana lisää. Katsotaan nyt sitten kuinka käy. Mutta jos nyt saisi tuota liikuntaa lisättyä, niin jos sitä sitten onnistuisi tuon painoasiankin kanssa.
KESTOVAIPAT: esikoisen kanssa käytettiin kerttiksiä ja luulenpa, että niitä käytetään tämän tulokkaankin kanssa. Meillä sitä pyykkiä on muutenkin niiiiin paljon, että ei houkuta yhtään ruveta pesemään vaippapyykkiä.
Marju 9+5
AnneMaria84 kirjoitteli, että ultra kättärillä viikolla 10. Saanko udella, että onko tuo nyt jo niskapoimu-ultra, kun naistenklinikalle ottavat vasta 13-14 viikoilla... Ihmetyttää muutenkin nuo ultraohjeistukset, kun kaikissa eri lähteissä on aina eri viiokt mainittu. Verikoeseulonta on toisten mukaan ehdottomasti tehtävä ennen viikkoa 11 tai muuten luotettavuus vähenee ja toisten mukaan pitää olla 11+ kasassa. Tiedä enää kehen luottaisi.
Jokojo 9 + jotain
muakin ihmetyttää kun kävin alkuraskauden ultrassa niin neuvola ei muuttanut sen mukaiseksi LA:ta vaan kiekolla vaan sen laittoi. No sen mukaisesti sitten menen " ekaan" ultraan joka on vasta vkolla 14. Myös sen takia en saanut aikaa lääkärille kun olin juuri ollu ultrassa! Helkkari. Nyt alkaa pikkuhiljaa oireet vähenemään eli kuvotusta ei ole niin paljon enää joten hermostuttaa onko kaikki hyvin. Mutta nyt sitten ootellaan sitä ultraa vielä 3vkoa!!!! Mutta ehkä kun on noita km takana ne aattelee et tulee säästöä kun siirretään kaikki mahd. myöhäiseksi ettei TURHAAN kuluteta kalliita aikoja!
Minulla normaalisti pitkä kuukautiskierto ja sanoin neuvolassa siitä. Itse laskin lasketuksiajaksi 9.7.08 mutta neuvolassa täti laittoi 2.7.08. Ja ultraan tuli lähete 19.12, jolloin viikkoja minun mukaan 11 ja neuvolan mukaan 12. Saapa nähdä lähetetäänkö takaisin kotiin odottelemaan lisäviikkoja, jotta np-ultra voidaan tehdä... Joka polikäynti kuitenkin maksaa...
L ja nuppu rv 10 (11)
jokojo: Mulle tuli nyt se ultra-aika ja se onkin vasta 11.1. eli rv 13+1. Eipä ollut neuvolantäti sitten oikeassa.
Oireet jatkuvat täällä melko vähäisinä. Lapsella on kuumetta ja on oksentanut kaksi kertaa, toivottavasti ei tartu muhun, mutta taitaa olla aika suuri todennäköisyys, että tarttuu.
Onkos teillä muilla ollut omituisia mielitekoja noin ruoan suhteen? Mulla ei ekassa raskaudessa hirveesti ollut, mutta nyt on ollut. Esim. yhtenä iltana rupesi ihan hirveästi tekemään mieli voileipäkakkua. Ja oikeesti mä en edes pidä voileipäkakusta! :D Hedelmiä on myös mennyt paljon, varsinkin mandariineja ja viinirypäleitä.
Anne ja poika 02/06 sekä rv 8+6
Mietin että pitäiskö mun perua neuvolan lääkäri..
Mulla on neuvolan lääkäri ke ja ultra to.
Ei tuosta lääkäristä nyt haittaakaan ole.. Mutta koen sen todella turhana.
Ainakin jos kyse on samasta lääkäristä kuin esikoisen aikana ( oli raskauden ajan sekä sitten lapsen syntymän jälkeenkin sama lääkäri).
Tänne kuuluu sitä samaa: huonoa oloa ja väsymystä. Mummolareissu on ohi ja ihme kumma, mummo ei ihmetellyt väsymystäni. :)
Viime viikolla oli galluppia äitiyspakkauksesta: Me ei taideta sitä ottaa, koska vaatteita ainakin on jäänyt esikoiselta vaikka muille jakaa. Sillä rahalla voi sitten ostaa, mitä tarvitsee.
Täällä odotellaan ultrakutsua, viimeksikin se taisi tulla aika viime tingassa (kätilöopistolle olen menossa). Eks viikolla tulis se 10 viikkoa täyteen ja niihin aikoihin pitäis ultran olla. Saa nähdä tuleeko samalle päivälle kuin neuvolalääkäri tai hammaslääkäri... Molemmat on mulla ens viikolla.
Nyt mun täytyy mennä, kun pikkupoika vaatii huomiota. :)
Anne ja poika 02/06 ja rv 8+4