***SUURperheodottajat, eikös aloiteta!!?***
Meitähän on jo aika monta suurperheodottajaa täällä, joten opemamma, sartsu, Piihe, S@ga, puuhapetet77 ja muut, jaettaisiinko odotuskuulumiset täällä!?
Itseäni kiinnostaisi kovasti kuulumisenne, miten ympäristö suhtautuu, mitä tuntemuksia on, minkä ikäisiä vanhemmat lapsenne ovat jne.
Meillä on kolme lasta n. 1,5v välein. Kuopus on nyt 1,5v, joten neljäs, viimeisemme, on hieman " myöhässä" ;) Olen nyt viikolla 6, eli hyvin alussa ja pahoinvointi siis juuri alkamassa. Hauskaa seurailla oireiden kehittymistä, plussankin olisin periaatteessa tiennyt ilman testiäkin.
Jouluna kerrottiin miehen sukulaisille. Eivät enää paljon hätkähdä kun tietävät neljän lapsen tavoitteestamme. Appiukko pitää meitä hulluina, mutta onneksi tämä lapsiluku on nimenomaan mieheni idea eikä miniää tästä siis voi syyttä kuin osasyyllisenä ;)
Kovasti suunnitellaan kasvavalle perheelle isomman auton ja talon hankintaa. Automallikin viimein löytyi, nyt vain kun löytyisi sopivasti ajettu ja oikein varusteltu, niin päästäisiin vaihtamaan.
Elina ja 3 pientä sekä pienen pieni alku viikolla 6
Nyt siis löytyi mulle hyvä porukka :-) Olen 39v ja odotan neljättä lasta ja kuumeilen jo viidettä.. Olen tällainen myöhäisherännäinen ;-) Meillä on kaksi poikaa -97 ja -99 sitten alkoi yrittäjän hurja työputki joka tietty päättyi burn outiin.. Kun jäin sairaslomalle 1,5v sitten huomasin olevani raskaana (oltiin kyllä yritelty 2 vuotta, mutta tuloksetta) ja alkuvuodesta -05 saimmekin pikkuprinsessan. Siitä alkoikin tämä minun vauvakuumeeni ja haaveilen kuudesta lapsesta, mutta ikää tulee ens kesänä 40v joten taitaapa jäädä haaveeksi...
Mielenkiintoista on että teillä aika monella on jonkin asteisen tarkkaavaisuushäiriön omaava lapsi. Meidän -99 eskarilaispoika on häiriköinyt eskarissa aika paljon ja nyt ennen joulua kiertävä erikoislastentarhanopettaja oli tarkkailemassa ja testaili; huomenna onkin sit palaveri et mitä tuumaa ja onko aihetta jatkotutkimuksiin.. Poika on kyllä älyttömän impulsiivinen ja vilkas mutta en mä nyt sit tiedä..Hoidossa ei tullut koskaan mitään " valituksia" , no katsotaan..
Hirvittää kyl vähän ensi vuosi.. Mulla on la30.5 eli pikku neiti on vain n. 1v 3-4kk vanhempi ja meidän pitää aloittaa talonrakentaminen viimeistään syksyllä.. Olemme evakossa homeen vuoksi; talo asumiskelvoton. meillä on nyt hyvä vuokratalo, mut omistajat palaavat tähän viimeistään kesällä -07 joten rakentamista ei voi siirtää. Uutta vuokrataloa tuskin helposti löytyy; asumme nimittäin sivukylällä ja koulujen ja kasvinviljelytilan vuoksi muuttaminen keskustaan ei tunnu hyvältä.. Jouduimme puoli vuotta siellä olemaan ja koulukuskaaminen alkoi jo ottaa tosissaan pattiin..
Autona meillä on volvo v70 jossa on lisäpenkit. Siihen kyl mahtuu hyvin, paitsi en tiedä sit kun taakse pitäis laittaa yksi lapsi ja kärryt.. Grand Voyageria ollaan suunniteltu mut välillä tuntuu että iso asuntoauto olis paras ja sit farkku lisäksi, kun kuiteski tarvitaan kaks autoo; nyt toisena VW Vento, joka on hyvä, mut pieni..
Monella on ollut väsymystä.. Tuttu juttu täälläkin; alkaa tosiaan varmaan toi ikä vaikuttaan ja mulla ainakin on hyt huono kunto ja paljon ylipainoa!! Tytteliltä jouduin makaamaan 3 viimeistä kuukautta ja takana oleva burn out oli sen verran raju et ei siitäkään vielä ole toipunut ja hometalokin toi kaikenlaista kurjaa oireilua kaikille.
No, nyt kaikki näyttää paremmalta ja ens viikolla on rakenneultra-jota jännitän ihan sikana.. Mielestäni nyt pitäis jo tuntua paljon enemmän liikkeitä.. Siksikin kait täällä vielä valvon :-)
Ja yöllä saa surfailla rauhassa :-) Rakentaja.fi ja sit tääl vauvapuolella.
Se maanantai pino on hyvä idea! Itseasiassa nythän on jo maanantai... Pitäiskö käydä aloittamassa ;-)
Hyvää jatkoa kaikille!