MITEN teillä hoidetaan perheen raha-asiat, kun toinen tienaa paljon enemmän?
Yhteiset vai omat rahat?
Ja miten nuo edelläolevat luonnistuvat? Jos toinen tienaa tonninkin enemmän kuussa, niin miten olette ratkaisseet? Onko kaikki rahat yhteisiä, laskujen maksuun ja omiin menoihin, siten että neuvotellaan esim. isommat hankinnat?
Vai onko molemmilla tarkkaan rajatusti omat rahat ja miten se onnistuu, kun toinen tienaa enemmän. Maksaako enemmän tienaava suhteessa enemmän vai maksaako molemmat tasan saman verran, vaikka toinen jäisi täysin tyhjin käsin? Miten sitten on asia ratkaistu?
Kommentit (89)
Hei kaikki, tämä on kansainvälinen lainatarjous. Kaikille taloudellisissa vaikeuksissa oleville yrityksille ja yksityishenkilöille tarjoan tilaisuuden, jota et ehdottomasti kannata jättää väliin. Hae lainoja ja rahoitusta Finance Compagnielta, niin olet täysin tyytyväinen. bossardthomas94@gmail.com
WhatsApp: +39 350 059 3084
Hei, oletko tarvinnut lainaa pitkään etkä ole löytänyt ratkaisua? Voin vihdoin vakuuttaa, että ratkaisu rahoitusongelmiisi on vihdoin täällä. Ota minuun yhteyttä, jos sinulla on pyyntö 10 000 eurosta 7 000 000 euroon. Yhteystietoni ovat: bossardthomas94@gmail.com
Hei kaikki.
Tarjoamme lainoja kiireellisesti rahoitusta tarvitseville. Saatavilla olevat summat vaihtelevat 10 000 Sveitsin frangista 5 000 000 Sveitsin frangiin, edellyttäen, että lainanhakija pystyy maksamaan takaisin kohtuullisessa ajassa. Lisätietoja saat ottamalla minuun yhteyttä.
bossardthomas94@gmail.com
Omat rahat mutta kiinteät menot on jaettu niin että suurempituloinen maksaa niitä selkeästi enemmän. Isoista ostoksista sitten neuvotellaan yhdessä.
Kohta 30 vuotta oltu yhdessä eikä mitään ongelmaa. Niin ja meillä nainen on se suurempituloinen.
Vierailija kirjoitti:
Olevan tärkeä ja yksi yksikkö. Olen iloinen heidän puolestaan joilla on puoliso joka ajattelee myös toista pienempituloista ja menot suhteutetaan tulojen mukaan. Minut mies on hylkäämässä ja jättämässä ja olen 4. kuulla raskaana. Syynä tähän on raha. Minulla ei ole tarpeeksi rahaa että voisin maksaa puolet 2500 euron lainalyhennyksestä 3/4 koko (yht. 5 henkisen perheen) ruokakuluista koska minulla on lapsia aiemmasta suhteestani. Myös puolet asunnon sähkö yms. kuluista. Ja olen opiskelija vielä. Jäämässä äitiyslomalle. Arvatkaa onko minulla varaa?
Miehelle talo on tärkeämpi kuin perhe. Minä muka lokkeilen jos hän käyttäisi rahaa minun tai lasten menoihin. Ei mitään järkeä. Aikaisemmin hän on sanonut minulle että pitää huolen, ei hylkää, haluaa lapsen kanssani... Ja arvatkaa onko tehnyt ikinä yhtään kotitöitä?!?! Minä käyn kaupassa, teen ruuat, siivoan jäljet kun olen laittanut ruuan, hoidan tiskit, hoidan pyykit, hoidan YK
Älä sido omaa ja lastesi elämää persoonallisuushäiriöiseen. Kävele pois... ei vaan juokse.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän tienaava maksaa enemmän, sitä se perhe-elämä meilläkin on.
Tämän takia naiset yleensä "sattumalta" päätyvät suhteeseen itseään paremmin tienaavan miehen kanssa, ja hyvin tienaavat naiset ovat usein sinkkuja tai vähintään asuvat yksin omassa kodissaan, etteivät vain joutuisi maksamaan miehen kuluja.
Minä tienaan noin 5500-6000€/kk
Puoliso tienaa noin 3000€/kk
Meillä on yhteinen taloustili, jonne siirrämme yhteisesti sovitun summan kuukausittain, sieltä maksamme yhteiset laskut. Koska toinen tienaa huomattavasti enemmän, hän siirtää tilille enemmän rahaa. Jos kaikki maksettaisiin 50-50, ei toiselle jäisi juurikaan omaa rahaa. Olemme olleet yhdessä vuosikymmeniä, joten kulurakenne on aika vakiintunut.
Loput rahat on sitten kunkin omaa rahaa omalla tilillä, eli ei tartte kysellä lupia keneltäkään miten omat rahansa käyttää.
Olemme puolisoni kanssa yhdessä toimiva yksikkö. Kaikki on yhteistä ja molemmilla on sama elintaso. Molempien palkat tulevat samalle tilille, johon kummallakin on pankkikortti. Isommista, vain toisen käyttöön tulevista ostoksista keskustellaan ja sovitaan etukäteen. On toiminut useita vuosikymmeniä mainiosti ja riidatta.
hakea 2% lainaa Ota yhteyttä sähköpostitse: dakany.endre@gmail.com
lainatarjous 2 % korolla
Tarvitsetko lainaa? Tarjoamme kaikenlaisia lainoja 2% korolla. Lähetä meille lisätietoja sähköpostitse: dakany.endre@gmail.com