Miten lataatte sähköhammasharjaa?
Koko ajan laturissa vai säännöllisin väliajoin vai jotenkin muuten?
Kommentit (16)
Meillä on aika iso perhe että ei se muuten kestä sitä jyrryytystä.
sehän on sen säilytysteline eikä lataa, jos harja on täynnä virtaa.
meillä on koko ajan telineessä, töpseli kylppärin pistokkeessa, jossa on virta vain kun kylppärissä on valot päällä :D
En ole huomannut ongelmia koskaan.
Rakensin isomman oravanpyörän mihin mukulan voi laittaa juoksemaan. Siinä on dynamot ja rensselit ja kaikki kiinni. Latautuu läppärit ja kaikki. Maksaa vain ruoan verran, se vähä mitä mukula suostuu syömään. Sähköä ruoasta!
Haaveilen isommasta tehdashallista missä juoksee tuhat pientä kiinalaispoikaa juoksumatoilla tuottamassa sähköä. Ajattelin laittaa ne vielä muistamaan numeroita niin saadaan firman kirjanpitoakin pidettyä samalla.
Ylilataaminen aiheuttaa akun varauskyvyn heikkenemistä, eli suomeksi se ei säilö virtaa yhtä tehokkaasti jatkossa. Tuolla tavalla saa akun eliniän rapautettua ajan myötä. Kaikki laitteet eivät ole niin fiksuja että osaisivat katkaista virransyötön kun akku on täynnä. Eli en itse pitäisi mitään laitetta laturissa varsinaisen latausajan ulkopuolella... Kannattaa lukea laitteen käyttöohjeet!
Ylilataaminen aiheuttaa akun varauskyvyn heikkenemistä, eli suomeksi se ei säilö virtaa yhtä tehokkaasti jatkossa. Tuolla tavalla saa akun eliniän rapautettua ajan myötä. Kaikki laitteet eivät ole niin fiksuja että osaisivat katkaista virransyötön kun akku on täynnä. Eli en itse pitäisi mitään laitetta laturissa varsinaisen latausajan ulkopuolella... Kannattaa lukea laitteen käyttöohjeet!
Minä en vuosissakaan. Sen sijaan harjat nyykähtävät eivätkä ota vastaan enää latausta,jos unohtuvat muuttolaatikon pohjalle vuodeksi. Tämän olen kokenut kyllä.
Nimim. aina laturissa Braun (3kpl)
- teineillä oma saunalla
- aikuisilla oma wc:ssä
- pikkulapsilla oma kylpyhuoneessa
Meillä ei ole siis vielä sähköhammasharjoja, mutta ajattelin lapsille joululahjaksi ostaa. Mietin vain kuinka monta laturia olisi hyvä olla. Jokaiselle haluan erillisen varren.
Soitin oral b:n asiakasneuvontaan ja kysyin asiaa sieltä. Heidän mukaansa voi toimia miten vain: pitää harjaa koko ajan laturissa tai ladata, kun akku loppuu . Valmistajan ainoa suositus on , että aina 6 kk välein akku tyhjennetään kokonaan.
Meillä ei ole siis vielä sähköhammasharjoja, mutta ajattelin lapsille joululahjaksi ostaa. Mietin vain kuinka monta laturia olisi hyvä olla. Jokaiselle haluan erillisen varren.
Soitin oral b:n asiakasneuvontaan ja kysyin asiaa sieltä. Heidän mukaansa voi toimia miten vain: pitää harjaa koko ajan laturissa tai ladata, kun akku loppuu . Valmistajan ainoa suositus on , että aina 6 kk välein akku tyhjennetään kokonaan.
ainakin niin, että yhtä pidetään koko ajan kotona ja toisen voi ottaa vaikka matkalle mukaan. Tai jos teillä on käytössä useampi kylppäri, joissa hammaspesuja tehdään, niin niihin voi laittaa omat harjansa.
Siksi meillä kolme, eli saunalla, peilivessassa ja pikkulasten suihkutiloissa.
Minä en vuosissakaan. Sen sijaan harjat nyykähtävät eivätkä ota vastaan enää latausta,jos unohtuvat muuttolaatikon pohjalle vuodeksi. Tämän olen kokenut kyllä.
Nimim. aina laturissa Braun (3kpl)
- teineillä oma saunalla
- aikuisilla oma wc:ssä
- pikkulapsilla oma kylpyhuoneessa
Eikös kännykän akuissa ole sellainen juttu että niihin pitäisi jättää -vähän- virtaa ennen kuin laitetaan pitkäaikaiseen säilöön. Muuten akku rapistuu juuri tuolla tavalla. Liekö sama sähköhammasharjojen kohdalla? Akkutyypistähän se riippuu, eli onko litiumakku vai jotain muuta. Kaikkia akkuja ei pidä kohdella samalla tavalla.
Wattafukk, silloin lataukseen kun ilmoittaa että virta loppuu.
Muuten ei virta riitä kaikille 4 hengelle. Ihan uutena kyllä laitettiin töpseli seinään vain, kun virta oli vähissä, mutta nyt harjalla ikää jo 3-4 vuotta, eikä lataus enää riitä neljännelle pesijälle, jos ei ole koko ajan töpseli seinässä.
Parhaiten latautuu lämpimäsdä esim,hanurissa tai vaziinadda
Meillä jokaisella perheenjäsenellä oma harja ja kaikilla ne on koko ajan laturissa säilytyksen ajan. Hyvin toimii 5v vanhat rungot edelleen.
No sillon sen laturiin laitan, kun alkaa vilkuttaa valoa että akku vähissä. Siinä sitten saa yön yli ladata..