Apua! Hirveä ihoalainen finni leuassa, miten sen saa pois?
Kommentit (16)
puristelee. Mä laitan aina kortisonia päälle.
yöksi. Toimii. Huomenna heti parempi!
mönjä pois puristamalla, kipu poissa heti ja paranee nopeaan. muistettava käyttää puhdistettua neulaa.
Siis jos huolehtii, että neula on puhdas... Finnihän on jo tulehtunut!
Siis neulalla reikä ja mätä ulos, sitten puhdistat reiän huolella desinfektio aineella. Jos pääset apteekkiin, niin osta vastaisuuden varalle basiron-geeliä. Sitä nokare finnin päälle, niin se kuivuu... Ei siis koko alueelle vaan vain finnin päälle. Tämä mulla oikein hyvä keino.
Jos on samanlaisia mätäpaiseita kuin mulle tulee (siis niitä, " ei näkyviä" , ihonalaisia finnejä) niin parempi poistaa neulalla kuin kärsiä viikko...
ihonalaista osaa pistää oikeaan kohtaa kun ulos ei tosiaan tule kuin verta?
sit desinfiointiainetta siihen finniin ennen ja jälkeen puristamisen....
Voit myös koittaa jäädyttää finniä jääpalakuutiolla.... pidä niin kauan kun pystyt sitä siinä samasa kohtaa......
kun se mönjä on aika syvällä. itse pistän suunnilleen keskell sitä pattia tai sitä kohtaa missä se patti tuntuu.. kyllä sen huomaa kun neulan kärki kohtaa mönjä, paine tavallaan hävii heti.
voi tunkea neulaa kovin montaa senttiä naamaani, oli sitten mikä megapaise hyvänsä...
Sain sitä joskus 15v. sitten lääkäriltä reseptillä ja siitä asti on ollu kaapissa varalla finnejä varten. Murkkuikäsenä kulu paljon. Nykyään reseptivapaata kamaa...
T:8
että painelen näppyä kuumalla maidolla.
Lämmitä tilkka maitoa niin kuumaksi kuin kestät ja sitten sillä 10 minuutia painat näppyä (esim. kastat vanupalloa maitoon) sitä kannattaa välillä lämmittää uudelleen.
Aikuisiällä on kuukautisten aikaan välillä tullut näppy, muutoin ei ikinään iho-ongelmia. Nyt on tosi iso ja kipeä, yök.
t. pattileukainen-ap
puolet kasvoista halvaantu tosin ei onneksi pysyvästi...
Mutta ikävämpää oli kun kasvoista toinen puoli roikkui kuin että olisi antanut sen finnin olla...
Ei piä mennä tökkimään neulalla ihan miten sattuu....
thats it.