miten raskausviikot lasketaan IVF:ssä??
eli 15.12 oli siirto ja nyt pp14 raskaustesti positiivinen.Mitenkäs noi viikot lasketaan?Joku varmaan osaa laskea!
*kiitollisin ja onnellisin*
terveisin Wilima
Kommentit (6)
Klinikalla laskivat meille niin, että SIIRTOPÄIVÄ oli viikko 2+0, ei " punktiopäivä" niinkuin itse olin laskenut. En sitten tiedä onko tuoresiirto ja pas kovinkin eri asia tässä. Ultrassa rv 6+6 vastasi viikkoja 6+5, joten eiköhän tuo ollut sitten aivan oikein laskettu.
Näyttää siltä että tapoja laskea on erilaisia.
Meillä Väestöliitossa laskettiin,että " maljapäivä" on nolla pvä.Eli kun alkioiden keräyspvä olo 3.10 ja siirtopvä 5.10 niin 4.10 eli se välipvä oli rv 2+0.
t.Tuah
Meillä julkisella puolella laskettiin,että " maljapäivä" on nolla pvä eli kahden päivän viljelyssä se välipäivä.
TYKS:ssä laskettiin punktiopvä 2+0:ksi.
Näin minulle sanoin perinatalogi Ulander ja näin laskettiin myös lapsettomuusklinikallani.
Onnea plussasta!
IVF:ssä raskausviikot lasketaan 28 päivän kierron mukaan. Eli punktiopäivä (ei siirtopäivä) on ikään kuin ovulaatiopäivä. Siitä kaksi viikkoa (14vrk) taaksepäin olis sitten ikään kuin viimeisten kuukaustisten alkamispäivä. Tuota kun käytät voit laskea millä tahansa laskurilla. Eli jos teillä oli siirto 15.12. niin puktio ilmeisesti 13.12., jos teillä oli kahen päivän viljely? Ja siitä kaksi viikoa taaksepäin (30.11.?) olis se " viimeisten kuukaustisten alkamispäivä" .
Käyppä kattomassa googlesta vaikka ' oulun raskauskiekko' -hakusanalla. Sieltä saat raskausviikot ja lasketun ajan myös hedelmöittymsipäivän mukaan laskettuna.
Terveisin
Loviisa & ICSI masuasukki " Aatos" rv 19+1