Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etelässä on ollut pakkasvaroitukset kun pakkasta melkein -20 astetta :)

Vierailija
03.02.2012 |

Toista se on täällä Suomen sydänmailla. Vaikka lähemmäs -40 pakkasta, niin ei varoituksia tarvi. Ihmiset osaavat oikein pukeutua ja oikein käyttäytyä. Ihmetyttää etelän pelko paleltumisesta -20 asteessa

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että melkein ensimmäistä kertaa meidän elinaikanamme Suomessa koetaan pakkaskausia? Onko pakkanen uusi ja tuntematon ilmiö suomalaisille? Miksi joskus tuntuu siltä, että nykyään pidetään ihmeellisenä ja outona jotain sellaista, mikä on aina ollut normaalia ja arkista? Minä olen luullut, että talvella on usein pakkasta, ja joskus lämpötila voi vaipua erittäin alas jopa täällä Pirkanmaalla, mutta kai tilanne on vasta nykyään muuttunut sellaiseksi, ja 70- ja 80-luvun pakkaset, usein yli 30-asteiset, ovat olleet jotain harhaa. :)

superpakkaset, seksihelle jne..

Vierailija
22/84 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kans miettinyt että miks noi ottaa meidät hampaisiinsa päivittäin. Haukutaan ja lonksutetaan leukoja niin että tekarit tippuu, mikä meissä ja meidän elämässä on niin kerta kaikkisen kiinnostavaa? Mä en oo kyllä koskaan käyttänyt aikaani siihen, että miettisin miten porot jänkhällä vaeltelee palstalaisten takapihoilla, saati että sille täällä hekottelisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on eri juttu, miksi Ilmatieteenlaitos on lanseerannut tällaisen uuden palvelun ja onko se tarpeellinen. Ennen varoituksia ei annettu, kun ko. palvelua ei ollut olemassa!

Me ei sitä paitsi taideta tietää edes sitä, mistä päin Suomea ko. varoituksen kehittäjät ovat. Ties vaikka olisivat pohjoissuomalaisia...

Vierailija
24/84 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmasto on aivan toinen kuin siellä sivistyksen tavoittamattomissa. Mittari ei kerro kaikkea.

Mikkelin korkeudella -10 asteessa ei edes tarvitse vielä pipoa vaikka etelärannikolla jo nollan tuntumassa paljasta päätä palelee.

Vierailija
25/84 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siellä sydänmailla -40 on ihan yhtä kylmä kuin etelärannikon -20?!

Pääkaupunkiseudulla -20 yhdistettynä avoimen meren merituuleen vastaa sydänmaan -40 astetta!

Ja tuuli tekee siitä vielä raaemman, kuin sisämaassa. Että revippä siitä. Paleltumatkin ovat pahempia tuulella. Että siksi varoitukset.

Pakko hieman kommentoida tätä. Me täällä Oulussa ollaan aika pohjoisessa ja rannikolla. Täällä kun on se 35 astetta pakkasta niin eipä naurata. Ei tunnu se etelän 20 astetta miltään...

Ihan vain muistutuksena että merta löytyy myös täältä.

Vierailija
26/84 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista se on täällä Suomen sydänmailla. Vaikka lähemmäs -40 pakkasta, niin ei varoituksia tarvi. Ihmiset osaavat oikein pukeutua ja oikein käyttäytyä. Ihmetyttää etelän pelko paleltumisesta -20 asteessa

Kaikessa täydellisyydessä ja pakkasten asiantuntemuksessasi unohdat tuulen ja viiman vaikutuksen pakkasen purevuuteen. Ei se ole av-mammojen keksintö että rannikolla -20 astetta vastaa "sydänmaan" pakkasia.

Lisäksi pakkasen sietokyky on osittain myös tottumiskysymys. Te siellä "sydänmailla" olette tottuneet kovempiin pakkasiin kuin etelässä asuvat. Väitän että sinullekin tekisi tiukkaa Siperian yli -50 asteen pakkaset.

Vierailija
27/84 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junantuomat "hesalaiset" tappelee jänkhälle jääneiden kanssa. Kohta varmaan joku tulee kehumaan miten toisenlaista oli au pair -vuotena Lontoossa. Siellä se oikeasti suuri maailma on. :D

Vierailija
28/84 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain Etelä-Suomeen :)

Voi hyvää päivää teidän kanssa.

Vierailija
29/84 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla -20 yhdistettynä avoimen meren merituuleen vastaa sydänmaan -40 astetta!

Ja tuuli tekee siitä vielä raaemman, kuin sisämaassa. Että revippä siitä. Paleltumatkin ovat pahempia tuulella. Että siksi varoitukset.

Pakko hieman kommentoida tätä. Me täällä Oulussa ollaan aika pohjoisessa ja rannikolla. Täällä kun on se 35 astetta pakkasta niin eipä naurata. Ei tunnu se etelän 20 astetta miltään...

Onko se meri vielä siellä Oulun edustalla auki?

Vierailija
30/84 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ainakin telkkarissa annetut varoitukset koskevat ihan koko maata. Myös sitä sydänmaata ;-)

Vierailija
31/84 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisämaan -35 ei tunnu pahaltakaan, kun ei ole meri vieressä.

että siellä sydänmailla -40 on ihan yhtä kylmä kuin etelärannikon -20?! Pääkaupunkiseudulla -20 yhdistettynä avoimen meren merituuleen vastaa sydänmaan -40 astetta! Ja tuuli tekee siitä vielä raaemman, kuin sisämaassa. Että revippä siitä. Paleltumatkin ovat pahempia tuulella. Että siksi varoitukset.

Pakko hieman kommentoida tätä. Me täällä Oulussa ollaan aika pohjoisessa ja rannikolla. Täällä kun on se 35 astetta pakkasta niin eipä naurata. Ei tunnu se etelän 20 astetta miltään... Ihan vain muistutuksena että merta löytyy myös täältä.

Vierailija
32/84 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ainakin telkkarissa annetut varoitukset koskevat ihan koko maata. Myös sitä sydänmaata ;-)

eli -30 pohjoisessa.

Vierailija
33/84 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahaisen Ilmatieteenlaitoksen sivuilta (samalla kun tarkistin KOKO MAAHAN annetun pakkasvaroituksen). Meri on Oulun ja Kemin edustalla jo umpijäässä, toisin kuin etelässä...

Vierailija
34/84 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi meitä.

ohis

Meri on Oulun ja Kemin edustalla jo umpijäässä, toisin kuin etelässä...

Vierailija
35/84 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahaisen Ilmatieteenlaitoksen sivuilta (samalla kun tarkistin KOKO MAAHAN annetun pakkasvaroituksen). Meri on Oulun ja Kemin edustalla jo umpijäässä, toisin kuin etelässä...

mitä sillä on väliä -kommenttia...

T: ohis

Vierailija
36/84 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasvaroitus: varoitus kireästä pakkasesta, kun lämpötila on:

maan eteläosassa alle -20, -30 tai -35 astetta

maan keskiosassa -25, -35 tai -40 astetta

maan pohjoisosassa -30, -40 tai -45 astetta.

http://ilmatieteenlaitos.fi/tietoa-helle-ja-pakkasvaroitukset

Vierailija
37/84 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaile toki mitä Helsingin ja Oulun tilanteet ovat, oli meri jäässä tahi ei.

mitä sillä on väliä -kommenttia... T: ohis

Vierailija
38/84 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri on Oulun ja Kemin edustalla jo umpijäässä, toisin kuin etelässä...

http://www.itameriportaali.fi/fi/itamerinyt/fi_FI/jaatilanne/

Vierailija
39/84 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pakkkasvaroitus annettu koko maahan. Eihän pohjoisimmassa osassa maata ole kuin säälittävästi alle 20 pakkasastetta.

Vierailija
40/84 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vihaan näitä talvia ja pakkasia. Ihan sama annetaanko varoituksia vai ei, mä vihaan pakkasia ja mulla on aina oma pakkasvaroitus päällä. Enkä todellkaan suostu pukeutumaan mihinkään pilkkihaalareihin, joten älkää tulko edes ehdottelemaan sellaista!

Luojalla kiitos että en ole mikään lappalainen! Mä kuolisin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän