Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elohiirten keskiviikko!

28.12.2005 |

Hello vaan kaikki elohiiret!

Mitä kuuluu aamuunne ja päiväänne? Tämä aamu on alkanut hyvissä tunnelmissa ei pahaa oloa jne... Huomena olisi eka neuvola ja odottelen ultraan pääsyä niin saisi tietää sen tarkan lasketun ajan. Nyt raskauskiekko kertoo sen olevan 1.8.06 mutta luulen kyllä sen menevän ainakin muutamalla päivällä eteenpäin.

Nuorimmainen on päikkäreillä niin taidan minäkin mennä joten kuulumisiin!!!

Terkkuin Domi Stadista!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa viime viikolla tein plussan ja elokuun viimeiseksi päiväksihän se la menee. En tiedä kuinka usein täällä Vauvalla ehdin palstailla, mutta elokuisten oma ryhmä kiinnostaisi. Tiedätkö sinä, tai kukaan onko elokuisille jo perustettu sellaista. Ja mikä sen osoite on?

Hemuli

Vierailija
2/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuntaanpa sitten tuonne, kunhan ehdin...

Hemuli

Vierailija
4/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaistapa täällä on ollut nyt joulun jälkeen. Taitaa suurinosa olla välipäivätkin lomilla, voi kun ois itekin.

Olo on täällä ollut aika vaihteleva... eilisen illan mulla särki päätä ihan vietävästi, sillain että oksennus melkein lensi kun vähän päätä käänsi. Väsymyskin oli suunnaton, kaipa tuo kuuluu asiaan???

Nukuin tosiaan kymmenen tunnin yö unet ja aamulla kun töihin pääsi niin väsytti edelleen, hoh hoijaa!

Onkos muilla yhtä pirteitä päiviä?

Täytyypäs suunnata tuonne kirpakkaan pakkaseen ja jatkaa kotosalla.

Niki rv 6+3

Vierailija
5/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh,taas yksi työpäivä takana...väsyttää niin pirusti..

joteski ei vieläkään usko todeks että on raskaana,pelkää koko ajan et jos se menee kesken jne,no varasin alkuraskauden ultraan ajan..tosin sekin on vasta tammikuun 16 pvä... ois kyl kivaa et kaikki menis hyvin ja sais vaavin 28.8.06 =)

Vierailija
6/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä että jollain muullakin on näitä " virkeitä" iltoja...

Eihän tuota tosiaankaan osaa oikein uskoa vieläkään, kaippa se sitten alkaa mennä tajuntaan kun näkee että tuolla masussa todella on jotain tai sitten kun masu alkaa kasvaan, mutta siihen on vielä aikaa...

On se vaan kumma kun tuota vauvaa ja tätä raskautta ajattelee suurin piirtein kokoajan... Tuntuu että välillä ois hyvä miettiä muutakin, mutta minkäs teet =) Siksi kait sitä täälläkin tulee oltua aikalailla.

Vielä kaks päivää töissä ja sitten pääsis uuden vuoden viettoon... Onneksi ensi viikkokin on lyhyt.

No johan tuossa oli mietintää...

Niin piti kommentoida sitä, kun joillakin " inhottaa" katsoa vauvalehtiä yms. niin mulla itellä ois sellainen vauvanpeitto ollut työnalla jokusen vuoden ja aatellut että viimeistelen sen sitten kun itse odotan, niin nyt ei huvita ottaa koko työtä esille tuolta kaapista =(

No jospa se sitten muutaman kuukauden päästä alakas innostaan..

Vierailija
7/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!Täällä kolmattaan odottava elohiiri ilmottautuu.La olisi 3.8,eli viikot nyt jotain 9+4.Tämä raskaus on ollu siitä erilainen,että huono olo on ollut pitkin päivää.Aikaisempien raskauksien aikaan sitä oli vaan aamuisin.Epävarmuus kalvaa mieltä,kuten aikaisempienkin raskauksienkin kanssa,vaikka olenkin jo ammattini puolesta päässy yhteen ultraan ja kyllä siellä pikku kirppu ihan oikeassa paikassa oli ja sykekin näkyi. Voimia vaan kaikille pahoinvoinnin kanssa kamppaileville elohiirille!!!

Vierailija
8/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

k.h.p. (meiköhän oikein), mun toisen lapsen syntymäpäivä on 28.8., tosin syntymävuosi on 2000 ;)

etomista on ollut tämäpäivä, jatkuvasti pitäis jotain syödä :/ Pitsaa tyttö ja mies tuolla just tekeekin, onkin tervetullutta vaihtelua jouluruokien sijaan :) Mulla on vielä vähän epätodellinen olo, ei oikein itsekään vielä tajua että on raskaana. Meille tämä neljäs onkin sitten viimeinen vauva, näin on miehen kanssa sovittu yhteistuumin. Täytyy nyt koittaa ottaa kaikki irti tästä viimeisestä raskaudesta ja nauttia täysin rinnoin!

Kiva oli muuten huomata että samalla suunnalla on mun lisäksi kaks muutakin neljättä odottavaa, tais olla Jesseliini ja Tamino.

Vierailija
9/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohoh on niin huono olo ja taas tähän ei auta mikään. Yritän aina ajatella, että kun mulla on paha olo niin vaavi on kunossa. Tää todella menee nyt jotenkin ihan liikaakin tää elämä tän mahan ympärille, mutta kai se tästä rauhottuu.

Onko muut huomannut sellaista, että näkee paljon unia ja uni on kevyttä ja ehkä vähän levotonta? Mua ahdistaa, kun en ole käynnyt normaalisti yöllä veskissä ja nyt joka yö kuin kello nakutan veskiin klo 02,30. Se on todella ärsyttävää uskokaa huviksenne. Mut jos menisi mutustelemaan jotain niin helpottaa yökköttely hetkeksi.

MOI!

Vierailija
10/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu lomailtu on ja paluu arkeen on Totisesti tuskainen!! Mulla on pahaolo aamusta iltaan ja nälkä koko ajan. Nyt sekin on tullut todistettua, että nälkä ei lähde syömällä vaan kasvaa:) No kaiken tän huonon olon keskellä ukkoni sitten kosi minua 16.12 =) Eli tämän vaavin saatuamme alamme puuhailla häitä.

Meillähän on kaksi lasta pojat 06/99 ja 10/02 tyttöä toivottais.

Tosin tällä hetkellä toivon,että tämä olisi ohitse on totisesti huono olo

Mutta tsemppiä kaikille ja tarrasukkia tietty!!!

Vierailija
11/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai on sama päivä,mun ensimmäinen lapsonen on 14.9(00) että aika lähekkäin tulis syndet tosin tyttö on sitten melkeen 6 :O ,vähän tulee ikäeroo,mut ompa oma pikku apulainen =). hohoh masu tuntuu joteski täydeltä,ärsyttävää..ei oo oikeen ollu vielä pahaa oloo..välillä tulee sellanen etova olo,mut menee ohi...oottelen tässä nyt lisää oireita ja oottelen sitä ultraa..

Vierailija
12/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovasti täällä ilmoittaudun mukaan...Keskenmenon jälkeen uusi raskaus tuntuu pelottavalta, vaikka minulla on ennestään jo neljä lasta. Odottelen siis viidettä villahousua elokuun lopulla syntyväksi joukon jatkoksi. Edellinen raskaus päättyi syyskuussa kaavintaan, sillä vauva oli menehtynyt kohtuun rv9. Toivon siis nyt parempaa onnea... Vointi vielä suunnatonta väsymystä lukuunottamatta, sillä menossa on 5+ jotain. Pahoinvointi tulee kuvaan viimeistään parin viikon kuluttua aikaisempien kokemusten perusteella.

Nyt on pakko mennä iltapalojen laittoon...

Opemamma ja piipero rv 5+

Vierailija
13/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja esikoinen on täynnä punaisia vesirakkuloita :) jotka kutiaa vietävästi.. repsukka.. ja lääkärin määräämää oraaliliuosta ei halua niellä. Täytyy yrittää keksiä jokin jippo.

Itse kävin tänään ekassa neuvolassa ja oli kyllä täti vähän hukassa päivän päätteeksi.. kyseli samoja asioita pariin otteeseen ja unohti puolet.. onneksi on toinen raskaus mulle, niin tuttua suurin piirtein kaikki. Ekaa jos odottaisin olisin jäänyt kovin epätietoiseksi. Kolmen viikon kuluttua lääkärineuvola ja huomenna pitää muistaa varata aika np-ultraan. Lasketuksi ajaksi täti ilmoitti 30.7, mutta en nyt oikein ymmärrä näitä laskuja.. olen itse saanut 1.8 ja joskus 31.7... no eiköhän ultra anna vastauksen tähänkin. Toivottavasti päästään sinne asti.

Nyt kauppaan ostamaan jotain raikasta jouluherkkujen vastapainoksi ja ällöolon parantamiseksi ;)

AuroraM ja eppu 9+4

Vierailija
14/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

peeveli:

k.h.p. (meiköhän oikein), mun toisen lapsen syntymäpäivä on 28.8., tosin syntymävuosi on 2000 ;)

etomista on ollut tämäpäivä, jatkuvasti pitäis jotain syödä :/ Pitsaa tyttö ja mies tuolla just tekeekin, onkin tervetullutta vaihtelua jouluruokien sijaan :) Mulla on vielä vähän epätodellinen olo, ei oikein itsekään vielä tajua että on raskaana. Meille tämä neljäs onkin sitten viimeinen vauva, näin on miehen kanssa sovittu yhteistuumin. Täytyy nyt koittaa ottaa kaikki irti tästä viimeisestä raskaudesta ja nauttia täysin rinnoin!

Kiva oli muuten huomata että samalla suunnalla on mun lisäksi kaks muutakin neljättä odottavaa, tais olla Jesseliini ja Tamino.

Kiva kuulla että muitakin neljättä odottavia.. Mistäspäin " peeveli" olet? Asun itse nurmijärvellä. Vielä vähän salaisesti ilmoittelen itsestäni, kun kukaan sukulainen ei raskaudestani tiedä =)

Vierailija
15/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain raikasta tosiaan voisi suuhunsa laittaa, mutta mitäköhän se olisi.. Kaupassa ei osaa ostaa mitään, kun mitään ei oikein tee mieli. Ja kun jotain saa ostettua, ajatellen et maistuis varmasti, niin ei.. Nälkä tietysti pahentaa kuvotusta, mutta kun avaa jääkaapin oven, kuvottaa vielä enempi. Jotain mehua yrittää lipittää, et tulis ainakin nestettä riittävästi. Mut eipä mene ainakaan paljon rahaa ruokaan tällä hetkellä..;)

Joku taisi mainita B-vitamiinivalmisteet pahaa oloa helpottamaan, täytyykin kokeilla. Tässä kohtaa haluaa kokeilla ihan mitä tahansa.. Berexissä taitaa olla foolihappoakin, joka olis hirmu tärkee tässä kohtaa.

Varasin ensi viikolle ajan lääkärille, silloin pitäisi olla viikkoja ainakin 7+. Syyskuisen km:n ja tosi lyhyiden kiertojen jälkeen haluaisin varmistaa tilanteen, ennen kuin soittelen neuvolaan.

Jossain joku mietiskeli Uutta Vuotta ja et miten vois hämätä kavereita, keille ei halua vielä kertoa raskaudesta.. Tosi hyvä vinkki laittaa kaupan siideriä tai limua norm. siideripulloihin! Eipä ollu tullu mieleen moinen. Sitä siis täytyy myös kokeilla, kun vielä ei haluta asiaa enempi julkiseksi. Ellei sitten tämä jatkuva kuvotus meitä paljasta..

Mutta tulipa oma-napaista tekstiä. Taidan lopetella tähän ja toivotella kaikille hyviä vointeja ja mukavaa Uuden Vuoden odotusta!

Terveisin Kumkwatti ja salaisuus 6+

Vierailija
16/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä väsyttää. Sain just lapset nukkumaan. Piti syödä iltapalaa mut ekan kerran oli sellanen ällö olo ettei maistukkaan. Tästäkö tää sitten alkaa pahoinvointi. Paleltaa kans koko ajan.

Täällä olikin aika monta ison perheen äitiä. Meille siis tulossa kuudes vaavi.

Onnittelut muuten uusille plussanneille. Oli jotain asiaakin mitä piti kirjoittaa mutta unohdin sitten jo.

Nyt meen koittaan josku jotain sais syötyä muuten aamulla on vielä huonompi olo.

puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja kirppu 7+4

Vierailija
17/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saakin jännittää että miten elokuussa vaavi syntyy. Miehen syntymäpäivä on 6.8. Äitini 12.8 joka on laskettuaika sekä keskimmäinen lapsista on syntynyt 25.8.2000

Puuhis edelleen

Vierailija
18/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jesseliini:

Kiva kuulla että muitakin neljättä odottavia.. Mistäspäin " peeveli" olet? Asun itse nurmijärvellä. Vielä vähän salaisesti ilmoittelen itsestäni, kun kukaan sukulainen ei raskaudestani tiedä =)

Pohjois-Tuusulassa asustellaan, aika lähellä Hyvinkäätä ;) Salaisuus tämä meidänkin nelonen vielä on, toivottavasti ei salaisuus nyt paljastu kenellekään tutulle :O

Vierailija
19/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jatkunut tämä kamala kuvotus, välillä tuntuu että kohta tulee oksennus. Väsymys on myös aivan valtava, viime yönä nukuin 10 h ja tänään oon nukkunut kaksi kertaa tunnin päikkäritkin. Kyllä on tämän " touhutiinan" tahti muuttunut. Yleensä olen tosi energinen ja voin vaikka vielä illalla klo 20 alkaa leipoon tai siivoon. Toisin on nykyään. Hädin tuskin saan pojan ( 1v2kk) touhut hoidettua.

Kuinka moni muuten kertoi jouluna vauvauutisia sukulaisille? Minkälaisella vastaanotolla? Vai onko jonkun salaisuus paljastunut ilman kertomista. Me kerrottiin ihan lähimmille, mutta kyllähän sen olis arvannut kun laatikot tökki, viiniä en juonnu ja koko ajan olin aivan rättiväsynyt. Me saatiin ihan iloinen vastaanotto, luulen kuitenkin että omat vanhempani ajattelivat, että nytkö jo? Ikäeroa meijän lapsille tulee siis reilut 1v10kk. Ainut ikävä asia vauvauutisten kertomisessa oli se, että siskoni otti sen tosi raskaasti. Onnnitteli toki, mutta näin heti ettei kaikki ollut kunnossa. Niillä nimittäin on sellanen tilanne, että siskoni haluaisi lapsia ja sen mies ei. Tosi kurjaa. Itse kun ei enää voisi kuvitella elävänsä ilman lasta/ lapsia, niin paljon ne antaa elämään sisältöä. Onko muilla ollut hankaluuksia kertoa uutisia? Nyt en sitten tiedä miten jatkossa suhtautuisin? Jätänkö raskausjutut vähemmälle vai puhunko niistä entiseen malliin siskolleni? Kait sitä pitäisi olla mahdollisimman normaali...

Kylläpäs innostuin kirjoittelemaan. Joulusuklaat joita olen tässä napsinut on parantanut kummasti oloa. Pitäis kai sitä muutakin iltapalaksi syödä.

Taistelumieltä pahoinvintia vastaan kaikille elohiirille!

emine rv noin 7

Vierailija
20/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudun mukaanne elohiiriin. 18.12 sain plussan ja laskettu aika olisi kuukautisista laskettuna 25.8. Nyt olis sitten menossa rv5+5. Esikoista odotellaan ja jos yhtään äitiinsä tulee ja syntyy 11 päivää aikaisemmin niin saan esikon syntymäpäivälahjaksi. Eli äidin odottaessa minua minun laskettu aika on ollu tuo 25.8. Ihan hauska sattuma. Tissiä kivistää melkoisesti ja on jonkin verran kasvaneetkin jo. Mahassa tuntuu jos jonkilaista nipistystä ja turvottaa niin, että voisi luulla että olen pidemmälläkin. =D Etovaa oloa esiintyy jo aika ajoin, mutta ruoka kyllä maistuu melkein missä muodossa tahansa. No eiköhän se tästä hellitä tuo syöminenkin kun on kaikki joulu herkut " tuhottu" . Ihanaa ja pelottavaakin aikaa tämä alkuraskaus. Ensimmäinen neuvola vasta 23.1. Silloin on jo 9+3. Voi kun aika menisi nopeampaa.