Kotiäidit, joilla mies lähtee aamuvarhaisella töihin...
Saatteko itse nukuttua yön hyvin? Heräättekö siihen kun mies herää ja valmistautuu työhön lähtemiseen?
On alkanut ärsyttää oman miehen Älytön metelinpito, kun lähtee töihin. Ei voi millään laittaa eväitään illalla valmiiksi, vaikka tietää että joka kerta herään siihen, kun rymyää kaapeista tavaraa. Sitten joudun valvomaan niin kauan, että häipyy ovesta ulos. Ja unenpäästä uudelleen kiinni saaminen on vaikeaa, kun " kevätvauva" pitää kauheata meteliä vatsassa.
*tyhjää valitusta, vissin*
Kommentit (44)
Jos esikoinen ( 4 v.) herää, hän käy isin kanssa syömässä aamupalan ja tulee sitten minun viereen jatkamaan uniaan. Mutta jos kuopus ( 2 v.) herää, sitten on noustava minunkin, koska pikku neiti ei suostu enää nukkumaan uudestaan. Se vasta onkin rasittavaa herätä touhuamaan lapsen kanssa aamulla klo 6.
Mies lähtee tosi hiljaa, mutta ärsyttävintä on se että nelivuotias tytär herää aina oven kolahdukseen, lähti mies kuinka hiljaa hyvänsä. Vielä ei niin haittaa kun itsekin lähdetään aamulla töihin, mutta kauhulla odotan kun jään äitiyslomalle ja jos vauva paljon valvottaa ja esikoinen herää aamusta kukonlaulun aikaan. Täytyy vaan toivoa että rytmi muuttuu sitten sen verran ettei enää herää kolahduksiin.
Olen hereillä sen aikaa, kun mies valmistautuu lähtöön, kolistelee vaatekaapilla jne. Joskus nousen itsekin silloin juomaan kahvia ja lukemaan lehteä rauhassa - etenkin jos on aamulla jotain menoa. Useimmiten (etenkin kun lapset on heräilleet yöllä) jatkan unia miehen lähdön (6.30) jälkeen tuonne 9-10 tienoille. Eikä mua haittaa se herääminen ja siinä valvominen, nautin vain siitä, ettei oikeasti TARVITSE nousta:-) Harvinaista herkkua... Eikä tulisi mieleenkään valittaa miehelle, että pitää liikaa meteliä aamulla. Säälittää vaan parka, kun joutuu lähtemään pimeeseen pakkaseen ja itse vaan vetää peittoa paremmin päälle ja sulkee silmänsä...
Ja on muuten aika mahdotonta pienten lasten kanssa olla hiljaa...
terv. vuorotyöläisen vaimo
Vierailija:
terv. perheen elättäjä
Minä herään joka aamu 5.00 vaikka mies ei mihinkään ole lähdössä eikä metelöimässä. Se on vaan kunnon ihmisen aika herätä!
Kun itse olin lapsen kanssa kotona, heräsin aina viimeistään klo 7. Olen kyllä aina ollut aamuvirkku ja niin on onneksi muukin perhe. En kyllä olisi kehdannut miehelle sanoa, että herättiin vasta esim klo 9-10, kun mies itse joutunut lähtemään klo 6 töihin.
ihana herätä kuudelta, mutta kun vauva ei suostu nukkumaan ennen yhtätoista.
Minulla on siihen oikeus, kun olen vauvaa yöllä imettänyt ja vaippoja vaihdellut ja koko päivän sitten hoidan kahta lasta ja kotia ja miehellä on ruoka valmiina kun hän tulee kotiin. Ei ole katkerampaa ihmistä kuin sellainen mies, joka vaatii vaimoa nousemaan kukonlaulun aikaan vain siksi, kun itsekin nousee. Monesti mieheni vielä vaatii, että menen lepäämään silloin iltapäivällä kun hän tulee töistä, mutta enhän minä malta, kun haluan olla perheeni kanssa.
Joudun potkimaan ukon hereille, kun kellonsa soi, koska muuten kello huutaa minuuttikaupalla ja lapsikin herää siihen. Jos saan miehen heti hereille, saattaa lapsi hyvässä lykyssä nukkua seitsemään. Jos mies ei heti herää, työpäiväni kotona alkaa jo kuudelta...
Sori nyt vaan TURHA VALITUS, mutta kun on raskaana ja kaipaisi lepoa!! Yöaika on ainoa jolloin sitä on mahdollisuus saada, kun on pieni lapsi. Ei ole aikaa minulla päivisin nukkua... Enkä saa nukkua silloinkaan, kun mies tulee töistä. Koska on Aina väsyneempi kuin minä, juuri sen vuoksi kun käy töissä (haluaa itse ruoan päälle nukahtaa)...
Sano miehellesi, kun tulee töistä, että sinullakin on oikeus nukahtaa ruuan päälle.
Vierailija:
Sori nyt vaan TURHA VALITUS, mutta kun on raskaana ja kaipaisi lepoa!! Yöaika on ainoa jolloin sitä on mahdollisuus saada, kun on pieni lapsi. Ei ole aikaa minulla päivisin nukkua... Enkä saa nukkua silloinkaan, kun mies tulee töistä. Koska on Aina väsyneempi kuin minä, juuri sen vuoksi kun käy töissä (haluaa itse ruoan päälle nukahtaa)...
Itselläni on sama tilanne, että sitä unta ei tahdo saada tarpeeksi ja on mentävä lapsen aikataulujen mukaan. Muutenkin yöunet keskeytyy vähä väliä. Mies kyllä suuttuu, kun sille valittaa aamuisesta kolistelusta.
Ihan mielenkiinnosta kyselen...Meillä on yksitasoinen ja tosi avara paritalon puolisko. Kun on laminaattilattiat, korkea sisäkatto ym., niin äänet kuuluvat tosi helposti. Keittiö on talon keskellä ja sieltä äänet kuuluvat kaikkiin makuuhuoneisiin vaikka ovet olisivat kiinni.
Meillä ei siis ainakaan voi keittää kahvia ja kolata surutta aamuisin...illalla voi, kun lapset nukkuvat syvään mutta aamulla heräävät kyllä heti " meteliin" .
Mua ketuttaa,kun äijä aamutoimillaan herättä 1v lapsen ennen seitsemää. Lapsi on sitten kiukkuinen koko aamun, joudun laittamaan ajoissa oöikkäreille, herää niiltä sitten liian aikasin ja on illankin kiukkuinen... Lomalla ja viikonloppuisin taapero nukkuu 8.30-9 asti, jolloin on hyväntuulinen..mutta arkipäivisin...aargh! Mä en tajua miten a)toi tenava on noin herkkäuninen ja b) miten mie ei vaan osaa olla HILJAA? Mm puhuu yksikseen,huoh.
Kuningatarmehiläinen on raskaana, niin silloin ei saa häiritä. Toivottavasti myös syntyvä vauvasi ymmärtää olla hiljaa, kun mamma nukkuu.
Mä herään kuudelta ennen miestä tekemään aamupalaa. Tykkään touhuilla yksikseni ennenkuin muut heräävät. Mies herättyään keittelee kahvit. Lapset herätän ennen isänsä lähtöä töihin seitsemältä viimeistään jos eivät ole heränneet itsestään. Mikä siinä nyt on niin vaikeeta? Lapset aloittaa jossain vaiheessa koulun niin ovat jo tottuneet heräämään aamulla tarpeeksi ajoissa.
Luonnostaan aamuvirkut ihmiset,joilla on vielä hyvä uniset lapset.....tiedättekö kuinka onnellisia olette??:D mutta ette tule ikinä ymmärtämään niitä keillä eri unirytmi luonnostaan,koska olette sängyn pohjalla jo tyyliin nukkumassa klo 22 ,mikä ei joillakin vaan onnistu. Ja pakko herätä silti kuudelta. Ja sitten vielä ,miten teillä on vielä niin fiksut ja huomaavaiset miehetkin??? :D
Miksette tee miehelle eväitä valmiiksi illalla ja lataa kahvinkeitintä valmiiksi niin äänet vähän vähenee ja ehdotat, että yhdessä katsotte vaatteet valmiiksi johonkin tuolille, mistä ne on helppo noukkia.
Nykyään en tiedä mitään miehen aamupuuhista. Kaikkeen tottuu!