Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidit, joilla mies lähtee aamuvarhaisella töihin...

Vierailija
28.12.2005 |

Saatteko itse nukuttua yön hyvin? Heräättekö siihen kun mies herää ja valmistautuu työhön lähtemiseen?

On alkanut ärsyttää oman miehen Älytön metelinpito, kun lähtee töihin. Ei voi millään laittaa eväitään illalla valmiiksi, vaikka tietää että joka kerta herään siihen, kun rymyää kaapeista tavaraa. Sitten joudun valvomaan niin kauan, että häipyy ovesta ulos. Ja unenpäästä uudelleen kiinni saaminen on vaikeaa, kun " kevätvauva" pitää kauheata meteliä vatsassa.

*tyhjää valitusta, vissin*

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette tee miehelle eväitä valmiiksi illalla ja lataa kahvinkeitintä valmiiksi niin äänet vähän vähenee ja ehdotat, että yhdessä katsotte vaatteet valmiiksi johonkin tuolille, mistä ne on helppo noukkia.

Kyseessä on kuitenkin aikuinen ihminen eikä alakoululainen. Kyllä vähän voisi toisia ottaa huomioon se töihinlähtijäkin.

Toisaalta kaikkeen tottuu, en mä enää herää edes miehen kellonsoittoon, kun se lähtee töihin puoli tuntia mua aiemmin.

Vierailija
22/44 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aamu-uninen ja iltavirkku ja se on myös yksi syy miksi en lapsia halua. Nautin rauhallisista aamuista, jolloin saan nukkua pitkään. Ei se voi kenellekkään yllätyksenä tulla, että lapset yleensä heräävät aikaisin ja valvottavat pari ensimmäistä vuotta. Musta siitä on ihan turha sitten rutista kun ei saa lapsen hankittua nukkua samalla lailla kuin lapsettomana. Se on oma valinta. Terveisin: aion viikonloppuna nukkua pitkään ja jäädä vaikka herättyäni köllöttelemään sänkyyn, koska itse olen valinnut lapsettoman elämän :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnostaan aamuvirkut ihmiset,joilla on vielä hyvä uniset lapset.....tiedättekö kuinka onnellisia olette??:D mutta ette tule ikinä ymmärtämään niitä keillä eri unirytmi luonnostaan,koska olette sängyn pohjalla jo tyyliin nukkumassa klo 22 ,mikä ei joillakin vaan onnistu. Ja pakko herätä silti kuudelta. Ja sitten vielä ,miten teillä on vielä niin fiksut ja huomaavaiset miehetkin??? :D

No en ole ollut luonnostaan aamunvirkku vaan jonkun aikaa siinä meni perheen unirytmiä ruuvatessa. Lapsetkin ovat oppineet menemään nukkumaan kahdeksalta ja nukkuvat siis tarvittavat tunnit kun heräävät seitsemän aikoihin. Jossain vaiheessa kun nukkumaanmeno venahti niin yöunet oli katkonaiset eli se aikainen nukkumaanmeno lapsille paransi heti yöunia koko perheellä. Minulla on neljä lasta ja mun mies on ihan tavallinen mies joka vaatii jonkun verran huomiota mutta antaa sitä itsekin. Parisuhteessa kun jaksaa puolin ja toisin tehdä uhrauksia niin homma alkaa luistamaan. 

Huolehdin siitä etten jää koneen viereen näppäilemään pitkäksi aikaa, ulkoillaan tarpeeksi ja aikaisin ja syön todella terveellisesti. Jaksaa hyvin koko päivän vaikka lapset kiukuttelisivat. Aluksi pistin liikaa aikaa ja huomiota ihan turhiin juttuihin mutta aika nopeesti huomasin että lapsiaika kannattaa pyhittää ihan vaan perheelle. Se oma aika tulee sieltä itsestään kun ensin antaa kaikkensa. Näin on mulle käynyt:) Sitä omaa aikaa tuntuu tulevan koko ajan luonnostaan enemmän eikä lapet jaksa enää roikkua minussa kiinni.

Vierailija
24/44 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus herään joskus en, lähden töihin tunnin pari myöhemmin.

Aikoinaan, jos vauva oli miehen aamutoimien aikaan hereillä, mies hoiti vaipan ja maitoa nassuun ja antoi mun nukkua :) Toki siihen itkuun havahtui, mutta hyvin sai unenpäästä uudelleen kiinni.

Vierailija
25/44 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KORVATULPAT

Vierailija
26/44 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapset aina heränneet 5-6 joten moista ongelmaa ei juurikaan ole. Torkutus on ainut mikä ehkä vähän harmittaa. Että jos lapset sattuu nukkua vielä ennenkö klo. löy 6 ja mies torkuttamalla herättää sitten koko lapsilauman. Itse laitan mieluummin kellon soimaan silloin kun pitää oikeasti nousta. Mutta jokainen tavallaan eikä mun elämä kaadu muutamaan minuuttiin minkä lapset ehkä vois nukkua pidempään. Odottelen aika loppusuoralla myös vauvaa ja yöt on lyhyitä kipujen ja lasten valvomisien takia. Mutta kaikkeen tottuu. Itkisin onnesta jos joskus saisin nukkua klo 8 saakka yhtä mittaa. Vkloppuisin mies kyllä on nyt patistellut päiväunille samalla kun lapsetkin nukkuu. Ja Onhan se töihin lähtökin rankkaa aamulla eikä sitä välttämättä ymmärräkään kuinka kovana äänet kuuluu hiljaisessa talossa. Tuskin monikaan tahallaan perhettään herättää lähtiessään. Ja jos jonkun mies sitä vaatii että pitäsi nousta yhtäaikaa niin aika älytöntä toimintaa.

Vierailija
27/44 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mies menee töihin autolla.

Vierailija
28/44 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aamu-uninen ja iltavirkku ja se on myös yksi syy miksi en lapsia halua. Nautin rauhallisista aamuista, jolloin saan nukkua pitkään. Ei se voi kenellekkään yllätyksenä tulla, että lapset yleensä heräävät aikaisin ja valvottavat pari ensimmäistä vuotta. Musta siitä on ihan turha sitten rutista kun ei saa lapsen hankittua nukkua samalla lailla kuin lapsettomana. Se on oma valinta. Terveisin: aion viikonloppuna nukkua pitkään ja jäädä vaikka herättyäni köllöttelemään sänkyyn, koska itse olen valinnut lapsettoman elämän :)

Susta tulis kyl hyvä neuvoja kaikkiin noihin ketjuihin, joissa keskustellaan avoimesti, pyydetään ohjeita parisuhde- ja lapsiperhe -asioihin. Samalla kaavalla vaan jatkossakin....

Vierailija
29/44 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse olin lapsen kanssa kotona, heräsin aina viimeistään klo 7. Olen kyllä aina ollut aamuvirkku ja niin on onneksi muukin perhe. En kyllä olisi kehdannut miehelle sanoa, että herättiin vasta esim klo 9-10, kun mies itse joutunut lähtemään klo 6 töihin.

Luoja. Minä kehtaan ja kehtasin myös kertoa, että herättiin yöllä 11 kertaa ja nukuin max. 1,5h putkeen koko yönä. En todellakaan ala herätä aikaisemmin "kun mieskin herää" juu ja mies nukkui myös koko yön.

Vierailija
30/44 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoile enemmän ja väsytä itsesi, niin saat nukuttua. Laita miehelle iltapala illalla niin pääsee aamulla lähtemään.

Vierailija
31/44 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta suurinosa asioista tässä elämässä on omaa valintaa. Eikö töistä saa ikinä valittaa? Miehestä ei saa ikinä valittaa kun on itse valittu?

32/44 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse olin lapsen kanssa kotona, heräsin aina viimeistään klo 7. Olen kyllä aina ollut aamuvirkku ja niin on onneksi muukin perhe. En kyllä olisi kehdannut miehelle sanoa, että herättiin vasta esim klo 9-10, kun mies itse joutunut lähtemään klo 6 töihin.

No miksei olisi kehdannut? 😂

Minä ainakin nukun vapaa-aamuina hyvällä omallatunnolla ihan siihen as, kun sattuu huvittaa nousta, vaikka sitten puolenpäivään - ja minulle on myös aivan yhdentekevää, mihin aikaan mies nousee ylös, vaikka itse lähtisinkin puoli kuusi ajamaan töihin.

Vierailija
33/44 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä lapset eikä monesti vaimonaan herää kun herään 5:00 töihin. Monesti olen herännyt perhepedistä ja huomannut että jahas, nukun lapseni alla ja lähtenyt siitä alta ilman että kukaan herää. Pienessä asunnossa ei tarvitse sulkea makuuhuoneen ovea sentakia etteivät heräisi, eivät herää eväidentekoon. Vaimo joskus kertoo tienneen että lähdin, mutta nakahtaneen uudestaan heti.

Vierailija
34/44 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuningatarmehiläinen on raskaana, niin silloin  ei saa häiritä. Toivottavasti myös syntyvä vauvasi ymmärtää olla hiljaa, kun mamma nukkuu.

Tuo oli kirjoitettu joulukuussa 2005, joten se syntyvä vauva on nyt jo 12-vuotias ja varmaankin osaa jo nukkua :D

Vierailija
35/44 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mepä herättiin tällä viikolla klo 12.00. Toinen lapsista oli kipeä. Mies pääsi klo 12.30 töistä poikkeuksellisesti ja olimme aamupalalla kun hän tuli kotiin. Hyvin kehdattiin sanoa, ei me nolostella enää tuollaisia asioita.

Vierailija
36/44 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuningatarmehiläinen on raskaana, niin silloin  ei saa häiritä. Toivottavasti myös syntyvä vauvasi ymmärtää olla hiljaa, kun mamma nukkuu.

Tuo oli kirjoitettu joulukuussa 2005, joten se syntyvä vauva on nyt jo 12-vuotias ja varmaankin osaa jo nukkua :D

Oho! Empähän huomannut että olikin vanha keskustelu.

-38

Vierailija
37/44 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli pitkään sama ongelma ja löysin tuollaiset oveen laitettavat vaimennuspalat. Toimii tosi hyvin ja muutenkin miellyttävä kun ovet ei mitensattuu pauku! :) Tuossa linkki verkkokauppaan www.vlproduct.fi

Vierailija
38/44 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ketuttaa,kun äijä aamutoimillaan herättä 1v lapsen ennen seitsemää. Lapsi on sitten kiukkuinen koko aamun, joudun laittamaan ajoissa oöikkäreille, herää niiltä sitten liian aikasin ja on illankin kiukkuinen... Lomalla ja viikonloppuisin taapero nukkuu 8.30-9 asti, jolloin on hyväntuulinen..mutta arkipäivisin...aargh! Mä en tajua miten a)toi tenava on noin herkkäuninen ja b) miten mie ei vaan osaa olla HILJAA? Mm puhuu yksikseen,huoh.

Köllötelkää aamulla lapsen kanssa vaikka piirrettyjä katsoen. Itse voi torkkua samalla 😉

Vierailija
39/44 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen katsoo ukolleen vaatteet valmiiksi? :D Ei hele...

Vierailija
40/44 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaan sohvalla ja sometan koko päivän. Sitten kun mies tulee töistä tienaamasta, alan nalkuttaa sille, kun se ei tee kotitöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan