G:Uudenvuoden aattoillan menu?
Kommentit (40)
Jotenkin vain tuo toisten perinteiden lyttääminen oli niin rrrraivostuttavaa! Hyvää uutta vuotta!
Ps. Täällä syödään varmaan mereneläviä tulisesti maustettuna.
Vierailija:
Itsekeskeisiä muka-juppeja taas liikenteessä. Pitääkö sitä ihan joka aiheesta saada riita aikaiseksi!?P.s. meillä syödään varmaan nacoja+höysteitä ja lapsille teen hampparit
T: köksä
laitan TODELLAKIN juntin buffettarjoilun, joka sisältää vihannesdipin, prinssinnakkeja, lihapyöryköitä, shanghai-kanankoipia, ranskalaisia, juustoja tykötarpeineen ja dippikastikkeita. Juomina olutta ja viinejä, myöhemmin skumppaa, lapsille limpparia ja maitoa. Seuraava päivä on mielestäni enemmän juhlava pyhäpäivä, joten siihen varustaudun ehkä kunnon pippuripihveillä ja valkosipuliperunoilla.
Vierailija:
laitan TODELLAKIN juntin buffettarjoilun, joka sisältää vihannesdipin, prinssinnakkeja, lihapyöryköitä, shanghai-kanankoipia, ranskalaisia, juustoja tykötarpeineen ja dippikastikkeita. Juomina olutta ja viinejä, myöhemmin skumppaa, lapsille limpparia ja maitoa. Seuraava päivä on mielestäni enemmän juhlava pyhäpäivä, joten siihen varustaudun ehkä kunnon pippuripihveillä ja valkosipuliperunoilla.
Lisäksi vihreää salaattia ja patonkia.
Yleensä meillä tapaspöytä, mutta kun heti pian lähdemme Espanjaan, niin ehkä tällä kertaa kokoamme herkut jonkun muun maan ruokakulttuurista.
Perunasalaattiakin voisi tehdä, ehkä, mutta välimeren tapaan. En itse oikein välitä majoneeseista tai sen korvikkeista. Jos lihaa tarjotaan, niin varmaan broilerin drumstickejä tms.
Jälkkäriksi iso suklaa(täyte)kakku.
Me syömme jotain yksinkertaista eli teen perunasalaatin, johon tulee pottujen lisäksi punasipulia ja omenaa sekä rasvatonta majoneesia. Lisäksi nakkeja, itsetehtyjä lihapullia, jotain dippiä, ehkä patonkeja ja tzatsikia itse tehtynä. Juomaksi mieluiten olutta.
Kotona on 2v ja vauva, joten en lähde minulle ja miehelleni sen suurempaa gourmeeta väsäämään.
Parin tuttavaperheen kanssa juhlimme eli lapsetkin ovat mukana menossa. Kotonatehtyä perunasalaattia tietenkin, lihapullia, nakkeja, kevyempi vihreä salaatti, kookoskermassa keitettyjä perunoita (ovat muuten tosi hyviä), grillattuja kanankoipia ja/tai rintapaloja, savu- ja graavilohta (kaikki meistä eivät syö lihaa). Jälkkärinä juustoja, hedelmäsalaattia ja raskaammasta pitäville suklaakakkua. Kaiken kruunaa tietysti kermavaahto.
Juomat sitten tietysti tilanteen mukaan.
niin onko teillä jatkuva tarjoilu vai syöttekö yhdella istumalla? Ajattelin itse tarjoilla esim. perunasalaattia, joka ei pitkään pysy hyvänä pöydässä. Toisaalta olisi kiva, kun saisi käydä napsimassa, kun siltä tuntuu. Onko tähän vinkkejä?
Pilaantuvat ruoat syödään aina kerrallaan (jokainen voi santsata sitten suoraan jääkaapilta), mutta pikkunaposteltavaa ja juomia on pöydällä koko ajan. Yleensä syömme useaan otteeseen illan ja yön aikana myös liharuokia.
Terveísin ja hyvää Uutta Vuotta kaikille toivottaen nro 31.
Anteeksi pyytelemättä: miten helvetissä jaksatte arvostella toisten tarjoiluja???!!! Mitä väliä, onko juntti vai ei, jos on hauskaa? Itse en mitenkään joulun jälkeen jaksaisi puurtaa koko päivää keittiössä valmistamassa (TIETENKIN itse) pestomarinoitua kanaa (vai mitä se nyt olikaan), blinejä tms. Olisin sen jälkeen koko illan ihan kireä ja huonotuulinen.
Aion pitää hauskaa rennosti, ja ystäväni kyllä ymmärtävät nakkien ja perunasalaatin päälle.
Ihan yhtä hyvin te nirppanokat voisitte arvostella sitä, että ihmiset syövät jouluna kinkkua ja lanttulooraa. Mutta niinhän te varmaan arvostelettekin...
voi rehellisesti sanoa pitävänsä BLINEISTÄ JA MUIKUNMÄDISTÄ???
Hyi HEL***TI sanon minä! Kyl jäis multa tuollaiset " herkut" syömättä, nehän haiseekin jo niin kamalalta.
Ei kunnon täyslihanakeille ja itse tehdylle perunasalaatille ole voittajaa =)
nacholastuja, chilikastiketta, guacamolea
fetapiirakkaa
tulista couscoussalaattia mangojogurttikastikkeen kera
aurajuustosalaattia
lihapullia
chorizomakkaraa
voileipäkeksejä, creme bonjour y.m. juustoja
juomana kuohuviini + punkku
Ainiinjoo, ja tietty vieraita kun tulee, ohan meillä popcornia, juustoja ja hedelmiä sekä sipsejä.
hirvipullia muusin kera ruoaksi, jälkkäriksi hedelmäsalaattia.
Illalla mussutamme joulusuklaiden loput ja lasten mentyä nukkumaan minulle ja miehelle on pullo hyvää cavaa.
Ei mitään kauhean eksoottista ja erikoista siis, mutta omalla porukalla olemme.
Ette tule tuollaisella asenteella kuulumaan koskaan meillä vieraileviin. Uskon siis, että voit olla huoletta!
ilahduttaisin ystäviäni hauskalla seuralla.
Vierailija:
Itse en kehtaisi moista tarjota vieraille.. ei edes oman porukan kesken niitä syödä kuin joskus - ja siis arkena. Mielestäni uudenvuoden aattoa voi juhlistaa kyllä hyvällä ruoallakin, eikä millään nakeilla.Alkupalaksi blinejä ja muikunmätiä lisäkkeineen
Pääruoaksi pestokuorrutettua kananpojafileetä ja kermaperunoita
Jälkiruoaksi suklaamarkiisi ja vadelmamelbaJuomaksi aitoa shampanjaa sekä hyviä viinejä.
Mahtaa jäähtyä pahasti jos meinaat että koko illan kestää!
aisaa. Kertoo joko huonosta itsetunnosta tai puhtaasta junttiudesta.
Vierailija: