Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOTILOT viikot 25-26

16.06.2008 |

Aurinkoista maanantaita....ja vähän ukkostakin

Terveiset ultrasta... YKSI sykkivä sydän löytyi ja sain äitiyskortin mukaani jossa lukee pikkuisen srategiset mitat 10.4mm ja viikot 7+2 sekä ultrakuvan jossa pieni papu luuraa lasketuksi ajaksi tuli 31.1.2009. Kaikki toistaiseksi hyvin, kaksi julkaisua löytyi joissa on essure toimenpiteen jälkeen tultu raskaaksi, raskausajat ja synnytykset olivat menneet hyvin...mutta kunhan nyt päästään sinne asti. Sovin tässä kyseisen lääkärin kanssa että kontrolli käynnit sairaalaan ajoitan siten että hän on vuorossa, en kyllä kertonut että niin tein jo edellisessä raskaudessa ;) Täällä kun on paljon lääkäreitä ja osa on kovin nuoria ja kokemattomia...muutaman kerran olen saanut ylimääräistä murhetta ultrassa käydessäni, ihan vain siitä syystä ettei ole vielä ammattitaito ihan kohdallaan. Onneksi näin jo "kokeneena" osaa hoitaa hommat.

Seuraava etappi on sitten neuvola, ja sitten niskapussi ultra joka osuu aika pahasti loma viikoille, jos haluaa siitä sen turvotustutkimuksen pitää olla juuri oikeat viikot eikä yli eikä ali. Mutta minä käyn siellä neuvolassa nyt ensin.

Nyt tämä sitten on aika totta, vaikka sen kyllä jo tiesikin kolme raskautta takana niin oireista ei voi erehtyä. Onneksi raskausaika on pitkä niin ajatukseen varmasti ehtii totumaan. Miehen kanssa kyllä sovittiin että tästä lapsesta ei koskaan puhuta vahinkona eikä ei toivottuna... enemmänkin voisi sanoa että lääketieteellinen ihme. Koska eihän se lapsen vika ole. Tämä nyt vain meni näin ja thats it.

Esikko palasi pohjanmaalta ja toi tullessaan taas elämää taloon, kyllä täällä olikin hiljaista. Reissu oli kyllä tehnyt hyvää, tytön itseluottamus on huipussaan ja se että saa jakamatonta huomiota on hyväksi. Yhtä vilkas ja malttamaton tuo edelleen on mutta eipä omenat kauaksi puusta putoile.

Kakkosella nuha on loppunut kiitos antibiotti kuurin. Rassu kovasti harjoittelee ylös nousemista ja on innoissaan uusista taidoistaan. Taitaa käydä niinkuin neuvolan täti sanoikin että oppii kaiken rytinällä...no odotellaan. Sanavarasto on laajentunut...vaippa ja...pieru... joten hauskaa riittää.

JB72

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

JB:lle onnittelut ultrakuulumisista! Siellä se teidän pikkuinen ihme sitten köllötteli. :0)

Voi että oli AIHAlla kökkö lääkärikäynti. Täytyy kyllä ihmetellä tuota äippäpolin lääkäriä. Ikään kuin itse omasta tahdostasi olisit sinne ängennyt ja vaikka olisitkin, niin mitäs sitten. Ei kovin ammatillinen suhtautuminen kyseisellä tohtorilla.

Anttusanttu: meilläkään ei neito vielä tepastele ilman tukea, mutta kylläkin muuten liikkuu varsin sujuvasti. Kädestä talutettaessa kävelee kyllä melko tukevasti. Jos mietityttää niin ota ihmeessä yhteyttä neuvolaan niin ei tarvitse itsekseen miettiä ja murehtia.

Hyvää juhannusta toivottelen kaikille jo etukäteen!

adalat + tytöt

Vierailija
2/21 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt ylimääräinen neuvolakäynti, 1v3kk ja katsotaan sitä lähetettä fysioterapeutille. No, vasta toinen päivä heinäkuuta, mutta sainpa ainakin mielenrauhan. Minusta on outoa, kun Peppi ei koskaan seiso kun esimerkiksi kiireessä laittaisin toisen tukea vasten odottamaan. Ei vain suostu seisomaan. Eikä todellakaan ota askelia taluttaen tai ilman =( Eli hyvä jos edes 1.5v kävelee... Nousee kyllä seisomaan, mutta eipä voisi sanoa, että kävelisi tukia pitkin. Samalla neuvolareissulla Peppi saa myös MPR:n jo nyt kun ollaan lähdössä sinne Bulgariaan.

Aihalla oli kyllä kurja käynti äitipolilla. Tuollainen kohtelu laittaa miettimään, että miksi tietyt ihmiset haluavat lääkäreiksi kun eivät halua HOITAA ja kohtelevat potilaita niin kurjasti ja pahoittavat mieliä =(

Meillä ei ole muita juhannussuunnitelmia kuin että siivoamme nurkkia. Laitamme peräkärryn täyteen ja kaatikselle... Miehellä on päivystys, ja joutuu keikalle 10min. siitä kun hälytys tulee. Mut toisaalta, tosi kiva vaan olla kotona! Mihkään ei tarvitse lähteä ja tai toisaalta kutsua ketään kyläänkään. Ei ole kauhean mukavaa jos isäntä lähtee kesken kaiken reissuun... Huomenaamuna käydään lidlissä ostamassa kaikkea hyvää ja epäterveellistä syötävää -ainakin sitä jäätelöä litratolkulla. Jussin jälkeen kiristetään taas vyötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihalle voimahalit..tuommoset lääkärit ei kyllä kivoja ole..=(

Antulle:Hyvä et sait ajan,pääset huolehtimasta=)

Musta tuntuu et meillä on aina siivouspäivä ja nurkat silti kaipaa raivausta..

aamulla aattelin heittää miehen lasten kanssa puistoon ja sit ite siivota keittiön kunnolla,se on meillä aina niin likainen..kumpaakaan ei kiinnosta sitä siivota ja sen on näköinen=(Astiat kyllä laitetaan koneeseen,mut muuten..hirveen näköinen=/

Oltiin lomalla ja siellä en juurikan pojan kanssa liikkunut,nyt on tullu lykittyä vaunuja urakalla ja kaikki lihakset ihan jumissa.Eilen käytiin hallissa uimassa koko porukka,kun sekin sulkeutuu kesäksi.

Kai sitä jotain herkkua pitäs kaappiin tänään hakea..yleensä en osta mitään kun sit syön koko ajan,ainut keino on ettei osta mitään,sit kidun illat ja haaveilen kaikesta=)Ostin kyllä light pommac pullon itelle,sillä sitten skoolaan huomenna=)Meillä ei onneksi mieskään harrasta tissuttelua ja yleensä kun juodaan,niin sitten kaksin ja kunnolla=)Isommat lähtee heinäkuun alussa isälleen niin sitten jos sais kuopuksen hoitoon voitaisiin taas käydä jossain kaksin.

eipäs oo oikein kummempia asioita..poika oppii sanoja joka päivä uusimmat on näätä ja nämä=)sit nauraa päälle ja hokee jotain innoissaan=)

Täytyys mennä ottaa ruoka hellalta ettei pala pohjaan..aateltiin tänään ryysätä lidliin,onkohan se ihan tukossa..en oo käyny siellä varmaan vuoteen mut vaihtelu virkistää..on sen verta kaukana ettei koskaan saa lähdetyksi..ennen asuttiin siinä vieres niin käytiin enenpi

Huiskutin

Vierailija
4/21 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän juhannus menee ihan kotosalla grillaillessa ja ollessa.

Saunan pesen tänäiltana niin päästään huomenna puhtaaseen saunaan, vihdat vois ostaa huomenna torilta (ja pestä saunaa sit taas niistä lehdistä ja roskista)..

...voi hitsi, meille tuli vieraita, on mentävä ja lyhyeks jäi tämä viesti..

HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE!!

m & P

Vierailija
5/21 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kärsitään Pepin kanssa kesälentsua. Pöh. Kun tuo oma terveysasema aukeaa, täytyy käydä omalääkärillä ja pyytää allergiatesteihin. Olen ollut koko touko/kesäkuun enemmän tai vähemmän kipeä, joten epäilen, johtuisiko siitepölystä.

Ollaan siivottu nurkkia, viety vaatteita uffaan ja roskiin, johan alkaa nurkat siistiintymään. Tarkoitus on tyhjentää tuo yksi varastona ollut huone ja siitä tehdään esikoiselle syksyllä ihka oma huone. Kaikkee sitä muuten kertyy kun on tuollainen huone johon voi kaiken vaan tyrkätä. "Poissa silmistä poissa mielestä".

Mies on päivystänyt koko Juhannuksen, ja vasta tänä aamuna tuli eka keikka. Tulee kyl jo 1.5h päästä takaisin. Ei haittaa vaikka tulisi lisää keikkaa, tästä päivästä kun saa 200% palkkaa ;o)

Voi, kun tulisi taas kesäisempiä ilmoja!

Vierailija
6/21 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollu keskisuomessa ilmojen puolesta ihan ok juhannus,kuurosateita ollu välillä mutta kylmää ja jatkuvaa sadetta ei onneksi että on päästy ulos=)

Nytkin ovat shortseissa porukka auringossa ja äiti siivoo=)

oon siivonnu asuntoa joka päivä jotain nurkkaa ja on kyllä likaista ollu huh huh..

Kakkonen oppi ajamaan eilen pyörällä ilman appareita ja oon siitä niin ylpeä.On niin hirvee jästipää eikä millään meinannu ruveta ees yrittää ilman apurattaita mutta sain kun sainkin sen harjoittelemaan=)

Tänään lähetään kaupoille tuhlailemaan,mulla hajoo pää kun kotona oltu koko perheen kanssa..siis onhan kivaa kun kaikki yhdessä mutta liika on liikaa=)

Meillä on mula ja miehellä alergiat ja esikoinen kanssa syöny lääkettä kun sillä kutiaa silmät..katotaan puhkeeko pojille myöhemmin nuo pölyallergiat..mulla yx pahin on huonepöly ja koko ajan saan olla paperia mukana kun nenä valuu kun oon pölysiä nurkkia kolunnu.

Toiv.muillakin sujunu juhannukset rauhallisissa merkeissä...täällä perusarkee ollu lasten kanssa ja onkin nyt heinäkuun alkuun koko perhe kotosalla,sitten taas isommat lähtee isukilleen.Tehdään päivän reissuja lasten kanssa ympäriinsä nytten ja sitten heinäkuun loppupuollella on pitempiä reissuja tiedossa=)ja ne pirun häät..täytyy ens viikolla sunnata yksin kaupoille etsimään itelle joku kiva mekko tai parikin=)

Huiskutin ja pölypallot

Vierailija
7/21 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yksinäinen" ilta tiedossa kun mies meni tuohon naapuriin pelaamaan pokeria.

Nuorimmainen nukkuu ja juuri sain huudeltua nuo isommat jalkapallon peluusta sisälle ja pesulle.

Meillä juhannus meni Todella rauhallisissa tunnelmissa;

Oltiin kolmestaan (minä, mies ja Peetu) kotona ja grillatiin. Isommat pojat oli mummolassa ja tulivat vasta kotiin nukkumaan.

En sitten ehtinyt sitä saunaa pestä torstaina joten pesin sen aattona! =)

Menihän se jussi niinkin =)

Voi kun tosiaan tulis jo kesäisemmät kelit, alkaa kaikkia tympiin tämä ainainen sade ja kylmyys. Hetken paistaa aurinko ja sitten jo taas sataa =/

Uimaankaan ei olla päästy moneen viikkoon (tai ainakin siltä tuntuu), eikä vedetkään pääse lämpiään näillä keleillä uimakelpoisiksi ollenkaan.

Tuntuu että lasten kesäloma menee ihan vaan sitä kesää odottaessa...

Miehen kanssa suunniteltiin lähtöä Porin Yyteriin heinäkuussa ja ihan kaksin!

Ollaan oltu joskus aikaisemminkin kahdestaan (ja joskus lastenkin kanssa) ja oikeen mukavaa on ollut lekotella hiekkarannalla ja rentoutua.

Siellä tuntuu kun olis jossain etelänmailla.

Mutta jos kesä tällaisena jatkuu, niin ei sinnekään viitsi lähteä.

Lapsia viedään puuhamaahan tai laivalle, riippuen heinäkuun keleistä..

Siivoaminen on täälläkin tullut tutuksi.. Meidän pihassa on kivituhkaa ja se kulkeutuu sisälle aika hyvällä prosentilla =/

Joka päivä ainakin kerran joutuu peseen lattiaa ja lisäks imuroimaan.

Sen lisäks hiekka ja kaikenlainen muu roska tulee lasten ja koiran mukana sisälle, joten aina löytyy puunattavaa. Pyykit kerääntyy vuoriksi kodinhoitohuoneeseen kun odotellaan kuivatuskelejä..

Piti niin laitta "kesäseisontaan" tuo kuivausrumpu, mutta pakko sen ottaa käyttöön, kun ei ulkona kuiva jatkuvalla sateella mikään.

...johan tästä nyt tuli oikein valitusviesti...sori!

Huiskuttimen allergia on varmaan tosi kurja (ei tietysti mikään allergia oo mukava).. Mulla on heinäallergia ja esim. mansikkamaalla joudun niistään koko ajan vaikka olis lääkettäkin ottanu ennen sitä.

Pujo, niittynurmikka, nurminata ym. on ne heinät jotka mulle aiheuttaa nuhaa, silmien kutinaa ja pahimmassa tapauksessa silmiin nousee vesikellot (siis silmämuniin), jotka ei tunnu kovin kivoilta!

Mutta siis toi huonepölyallergia on varmaan aika vaikee, kun yleensä kotona on aina vähän pölyä, tuskin sitä koskaan saa kokonaan pois.

Jahas, ei kai tässä taas muuta..

"yksinäinen" mammutti + pojat

Vierailija
8/21 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on allergia melkein kaikelle mikä kukkii=(Pahin on tuo huonepöly,heinät,timotei ja koivu.Kaiholla muistelen viime kesää,nimittäin kun imetin poikaa en saanu minkäänlaisia oireita koko imetysaikana=/allergiat hävis kokonaan=)Miehellä on koivu pahin.Meillä joutuu imeroimaan keittiötä parikertaa päivässä kun tuo kuopus syö muuten kaikki sieltä lattialta ja sit saa oireita.Yläkerran jossa meillä makkarit imuroin kerta viikossa=)

Mies ollu nyt paljon kotona ja saa nähä miten sitä selviää nyt 5päivää lasten kaa kun mies täyden viikon töissä=)Onnex on vielä lomaa 3viikkoa sillä tulossa!!

Me ollaan kyllä ihan eletty kesää..suomen kesä on aina kylmä tai sataa mutta minkäs teet,kivahan se tietysti olisi jos sais muksut kerran viedä rannalle uiman mutta kylmät on kyllä vedet..

Herättiin vasta 9jälkeen ja kuopukselle keitän ruokia,sitten täytynee raahautua maitokauppaan kunhan tästä jaksetaan..miten ikinä saadaan tuo kakkonen vietyä 8.00 syksyllä eskariin kun nyt nämä aamut on niin venähtäny..huomenna ois tuossa lastentarvike kirppis 9.00 alkaen..sinne täytys kyllä selvitä=)

Vierailija
9/21 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas tämäkin laiskimus laittais pari riviä....

Juhannus oli ja meni. Pe oltiin istumassa sisarus porukalla vanhimman siskon työnä ja muuten oltiin kotosalla. Su päivällä käytiin lasten kanssa ongella ja kivaa oli, pari pientä sinttiäkin tarttui onkeen, lapset oli onnellisia.

Tympii tämä ainainen vesisade. Riittäis jo ja aurinko esiin!

Herran 7.5kk mitat oli 66cm ja 8310g. Pieneksi moittivat vaikka on 2 cm lyhkäsee ku siskonsa 1v ikäsenä, painoa on jo enemmän. Eipä tainnu lääkäri tykätä ku sanoin heti et riittää jo tuo aihe, en halua kuulla pienuudesta enää sanaakaan ku sitä kaiken aikaa joku hokee, eipä ainakaan puhunu siitä enää mitään koska muuten kaikki oli hyvin ja poika on reipas ja tyytyväinen kaveri.

Vesirokonkin sairasti täs vajaa kuukausi sitten, joten nyt on sekin pois vaivoista vaikkei mikään kiva tauti ollukkaan noin pienellä.

Jotain piti vielä laittaa mut nyt tuo pikkuherra on sitä mieltä et riittää koneella olo. Pitää varmaan laittaa hetkeksi torkuille.

Mut hyvää kesäkuun loppua kaikille.!!!!!!!!!!

72 oinas

Vierailija
10/21 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen lähti toissapäivänä appivanhempien mökille ja tulee huomenna. On jännää, kun mä voin nyt puhua, että "tyttöjen kanssa" :o) Ja mitä sitä kiertelemään: nautin nyt tosi paljon kun esikoinen on poissa. Olen kai kauhea äiti, mut vielä ei ole ikävä. Ei tappeluja, ei huutoa... Keskimmäinen kyllä ikävöi veikkaa tosi paljon, mutta se on onneksi ollut ohimenevää. Puhuin esikoisen kanssa puhelimessa, ja hän oli niin innoissaan, oli just lähdössä rakentamaan verstaalle helikopteria ukin kanssa ja sitten kuulemma maalataan. Ehkä senkään takia ei ole ikävä kun huomaa kuinka innoissaan toinen on ;o)

Kaksi kiertoa enää menkkoja, ja sitten jätetään ehkäisy pois. Jahuu! Mut olen ihan iloinen, että ei nyt kesällä vielä yritetä, jos kertalaakista onnistuisi, niin en haluaisi voida pahoin kesäkuumalla (kai niitä helteitä saadaan...?) ja siellä meidän lomalla. On varmaan ainoa loma pitkään aikaan ;o) Ja pari kiertoa sinne tänne, onpahan koko talvi aikaa yrittää... Mies toivoisi pitkää yritystä, oli tosi "pettynyt" kun molemmat tytöt saivat alkunsa nopeasti. Miehet miehet...

Täällä paistaa aurinko, ja me luvattiin tytöissä lähteä moikkaamaan isomummoa, hö. No, kaipa sinne on pakko välillä mennä. Kyseessä on miehen mummo, joka odottaa kun kuuta nousevaa lapsenlapsenlapsia, siis jonkun muun kuin meidän. Aina jaksaa hokea, et kai ne Anteron pojat kohta saavat lapsia kun tulisi niitä lapsenlapsenlapsia... Siis Antero (mieheni isän veli) on hänen neljästä lapsestaan se upein, josta aina kuulee, ja hänen lapsensa niitä lastenlapsia number one. Mutta meidän lapsetpa ovat hänen ainoita lapsenlapsenlapsiaan, mutta ei hän niistä niinkään nauti kun odottaa niitä toisten lapsia! AARGH. Mua inhottaa tuollainen eriarvoinen kohtelu, mutta tuotahan on monessa perheessä ilmassa...

Auringonpaistetta toivottaen!

Vierailija
11/21 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin taas muutaman rivin laittaisin...

Eilen illalla tultiin laivalta, oltiin koko porukalla ja lapsilla ainakin oli kiva reissu ;) Äiskä ja iskä tais olla vähän ryytyneitä :) Keskimmäinen kun ei oikein saanut unta ja valvotti kaikkia yöllä yli kahteen, meinas hermot palaa! Juur kun meinasin nukahtaa niin aina jotain tappelua alkoi kuulua, kun poika hiippaili tuikkimassa veljeään yms. levotonta menoa. Huokaus. Taas muistui mieleen ettei noitten kanssa mihinkään parane lähteä :/

Ja silti aloin jo innoissani miettiä seuraavaa kesäreissu kohdetta heti tänä aamuna :) Poriin haluan mennä loma-asuntomessuille, ihan vaan huvikseen katselemaan. Tosin keskimmäisen muksun taidan suosiolla jättää pappan hoiviin siksi aikaa ;) Kai jossain huvipuistossakin on käytävä. Miehellä alkoi loma virallisesti tänään, mut on se jo ollut vapailla juhannuksesta saakka.

Meidänkin tarvis siivoilla taloa tässä lomalla, oikein siis viedä peräkärrykuormia kaatopaikalle. Tuntuu et joka paikka on täynnään ihme kasoja jotain turhaa roinaa ja noi vintit (3kpl) ne vasta onkin sitä täynnään :/ Ihme kamaa sitä tulee säilyteltyä kun oikein alkaa katella. Mut se on just sitä, kun ei roskiinkaan viitsis laittaa niin tyrkkää vaan vintin ovesta sisään ja sinne unohtuu. Eipä varmaan tulis kaivattua vaikka heittäis poiskin.

Mä oon hirveen laiska siivoamaan muutenkin, ei meillä tehdä mitään viikkosiivouksia. Imuroin kun siltä alkaa näyttää et olis aihetta ;) Nyt oon saanut keittiön pysymään tosi siistinä, kun siivottiin poikien synttäreille hyvin ja sit hankin sellasen electroluxin ergorapido-varsirikkaimurin, se on tosi ihana laite! Sillä tulee hurauteltua monesti päivässä murut lattialta ja pöydiltä, kun se on niin kätevästi saatavilla ja sitten oon kurinalaisesti laittanut tiskit heti koneeseen kun niitä tulee, niin pysyy yleisilme siistinä. Silleen oon sen ajatellut nyt pitää, ettei tarvi koskaan hävetä jos joku vieras sattuu äkkiä tupsahtaan ovesta sisään.Mut siihen se sit jääkin, et jaksaa keittiön pitää kunnossa, muut paikat jää vähän rempalleen. Kaikkea ei voi saada, varsinkaan jos viisi ihmistä sotkee ja vain yksi siivoaa :/

Altti muuten lähti kävelemään viikko sitten, eli 1v 3kk :) Mulla on vähän vauvakuumetta, tarvis saada äkkiä joku kissa tms. hellittäväksi, mut piru kun ukolla on eläinallergia...

Luna ja Altti

Vierailija
12/21 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin vähän muksujen kanssa kaupungilla alennusmyynneissä, eipä mitään kovin ihmeellistä löytynyt. Muutamia housuja ja sukkia. Ei oikein iskenyt tuo kaupoissa kierteleminen. Muuten teki hyvää päästä pois kotoa, täällä kun vallitsee todellinen kaaos...ei vaan riitä into eikä voimat siivoamiseen. Eikä noita vanhempia muksuja voisi auttaminen vähempää kiinnostaa. Hyvä kun saan edes pyykkiä pestyä...kaupassa esikko kassalla totesi että - meidän äiti se ostaa uusia vaatteita niin ei tarvi pestä. AUTS! ;)

Muuten oli aika leppoisaa, ostettiin torilla herneitä ja jäätelöä, vähän kylmää oli syödä mutta kyllä se meni.

Rassu on ruvennut kiipeämään joka paikkaan, kiipesi eilen rappusetkin alhaalta ylös ihan koko matkan. Ja aamulla istui pöydän alla lehti tasolla. Yksi huvitus on kääntää lelulaatikko ylösalaisin ja kiivetä sillekkin istumaan, hirvittää vain että koska kolisee ja kunnolla kun tuo tasapaino on vielä aika hakusessa. Mutta eipähän nuo muuten opi.

Pahoinvointi on hieman jäänyt taakse, mutta väsymys on aika kova. On se kumma että enään ei nuo raskausviikot pysy "hyppysissä". Esikosta ne tiesi melkein tunnilleen mutta nyt on ilmeisesti niin paljon tohinaa että ei ehdi kovin paljoa asiaa miettiä :D Sen nyt päätin että tässä rakaudessa kysytään sitten tuo sukupuoli rakenneultrassa, aikaisemmissa kun olen vakaasti ollut sitä mieltä että salaisuus säilyköön loppuun asti... salaa sitä tyttöä toivoen. B-)

JB72 3:n K:n kotiäiti ja rv mikähän viikko se nyt oli? soittaisko 0100 100

Vierailija
13/21 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kysyy hermoja lasten kanssa reissaaminen.Lapsilla on kyllä hauskaa,mut ite oon ainakin ihan puhki.Tänään oltiin miehen mukana kun sillä oli työreissu ja käytiin Herra Hakkaraisen talossa yms.muksujen kaa.Tuo pirun kuopus ei suostu nukkuu autossa ainakaan pitkään ja sit vaan kiljuu ja vääntelehtii tuolissaan..huokaus.Vieläkin soi päässä=)Mut lapset oli innoissaan.

Me ollaan yx laivareissu tehty koko perhe ja heinäkuussa taas uus reissu.Tehtiin silleen et mies nukutti eka kuopuksen ja me vielä touhuttiin isompien kanssa.Sitten pesin hampaat ja pyjamat päälle,ja lapset hyttiin ja suoraan hiljaa petiin=)Mä oon sellanen hitler ettei ne uskalla petistä liikkua kun sinne on pistetty=)Tietävät et äiti heittää mereen tai jotain=)ei oikeesti,hyvin nukahtivat kun ilta juostu ympäriinsä..ite ei kyllä hyvin nukuttu kun kaikenlaista kolinaa kuului..känniset ei paljon huutanut onneksi=)Lähinnä mua stressaa nuo automatkat tuon kuopuksen kiljumisen takia..

Huomenna vaan kotona ja pyykkivuorta pitäs purkaa,tykkään pyykinpesusta,se onkin ainut kotihomma jota tykkään tehä,ja vaatteetkin viikkaan kaappiin mieluusti..mut tuo pirun keittiö..on nyt kauheesti pyykkiä ja astioita ja roskaa kun kaikki oltu kotosalla,isommat lähtee taas ens viikolla viikoksi isälleen,niin sitten on taas rauhallista=)Huomen otan esikon mukaan kaupunkiin shoppamaan,mennään ihan tyttöjen kesken..kyllä mulle kävis vaikka nämä kaikki ois tyttöjä,mutta oon varma et seuraavakin on poika.Nyt alessakin ois niin kivoja tytöille mut pojille vaan joku säälittävä hirviöpaita tangossa=/

Nyt nukkumaan!!

Vierailija
14/21 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin, tosin harvakseltaan, tuonne odottajien kotiloihin viime talvena. Ajattelin nyt sitten tännekin tuppautua ;)

Meille siis syntyi kolmas tytsy viime vappuaattona. Pari kuukautta on vilahtanut hetkessä. Tänään just otin kameralla kuvia neidin hymyistä juttutuokion aikana. Ei vaan meinaa oikein olla yhdellekään lapsista tällä hetkellä sitä todellisen huomion aikaa. Kuopus on sitterissä, kainalossa tai liinassa, kun touhuan kotihommia ja tuntuu, että noiden isompien, 3-vee ja tuleva ekaluokkalainen, kanssa ei sen vertaa ehdi kunnolla touhuamaan. No, tää on tätä alkua - loppuu kait 15 vuoden päästä =o)

Muuten kyllä on sujunut ihan kivasti. Neitonen on ruvennut yötkin kohtuudella nukkumaan, tosin päivällä sitten tissitellään sitäkin useammin, mutta onneksi yöllä sitten ehtii itsekin nukkumaan hyvin, mikäli isommat eivät herättele. Mies ei ole vielä ollut lomilla, jää puolentoista vkon päästä isyyslomalla - lähdetään Saimaalle veneilemään. Nyt jussina jo testailtiin miten veneily tällä porukalla sujuu ja sujuuhan se, jos ei hirveesti tule sadepäiviä!

Kesän alku on kyllä mennyt hujahtamalla, keskimmäinen oli ensin pariviikkoa flunssassa, sitten vesirokossa ja nyt tietenkin esikoinen rokossa. Oikeita rupikonnia... En tiedä tästä pienestä vielä. Hormoninäppyä on neitosen kasvoissa ja kaulassa ja päässä muutama isompi pahkura, joko samaa tai sitten rokkoa. No, onneksi ei tytöt ole kuitenkaan oikeastaan hirveästi kuumeilleet tai kutisseet. Ollaan kuitenkin jumissa täällä kotona. Alkaa seinät kaatuu päälle... Mukava on kuitenkin lueskella teidän muiden juttuja noista uhmista yms. jutskista, kun kuulostavat niin tutuilta! Vertaistuki kai se kaikkein parasta on, vaikka sinne Enirolle tekiskin mieli välillä soittaa!

Onnittelut teille pienokaista odottaville! Ja voimia, itselle kun tämä kolmas raskaus sen toden sanoi kaikkien vaivojen puolesta. Tiesipähän olleensa raskaana, en kyllä yhtään nauttinut, vaikka olisin halunnut. Onneksi synnytys meni yhtä mukavasti kuin edellisetkin.

Pahnu ja neidit, 01 - 05 - 08

Vierailija
15/21 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä kotiloista suurin osa on jo vähän isomman kolmosen äippä, joten uutta verta kaivataan =) Kuulostaa kanssa tutulle nuo yöheräilyt ja rytmin etsiskelyt...

Meillä kuopus sai vesirokon sisaruksiltaan n.8vkon ikäisenä. Olis voinut mennä ohi huomaamatta, eli huomasin vesikellon reidessä ja korvan takana. Otsassa oli hormoninäppylöitä, eli otsassa en tiedä oliko sitten mitä näppyä. Jos sisaruksilla ei olisi vesirokkoa ollut, niin en olisi sitä tunnistanut!!

Kyllä on ihan oikeasti surkeesti pojille vaatteita nyt alessa!!! Koitan metsästää esikoiselle 116cm farkkuja kohtuuhintaan niin ei. Yhdet raidalliset farkut oli hintaan 9,90€ ja ne näytti ihan pellen housuilta! Jännää muuten tuo lasten sukupuoliasia. Meillä kun on poika ja kaksi tyttöä, niin mä olen puolestaan aivan satavarma, että meille tulee seuraavaksi tyttö ;o) Ja huiskutin taas kahden pojan jälkeen on varma pojasta... Jää nähtäväksi. Mäkin olen säästänyt tosi paljon tyttövauvan vaatteita, mutta poikavauvan vaatteet laitoin jo eteenpäin. Jos meille sit poika tulee niin ohhoh. Ei mutta kyllä tuleva kuopus saa tietty poikakin olla, ainakin toi esikoinen tilailee pikkuveljeä aika ajoin ;o)

Esikoinen tulee tänään mökiltä. Ihan kivaa jo että poika tulee kotiin. Aika on mennyt nopeasti... Ens viikolla keskimmäinen menee mökille yökylään, mutta ensiksi yhdeksi yöksi. Tyttö ei ole niin innokas kyläiliä kuin veljensä joten mennään tytön tahtiin.

Mä aion pestä tänään varmaan kolme koneellista pyykkiä! Sadetutka ei ennusta tänne sateita lähimaillekaan ja tulee mukavasti. AAH, ulkona kuivattua pyykkiä =)

Vierailija
16/21 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla äitiydessä ottaa lujimmille nuo sairastelut..varsinkin jos joutuu kotona viikko tolkulla olemaan.Isommilla on ollu vesirokko ja kuopuksella rokote,toivottavasti suojaa sitä=/

Mä en oo säästäny vauvan vaatteita kun vähän,oon aina sit ostellu alesta ja kirpparilta jokaiselle uusia..joitain marimekon yms..kestäviä/ajattomia on jemmassa ja sitten lakanoita,harsoja yms..Turvakaukalot,leikkimatot,vaunut ostettiin sillä periaatteella et niihin menee sit nelonenkin=)

Syöttötuoli on kiertäny kaikki läpi,ja nyt kuopuksella..alkaa olla aika romu jo kun ollu aikoinaankin se halvin malli=)Kirjat ja lelut myös vanhimmat esikon jäljiltä=)

Tuossa oli lastentarvike kirppari lähellä just tällä viikolla ja kuopukselle löysin kaikkea kivaa,isommille en=(eikä niille yleensä kirpparilta löydykkään.Eilen piipahdettiin matkalla travallen myymälässä ja sieltä sain kakkoselle remun kosteussuojapuvun puoleen hintaan eskariin syksyksi=)

On tää aika moista sumplimista välillä että mistä kellekkin hyvät vaatteet ja mahdollisemman halvalla=)Kierrän paljon loppualeja yms ja teen löytöjä,ja ostan kyllä ihan normaalillakin hinnalla jos ei jotain satu löytymään=)

Aurinko paistaa,lähtään kohta tuohon puistoon möyrimään..

Vierailija
17/21 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo täällä käynykkään sitten Cissen syntymän jälkeen.. tokkopa kukaan muistaa edes koko akkaa?! *kih*

Voi teitä ihanuuksia jotka masua kasvatatte Aiha ja JB72 *smak*

Mulla TAAS masokistinen vauvakuume.. YLlätys tyttöä kuumeilen JA pahasti!

Tosin tähän elämän tilanteeseen ei vaan tällä hetkellä mahu vauvanen (sanoo järki) mutta taas kun niin sellanen nyytterö olis ihuna (sanoo sydän).

Meillä siis esikoinen lähtee eskariin syksyllä jo *niisk*.

Taloa kovasti pykätään pystyyn. (mitotettu vain 3 pojalle)

Ja aika siis kotona/töissä/tontilla!!

Menin jo oman mielen terveyden takia takas töihinkin marraskuussa ja kaikki jannut ollu koko ajan koti-hoidossa joko isännällä tai mulla (anoppi peesaa välissä).

Nytkun sain VIhdoin tunnukset toimimaan pääsen vaihteleen teidän kanssa pitkästä aikaa kuulumisia!!

Crister (1v 1kk) kiipee, kävelee, mölisee kovaa vauhtia ja välillä tuntuu että laitan pojalle valjaat ja koirahihnan, kun joka paikasta saa olla koko ajan alas ottamassa. :p

MAni ja 3 hulivili poikaa

Vierailija
18/21 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAHNU: Tervetuloa mukaan! Tänne sopii! Meillä onkin tosi kiva porukka!

MANI: Moro! Kiva kun kävit kuulumisia kertomassa! Ja pidän peukkuja että sen tytön joskus saat syliin :)

Ihana ilman olis ulkona. Eilen pestiin auto (kerta vuodessa projekti) ja tänään pitäis kuljetella pesukone ja pakastin tuonne keräyspisteeseen. Ja kirppikselle ois menossa tavaraa ja vaatetta kans.

Nea sitten lähti kävelemään. Viikon verran käveli varovaisesti ja nyt sitten menee jo pitkiä matkoja. Kivan näköistä vaappumista :)

Haettiin tytöille se kerrossänky ja hyvin on tytöt siinä nukkuneet. Huutonetistä huutelin uusia verhoja että saa vähän vielä sisustusta muutettua. Meitsi on ihan koukussa tohon huutonettiin.

Miehellä ois viikko töitä ja sit viikko ainakin lomaa. Ei sen kummempia ole kyllä vielä suunniteltu. Itellä saikkua nyt ainakin 20.7 asti että siinä se loma.

Jeps. AIHA kera 3 tytön ja masussa Enni rv 20 tasan!

Vierailija
19/21 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

JB72: Toi on hyvä, lääketieteellinen ihme! Sitä hän todellakin on =) Ja kyllä teille oli yksi lapsi sitten tarkoitettu. Aina yhtä sykähdyttävää kuulla ultrakuulumisia. Vau, äitiyskortti ja ultrakuva vauvasta, siitä se alkaa todentua... :o)

Meillä esikoinen, 5-v lähtee miehen vanhempien kanssa mökillä kolmeksi yöksi heti juhannuksen jälkeen. Me tarvitaa lomaa, ja niin varmaan hänkin. Toivottavasti sieltä tulisi kanssa reipas poika takaisin. Pojan uhma on mennyt ihan sfääreihin, koskaan ei ole tämän tyypin kanssa ollut näin hankalaa. Mutta aikansa kutakin. Poika ei kuule/tottele/halua uskoa mitään kerrasta! AARGH. Ei mitään. Meillä oli molempien vanhemmat sunnuntaina kylässä, eikä poika osoittanut mitään vieraskoreutta. Siinä oli isovanhemmilla ihmettelemistä, niin kuin ollut hetken aikaa meillä vanhemmillakin ;o)

Mammutti: Mä en kyllä lenkkeilisi edes tuon vertaa jos tekisi kipeää. Nostan hattua kun käyt lenkillä!! Kyllä olisi hienoa, jos painonpudotukseen olisi joku toimiva/edullinen oikeasti toimiva lääke. Kun ei ole, plääh. Mä olen nyt saanut innon päälle painonpudotukseen, kun löysin H&M.ltä aivan sikamakeet mustat vakosametticaprit puoleen hintaan ja ne meni kyllä päälle... Mutta mutta makkarat suoraan vyöryivät ylitse. Ostin ne tuohon näkösälle. Joka kerta kun meinaan napostella tai santsata ruokaa niin muistan ne housut! Olen nyt laihtunutkin kahdessa viikossa kilon, että on hyvä tahti... Kesä on mulle helppoa aikaa pudottaa painoa. Kotimaiset vihannekset ovat edullisia, kerrankin saa syödä tomskuja vaikka kuinka, en välitä grilliruoasta tuon taivaallista, diggaan uusista perunoista enkä juo alkoholia kuin tooosi vähän. Kun pidän näppini erossa jäätelöstä niin hyvin menee... Eka tavoite on 7kg päässä. Meinaan taplata sinne syksyyn mennessä ja mitä tärkeintä myös pitää kilot poissa!

Meillä Peppi ei edelleenkää nouse itse istumaan, eikä kävele tukia pitkin. Mitään kiinnostusta ei ole kävelyyn! Pitäiskö huolestua? Sanoja tulee vähän, äiti, kukkuu, kakka ja kato. Ne on siinä. Mua suorastaan vähän huolestuttaa... Neiti tulee kuitenkin 1v3kk.

Tulkaahan Kotilot päivittämään kesäkuulumisenne =)

Vierailija
20/21 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tultiin eilen kotiin ja kaikki sujui hyvin.Kuopuskin oli ollut hoidossa kun enkeli,meidän kanssa kitisee ja roikkuu jalssa ja vaatii huomiota,mutta äitini luona oli vaan touhunnut ja viihtynyt hyvin=)Meillä nyt kaikki lapset kotona,alkukesä onkin ollut yhtä reissua isommilla.Juhannuskin ollaan ihan vaan kotona perheen kesken.Mites muitten kotiloitten juhannus?

Meillä tämä kakkonen(marraskuussa 6-vuotta)on ollut pienestä asti kaikista vaativin ja hankalin tapaus,jos nyt niin saa lapsesta sanoa=/On kyllä niiin kultainen kun ollaan kaksin,eilenkin se kitki mun kanssa kukkapenkkejä innoissaan illalla ja heti kun mentiin sisään eikä saanut kaikkea huomiota itselleen alkoi kauhea riehunta ja show..vaatisi jatkuvan 24h huomion itselleen ja sen varmaan tiiätte ettei se onnistu=)Lähetään kohta tutustumaan pojan eskariin,pelottaa syksy miten käy kun joka aamu päästävä liikkeelle,se alkaa jo 8.00=/Mutta onneksi matkaa ei oo kuin 500metriä.

Mä painan 3kg vähemmän kun ennen raskautta mutta silti tuntuu et kaikki paikat vaan roikkuu..eli kiinteytystä pitäisi harrastaa,mutta mä oon ollu aina niin huono liikkumaan.Olin kyllä onnellinen kun ostin kanssa hm:ltä itelle caprit,samanmalliset kuin viimekesänä,silloin koko oli 38 ja nyt meni 36jalkaan=)Mutta tosiaan löysää on joka puolella..

Mä tykkään grillata kanaa ja maissia,nyt onkin hyvä ilma niin taidetaan laittaa grilli kuumenee kun mies tulee..juhannuksena jää varmaan sekin tekemättä kun on luvannu niin kylmää ja sadetta.

Anttu:Soita neuvolaan ja pyydä lähete fysioterapiaan,niin pääset huolestasi.Meillä tuo kakkonen kävi fysioterapeutilla 1v3kk kun ei kävellyt ja terapeutti seutrasi pojan toimia ja sanoi ettei mtn vikaa 1v4kk sitten jo käveli..mut ei tarvii sun murehtia ja miettiä turhia=/ja sieltä saa hyviä vinkkejä miten tukea ylösnousua yms.kävelyä=)Meilläkään poju ei vielä kävele,mutta lähellä on,muutaman askeleen jo ottanut ja kun kädestä pitää kävelee hyvin..eiköhän tuo kesän aikaan lähe..sanoja on hirveesti enemmän kun muilla ollu tähän mennessä,mutta pojalle pitääkin lukea 24h ja meillä 4 henkeä lukee sille koko ajan,niin ei oo ihme=)

Mutta mä lähen pukee ja vaihtaa pojulle kakat,niin päästään liikkeelle kohti eskaria=)Pesukonekkin pyörii,hirveesti pyykkiä kyllä taas on.

Huiskutin kera kolmen ihanuuden