Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut eivät pidä kesästä???

Vierailija
11.05.2011 |

Onko se pimeä ja kylmä parempi ja miksi?

Töissä on kaksi tyyppiä jotka ahdistuu kun kesä tulee.. on kuulema liian kuuma. En voi ymmärtää..

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 14:32"]En pidä kesästä, koska ilma on minulle silloin liian kuuma. Elimistöni lämmönsäätelyjärjestelmässä ehkä on vikaa, kun tunnen oloni hyväksi korkeintaan 17-18 asteen lämmössä. Ulkoilmassa pidän eniten noin 10-15 plusasteen lämmöstä. Kesäajan olen aina todella uupunut, päätä särkee, kokovartalokuvotus yötä päivää. (Enkä ole lihava vaan hoikka.) Lisäksi minulla on kesäisin paha uniongelma. En osaa nukkua, kun on käytännössä koko ajan valoisaa. Kolmas syy kesäinhooni on ehkä lapsellinen, mutta en pidä hyttysistä, paarmoista, hirvikärpäsistä enkä käärmeistä. Niiden takia joudun usein pakosalle paikoista, joissa muutoin voisin ollakin. Sen sijaan pidän talvesta, keväästä ja kaikkein eniten syksystä, kun ilma raikastuu kesän jälkeen. On niin ihana, kun voi taas hengittää kunnolla. Talvikin on ok. Joskus ilma on talvisin todella kylmä, mutta kylmyydessä pärjää aina, kun lisää vaan vaatetta päälleen. Kuumuudessa sen sijaan ei pärjää. Jos on jo ottanut kaikki vaatteet pois ja yhä on tukala olo, mitä sitten tehdä? Ymmärrän (ja vähän kadehdinkin) niitä, joille kesä ei ole liian kuumaa aikaa ja jotka kykenevät nauttimaan siitä. Itse vaan en pysty ja kirjoitin tämän siksi, jotta kesänrakastajat paremmin tajuaisivat meitä, joille kesä on melkein painajainen Mutta nauttikaa ihmeessä te muut![/quote]

Itse en kestä hellettä, lisäksi migreeni vierailee usein kuumana kesäpäivänä. Onneksi sain juuri tänään reseptin uusittuna migreeniin, odotin kuin kuuta nousevaa, koska resepti tuli postissa, lääkärini on kauempana. Kestän kylmää ja viileyttä, kidutaan syksyyn. Onko teidän muutamien käsityskyvyssä parantamisen varaa, osa ei kestä kuumaa eikä siitä nauti, me nautitaan talvella eikä palella. Ei kun nappeja naamaan. 

Vierailija
62/78 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 14:32"]En pidä kesästä, koska ilma on minulle silloin liian kuuma. Elimistöni lämmönsäätelyjärjestelmässä ehkä on vikaa, kun tunnen oloni hyväksi korkeintaan 17-18 asteen lämmössä. Ulkoilmassa pidän eniten noin 10-15 plusasteen lämmöstä. Kesäajan olen aina todella uupunut, päätä särkee, kokovartalokuvotus yötä päivää. (Enkä ole lihava vaan hoikka.) Lisäksi minulla on kesäisin paha uniongelma. En osaa nukkua, kun on käytännössä koko ajan valoisaa. Kolmas syy kesäinhooni on ehkä lapsellinen, mutta en pidä hyttysistä, paarmoista, hirvikärpäsistä enkä käärmeistä. Niiden takia joudun usein pakosalle paikoista, joissa muutoin voisin ollakin. Sen sijaan pidän talvesta, keväästä ja kaikkein eniten syksystä, kun ilma raikastuu kesän jälkeen. On niin ihana, kun voi taas hengittää kunnolla. Talvikin on ok. Joskus ilma on talvisin todella kylmä, mutta kylmyydessä pärjää aina, kun lisää vaan vaatetta päälleen. Kuumuudessa sen sijaan ei pärjää. Jos on jo ottanut kaikki vaatteet pois ja yhä on tukala olo, mitä sitten tehdä? Ymmärrän (ja vähän kadehdinkin) niitä, joille kesä ei ole liian kuumaa aikaa ja jotka kykenevät nauttimaan siitä. Itse vaan en pysty ja kirjoitin tämän siksi, jotta kesänrakastajat paremmin tajuaisivat meitä, joille kesä on melkein painajainen Mutta nauttikaa ihmeessä te muut![/quote]

Itse en kestä hellettä, lisäksi migreeni vierailee usein kuumana kesäpäivänä. Onneksi sain juuri tänään reseptin uusittuna migreeniin, odotin kuin kuuta nousevaa, koska resepti tuli postissa, lääkärini on kauempana. Kestän kylmää ja viileyttä, kidutaan syksyyn. Onko teidän muutamien käsityskyvyssä parantamisen varaa, osa ei kestä kuumaa eikä siitä nauti, me nautitaan talvella eikä palella. Ei kun nappeja naamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kai jotenkin allerginen kuumuudelle. Pienikin hetki ulkona kuumuudessa ja päätä jyskyttää. Palan myös äärettömän herkästi. Tällä viikolla sain paidan läpi ihon punaiseksi. Kyllä, ihan oli pitkähihaista ja pitkälahkeista, mutta niin vaan aurinko pääsi polttamaan kankaan läpi.

Vierailija
64/78 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 14:55"]Mä oon kai jotenkin allerginen kuumuudelle. Pienikin hetki ulkona kuumuudessa ja päätä jyskyttää. Palan myös äärettömän herkästi. Tällä viikolla sain paidan läpi ihon punaiseksi. Kyllä, ihan oli pitkähihaista ja pitkälahkeista, mutta niin vaan aurinko pääsi polttamaan kankaan läpi. [/quote]

Kuuma-allergia on olemassa. Itse olen tuo migreenistä kärsivä, samoin allerginen siitepölylle. Kiukuttaa ihan suunnattomasti tämä kuumuus.

Vierailija
65/78 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä kesästä, mutten myöskään talvesta; syksy ja kevät hyviä vuodenaikoja. Kesä on kuitenkin parempi vuodenaika kuin talvi. Kuumuus, hikoilu, aurinkoihottuma, ihon palaminen, ötökät, aurinkolasien käyttö. Ja vielä kerran KUUMUUS. Siinä kai ne syyt.

Vierailija
66/78 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2011 klo 09:25"]-on pimeää

-lumi hankaloittaa liikkumista (liikenne puuroutuu, teitä ei aurata jne)

-aina kun menee ulos pitää pukea sen seitsemän kerrosta vaatetta

-vihaan raskaita talvikenkiä

-vihaan paksua vaatetusta

-jos ei pukeudu kuin michelinukko, palelee

-tykkään hameista, mutta olen niin viluinen ettei toivoakaan pystyä talvella käyttämään niitä ellei ole kyyti ovelta ovelle

-ulkona ei voi vain oleilla, ts. istuskella esim. puistossa tai pihalla lukemassa, koska jos on pitkään paikoillaan, jäätyy

-ei kukkia, vähän lintuja, puut lehdettömiä... luonto on monin verroin tylsempi kuin muina vuodenaikoina

-kaikki talveen liittyvät oheisilmiöt, kuten tuoreiden kasvisten vähyys/korkea hinta jne.

En valittanut viime kesän helteistä, enkä aio valittaa tämänkään kesän helteistä.

Oikeastaan voisi kysyä että miksi te ette tykkää talvesta??

Komppi tälle! Iho kuivuu talvella ja sukkahousut kutisee. Olen villalle allerginen ja kutian hulluna pelkästä ajatuksestakin. Vihaan pimeyttä yli kaiken, edes takkatuli ja kynttilät ei lievennä tuskaa!! Muutun mörrimöykyksi lokakuun lopussa kun uintikauteni loppuu ja herään taas 5.3 kun aurinko paistaa Länsiväylällä silmiin ensimmäisen kerran...

Vierailija
67/78 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 15:52"] [quote author="Vierailija" time="11.05.2011 klo 09:25"]-on pimeää -lumi hankaloittaa liikkumista (liikenne puuroutuu, teitä ei aurata jne) -aina kun menee ulos pitää pukea sen seitsemän kerrosta vaatetta -vihaan raskaita talvikenkiä -vihaan paksua vaatetusta -jos ei pukeudu kuin michelinukko, palelee -tykkään hameista, mutta olen niin viluinen ettei toivoakaan pystyä talvella käyttämään niitä ellei ole kyyti ovelta ovelle -ulkona ei voi vain oleilla, ts. istuskella esim. puistossa tai pihalla lukemassa, koska jos on pitkään paikoillaan, jäätyy -ei kukkia, vähän lintuja, puut lehdettömiä... luonto on monin verroin tylsempi kuin muina vuodenaikoina -kaikki talveen liittyvät oheisilmiöt, kuten tuoreiden kasvisten vähyys/korkea hinta jne. En valittanut viime kesän helteistä, enkä aio valittaa tämänkään kesän helteistä.

Oikeastaan voisi kysyä että miksi te ette tykkää talvesta??

Komppi tälle! Iho kuivuu talvella ja sukkahousut kutisee. Olen villalle allerginen ja kutian hulluna pelkästä ajatuksestakin. Vihaan pimeyttä yli kaiken, edes takkatuli ja kynttilät ei lievennä tuskaa!! Muutun mörrimöykyksi lokakuun lopussa kun uintikauteni loppuu ja herään taas 5.3 kun aurinko paistaa Länsiväylällä silmiin ensimmäisen kerran...

Hirveä aurinko, hirveä kuumuus ja helle. Tavataan syksyllä... 

Vierailija
68/78 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut masentuu kun tuntuu että kaikilla muilla on suunitelmia ja ohjelmaa ja seuraa mutta itsellä ei.

Vierailija
69/78 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa, kun koko Suomi sulkeutuu juhannuksesta koulujen alkuun. Apua ei saa akuuteissa sairaustapauksissakaan.

Vierailija
70/78 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 15:59"]Jotkut masentuu kun tuntuu että kaikilla muilla on suunitelmia ja ohjelmaa ja seuraa mutta itsellä ei.[/quote]

Tämä saa itseni alakuloiseksi kesällä. Pitää olla aina jotain tekemistä, kaikki "tekevät jotain", pakko tehdä ja mennä jonneksin. Kotona ei saa olla, kun niin lämmintä ja hyvä ilma. Syksyllä helpottaa, kun voi hyvällä omalla tunnolla kääriytyä kotiin.

Vierailija
71/78 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko kylmä ja pimeä parempi ja miksi?"

On. Paljon parempi.

Miksi? On kauniimpaa, viileämpää, ei ole sääskiä, voi harrastaa moottorikelkkailua, lumilautailua, jaksaa liikkua luonnossakin aivan eri tavalla kuin kesähelteillä. Pohjoisen kaamos on oikein unelma ja yötön yö painajainen.

Lisäksi useilla sairailla ja vanhuksilla on helpompi olla.

Vierailija
72/78 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mahdollisesti siihen liittyen en pidä kesästä. Syitä: kuumuus vaikuttaa jo valmiiksi matalaan energiatasoon, ei vaan jaksa; liikaa valoa, masentuneena haluaisi käpertyä pimeään; odotus, että kesällä kaikilla on kivaa ja rentoa jne, ei vaan jaksa.

Keväästä kyllä pidän kovasti, samoin syksystä. Keskitalvi ja keskikesä ovat pahimpia.

Vierailija
73/78 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en pidä kuumuudesta tippaakaan, en kestä sitä. En pysty ulkoilemaan edes lapsen kanssa, jos asteet menee kovin yli 23-24 astetta, kun en vain kestä. Ötökät on myös inhottavia. Makkareissa meillä on pimentävät rullaverhot, niin valoisuus ei haittaa yöllä.

Ääripäät on kamalia, eli tosi kuuma tai tosi kylmä. Nautin eniten keväästä ja syksystä.

Vierailija
74/78 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä syitä miksi en pidä kesästä. -Saan pisamia (yök) -Hikoilen kaiken aikaa -Ahdistun kuumasta ilmasta(pyörryttää,oksettaa jne) -ÖTÖKÄT!!!!!(varsinkin paarmat joita on meillä paljon kiitos naapurin tilan jossa on lehmiä ja hevosia) - Joutuu kulkemaan aurinkolasit päässä kaiken aikaa(tulee silmät ja pää kipeäksi auringon valosta) -Se ainainen aurinkorasvan kanssa pelleily(kaikki paikat on ihan limasia ja lapset ällöttäviä kun kaikki hiekka ja paska jää niihin kiinni :( Olen kaiken kaikkiaan aina ollut talvi ihminen. Ja aion valittaa ja kitistä FB:ssä koko kesän näistä ällöttävistä helteistä koska hehkutin koko talven pakkasen ihanuutta. Teillä kesän rakastajilla ei ole oikeutta narista kun mittari näyttää +36 koska tehän NIIN RAKASTATTE KESÄÄ!!! Oikeastaan voisi kysyä että miksi te ette tykkää talvesta??

RAKASTAN kesää ja lämmintä. Ja miksi en tykkää talvesta? Silloin on kylmä, täytyy pakata vaatetta päälle että tarkenee. Silloin on pimeä, raivostuttavaa nousta aikaisin aamulla töihin kun on säkkipimeää ja väsyttäisi mielettömästi. Silloin on vaan talvi, mistä en todellakaan pidä.

Vierailija
75/78 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Lämpö ahdistaa ja hikoilen erittäin herkästi jo +15 asteessa, tunnen oloni tuskaiseksi ja voimattomaksi. Koira on kuitenkin ulkoilutettava päivittäin.

- En halua auringon polttamaa ihoa ja vihaan rasvaamista, joten pukeudun koko vartaloa suojaaviin vaatteisiin läpi kesän ja hikoilen siksi vielä enemmän.

- Paarmat, hyttyset, punkit ja hirvikärpäset on ällöttäviä.

- Kärsin siitepölyallergiasta, vaikka käytän koko kesän lääkkeitä.

- En voi nukkua, jos sisätilat eivät ole ilmastoidut ja pimennetyt.

Vierailija
76/78 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yleensä lihavat ja sellaiset jotka eivät juuri harrasta ulkoilma aktiiviteetteja eiväkä mökkeile ym, eivät pidä kesästä.

aijaa luuletko että kaikilla on joku hiton mökki.

sehän maksaa aivan liikaa. ei sellaista noin vain kaikki saa.

kesällä on liikaa hyttysiä jotka pilaavat sen ettet  voi olla edes pihallasi  rauhassa tejdä oikein

mitään. juuri ne pörriäiset sen pilaa ja liian nihkeä ilma möki sisällä tai missä vaan saa jo

v*tutuksen aikaan tai varsinkin  ne itikat jotka tunkee sisällekin. ammu siinä sitten offia talo täyteen,.

kiva hengitellä myrkkyä.

sellaista se kesä täällä on, minä en siitä pidä kun sen verran että voi uida ja se on siinä.

viinalla saan pahan olon pois mutta sekään ei enää oikein toimi kun olen ´juonut jo vuosia joka päivä litran nelikymppisiä, humala tuo vain v*tutuksen.

Vierailija
77/78 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi jo ärsyttää tää aurinko ja lämpö! Auto oli taas kun sauna ja vaikka ilmastointi päällä niin tuntui että meikit sulaa kun porottaa suoraan naamaan. Ja ulkona max 15 astetta. Lisäksi mulla tulee helteillä oksettava ja heikottaa olo herkästi joten ei kiitos. 

Vierailija
78/78 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuolla ampiaisen pistoon, koska olen allerginen.