Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut eivät pidä kesästä???

Vierailija
11.05.2011 |

Onko se pimeä ja kylmä parempi ja miksi?

Töissä on kaksi tyyppiä jotka ahdistuu kun kesä tulee.. on kuulema liian kuuma. En voi ymmärtää..

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai me ihmiset muutenkaan tykätä kaikki samoista asioista. Ja onko kenties jotenkin hyväksytympää ja oikeampaa tykätä kesästä kuin talvesta?

Vierailija
22/78 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-on pimeää

-lumi hankaloittaa liikkumista (liikenne puuroutuu, teitä ei aurata jne)

-aina kun menee ulos pitää pukea sen seitsemän kerrosta vaatetta

-vihaan raskaita talvikenkiä

-vihaan paksua vaatetusta

-jos ei pukeudu kuin michelinukko, palelee

-tykkään hameista, mutta olen niin viluinen ettei toivoakaan pystyä talvella käyttämään niitä ellei ole kyyti ovelta ovelle

-ulkona ei voi vain oleilla, ts. istuskella esim. puistossa tai pihalla lukemassa, koska jos on pitkään paikoillaan, jäätyy

-ei kukkia, vähän lintuja, puut lehdettömiä... luonto on monin verroin tylsempi kuin muina vuodenaikoina

-kaikki talveen liittyvät oheisilmiöt, kuten tuoreiden kasvisten vähyys/korkea hinta jne.

En valittanut viime kesän helteistä, enkä aio valittaa tämänkään kesän helteistä.

Oikeastaan voisi kysyä että miksi te ette tykkää talvesta??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jo ehtinyt valittaa fb:ssa että on LIIAN KUUMA! :D huoh, en tule selviämään tästä kesästä.

21

Vierailija
24/78 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Suomessa edes ole paljon ötököitä. Jopa maalla saa oleskella melkoisen rauhassa. Kaupungissa näkee tuurilla perhosia ja kärpäsiä. Enemmän ötököitä on ihan siellä kotona sisälläkin kuten sokeritoukat. Älkää menkö kosteaan metsään tai leppäpusikoihin niin ihan rauhassa saa olla.

Riittää että pihalle menen niin johan ötököiden invaasio iskee.

Talon seinä mustana kärpäsistä, joista en pidä siksi kun vituttaa sellaset 50 kärpästä pörräämässä ympärillä! Kimalaisia olen nähnyt parhaimmillaan 8 saman pöydän ympärillä, on se hienoa kun lapsi pelkää niitä kuollakseen!

Tosiaan kun naapurilla niitä elukoita on niin on niitä saatanan paarmoja!!! Sano sitten vaikka lapselliseksi mutta ei kukaan TÄYSJÄRKINEN PIDÄ PAARMOISTA!!!! Varsinkaan hevospaarmoista jotka vie möhkäleen lihaa mennessään.

Terv.18

Vierailija
25/78 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissasta tai koirasta?

Vierailija
26/78 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kuumuus

-hikoilu

-on liian kuuma liikkua

-ulkona pitäis olla, mutta esimerksiksi lukeminen ei onnistu kun aurinko paistaa liikaa.

-typerät vaatteet

-valoisuus

-vihreä ei mielestäni ole yhtä kaunista kuin valkoinen

-kaupunki on täynnä känniääliöitä ja roskaajia, jotka talvella olisi sisällä

-maa sulkeutuu, kaikki harrastukset yms. ovat tauolla

-sosiaalinen pakko nauttia kesästä ja ruskettua.

Vierailija
27/78 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miehen perässä Roihin muuttanut ja voi valituksen määrää. Joka kerta kun on yli 20 kuulee valituksia. Tosin osa sanoo sen jälkeen, että 'pitäähän tästä nyt nauttia, kun kohta loppuu'... ja se on kyllä totta. Kesä on Roissa mitattavissa minun mielestäni päivissä, siis hellekesä. En tosin valita, itsehän siellä asun, enkä valita valittajille. Minua vaan ei helteet haittaa. Viime kesänä olimme helteiden aikana oman sukuni puolessa etelämmässä helteitä pitämässä ja todella nautittiin. Uida sai unelmalämpimässä vedessä, aah! Kuumalla ei tarviikaan saada touhuta viileän sään tapaan. Nimenomaan pitää ottaa rennommin, myös asenteessa.

Vierailija
28/78 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-on pimeää

-lumi hankaloittaa liikkumista (liikenne puuroutuu, teitä ei aurata jne)

-aina kun menee ulos pitää pukea sen seitsemän kerrosta vaatetta

-vihaan raskaita talvikenkiä

-vihaan paksua vaatetusta

-jos ei pukeudu kuin michelinukko, palelee

-tykkään hameista, mutta olen niin viluinen ettei toivoakaan pystyä talvella käyttämään niitä ellei ole kyyti ovelta ovelle

-ulkona ei voi vain oleilla, ts. istuskella esim. puistossa tai pihalla lukemassa, koska jos on pitkään paikoillaan, jäätyy

-ei kukkia, vähän lintuja, puut lehdettömiä... luonto on monin verroin tylsempi kuin muina vuodenaikoina

-kaikki talveen liittyvät oheisilmiöt, kuten tuoreiden kasvisten vähyys/korkea hinta jne.

En valittanut viime kesän helteistä, enkä aio valittaa tämänkään kesän helteistä.

Oikeastaan voisi kysyä että miksi te ette tykkää talvesta??

Lisäksi on kurjaa kun on koko ajan pimeää ja liukasta. Ja tukka menee littaan pipon alla.

Vierailija
29/78 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Suomessa edes ole paljon ötököitä. Jopa maalla saa oleskella melkoisen rauhassa. Kaupungissa näkee tuurilla perhosia ja kärpäsiä. Enemmän ötököitä on ihan siellä kotona sisälläkin kuten sokeritoukat. Älkää menkö kosteaan metsään tai leppäpusikoihin niin ihan rauhassa saa olla.

Riittää että pihalle menen niin johan ötököiden invaasio iskee.

Talon seinä mustana kärpäsistä, joista en pidä siksi kun vituttaa sellaset 50 kärpästä pörräämässä ympärillä! Kimalaisia olen nähnyt parhaimmillaan 8 saman pöydän ympärillä, on se hienoa kun lapsi pelkää niitä kuollakseen!

Tosiaan kun naapurilla niitä elukoita on niin on niitä saatanan paarmoja!!! Sano sitten vaikka lapselliseksi mutta ei kukaan TÄYSJÄRKINEN PIDÄ PAARMOISTA!!!! Varsinkaan hevospaarmoista jotka vie möhkäleen lihaa mennessään.

Terv.18

Meidän mökillä ei ole paarmaa paarmaa ikinä vaikka naapurissa on lehmiäkin. Hyttysiä on iltaisin mutta niitä vastaan on helppo suojautua.

Vierailija
30/78 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kuitenkin valoisuutta, niin kuin talvella pimeyttä. Kesällä on ihana iltaisin katsella mökillä maisemia, mutta talvella kirkkaana yönä on todella kaunista!

Pakkasista en kuitenkaan valita, ne minä kestän paljon paremmin ku ne kovat helteet.

Kaikista mieluisin vuodenaika on minulle syksy. Kevätkin menettelee..=)

Vierailija
31/78 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helteen (ei siis itse kesän vaan HELTEEN) todella hankalaksi ja rajoittavaksi pienten lasten kanssa?? voiko vauva tai taapero nauttia siitä että on koko ajan kuin saunassa?

21

Vierailija
32/78 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helteen (ei siis itse kesän vaan HELTEEN) todella hankalaksi ja rajoittavaksi pienten lasten kanssa?? voiko vauva tai taapero nauttia siitä että on koko ajan kuin saunassa?

21

En ainakaan itse kärsinyt aikoinaan ja omat lapsetkaan eivät pienenä kärsineet. Meno oli ulkona ihan tasan yhtä villä, oli kylmä tai kuuma.

Vierailija
33/78 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

21

muksut tykkäävät kun saa hillua uikkareilla ja on lämmin; myös Namibian ja Thaimaan ja venezuelan lämmöistä kuulemma tykkäsivät ihan täysillä :)

Vierailija
34/78 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helteen (ei siis itse kesän vaan HELTEEN) todella hankalaksi ja rajoittavaksi pienten lasten kanssa?? voiko vauva tai taapero nauttia siitä että on koko ajan kuin saunassa? 21[/i

Tosin esikoisen aikaan asuimme kerrostalossa ja silloin oli aika kuumaa sisällä. Silti en erityisemmin muista lapsen valitelleen. Vähän vaatetta ja kuumimpaan aikaan lähtee ulos varjoisaan puistoon, jos kertsissä täytyy asua. Ikkunat pitää peittää verhoilla, läpi veto ja tarvittaessa kosteita lakanoita yms. roikkumaan vaikkapa yöksi, että viilenee ilma. Ymmärrän, että osa kärsii kuumuudesta enemmän. Silloin suosittelen todella muuttamaan omakotitaloon tai kertsin alimpiin kerroksiin. Maapohjaisessa talossa on viileämpää yleensä.

Vierailija
35/78 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta parasta siinä on, että se johtaa syksyyn.

Rakastan pimeitä iltoja, viilenevää ilmaa, elämän rauhoittumista ja käpertymistä omaan koloon. Kesä on omalla tavallaan ihanaa aikaa, mutta se on niin intensiivistä, aina ollaan menossa; mökille, mökiltä, veneelle, sukulaisiin. Syksyllää saa vaan olla.

Vierailija
36/78 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helteen (ei siis itse kesän vaan HELTEEN) todella hankalaksi ja rajoittavaksi pienten lasten kanssa?? voiko vauva tai taapero nauttia siitä että on koko ajan kuin saunassa? 21

En ainakaan itse kärsinyt aikoinaan ja omat lapsetkaan eivät pienenä kärsineet. Meno oli ulkona ihan tasan yhtä villä, oli kylmä tai kuuma.

Esikoinen ei ole moksiskaan helteestä(tullut isäänsä), kuopus sen sijaan pakeni eilenkin kylässä sisälle kuumuutta kaiken aikaa(oltiin auringossa ja ei tuullut verrattavissa +30asteeseen) tullut varmaan sitten äitiinsä :D

terv.18

Vierailija
37/78 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää että pihalle menen niin johan ötököiden invaasio iskee. Talon seinä mustana kärpäsistä, joista en pidä siksi kun vituttaa sellaset 50 kärpästä pörräämässä ympärillä! Kimalaisia olen nähnyt parhaimmillaan 8 saman pöydän ympärillä, on se hienoa kun lapsi pelkää niitä kuollakseen! Tosiaan kun naapurilla niitä elukoita on niin on niitä saatanan paarmoja!!! Sano sitten vaikka lapselliseksi mutta ei kukaan TÄYSJÄRKINEN PIDÄ PAARMOISTA!!!! Varsinkaan hevospaarmoista jotka vie möhkäleen lihaa mennessään. Terv.18

Meidän mökillä ei ole paarmaa paarmaa ikinä vaikka naapurissa on lehmiäkin. Hyttysiä on iltaisin mutta niitä vastaan on helppo suojautua.

Minä olisin valmis muuttamaan vaikka heti mutta mies ei. Joten mies saa vastapainona kärsiä mun narinasta puol kesää :D

terv.18

Vierailija
38/78 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat "kunnollisia" Eli talvella pitää olla lunta ja pakkasta, ihanaa kun saa paukkupakkasella käväistä ulkona ja palata takkatulen lämpöön sisälle. Keväällä taas pitää päästä lappiin pilkkimään ja laskettelemaan aurinkoisille keväthangille, aivan mahtavaa! Ja luontoa on kiva seurata kun se pikkuhiljaa heräilee. Kesällä pitää olla lämmin, viime kesä oli aivan loistava. Ja syksyllä tykkään kirpeistä aamuista ja sateisesta metsästä.

Vierailija
39/78 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voitte varmaan kaataa ainakin pahimpia pusikoita siitä talon ympäriltä jos siellä sellaisia on, aukealla paikallahan ei niin kauheasti ötökät pörrää ja pihakasvien valinnalla lienee myös jotakin merkitystä.

Riittää että pihalle menen niin johan ötököiden invaasio iskee. Talon seinä mustana kärpäsistä, joista en pidä siksi kun vituttaa sellaset 50 kärpästä pörräämässä ympärillä! Kimalaisia olen nähnyt parhaimmillaan 8 saman pöydän ympärillä, on se hienoa kun lapsi pelkää niitä kuollakseen! Tosiaan kun naapurilla niitä elukoita on niin on niitä saatanan paarmoja!!! Sano sitten vaikka lapselliseksi mutta ei kukaan TÄYSJÄRKINEN PIDÄ PAARMOISTA!!!! Varsinkaan hevospaarmoista jotka vie möhkäleen lihaa mennessään. Terv.18

Minä olisin valmis muuttamaan vaikka heti mutta mies ei. Joten mies saa vastapainona kärsiä mun narinasta puol kesää :D

terv.18

Vierailija
40/78 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää kesästä, jos on aivan helvetin kuumaa kuten viime kesänä! Ei silloin voi mitään tehdä, koska on liian kuumaa! Enkä ole koskaan ollut auringonpalvoja, joten en viihdy auringossa makaamalla, vaan oon aina ettinyt varjopaikan...

Jos kesä olisi tällaista kuten tällä hetkellä eli ihanan lämpöistä, niin tykkään. Oon enemmän kevät ja syysihminen, koska tällöin ei ole liian kuumaa, vaan just sopiva sää.

Itse tykkään talvestakin enemmän kuin kesästä, mutta en tykkää talvesta silloin jos on liian kylmää tai loskaista. Vaan talvellakin sais olla enintään -10 astetta pakkasta ja lunta sopivasti :)

Mä taas en ymmärrä että kuinka joku voi tykkää kuumasta kesästä, mutta eiköhän se ole jokaisen oma asia mistä tykkää??