Uskallanko ottaa hoitovapaata(lapsi sairas)?
Muksu kuumeisena ja lääkäriin pitäisi mennä mutta annanko isovanhempien hoitaa lääkäri käynnin vai pitäiskö, määrä-aikaisena työntekijänä, minun itse hoitaa se käynnin? Mitä pomolle kertoisi puhelimessa?
Kommentit (2)
Onko sinulla kiva työpaikka jonne haluat jäädä? Suhtautuuko ne työpaikalla myönteisesti muitten menoihin kun lapset ovat sairaana, kyllähän niitten silloin pitäisi suhtautua samoin myös sinun menoihisi. Onko sinulla todellinen mahdollisuus pyytää vanhempiasi hoitamaan lääkärissäkäynti ja onko lapsi tottunut vanhempiisi? Kuinka kauan työsuhteesi on kestänyt?
Olen itse määräaikaisessa työpaikassa ja olen yrittänyt pitää lasten sairaudesta johtuvat poissaoloni minimissä koska toivon saavani vielä vakipaikkaa samasta konsernista. Minulla on kolme lasta joten näitä lääkärinkäyntejä kyllä kertyy vaikka en vie jokaista lasta itse lääkäriin. Mielestäni myös mieheni pystyy lapsia lääkärissä käyttämään, hän kun on ollut saman työnantajan leivissä jo muutama vuosi. Siinä vaiheessa kun itse olen ollut kauemman aikaa töissä samassa paikassa jossa suhtaudutaan ihan myönteisesti näihin poissaoloihin rupean varmaan itse viemään lapsia useammin lääkäriin.
Olipas niin luonnollisen selvä kysymys. Jos työnantajasi loukkaantuu siitä, että lapsesi on siaras niin eiköhän sinun olisi parempi etsiä toista työtä?