Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko todella 14-15 vuotiaan jättää viikonlopuksi yksin kotiin?

Vierailija
08.05.2011 |

voiko?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

alaikäinen-  päihteet, käty- eli kämppä tyhjänä. kämppä likaantuu, tuhoutuu  . ventovieraita tulee bileisiin. kaapit tyhjenee- näpistykset, varkaudet- sohvasi on entinen, seksi, heikko ravinto jne. yövalvomiset- kouluaikaan.

mutta jos tykkäät. ok- selvittele lasut sit jälkeenpäon- kunhan sulla oli kivaa- oot menossa itse rypemään- vai

hankkisit lapsenlikan- kunnon aikuinen- käy vaikka teiltä käsin duunissa,  mutta on illat ja yöt edes siinä.

Vierailija
62/66 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ristiriitaista kun nykyään toitotetaan miten nuoret kehittyy ja on paljon fiksumpia kun meidän ikäluokka aikoinaan, kun samalla tuntuu että tavalliset arkiasiat tuntuu ylitsepääsemättömiltä ja vanhemmista irtautuminen ja itsenäistyminen on heikolla tolalla.

Itse olen lapsuudessa tottunut siihen että kaikessa autetaan mistä en voi itse suoriutua mutta asiat johon pystyn, teen itse.

Esimerkkinä muutimme toiselle puolelle suomea kun olin 4- luokalla. Vanhempani eivät hössöttäneet, neuvoivat kysymään joltain ikätoverilta missä on ala-aste ja koska se joululoman jälkeen alkaa. Itse menin kouluun ja sanoin että me muutettiin ja tulen tänne kouluun.

Ei silloin ollu vilmoja eikä reissuvihkoja tai muuta hömppää, enkä traumatisoitunut lapsuudesta mutta opin mielestäni omatoimiseksi ja itsenäiseksi ja siitä saan kiittää vanhempiani.

Älkää kasvattako kakaroistanne tissiposkia jotka tarvitsee vanhempiaan joka käänteessä vielä aikuisenakin.

ALOITUS ON 15 VUOTTA VANHA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ainakin minä voin jättää omani.

sulla onkin   jo   mainehaitta valmiina

Vierailija
64/66 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, voi.

Mut joku kotiin jätetty voi sit kyl järkätä kotibileet, ja yllätys, yllätys, niihin saapuu koko kylän ja naapurikylänkin tenavat, ja sotku voi sitä myöten olla järkyttävä. Onhan teillä kotivakuutukset kunnossa?

Aloitus on vuodelta 2011, ja tämä yksinjäävä teini on jo kolmekymppinen aikuinen.

Vierailija
65/66 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kiltti tyttö, mutta mun kaverit ei...

JOTEN

tutuistuin silloin ensimmäisen kerran alkoholiin, ryypättiin aika rankasti. Kokeilin myös ensimmäisen kerran tupakkaa.

Näiden kokemusten perusteella en jättäis 14-vuotiasta yksin. Kokeilkoon ryyppäämistä sitten joku toinen kerta.

Nyt naurattaa! Ihanaa kuinka luulet ettei niitä koiteta jos olet kotona yöt lasten kanssa. 

Vierailija
66/66 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, voi.

Mut joku kotiin jätetty voi sit kyl järkätä kotibileet, ja yllätys, yllätys, niihin saapuu koko kylän ja naapurikylänkin tenavat, ja sotku voi sitä myöten olla järkyttävä. Onhan teillä kotivakuutukset kunnossa?

Aloitus on vuodelta 2011, ja tämä yksinjäävä teini on jo kolmekymppinen aikuinen.

Jokohan sen on annettu olla kokonainen yö yksin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan