Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MAALISKUISTEN JOULUTUNNELMIA (ma-ke)

26.12.2005 |

[color=darkgreen]Olenpas pystynyt olemaan palstailematta muutaman päivän (tosin eilen illalla kävin jo viestejä lukemassa, ettei ihan kauheet vieroitusoireet tuu =))

Mitenkäs joulut on menny maalismasuilla?

Me ollaan oltu täällä maalla mun vanhempien luona ja oikein on hyvin syöty (paino varmaan noussut PALJON) ja ulkoiltukin ollaan. Aattona joulupukki kävi seiskan aikaan ja kyllä meidän neiti jännitti tätä tapaamista. Sai ihan hysteerisen naurukohtauksenkin kun sai pukilta lahjoja. Pukin syliin ei uskaltautunut, sitten vasta kuulemma kun on isompi. Lahjoja tuli neidille niin paljon, että niiden avaamisessa meni koko ilta ja leikkiäkin piti ehtiä, niin eihän sitä nukkumaan ehtinyt ennen puolta kahtatoista. Saa nähdä, kuinka saadaan unirytmi taas paikoilleen tän joululomailun jälkeen.

Saatiin Mossen kanssa yhteinen lahja, itkuhälytin. Nyt ei sitten tartte sitäkään hankkia eikä vauvan yksinään itkeskellä ulkona. Hyviä lahjoja oli kaikki.

Oma ( . ) kasvaa ja mosse elämöi ahkerasti. Nyt on öisin puutunut lonkat. Tänäänkin, oli tosi vaikee aamuyöstä saada hyvää asentoa, kun ihan särki noita lonkkia. En oo tällasta vaivaa kotona huomannu, oiskohan syynä vaan huonompi sänky? Toivottavasti, koska ei oo kivaa kärsi särystä öisin jo tässä vaiheessa raskautta. Tsemppiä siis niille, joita jo kovasti kolottaa!

Jospa sitä menis hetkeksi sohvalle kattoo telkkaa ja oikein kunnolla rentoutumaan, kun neiti leikkii mummon kanssa tuolla yläkerrassa. On tää ihanaa, kun neidillä niin monta hoitajaa ja leikittäjää, että saa itse oikein kunnolla lepäillä.

Jouluisin terkuin, Monkey ja mosse rv. 27+5

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maalismassujen joulunodotus;

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5943387&p=3&tmode=1&smode…

Liitoskivut ovat invalidisoineet minut jo rv 22 lähtien. Ovat inhimillisiä kun en mitään tee. Helppoa olla tekemättä Sinin 1v 3kk kanssa.. Karkkia syöty ja viimeksi neuvolassa painoa oli tullut 1kg viikossa. :-O Nyt täytyy katsoa etten liikaa liho. Imetys ei minua laihduta. Masukki liikustelee kovasti mahassa ja yöt saan nukuttua kohtalaisesti, kun asettelen noin miljoonaan tyynyyn itseni. Mukavaa odotusta ja leppoisia välipäiviä. :-)

Lila75

Vierailija
2/17 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonne toiseen listaan laittelinkin jo hieman tietoja..

Minun jouluni meni täällä sairaalassa vuodelevossa, olen ollut jo reilut kolme viikkoa. Vauva meinas haluta maailmaan viikolla 27+2 kun sattui pieni tapaturma ja supistelut alkoivat, nyt viikkoja 30+5. Eli rutkasti ollaa saatu lisää voimia! Toivoisin että päästäis ihan viimesille viikoille yhdess.. Sairaalassa joudun olemaan ainakin rv 34 asti.. Joten uuden vuoden vietän myös täällä...

Muuten kaikki on ihan hyvin, esikoista ja miestä on hirmu ikävä.. Olen nimittäin toisella paikkakunnalla yliopistollisessa sairaalassa, koska omalla paikkakunnalla on vain keskussairaala. Täällä on keskosteho, jota ei ole meillä...

Ihanaa odotusta kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mummolassa lumen ja pakkasen keskellä joulua ollaan vietetty varsin lepoisissa tunnelmissa. Ollaan ulkoiltu, syöty hyvin (ihan hirvittää mennä vaalle kun kotia päästään, no huomenna alkaa arki ja

Lapset ja aikuiset olivat olleet vissiin kilttejä, kun kaikki sai niin mahdottomasti lahjoja. Itse sain korvikset, pentikin maljakkoja, karkkia, rahaa (jotka aion huomenna mennä surutta törsäämään alennusmyynteihin) ja Cd-levyn, eli kiltti olin ollut minäkin.

Omaan masuun (.) ei uutta, välillä olo on " ahdas" , tuntuu että ähky olo tulee ihan vähäisestäkin syömisestä ja muutaman kerran on iskenyt totaalinen pahoinvointikin ja ihan porsliiniakin on pitänyt halailla. Ihan sama juttu oli kuopuksestakin, alkoi vaan huikka myöhäsemmillä viikoilla. Toivottavasti masukki ottaa kuitenkin omansa ja kasvaisi kunnolla. Ensiviikolla on sitten se seuraava kokoarvio äippäpolilla.

Itse olen ollut tosi onnellinen ettei fyysisiä rajotuksia ole vielä tullut, täydet sympatiat niille jotka esim liitoskivuista tai supisteluista kärsivät (kokemuksia näistäkin on toisen raskauden ajalta). Liikkuminen on mulle tällä hetkellä sellainen henkireikä arjen kiireiden keskellä, että ilman sitä kiipeisin varmaan seinille...

No nyt täytyy vääntäytyä mummin herkkupöydän ääreen kahville, illalla meinataan lähteä miehen kanssa vielä rimpsalle ns. tapaninpäivän tansseihin. Se on meillä sellainen perinne, nähdään täällä kummankin opiskelupaikkakunnalla vanhoja tuttuja kun kaikki joululomilla mummuloissa.

Hyvää viikon alkua kaikille maaliskuisille tasapuolisesti toivottelee,

Maisa ja masukki 27+2 sekä talollinen nassikoita

Vierailija
4/17 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että kaikilla menee liiankin hyvin raskaudessa. Kiva Nikonäiti02, kun kerroit omasta tilastasi! Onneksi olet hyvissä käsissä sairaalassa. Sääli, ettei perheesi voi viettää kanssasi aikaa matkan takia;=( Koita jaksella loppuun saakka vaikka varmaan yksinäisiä fiiliksiä on paljon!!

Simbucca kokeile puolukkaa sammakseen. Sitä neuvotaan vauvoille jos niillä ilmenee.

Napnap kyseli kympin painorajasta. Mulla 9kg täynnä ja samaa rataa meen niinku esikoista odottaessa. 13kg tuli sillon kaiken kaikkiaan, 7kg jäi sairaalaan ja 5kg lisää lähti alle kahdessa viikossa.

Joulu meni kivasti ja tyttöni 1,9v. ahdistui lahjojen määrästä! Ei jaksanut edes avata kaikkea. Katseli mieluummin ja leikki lahjanaruilla...siis mua inhottaa miten paljon leluja, pehmonalleja, kirjoja ym. meillä on! Haluaisin lahjoittaa jonnekin ison säkillisen.

Nyt oonkin töissä ja koko Uuden Vuodenkin. Tammikuu pitäis vielä jaksaa ja sitten vasta alkais loma. Maha on niin pinkeenä ja raskaan oloinen (syömisestä?) että ekan kerran tuntuu kävelykin jo ihan lyllerrykseltä!

Kaikille hyviä vapaita ja pyhiä ja huomenna alkaa alennusmyynnit...

rv28+5

Vierailija
5/17 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana olla kotona... joulu vietettiin minun vanhempien luona muutaman kilometrin päässä ja tänään käytiin miehen vanhempien luona 150km päässä. jouluaatto meni syödessä (niinku koko joulun aika), haudalla käydessä ja lahjoja avatessa. joulupukkikin käväsi näyttäytymässä, mutta niinku arvelin, meiän poika 1v8kk vierasti ihan hirveästi. ilta menikin sitten lahjoja avatessa ja niitä tutkiessa.

omaan napaan ei mitään uutta. keskiviikkona neuvola-lääkäri (paljonkohan painoa tullut joulun aikaan...).selkä meinaa olla vähän kipeä edelleen (issias), mutta kyllä sen kestää kun tietää että se loppuu maaliskuussa viimestään. ainakin esikoisen aikaan loppu kun synty. ja liitoskipujakin on melko paljo.

huomenna alennusmyynteihin..ei kyllä oikeastaan mitään pakollista ostettavaa mutta pitää käydä kattoon jos jotain löytys. ainakin vauvan vaatteita vois ostaa. nekään ei kyl oo mitään pakollisia, kun esikoinen poika ja nyt poika kans tulossa niin on vaatteita mutta kiva ostaa edes jotain uutta kun en pakkaustakaan ottanut.

nyt pitäs jätkä lähtee laittaan nukkumaan..

Vierailija
6/17 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=skyblue] Joulu meni mukavasti, saatiin onneksi valkea joulu tänne eteläänkin! Paljon saatiin ihania lahjoja ja herkkuja on nyt syöty oikein kunnolla!

Joulupäivänä huomasin, että mulla on sormet turvonnu... Otin eilen sormukset pois, saankohan niitä enää takasin... Nilkat on ollut jo vähän pidempään turvoksissa, ei onneksi kovin pahasti. Nyt laitoinkin tukisukat jalkaan. Mä luulen, että toi sormien turvotus saattoi johtua noista ruuista, mitä tuli jouluna vedettyä.

Huomenna aamulla käyn antamassa terveyskeskukseen virtsanäytteen, on vähän virtsatulehdusoireita... ei kiva.

Ja Kelaan soittelin äsken, olivat siellä vähän sekoilleet mun ä-raha lappujen kanssa, yllätys... mulla menee kaikki jutut Kelan kanssa aina pieleen. Toivottavasti se ä-rahapäätös tulee nopsaan. Onneksi saan ekat kolme kuukautta liksaa, niin ei ole sen päätöksen kanssa niin hengenhätä. Vaikka olisihan se kiva tietää, niin voi vähän varautua, paljonko tulot tippuu.

Perjantaina on neuvola, tällä kertaa onkin paljon juttuja, mitä aijon terkkarilta kysyä... eli perjantaita odotellessa.

Miten meni muiden joulu? Koskas muilla on seuraava neuvola?

NapNap rv29+6 [/color]

Vierailija
7/17 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä täällä taas pyhien jälkeen. Hiljaista ja rauhallista on onneksi, saa vähän vielä palailla. Yhtä koulutuksen lopputyötä pitäisi väsäillä, mutta jotenkin on vielä aivot jumissa - katselin illalla Gladiaattorin, niin jäi noi yöunet hiukan vähäisiksi. Sen lisäksi vielä mies riehui unissaan jotain yöllä ja yritti tehdä itselleen vähän enemmän tilaa sängyssä ja raivata mua siitä kohti lattiaa... ;) No, sain pidettyä paikkani kuitenkin. Joulu meni mukavan rauhallisesti sukuloidessa, tosin riisipuurosta sain nyt hetkeksi tarpeekseni tässä perhekulttuurien kirjossa, kun mun mielestä se puuro pitää ehdottomasti olla aamupalana ja keitin sitä sitten aattoaamuna, minkä lisäksi sitä piti vielä aaton aikana syödä jälkiruuaksi kahdessa muussakin paikassa. Vauva sai ihan kivasti lahjoja, oltiin jo onnistuttu sopimaan muutamaan suuntaan, että lahjoja vain lapsille.

Omassa ( . ) ei mitään uutta, neuvolalääkäri ensi viikolla on seuraava etappi. Tossa vähän heräsi taas kun joku kirjoitteli että äitiyslomalle jäämistä seuraavana aamuna oli vauva syntynyt... Oon nimittäin jättänyt ainakin ajatuksen tasolla kaikki vauvan lakanoiden ompelut ym. sinne äitiysloman alkuun odottamaan tekijäänsä. Ehkä pitää sittenkin harkita, että olisi jotain valmiina. Mua ei sinänsä yhtään haittaisi, vaikka vauva syntyisikin etuajassa, kun kuitenkin joudun melko väistämättä palaamaan töihin äitiysloman loputtua ja olisi kiva, että vauvalla olisi sitten siinä vaiheessa jo vähän enemmän ikää. Täytyykin ehkä tästä kangaskauppaan hyvissä ajoin... :) Mutta jos nyt vielä palaisi töiden pariin. Kelaan muuten jätin hakemukset viikko sitten maanantaina ja aattona oli tullut ilmoitus jo siitä, että pakkaus tulee parin viikon sisään. Jännää :) Muut olettekin jo varmaan omanne saaneet? Mukavia vuoden viimeisiä päiviä sekä työläisille että sairaslomalaisille että muuten-vaan-lomalaisille, tsemppiä erityisesti keskimmäisille ja uusille tervetuloa palstailemaan, vaikka en noita nimimerkkejä muistakaan!

-Aranja ja pikku-Ukko, rv 26+6-

Vierailija
8/17 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjoittelen, on ollut kamala härdelli ennen joulua.. Mies yrittäjänä ylityöllistetty juuri joulun alla eli aamusta iltaan töissä,meillä muutto yläkertaan(jonka hoidin yksin kun olin päättänyt että pojat omissa huoneissaan jouluna:)) ja vielä joululahjat, siivoukset ja kaupat päälle.. Tuntui välillä että repeää joko pää tai masu..

Saatiin kuin saatiinkin valmista jouluksi kun sukua tuli meille ja ihanalta tuntui kaikesta työstä huolimatta kun katseli puhdasta kotia ja paras joululahja oli herätä aattoaamuna OMASTA sängystä omassa makkarissa ja pojat onnellisina omista sängyistään! (Syyskuussa siis muutettiin alakertaan ja nukuttiin takkahuoneessa koko perhe vuodesohvalla ja patjoilla..)

Aattona siis olivat molempien sisarukset meillä ja minun vanhemmat ja mummi, oikein tunnelmallinen ihana joulu pukkeineen ja lasten riemuksi LAHJAVUORINEEN;)

Huomaa kyllä vanhentuneensa kun parasta joulussa on mielestäni aattoilta kun lapset nukkuu ja vieraat lähteneet kun talo on hiljainen ja voi vaan kääriytyä huovan sisään suklaarasian kera miehen kainaloon ja tuijottaa telkkarista hömppäelokuvaa tai vaan joulukuusta ja nauttia että kaikki kiire ja hössötys on ohi taas vuodeksi:)

Masuun sitten- tämä pikkuinen on kyllä varsinainen jumppaaja, ei ole onneksi siitä asiasta tarvinnut huolestua niinkuin esikoisen kanssa aikanaan, on muuten vieläkin rauhallinen.. Varsinkin iltaisin ja öisin jos herään vessareissulle alkaa jumppatuokio, pitkin päivääkin kyllä ilmoittelee itsestään.

Neuvola oli torstaina tasan 30rvk ja kaikki oikein mallikkaasti. Paineet 130/62, pissa puhdas,hb:tä ei ihmeekseni taaskaan otettu-liekö unohtanut? Painoa luulin tulleen hirveästi mutta oikein maltillinen 350g/vko oli viime kerrasta.Nyt siis yhteensä tasan 6kg, katsotaampa vaan ensi kertaa tämän mässäilyn jälkeen:/ Vauvan sydänäänet hienot n.135-140krt/min. Nyt siirryn siis käymään kahden viikon välein eli seuraavaksi viikolla 32+0.

Hankinnat olen jättänyt joka raskaudessa rv 30 jälkeen ja valmistelut sängyn laittoineen ja vaatteiden pesut rv 35 jälkeen, ompahan sitten jotain odotettavaa ja tekemistä vikoille viikoille.

Vaivaako muita unettomuus? Minulla on alkanut taas sama vaiva kun muissakin raskauksissa, kun herään kuopuksen huuteloihin tai vessa reissulle yöllä en saakaan enää unta- saatan valvoa parikin tuntia pyörien ja sitten aamulla väsyttäisi vietävästi..gggrrrrrr-raivostuttavaa!!

Minulla alkaa jo ensi viikolla äitiysloma varhennettuna eli 2.1- kyllä on mennyt tämä raskaus vauhdilla! Epäilen että tämäkin tulokas syntyy vähän etuajassa joten helmikuun puolella varmaan tapahtuu-hui:),kohtahan on jo tammikuu..

Mukavaa loppuvuotta kaikille!

jokuli ja mönkijätär 30+5

Vierailija
9/17 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Niin se arki taas koitti kaiken jouluhössötyksen jälkeen... Kyllä siinä ennen joulua saa kunnon stressin aikaiseksi kaikenmaailman tohinoilla ja ennakkovalmisteluilla ja sitten joulun jälkeen miettii, että tässäkö tää nyt sitten oli?

Tänään käytiin mun äidin kanssa hieman ostoksilla ja äiti osti meijän neidille talvikengät, kyllä taas kelpaa neidin ulkoilla lämpöisissä kengissä. Just laskeskelin, ettei oo taidettu ite ostaa neidille koko aikana kuin kahdet kengät, kun mun vanhemmat ovat aina ostaneet kengät. Hyvä niin, kun kasvaa tuo jalka siihen tahtiin, eikä nuo lasten kengät todellakaan oo halpoja.

Omaan ( . ) kuuluu väsymystä. *haukottelee* Oiskohan syynä joulutouhotukset ja töiden päättyminen, että nyt ois aikaa levätä vai jokohan tää ois sitä loppuraskauden väsmystä?

Onko muilla ollu jo väsymystä?

Tänäänkin nukuin yhdeksään ja sitten jo yhden aikaan menin parin tunnin päiväunille ja varmasti illalla kymmenen jälkeen tekee mieli jo peiton alle. Masu on myös kauheen pinkeenä koko ajan ja rupee jo painamaan tuonne rintalastaan ja kylkiluihin kumarrellessa. Seuraava neuvolakäynti on meillä torstaina ja se on lääkärikäynti, sitten jo heti kahden viikon päästä on taas neuvola. Taitaa käynnit sitten jo tihentyä.

Äitiysrahapäätöstä edelleen odottelen...

Joko monet ovat sen saaneet? Minkälaisia rahoja olette saamassa?

Nyt telkkaa kattoo...

-Monkey ja mosse rv. 27+6-

Vierailija
10/17 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tänään päätös ja olen kyllä enemmän kuin yllättynyt, päiväraha on 80,13¿/pv ja äitiysloma alkaa 30.01.2006 ja päättyy 9.12.2006. Yllättävän iso siis toi raha, mulla on kyllä työsuhdeauto, joka nostaa bruttotuloja ihan kivasti.

Sport75 rv 30+2

Vierailija
11/17 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Sport75[/b] on kyllä tosi hyvä äippäpvraha. Jännityksellä odottelen omaani, joka kyllä varmaan jää melekin puoleen tosta sun =(. Mutta eiköhän silläkin pärjäillä... esikoisen aikaan kun sain sitä pienintä (olikohan se suunnilleen 10¿ kuussa), niin nythän kaikki on vaan plussaa. Positiivista ajattelua!

-Monkey-

Vierailija
12/17 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu oli ja meni..tuli syötyä vähän liikaakin kaikkea joulu ruokaa,lahjoja tuli paljon vaikka pari lahja toivetta vaan esitin.

Tänään oli lääkäri,kaikki oli ok..ja sain tietää viime viikkoisen sokerirasituksen tulokset,ne oli tosi hyvät eli ei syytä huoleen.

Mitäs vielä..nyt rv 27+1 sf-mitta on 28cm ja vauvan paino on nyt 1,3kg.Eli iso kaveri sielä majailee,jos sitte vaikka kasvu tasottuu loppua kohden...

Seuraava neuvola onki sitte vuoden vaihteen jälkeen eli tasan viikon päästä.Ihan hyvin olen töissä jaksanut,tosin pari kertaa päivässä tulee ihme hikipuuskia :D Onneksi työkaverit ymmärtää ja antaa huilata aina kun siltä tuntuu.Saa nyt nähdä miten työt taas sujuvat kun olen Helmikuun alkuun asti sellaisissa päiväkodeissa töissö jossa olen yksin,eiköhän se siitä. :)

Mutta ei kai nyt muuta,äsken tuli käytyä lenkillä ja nyt teekupin kanssa telkun luokse.

Neiti1 rv 27+1

Vierailija
13/17 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin odotellaan äitiyspäiväraha päätöstä, summa on varmaan minimi koska olen opiskelija.. Eivät ota opiskelun ohella tehtyjä tuloja eikä kesätyötuloja huomioon.. Inhottaa!!

Kuulumisista sen verran, että supistuksia estävään tippaan jouduin eilen -> on onneksi auttanut. Tänne aulaan kärräsivät jotta pääsen koneelle :). Oma on mukana, mutta ei voi käyttää ku on toi laite viekussa.. Puhelin pitää olla kiinni :( ja netti omassa koneessa puhelimen välityksellä...

Mies olis ehkä perjantaina tulos käymään, poika on isovanhempien luona hoidossa. Kohta tulee taas kaksi viikkoa kun pojan olen viimeeksi nähnyt, ikävä on iso! Noh, pidetään nyt vauva masussa..

t. nikonäiti02, rv31

Vierailija
14/17 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi tsemppiä Nikonäitille! Uskon, että ikävä on kova... Yritä jaksaa vaan (varmaan helpommin sanottu kuin tehty...)!!

Jeps, joulu on ohitse! Mukavaa kun se on vaan kerran vuodessa, sen ehkä jaksaakin ja jopa odottaakin. Syötyä tuli todella paljon ja lahjoja tuli ihan liikakin. Helmerikin sai lastenlaulukirjan (vaikka mä sen olin ostanut, jotta lauluja palautuisi mieleen, onneksi sitä ei kukaan tiedä ;o)) ja vauvakuumemittarin tutilla. Saatiin vielä lastenruokakirja ja Vauva-kirjakin.

Mä olin joulunalusviikolla 4 pv saikulla alavatsakipujen takia, ja oon vielä tänkin viikon... Kipuja ei kummemmin ole, jaksaminen vaan huolestuttaa. Tosi helposti stressaan asioista öisin ja valvon yöt. Samaa oiretta kuin Jokulilla, välillä saattaa vielä onneksi nukahtaakin ennen aamua. Tosi ymmärtäväinen oma terveysasemalääkäri onneksi. Tää on jotain niin turhaa stressiä varmaan ja hölmöä olla pois töistä sen takia, mutta nyt ajattelenkin vauvan parasta olos kun minä olen levillisena kotona vielä muutaman päivän. Ensi viikolla on onneksi sijaisen perehdytys, sitten voinkin turvallisin mielin melkeen ollakin saikulla... Sekavaa tekstiä, yrittäkää ymmärtää...

V+Helmeri rv 29+0

Vierailija
15/17 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin joulu meni ohi jotenkin kun huomaamatta.. Kai sitä pyörii mielessä niin paljon muutaki :)

Tänään oli neuvola ja kaikki niinkun pitääkin. Hemppa 135, paineet ok ja syke naputti 150 :) Sf-mittakin nousee ihan kaiken sääntöjen mukaan ja on nyt 30.. Masu alkaakin olla jokseenkin näyttävä. Ja painoa tullu viime kerrasta 800g per viikko, ei onneks ihan kauheesti..

Sairaslomalla oon ollu nyt kaks viikkoa ja se jatkunee äippäloman alkuun (23.1) asti. Lantio antaa periksi ja issias vaivaa jo niin kovasti että tässä yks päivä putosin melkein polvilleni kun vasen jalka petti alta.. Ei kivaa, mutta pitää muistaa ottaa rauhallisesti ja olla juoksematta ja hössöttämättä mitään.

Ens viikolla olis sitte kaikenlaista menoa raskauteen liittyen. Käynti diabeteshoitajalla ja ultrassa.. sen hieman korkean paastoarvon takia. Ja sitte olis synnytysvalmennus. Saa nähä mitä ne siellä kertoo, mies sano, että ei lähe mukaan jos siellä pitää tehä hengitysharjotuksia :) Vakuutin sille, että se ei joudu hönkimää :)

Joten tekemistä riittää. Just tänää tajusin, että oikeesti mä oon jo tosi pitkällä. Ihan piti istua alas ja miettiä hetki.

Mutta nyt kaverille käymään ja kattomaan mitä niiden pikkuneiti (1v8kk) sai Joulupukilta lahjaksi.

Mukavaa viikonjatkoa kaikille masuille!

Kati ja Nestori -rv31

Vierailija
16/17 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!!

Kävin tänään sokerirasituksessa ja positiivisesti yllätyin, kun se nautittava litku olikin muuttunut 3 vuoden takaisesta kauheasta " tahnasta" väljähtyneeksi coca colaksi.....sitähän joi jopa ihan mielellään siihen aamujanoon!! Muuten se ei niin kivaa ollutkaan istua siellä reilut 2 tuntia silmät ristissä ja tuli aika huono olokin, mä kun syön yleensä hyvän, reilun aamupalan!!

Sit kävin ultrassakin, kun tuo masu on niin suuri ja kaikki oli onneksi ok!!! Painoa vauvalla 1140g ja kaikki kunnossa! Ihanaa!! Sukupuolta olisin halunnut tietää, mutta jäi vähän epäselväksi edelleen...ensin sanoi, että tyttöhän siellä on, mutta sitten alkoi uudelleen tutkia ja näki jotakin jalkovälissäkin, muttei kuitenkaan löytänyt kiveksiä...sanoi, että monesti ne eivät vielä ole niin turpeat näillä viikoilla....Joten ehkä tyttö, mutta ei 100% varmasti oli lopullinen " tuomio" !

Se täytyy kyllä sanoa, että oli oikein mukava ja palvelualtis lääkäri siellä keskussairaalassa!!!! Kertoi vielä, että nyt on osastoilla kauhea ruuhka (Jyväskylässä siis) ja muutama vaikea tapaus + hlökunnan sairaslomat siihen vielä päälle, niin kynnelle kykenevät tekevät tuplavuoroo jne. Eivät ota ketään sisälle, jollei synnytys todella käynnissä tai jotakin vakavaa muuten ilmaannu raskaudessa....kun ei ole tilaa!! Toivotaan että maaliskuuhun rauhottuu :)

Mieli on jotenkin tosi hyvä, kun tuolta ultrasta tuli niin hyviä uutisia ja masun koosta huolimatta kaikki on ok!!

Urkki (joka ei taaskaan muista viikkoja mutta la 28.3.)

Ai niin työkaveri sai aamulla pojan 4300g 51 cm (la oli 5.1.)ja on siis siellä ruuhkan keskellä!! Peukkuja hänelle!

Vierailija
17/17 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Tänään puoli viiden aikaan kotiuduttiin mun vanhempien luota joulun vietosta ja koko ilta meni tavaroita purkaessa ja paikoilleen laittaessa. Nyt ihan rättipoikkiväsyolo ja sitten vielä neidin nukkumaanmeno kesti ja kesti ja kesti... on menny lomalla unirytmi hieman sekaisin ja sitten vielä nukkui autossa 40minsaa, niin tää oli kyllä odotettavissa, mutta silti meni hermot ihan totaalisesti, kun sai koko illan hyppiä joatkin asiaa neidin huoneessa toimittamassa. Millon oli jano, millon pissahätä, millon peitto huonosti tai joku muu hätä... Ja mies vaan teki kaikessa rauhassa sudokuja, vaikka varmasti kuuli, että mulla palaa hihat ihan justiinsa *ärsyttää*.

Huomenna neuvolalääkäri aamusta, tuun sitten kertoilee kuulumisia.

[b]Nikonäidille[/b] tsemppiä ja jaksellusta!

-Monkey ja mosse rv. 28+0-