Kokemuksia pyörätaikureista Tampereella?
Niillä tuntuisi olevan edullisin palvelu ja nouto on ehdotonta plussaa, mutta nettilomakkeen lähetin viikko sitten ja siihen ei ole vastattu. Soitin aamulla ja lupasivat tänään hakea pyörän, mutta ei vieläkään kuulu mitään.
Alkaa usko mennä ko firmaan.
Voitko suositella muuta pyöräkorjaamoa?
Kommentit (44)
Vein sukset pohjien hiontaan toissa keväänä, hinta kun oli 15 euroa. Ne oli hiottu pilalle. Suksien pohjien pinnat olivat karheat. Piti olla myös pohja voideltu. Oli juu kerros pitovoidetta kuin jollain lastalla levitetty noin pitoalueelle. En valittanut, lähdin nopeasti pois ja ikinä en tuonne mene.
Ostin lapselle uuden pyörän, jonka osat alkoivat hajoilla saman tien. Osia korjattaessa ja vaihdettaessa minua haluttiin aina laskuttaa sillä perusteella, että lapseni oli varmasti kuluttanut pyörää, ehkä kaatuillutkin - niin kuin olikin, en ostanut pyörää varastoon seisomaan. Kun olen vioista soittanut, mennyt pyörän kanssa paikan päälle ja neuvotellut vikojen korjaamisesta, olen aina saanut epäasiallista kohtelua. Tällä hetkellä yhdeksän kuukautta vanha pyörä on niin monesta kohdin rikki ja suorastaan hengenvaarallinen (kiristelyistä huolimatta ketjut eivät pysy paikoillaan), että päätin heittää koko kapineen roskiin ja ostaa lapselle uuden pyörän - mutta en tosiaan enää koskaan Pyörätaikureista!
Lapsia on tosiaan kolme ja olen ostanut erittäin monta lasten/nuorten/aikuisten pyörää viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana enkä koskaan ennen ole saanut a) näin huonoa kohtelua ja b) näin huonoa pyörää.
Ne on varsinaisia taikureita. Tästä on kolmisen vuotta aikaa, kun asioin ko. putiikissa. Ensin eivät saaneet takanapaa kuntoon, joten jouduin palaamaan takaisin ja jättämään pyörän uudelleen huoltoon. Kävin viikon päästä kyselemässä, että missä vaiheessa homma on, niin ei oltu vielä edes keretty katsomaan. Vastattiin sellaisella sävyllä, että päätin jatkossa käyttää muiden korjaamoiden palveluja. Pyörä seisoi vielä pari viikkoa taikureilla, ennen kuin se takanapa oli saatu kuntoon. Hakiessani pyörää, huomasin että olivat työn tiimellyksessä onnistuneet poikkasemaan mittarin johdon. Eipä tarvi taikureiden palveluja enää käyttää.
Lähempää löytyy Suomen urheilupyörä, Kissanmaalta, josta on pelkästään positiivisia kokemuksia.
Pyörätaikureista huonoa kokemusta. Pyörä luvattiin viikossa valmiiksi, kuukausi meni kuitenkin. Pistosuojatut renkaat puhkesi melkein heti. Toinen kesti viikon ja etu kesti kolme viikkoa. Huollon kokonaishinta tuntui kalliilta.
Murtsikat huollatin talvella ja ne olivat ok muuten, paitsi voide ei kestänyt kauaa. Laskettelusukset oli huonokuntoisia mitä myymälässä katsoimme. Nainen joka palveli ensin oli ok, mutta mies joka tuli palvelemaan oli hyökkäävä ja töykeä.
Urheilupyörästä myös huonoja kokemuksia, jäi tunne ettei palvele työmatkapyöräiliää. Tosin, pääpaino taitaa olla myymissään kilpapyörissä.
Parasta palvelua olen saanut pienemmistä liikkeistä, kalevassa ja ruotulassa. Sovituista on pidetty kiinni.
En suosittele. Edes naapurilleni.
Luistimet huonokuntoisia/rikkinäisiä. Ehjät ja hyväkuntoiset käytetyt saman hintaisia kuin uudet xxl tai budget sportissa. Suksissa sama tilanne. Väkisin yrittivät myydä mutta sinne jäi. Huono maku tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vein sukset pohjien hiontaan toissa keväänä, hinta kun oli 15 euroa. Ne oli hiottu pilalle. Suksien pohjien pinnat olivat karheat. Piti olla myös pohja voideltu. Oli juu kerros pitovoidetta kuin jollain lastalla levitetty noin pitoalueelle. En valittanut, lähdin nopeasti pois ja ikinä en tuonne mene.
Niinmpä:) kuulema sen tähden ovat muissa vastaavissa huolloissa nostaneet hintoja,"jos huonosti tehdyistä(tekemättömistä) maksetaan 15€, niin hyvin tehdyistä maksavat enemmänkin"....näinhän se menee,tyhjän saa pyytämättäkin.
Kyseinen paikkahan on lähinnä huono vitsi ...... Itsellä ja useilla ystävillä on kyseisestä "ammattiliikkeestä" oikeastaan vain ja ainoastaan huonoja ja vielä huonompia kokemuksia.
Itse johtaja on jostain pohjoisesta kotoisin ja sen myös rennossa "palvelussa" huomaa.....Juttujen ja lupausten taso on aivan omalla levelillä,negatiivisessa mielessä.
Hinnoittelu on hurjaa ,hintoja keksitään ja yläkanttiin,korjausten/huoltojen taso (polkupyörät) pa****a = ala-arvoista ja hidasta.
Pyörähuoltoja lupaillaan noin viikossa,todellisuus on pari,jopa kolme viikkoakin.....ja pahimmassa tapauksessa pyörä on silti rikki tai muuten huonossa kunnossa ???? Että hei vaan !
Itse käynyt sen yhden ja viimeisen kerran.....
Etsinyt vähän parempaa maastopyörää (n.1000€+-),tällä hinnalla saa siis ok hyvän harrastepyörän melkein merkiltä kuin merkiltä .
Eli tämä johtaja iski kiinni ja tarjoaa jotain noin 600-700€ "maasturia" ,kysyttäessä onko hyvä jne. ....Vastaus oli luokkaa että on paras tai jotain sinnepäin ?
-itse ymmärrän pyöristä ja tajusin heti että myyjä ei tiedä "mitään" ja puhuu vaan kauppaa "lukkoon".
Niin ja runkokoko oli myös väärä itselle.....Kauppoja EI yllättäen syntynyt
Siispä EN TODELLAKAAN VOI SUOSITELLA !
Tampereelta kun löytyy muutamia hyviä ja luotettavia yrityksiä. Yksi hyvä lähiseudulla, muistaakseni Ruotula ?
Aivan huuhaa firma! Palvelu surkeeta, ylimielinen omistaja,?oikeen roisto! Ei ikinä enää tähän liikkeeseen!!
Eihän omistaja ole itse siellä töissä. Tämä "toimitusjohtaja" joka siellä pyörii,ei voi edes omistaa mitään. Kaikki on muiden nimissä....
Täysin koijarifirma pysykää kaukana, itse ja kaveri erehdyttiin kerran ja se riitti.
Ostin työmatka ajoon soliferin sähköfatbiken taikureilta. Pyörä oli kaikin puolin virhe ostos. Lokasuojan kiinnike raudat hajosivat heti, välitys liian kevyt ja akku huono, sekä jarrut varsin huonot. Pyörä oli myös todella painava verrattuna muihin sähköpyöriin. Takuuseen korjasivat, mutta esimerkiksi lokasuojat hajosivat nopeasti uudestaan. Lisäksi sateessa ajon jälkeen pyörästä valui ruoste vettä autotallin lattialle. Viimeinen niitti oli kun takamoottorista alkoi kuulumaan voimakasta naksuntaa.
Kävin ostamassa verkkokauppa.comista toisen sähköfatbiken ja pyörä on kesän kokemuksella aivan eri luokkaa. Hinta eroa ei paljoa ole, mutta jarrut ja vaihteisto on huomattavasti paremmat.
Mulla on pääosin hyviä kokemuksia. Renkaat on korjattu/vaihdettu jopa odottaessa. Sitten taas kun joskus käytiin katsomassa lapselle käytettyjä talviurheiluvälineitä, niin ruuhka oli tosiaan melkoinen eikä kukaan ehtinyt palvelemaan. Hinnat olivat todella suolaisia, lähes samaan hintaan sai kaupasta ihan uusia joten mentiin sitten Prisman kautta kotia. Ymmärrän toki että liikkeen pitää tuottaa voittoa, joten asiakas tekee itse valinnan.
Yhden kerran vähän harmitti, kun vein n. 200 euron arvoisen pyörän renkaan vaihtoon. Ajattelin selviäväni 30 eurolla. Sitten liikkeestä soitettiin että pitäisi korjata sitä sun tätä ja loppupeleissä korjaus maksoi 120 euroa. Samalla rahalla olisi melkeinpä jo ostanut uuden pyöränkin.
Meillä kans pyörä, joka vietiin huoltoon tonne piti huollon maksaa 100e sovitusti päällikön nähdessä kyseisen pyörän hintaa sopiessa. Pyörää hakiessa hinta oli noussut 50e :D
On kyllä erikoinen liike. Muutama vuosi sitten tuli toiselle pojalla haettua ensimmäinen lumilautasetti. Aluksi yritti myydä aivan vääränkokoista lautaa ja loppuun kulutettuja kenkiä. Nämä olivat tietysti parhaat mitä rahalla saa. Itse olen laskenut noin 20vuotta ja on jotain tietoa näistä. Tässä oli taas tämä "joo tämä on ainut sopiva ja paras setti mitä on hyllyssä". Hieman sitten kiertelin ja kaivelin ilman myyjää ja löysin oikean mittaisen lähes uuden laudan ja vähän käytetyt kengät. Hintaa muistaakseni oli 120e. Maksoin kiltisti, mutta eipä kuittia edes tarjottu.
Myyjät ovat aivan ylikiireisiä ja todella töykeitä käytöksellään. Tämä selittääkin miksi omistaja on niin suuri puheissaa, jos kerran on pohjoisesta. Tuli taas poikettua liikkeessä 2viikkoa sitten kun olisin tarvinnut parit laskettelusetit ja yhdet monot. No jäipä ostamatta kun myyjän toiminta oli niin ylimielistä. Samalla katselin kun siellä huollettiin laskettelulautoja/suksia, oli sen näköistä että suosittelen jättämään väliin siellä huollot. Luistimetkin kuulemma huolletaan "lonkalta" ilman ohjureita ja ammattitaidolla. Tosin mitä itse näin niin huollossa oli todella nuoria opiskelijaikäisiä kavereita töissä -> halpaa työvoimaa (ammattitaitoon jotenkin en usko).
Minulla oli suksipakettia varten toivomukset . Juuri sellainen siis ”odotti minua”.
Siteet väärät, monot puhkikuluneet ja likaiset. Suksen pohja väärä. Myyvät ”vain huollettuja”, näitä ei oltu käsitelty. Suostuivat vaihtamaan monot ja siteet.
Pidettiin kyllä ostajaa pilkkanaan.
Huomasin, kuinka pikkupojalle myytiin liian pitkät hiihtosauvat. Lyötiin vaan käteen, ei mitään sovitusta.
Meidän perheestä olisi saanut hyvän asiakkaan, tarpeita riittää joka kaudelle. Mutta ei tällätavalla asiakassuhdetta luoda.
Ostin tänään lapsille käytetyt suksisetit kyseisestä paikasta, itsellene uuden setin. Palvelu oli hyvällä tavalla outoa, mutta hyvää. Sai lapset nauramaan ja sopivat välineet jokaiselle sopuhintaan. Lapsien setit oli edellisenä päivänä watsappilla sovittu, vahingossa olivat tytön monot myyneet, onni meille kun saatiin sovitulla hinnalla ihan uudet paketissa olevat monot samaan hintaan. Vlin suositella, väkeä oli mahdottomasti, eli aikaa ja hermoja ja huumotia mukaan niin niillä selviää. Ihmisiä kaikki työntekijät vaan ovat ja kiire on aina sesonkiaikana ymmärrettävää.
En asio enään kyseisessä liikkeessä.
Ostin aikoinaan lapselleni sieltä lasketteluvehkeet, sukset sauvat monot kypärän. Liikkeessä oli aivan järkyttävä ruuhka. Ensin odotin kauan että sain jonkun palvelemaan. Sitten myyjä kauheassa kiireessä antoi jonkun setin eteeni vähän tyyliä "ota tai jätä". No ostimme sitten kuitenkin setin kun itsellämmekin oli jo kiire ja jotku sukset piti alle saada pikaisesti... Aika ruokottoman näköiset sukset ja monot olivat kun niitä tarkemmin tutki kotona. Todella loppuun ajetut. Mielestäni kalliit jos vertaa miten todellakin käytetyt ne sukset olivat, ja monot. Lisäksi ainakin monot olivat todella vanhanaikaiset. Kuulin että ostaisivat loppuun ajettuja suksia ja monoja pilkkahintaan suksivuokraamoista onkohan totta? Kyllä ne nyt juuri asiansa silti ajoivat aloittelevalla pikkumuksulla mutta toiste en kyllä paikkaan mene! Onko jollain kokemusta nykypäivästä onko touhu yhä vähän omituista?