Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin 3v. lapseni kanssa sairaalahoidos ja mitä näinkään...

Vierailija
25.12.2005 |

Lapsille annetaan väkisin lääkkeitä neuvottelematta yhtään. Ei luulis nyt minuuteista olevan lääkkeenannon kiinni. Lapselleni tuotiin aamupalaksi puuroa, vaikka kys. hoitaja tiesi, että lapseni ei syö puuroa ja oli luvannut muroja. 5v. lasta kohdeltiin samassa huoneessa tosi huonosti, kun lapsen vanhemmat eivät olleet yöllä paikalla. Iskettiin vaan maski naamalle nukkuvalle lapselle, joka tietysti säikähti tilannetta ja alkoi itkeä. Ei otettu pois, vaan annettiin lääkesumutin loppuun, ilman taukoja. Lapsi oli tosi kiltti ja silti hoitajat väitti ihan perättömiä juttuja. Kyllä harmittaa vieläkin, etten avannut suutani!

Onko tämä todella joka paikassa tällästä, olen ihan järkyttynyt.

t.sh, joka ei koskaan kohtele kaltoin potilaita väsymyksestä ja kiireestä huolimatta.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole täällä asioita kuulopuheden perusteella kertomassa.

Säälittää, että jotkut hoitajat todella voivat puolustaa tälläistä huonoa hoitoa. Eihän se kaltoinkohtelu lopu, jos toimintatapoja pidetään hyväksyttynä.

Olen onneksi tavannut paljon hyviä hoitajia, mutta myös liian paljon huonoja hoitajia.

Ei siellä sairaalassa voi alkaa valittaan hoidosta ja hoitajien käytöksestä, ei se johda mihinkään, tiedän kokemuksesta. Leiman saa vaan otsaansa.

Onneksi täällä joku muukin uskaltaa kertoa kokemuksiaan.

ap

Vierailija
22/43 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

otin kantaa ja nyt koetaan, että sh:t hyökkää vastaan. En koe hyväksytyksi kyseistä käytöstä, mitä ap kuvaili, enkä puolustele mitenkään kyseistä hoitajaa. Mutta joskus olen ollut tilanteessa, jossa potilaan omainen on ymmärtänyt asian väärin, mitä toinen hoitaja on tehnyt, ja kun asiasta on puhuttu, niin omainen on olikin ymmärtänyt tilanteen väärin. En väitä, että näin välttämättä tässä tilanteessa ollut. Toivottavasti kuitenkin jäi hyviäkin kokemuksia, toivottavasti yksittäinen hoitaja ei pilannut kaikkien mainetta. Suurin osa tekee työtään kutsumuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v. lapsi oli ilman vanhempiaan sairaalassa yötä. Oli sovittu, että soittaa, kun haluaa vessaan, koska wc kaukana huoneesta.

Lapsi soitti ja hoitaja tuli hakemaan. Kuulin, kun hoitaja sanoi kerran, et osaat varmaan itse mennä vessaan. Kohta alkoi kuulumaan hirveä itku ja se jatkui jonkun aikaa. Lapsella oli jäänyt sormi oven väliin, kun ovi oli niin raskas. Sormesta tuli verta ja lapsi sai valituksen, kun oli yksin lähtenyt vessaan. Itki sitten myöhemmin, et haluan hakea unileluni vessasta, joka jäi siinä hässäkässä sinne. Hoitaja alkoi todella vihasesti sättiä lasta ja sanoi, että lopeta kiukuttelu ja itkeminen, me ei olla sun unilelua viety...KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!

Mun lapselle tuotiin koko ajan ruokia ja juomia, mitä lapsi ei halunnut syödä ja juoda. Ensin kysyivät mitä lapsi haluaa, silti toimivat toisin ja kävivät valittamassa, että miksi ei syö. Uhkaili tipan laitolla, jos ei ala syömään aja juomaan.Lapseni joi, heti kun sai mieluistansa juomaa.

Ihmettelin vain, et miksi kysytään tottumuksia ja sitten ei noudateta kuiteskaan niitä.

Joudun kyllä monesti puolustaan lastani.

ap

Vierailija
24/43 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin todella ala-arvoista kohtelua pieniä vauva potilaita kohtaan näin siellä (muistaaksen osasto K6, vatsakirurgiaa ym.) kun vauvani kanssa yövyin. Yöpymislupaa ei meinannut tulla, se olisi pitänyt sopia osastonhoitajan kanssa joka poissa silloin. Sairaanhoitajat eivät sitä antaneet, kunnes iltahoitajalle sanoin lähteväni nyt ja haukkui minut pystyyn... Vieressä yksi luvan evännyt hoitaja joka ei uskaltanut sanoa että mm. hän kieltänyt.

Vauvat huusivat sängyissään, kunnes nukahtivat väsymykseen. Vaippoja vaihdeltiin kovakouraisesti koska oli tauoille kiire... Jne...

sh, aikaisemmasta viestistä

Vierailija
25/43 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviä kokemuksia lastenklinikasta, ollaan aina oltu osastolla K1 tai joku sellanen, infektio-osasto eniveis. Hoitsuilla jopa syliaikaa lapsille yms yms

-numeroain en muista-

Vierailija
26/43 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju uskomatonta tekstiä hoitohenkilökunnasta

sh

Vierailija
27/43 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kuudesta hoitajasta sairaana eikä tietysti sijaista saatu. Paljon apua tarvitsevia ja muutama vanhempi rouva, jotka olivat sitä mieltä, että ovat niin vanhoja, etteivät siksi tse pysty enää mihinkään. Nämä muutamat siis hyväkuntoisia, mutta hoivaa vailla.

Kahvin join seisaaltani ja syömään pääsin klo 13.30 kun iltavuoro tuli töihin. Jep, tiedän, uusi työpaikka on löydyttävä, tälläistä ei jaksa kukaan. Potialaspaikkoja on jo suljettu erikossairaanhoidosta hoitajapulan vuoksi, eikä loppua näy. Surullista.

Vierailija
28/43 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan olisi pokkaa! Tosin ainut kerta, kun en ole yöpynyt osastolla oli kun lapseni oli teholla yhden päivän.

En ole kovin räikeitä tapauksia koskaan nähnyt sairaalassa, vaikka olenkin tosi paljon siellä aikaa viettänyt lapsen kanssa. Sen tosin huomasin, että tehollakin kohdeltiin lastani paremmin sen jälkeen, kun siellä olin vieraillut ja " näyttänyt" (esimerkillä), miten lastani " kannattaa" kohdella. Sitä ennen häntä hoidettiin kuin esinettä.

Ihmettelivat, miksi puhumaton lapsi on levoton ja säpsii. Sitten itsekin sanoivat, että hyvä kun kävit paikan päällä, niin he näkivat, että kun lapselle puhuu ja häntä silittelee, säpsiminen lakkaa ja lapsikin kuuntelee...

Aika paljon mua se ihmetytti silti, ettei moisia " vaikeita" keinoja oltu aiemmin keksitty käyttää! Lasta sai nimittäin käsitellä ilman erityista varomista ja vaikka ottaa syliin.

Vierailija
29/43 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin sain sitten " poikkeusluvan" - koska koko osastolla ei ollut sinä yönä kuin 2 lasta! Ja muuten AIKAS monta huonetta kuitenkin.

Vierailija
30/43 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritä siinä sitten yh:na järjestellä työasioita ja muiden lasten hoitoa.

Vierailija
31/43 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi olevan vielä hyödyllistäkin jos vanhempi yöpyy sairaalassa ja hoitaa lastaan. Tosin joillakin muilla sairaalan osastoilla (sydänyksikössä) paljon myönteisempi suhtautuminen vanhempien yöpymiseen.

sh

Vierailija
32/43 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni sairastui yöllä niin pahoin että ambulanssilla jouduttiin lähtemään sairaalaan. Lapsi oli tuolloin 6 vuotias. Sairaala johon menimme oli täysin tuntematon niin minulle kuin lapsellenikin. Ensinnäkin ensiavussa osa hoitajista oli tosi " ilkeitä" . Eivät selittäneet että mitä seuraavaksi tehdään. Sanoivat että ei se nyt voi sattua noin paljon jne. Pitivät lastani jotenkin nössönä tai jotain? Lapsella oli todella kova pelko päällä vielä siellä ensiavussa kun yöllä oli reppana herännyt siihen kun henki ei kulkenut ollenkaan :( Ja ambulanssiin joutui ensimmäisen kerran elämässään. Samalla kun lasta hoidettiin niin yksi hoitajista hoki jatkuvasti että äiti voisi nyt varmaankin lähteä kotiin jatkamaan uniaan! Että lapsi siirretään osastolle tarkkailuun ja huomenna voi kysellä kuulumisia. Olin aivan ihmeissäni. Änkytin vastaan että en jätä lastani yksin ja että enkö nyt johonkin voisi jäädä pyörimään? Lapsi alkoi itkemään ja hokemaan että ethän äiti lähde pois, mua pelottaa hirveesti!!!

No, lopulta tämä kiukkuisempi hoitaja lähti pois ja sain luvan toiselta hoitajalta jäädä osastolle yöksi.

Kyllä tulee tosi paha mieli kun ajattelenkin sitä vaihtoehtoa että lapseni olisi joutunut olemaan yksin huoneessaan keskellä yötä. Oksentamaan yksinään ja olemaan pakokauhussa kaikesta kokemastaan...

En kyllä sinä yönä pystynyt nukkumaan kun kuulin viereisistä huoneista todella lohdutonta itkua. Kuulin että osa lapsista oli yksin huoneissaan ja että hoitajat eivät millään kerenneet kaikkien lasten tarpeita hoitamaan :( Siis ihan kaamee kokemus kaikkinensa. Jätän kertomatta tarkoituksella pari asiaa joita kuulin hoitajien puhuvan sen yön aikana.

Arvostan suuresti niitä hoitajia jotka sydämestään tekevät töitä niin kiireisellä ja raskaalla alalla mutta nämä hoitajat jotka kostavat pahan olonsa potilaisiin ja heidän omaisiinsa niin en voi heitä kohtaan tuntea kuin halveksuntaa ja sääliä, ehkä?!

Vierailija
33/43 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

yksi hoitajista hoki jatkuvasti että äiti voisi nyt varmaankin lähteä kotiin jatkamaan uniaan! Että lapsi siirretään osastolle tarkkailuun ja huomenna voi kysellä kuulumisia.

(niin siis miksei isätkin). Mutta lapsettomana hän ei kertakaikkiaan käsittänyt, mikseivät vanhemmat menneet kotiin " kun kerrankin pääsevät eroon lapsesta" ...

Vierailija
34/43 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenklinikan hoitajista. Pääosin ovat mukavia. Itse en koskaan jättäisi lasta sinne yksin sillä olen nähnyt sitä touhua. He eivät kerkiä joka itkua katsomaan.

Ja kyllä niitä sairaanhoitajia on erilaisia. Näin miten isääni kohdeltiin Meilahdessa kuin spitaalista. Silloin todella toivoin että en vanhana joutuisi kuolemaan sairaalassa.

Ja mitä olen täältä yhdestä ketjusta lukenut, jossa hoitaja itse kertoi syövänsä mm. potilaiden jälkiruuat niin ei paljon voi sairaanhoitajien työtä arvostaa. Että kyllä niitä on myös huonoja hoitajia!

Vierailija
35/43 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on raskasta fyysisesti ja henkisesti. Ihmiset ajetaan loppuun. Muistakaa tämä kun äänestätte.

Vierailija
36/43 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Että kyllä niitä on myös huonoja hoitajia!

Ja jos itse haluaisit hoitaa potilaita premmin/läsnäolevammin niin joillakin osastoilla tulee siitäkin palautetta negatiivisena. Siksi minäkin vaihdoin hommia, en halua hoitaa vain puolinaisesti kiireen, asenteen, ym vuoksi

entinen sairaanhoitaja

Vierailija
37/43 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättäjät ovat niin paskoja, etteivät tajua, ettei kukaan hoitaja enää jaksa kohta tehdä työtänsä. Jotain pitäis tehdä ja kiireellä, KAMALAA!!!!!!!!

Vierailija
38/43 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on Meilahdesta tältä syksyltä. Omainen kävi läpi kaksi leikkausta.

Kaksi aivan loistavaa hoitajaa ja yksi joka oli aivan väärällä alalla. Siis semmoisen ihmisen ei olisi missään tapauksessa pitänyt työskennellä ihmisen kanssa. Sairaala aika kesti kumminkin yli kaksi viikkoa, ja joka kerta tämä sama hoitaja oli v:mäinen.

Vierailija
39/43 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran paljon on tullut sairaala elämää nähtyä, että en jätä aikuista ihmistäkään yksin sairaalaan. Osaston käytävän penkillä olen torkkunut äitini ollessa sairaalassa. Yleensä jos sairaalaan joudutaan niin ollaan sen verta heikossa kunnossa, että omaa puolta ei osaa pitää eikä hoitoa vaatia, sen takia mukana täytyy olla joku aikuinen erittäin voimakas tahtoinen ihminen. Lapsia ei meillä vielä ole, mutta väkisin sais mut ylos kuskata, jos oma lapsi joskus sairaalaan joutuu.

Vierailija
40/43 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan saanut jäädä osastolle yöksi runsas viikko sitten. Lapsi 2-vuotias.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme