Tämän joulun viimeinen siivousGALLUP!
Kaikki vastaamaan siis!
1. Miksi jouluksi täytyy tehdä kunnon siivo?
2. Mitä teidän joulusiivonne sisältää?
3. Kuka/ketkä siivouksen tekee?
4. Miksi kaapit ja esimerkiksi katot tarvitsisi kuurata?
5. Entä joulun JÄLKIsiivo, kukas sen tekee?
Hauskaa joulua kaikille!!!
Kommentit (10)
- NO ainakin meillä lapsiperheessä tulee niin paljon pientä sotkua, että on kiva jouluna kun on tavarat paikoillaan ja raikas tuoksu joka paikassa.
- Meillä matot vietiin ulos, lattiat imuroitiin ja pestiin, pölyt pyyhittiin, kaikki petivaatteet tuuletettiin pakkasessa, vessat pestiin ja siellä täällä väärissä paikoissa lojuvat tavarat laitettin omille paikoilleen. Niin ja sauna pestiin.
- Minä pääosin, mutta mies hoiti nuo matot ja vessat.
- Have no idea. Minä siivosin yhden kaapin, keittiön ruokakaapin niin sain mahtumaan sinne joulun ruokatavaroita.
- Heh. LÄhdemme joulun jälkeen kahdeksi viikoksi matkoille joten en tiedä... Varmaan pikaseen nakkaamme kuusen pihaan ja laitamme joulukamat kasaan, siinä se.
- mun mielestä ei tarvii
-mattojen ja petivaatteiden tuuletus (jos ei olisi ollut pakkasta ei olisi tuuletettu), imurointi, luuttuaminen, pölyjen pyyhintä.
-minä suurimmaksi osaksi, mies tekee jotain ja 1v. auttaa tavaroiden järjestelyssä (=sotkee)
-Niihin kertyy pölyä ja keittiön kattoon rasvaa. Me ei kylläkään kuurata niitä kuin kerran vuodessa ja se tapahtuu kesällä.
-Joulunahan ei tule sen enempää siivottavaa kuin muulloinkaan ja yhdessä siivotaa normaalisti, niin myös joulun jälkeen
Kiitos samoin
Miksi ei? Meillä siivotaan muutenkin säännöllisesti kun on vähän pölyallergiaa perheessä.
Koko hoidon, kuten petivaatteet, matot, lattiat, sauna, vessat, ikkunat, peilit yms lasipinnat, keittiö, jotkut kaapit ja varasto.
Siivousfirma, onneksi. Itsellä ei olisi kiinnostusta tuollaiseen.
Meillä ne siivotaan kaksi kertaa vuodessa kunnolla, jouluksi ja juhannukseksi. Katto tosin pestään keväisin vaan, ei jouluksi.
Sama siivousfirma kun olemme etelässä.
JOULUJA vaan kaikille!
Joulutunnelma syntyy siitäkin, että koti on siisti ja koristeltu joulukukkasin yms. Myös vieraita varten täytyy vähän siivota :)
Ei paljon. Imuroinnin, pölyjen pyyhkimisen, lattioiden pesun, tavaroiden järjestelyn sekä vessan pesun. Koitan myös pestä likapyykit pois ettei tartte heti joulun jälkeen ryhtyä pyykkäyshommiin.
Minä teen ja mies auttaa, jos ehtii.
Ei minun mielestä tarvitsekaan. Ei se joulu niin kummoinen ole, että sen vuoksi pitäisi kaikki paikat kuurata ja stressata siivouksen tehdän. Kunhan paikat ovat suurinpiirtein järjestyksessä.
Minä kera miehen ja anopin.
RIEMUKASTA JOULUA KAIKILLE!
Lähdemme jouluksi pois kotoa. On kiva palata puhtaaseen ja siistiin kotiin.
Imurointi, pölyjen pyyhintä, lattioiden pesu, wc:n pesu, mattojen tamppaus, yleinen järjestely.
Minä. Mies vahtii lasta (joka mm. pelkää imurin ääntä hyvin paljon...).
Meillä ei niin tarkasti/perusteellisesti siivota.
Minä.
1. Miksi jouluksi täytyy tehdä kunnon siivo?En tee suursiivousta, ihan normaalin viikkosiivouksen, paitsi että uuni täytyy puhdas olla kinkunpaistossa:)
2. Mitä teidän joulusiivonne sisältää?Normaali siivous:imurointi, pölyt pyyhitään, lattiat pestään ja vessa putsataan ja toi mainitsemani uuninputsaus.
3. Kuka/ketkä siivouksen tekee? Minä teen, niinkuin aina viikkosiivouksenkin kun kotona kerran olen. Lapset pyyhkivät myös pölyjä ja järjestävät oman huoneensa.
4. Miksi kaapit ja esimerkiksi katot tarvitsisi kuurata? Heh, ei tarvitsekaan. Kattolamppujen päälliset pyyhitään kerran-pari kuussa:)
5. Entä joulun JÄLKIsiivo, kukas sen tekee?Tiskikone ja minä taas seuraavan viikon siivouksen. Mies vie aina roskat, minä en siihen puutu.
Vierailija:
Kaikki vastaamaan siis!1. Miksi jouluksi täytyy tehdä kunnon siivo?
Teen tavallisen viikkosiivouksen, en mitään suursiivousta.2. Mitä teidän joulusiivonne sisältää?
Imurointi, lattioiden pyyhintä, pölyjen pyyhintä, vessan pesu.3. Kuka/ketkä siivouksen tekee?
Yleensä minä, tänä jouluna mies, koska minä olen sairaana.4. Miksi kaapit ja esimerkiksi katot tarvitsisi kuurata?
En tiedä.5. Entä joulun JÄLKIsiivo, kukas sen tekee?
Luultavasti minä. Tai sitten mies, saa nähdä.Hauskaa joulua kaikille!!!
Meille riittää että näyttää siistiltä, on kivempi tulla joulunvietosta kotiin jos mahtuu ovesta sisään.
Tavaroiden järjestäminen, lattioiden raivaus (ovat ihmeellisiä tavaramagneetteja...), imurointi ja jos ehtii niin pesu, lakanoiden vaihto. Tänään pitäisi jääkaappi siivota, kun sinne on päässyt kertymään vanhoja ruokia. (Yöks!) EI meillä ole mitään varsinaista joulusiivoustraditiota, se tehdään minkä keritään. (Asutaan remontin keskellä jo toista vuotta ja se vähän vaikeuttaa järjestyksenpitoa.)
Minä lähinnä, muu perhe auttaa minkä auttaa. Mies sitten ravaa noita joulun kauppareissuja eikä hänkään siis laakereillaan lepäile vaikkei siivokseen hirveästi ehdi osallistuakaan.
En tiedä, ei kuurata.
Vietämme joulua vanhempieni luona ja autan siellä jälkien siivoamisessa. Tavoitteena olisi että heillä koti on samassa kunnossa kuin ennen daapumistamme joulunviettoon.
Uudeksi vuodeksi aion yrittää ehtiä tehdä perusteellisemman siivouksen, niin on kivempi ottaa kotona uutta vuotta vastaan. Naapuritkin on tulossa silloin kylään.
Siistissä kodissa ei tarvi stressata siivouksesta.
Emme tee joulusiivousta.
Minä
Kivaa olla vaan ja löhöillä ilman niitä villakoiria;)
Imurointi,pölyjen pyyhintä ja kunnon moppaus
Petivaatteiden tuuletus ja vaihto.
Minä tein yksin tänä vuonna,kun isännällä sattui tälle kerralle kurjat vuorot.Yleensä olemme tehneet yhdessä.
Emme siivoa kaappeja,kun ei siellä kukaan vietä joulua.Ainoastaan kaappien ovet tulee pyyhittyä huolellisesti.
Kattoon kosketaan vasta kevätsiivon yhteydessä.
Minä ja isäntä.
[/quote]