Tämän joulun viimeinen siivousGALLUP!
Kaikki vastaamaan siis!
1. Miksi jouluksi täytyy tehdä kunnon siivo?
2. Mitä teidän joulusiivonne sisältää?
3. Kuka/ketkä siivouksen tekee?
4. Miksi kaapit ja esimerkiksi katot tarvitsisi kuurata?
5. Entä joulun JÄLKIsiivo, kukas sen tekee?
Hauskaa joulua kaikille!!!
Kommentit (10)
1. Miksi jouluksi täytyy tehdä kunnon siivo?
- NO ainakin meillä lapsiperheessä tulee niin paljon pientä sotkua, että on kiva jouluna kun on tavarat paikoillaan ja raikas tuoksu joka paikassa.
2. Mitä teidän joulusiivonne sisältää?
- Meillä matot vietiin ulos, lattiat imuroitiin ja pestiin, pölyt pyyhittiin, kaikki petivaatteet tuuletettiin pakkasessa, vessat pestiin ja siellä täällä väärissä paikoissa lojuvat tavarat laitettin omille paikoilleen. Niin ja sauna pestiin.
3. Kuka/ketkä siivouksen tekee?
- Minä pääosin, mutta mies hoiti nuo matot ja vessat.
4. Miksi kaapit ja esimerkiksi katot tarvitsisi kuurata?
- Have no idea. Minä siivosin yhden kaapin, keittiön ruokakaapin niin sain mahtumaan sinne joulun ruokatavaroita.
5. Entä joulun JÄLKIsiivo, kukas sen tekee?
- Heh. LÄhdemme joulun jälkeen kahdeksi viikoksi matkoille joten en tiedä... Varmaan pikaseen nakkaamme kuusen pihaan ja laitamme joulukamat kasaan, siinä se.
1. Miksi jouluksi täytyy tehdä kunnon siivo?
- mun mielestä ei tarvii
2. Mitä teidän joulusiivonne sisältää?
-mattojen ja petivaatteiden tuuletus (jos ei olisi ollut pakkasta ei olisi tuuletettu), imurointi, luuttuaminen, pölyjen pyyhintä.
3. Kuka/ketkä siivouksen tekee?
-minä suurimmaksi osaksi, mies tekee jotain ja 1v. auttaa tavaroiden järjestelyssä (=sotkee)
4. Miksi kaapit ja esimerkiksi katot tarvitsisi kuurata?
-Niihin kertyy pölyä ja keittiön kattoon rasvaa. Me ei kylläkään kuurata niitä kuin kerran vuodessa ja se tapahtuu kesällä.
5. Entä joulun JÄLKIsiivo, kukas sen tekee?
-Joulunahan ei tule sen enempää siivottavaa kuin muulloinkaan ja yhdessä siivotaa normaalisti, niin myös joulun jälkeen
Hauskaa joulua kaikille!!!
Kiitos samoin
1. Miksi jouluksi täytyy tehdä kunnon siivo?
Miksi ei? Meillä siivotaan muutenkin säännöllisesti kun on vähän pölyallergiaa perheessä.
2. Mitä teidän joulusiivonne sisältää?
Koko hoidon, kuten petivaatteet, matot, lattiat, sauna, vessat, ikkunat, peilit yms lasipinnat, keittiö, jotkut kaapit ja varasto.
3. Kuka/ketkä siivouksen tekee?
Siivousfirma, onneksi. Itsellä ei olisi kiinnostusta tuollaiseen.
4. Miksi kaapit ja esimerkiksi katot tarvitsisi kuurata?
Meillä ne siivotaan kaksi kertaa vuodessa kunnolla, jouluksi ja juhannukseksi. Katto tosin pestään keväisin vaan, ei jouluksi.
5. Entä joulun JÄLKIsiivo, kukas sen tekee?
Sama siivousfirma kun olemme etelässä.
JOULUJA vaan kaikille!
1. Miksi jouluksi täytyy tehdä kunnon siivo?
Joulutunnelma syntyy siitäkin, että koti on siisti ja koristeltu joulukukkasin yms. Myös vieraita varten täytyy vähän siivota :)
2. Mitä teidän joulusiivonne sisältää?
Ei paljon. Imuroinnin, pölyjen pyyhkimisen, lattioiden pesun, tavaroiden järjestelyn sekä vessan pesun. Koitan myös pestä likapyykit pois ettei tartte heti joulun jälkeen ryhtyä pyykkäyshommiin.
3. Kuka/ketkä siivouksen tekee?
Minä teen ja mies auttaa, jos ehtii.
4. Miksi kaapit ja esimerkiksi katot tarvitsisi kuurata?
Ei minun mielestä tarvitsekaan. Ei se joulu niin kummoinen ole, että sen vuoksi pitäisi kaikki paikat kuurata ja stressata siivouksen tehdän. Kunhan paikat ovat suurinpiirtein järjestyksessä.
5. Entä joulun JÄLKIsiivo, kukas sen tekee?
Minä kera miehen ja anopin.
RIEMUKASTA JOULUA KAIKILLE!
1. Miksi jouluksi täytyy tehdä kunnon siivo?
Lähdemme jouluksi pois kotoa. On kiva palata puhtaaseen ja siistiin kotiin.
2. Mitä teidän joulusiivonne sisältää?
Imurointi, pölyjen pyyhintä, lattioiden pesu, wc:n pesu, mattojen tamppaus, yleinen järjestely.
3. Kuka/ketkä siivouksen tekee?
Minä. Mies vahtii lasta (joka mm. pelkää imurin ääntä hyvin paljon...).
4. Miksi kaapit ja esimerkiksi katot tarvitsisi kuurata?
Meillä ei niin tarkasti/perusteellisesti siivota.
5. Entä joulun JÄLKIsiivo, kukas sen tekee?
Minä.
1. Miksi jouluksi täytyy tehdä kunnon siivo?En tee suursiivousta, ihan normaalin viikkosiivouksen, paitsi että uuni täytyy puhdas olla kinkunpaistossa:)
2. Mitä teidän joulusiivonne sisältää?Normaali siivous:imurointi, pölyt pyyhitään, lattiat pestään ja vessa putsataan ja toi mainitsemani uuninputsaus.
3. Kuka/ketkä siivouksen tekee? Minä teen, niinkuin aina viikkosiivouksenkin kun kotona kerran olen. Lapset pyyhkivät myös pölyjä ja järjestävät oman huoneensa.
4. Miksi kaapit ja esimerkiksi katot tarvitsisi kuurata? Heh, ei tarvitsekaan. Kattolamppujen päälliset pyyhitään kerran-pari kuussa:)
5. Entä joulun JÄLKIsiivo, kukas sen tekee?Tiskikone ja minä taas seuraavan viikon siivouksen. Mies vie aina roskat, minä en siihen puutu.
Vierailija:
Kaikki vastaamaan siis!1. Miksi jouluksi täytyy tehdä kunnon siivo?
Teen tavallisen viikkosiivouksen, en mitään suursiivousta.2. Mitä teidän joulusiivonne sisältää?
Imurointi, lattioiden pyyhintä, pölyjen pyyhintä, vessan pesu.3. Kuka/ketkä siivouksen tekee?
Yleensä minä, tänä jouluna mies, koska minä olen sairaana.4. Miksi kaapit ja esimerkiksi katot tarvitsisi kuurata?
En tiedä.5. Entä joulun JÄLKIsiivo, kukas sen tekee?
Luultavasti minä. Tai sitten mies, saa nähdä.Hauskaa joulua kaikille!!!
1. Miksi jouluksi täytyy tehdä kunnon siivo?
Meille riittää että näyttää siistiltä, on kivempi tulla joulunvietosta kotiin jos mahtuu ovesta sisään.
2. Mitä teidän joulusiivonne sisältää?
Tavaroiden järjestäminen, lattioiden raivaus (ovat ihmeellisiä tavaramagneetteja...), imurointi ja jos ehtii niin pesu, lakanoiden vaihto. Tänään pitäisi jääkaappi siivota, kun sinne on päässyt kertymään vanhoja ruokia. (Yöks!) EI meillä ole mitään varsinaista joulusiivoustraditiota, se tehdään minkä keritään. (Asutaan remontin keskellä jo toista vuotta ja se vähän vaikeuttaa järjestyksenpitoa.)
3. Kuka/ketkä siivouksen tekee?
Minä lähinnä, muu perhe auttaa minkä auttaa. Mies sitten ravaa noita joulun kauppareissuja eikä hänkään siis laakereillaan lepäile vaikkei siivokseen hirveästi ehdi osallistuakaan.
4. Miksi kaapit ja esimerkiksi katot tarvitsisi kuurata?
En tiedä, ei kuurata.
5. Entä joulun JÄLKIsiivo, kukas sen tekee?
Vietämme joulua vanhempieni luona ja autan siellä jälkien siivoamisessa. Tavoitteena olisi että heillä koti on samassa kunnossa kuin ennen daapumistamme joulunviettoon.
Hauskaa joulua kaikille!!!
Uudeksi vuodeksi aion yrittää ehtiä tehdä perusteellisemman siivouksen, niin on kivempi ottaa kotona uutta vuotta vastaan. Naapuritkin on tulossa silloin kylään.
1. Miksi jouluksi täytyy tehdä kunnon siivo?
Siistissä kodissa ei tarvi stressata siivouksesta.
2. Mitä teidän joulusiivonne sisältää?
Emme tee joulusiivousta.
3. Kuka/ketkä siivouksen tekee?
4. Miksi kaapit ja esimerkiksi katot tarvitsisi kuurata?
5. Entä joulun JÄLKIsiivo, kukas sen tekee?
Minä
1. Miksi jouluksi täytyy tehdä kunnon siivo?
Kivaa olla vaan ja löhöillä ilman niitä villakoiria;)
2. Mitä teidän joulusiivonne sisältää?
Imurointi,pölyjen pyyhintä ja kunnon moppaus
Petivaatteiden tuuletus ja vaihto.
3. Kuka/ketkä siivouksen tekee?
Minä tein yksin tänä vuonna,kun isännällä sattui tälle kerralle kurjat vuorot.Yleensä olemme tehneet yhdessä.
4. Miksi kaapit ja esimerkiksi katot tarvitsisi kuurata?
Emme siivoa kaappeja,kun ei siellä kukaan vietä joulua.Ainoastaan kaappien ovet tulee pyyhittyä huolellisesti.
Kattoon kosketaan vasta kevätsiivon yhteydessä.
5. Entä joulun JÄLKIsiivo, kukas sen tekee?
Minä ja isäntä.
Hauskaa joulua kaikille!!!
[/quote]