Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö jotkut todellakaan anna lapsensa kulkea esim. 1980-luvun autolla?

Vierailija
23.12.2005 |

Mikä siinä niin pelottaa? Ei se uusikaan auto takaa turvallista matkaa.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on sen verran hyvässä kunnossa,että meni kerralla katsastuksestakin läpi.Se riippuu ihan kuinka autoa huolletaan,näin sanoin katsastusmieskin.

Vierailija
2/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvaistuin on kyllä uusi ja hyvä. Ei kerta kaikkiaan ole varaa ostaa uutta autoa. Eikä tuo mun autoni mikään huono ole, että kyllä sillä tohtii käydä pidempiäkin reissuja. Varovainen kuski olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos auto muuten toimii ok ja turvaistuimen/kaukalon saa asialliseti kiinni niin siitä vaan.

Lisäksi huomautan että olen toisinaan kieltäytynyt päästämästä lastani 2000-luvun autoihin. Ihan siitä syytä että istuin puuttuu tai vyöt ovat kaukaloon liian lyhyen.

Kolaritilanne pelottaa, mikäli lapsi ei ole kunnolla kiinni.

Vierailija
4/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lisäksi huomautan että olen toisinaan kieltäytynyt päästämästä lastani 2000-luvun autoihin. Ihan siitä syytä että istuin puuttuu tai vyöt ovat kaukaloon liian lyhyen.

Onhan se turvallista kun on airbageja puolella jos toisellakin, mutta turvaistuintahan ei saa asentaa airbag-paikalle...

Vierailija
5/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taannoin näin kuvia testeistä, joissa airbag laukesi turvaistuinpaikalla, ei kovin hyvältä näyttänyt...

Vierailija
6/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että uudella autolla ajautuvat ajavat useammin varomattomammin kuin vanhemmalla ajavat.

Vierailija
7/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joo tooosi turvallista.Mahtaa tulla " kaunista" jälkeä kolaritilanteessa.

Olen todellakin kerran mennyt pahan kolarin ohitse,jossa UUSI auto oli aivan rusinana.Siinä olikin palomiehet ympärillä häärimässä,ilmeisesti piti leikellä joku ulos sieltä.

Että ei se 05 mallin auto aina takaa,että voi vaikka kalliota päin painua ja sieltä noustaan,kin feenix tuhkasta.

Vierailija
8/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi opetella lukemaan

Vierailija
9/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko kotihoidontuella maksan uuden volvon? Syödäkin pitäisi. Ja asua.

Vierailija
10/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

voi opetella lukemaan

Vierailija
11/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas sitten mitkä ne turvallisuuteen oleellisimmin vaikuttavat asiat on?

Vierailija
12/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä johti siihen että autonvalmistajien piti parantaa turvatasoa ettei oma automerkki olisi ollut testien häntäpäässä. Jossakin testissä kokeiltiin 80-luvun auton turvallisuutta ja se sai varmaan puoli tähteä.

Vierailija
13/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oli sellainen tutkimus jossa oli tutkittu eri onnettomuustilastoja ja tuo 80-luvun Saab sai siis sen parhaimman eli 5 tähteä, moni 2000-luvun autokin sai vähemmän.

Vierailija:

Tämä johti siihen että autonvalmistajien piti parantaa turvatasoa ettei oma automerkki olisi ollut testien häntäpäässä. Jossakin testissä kokeiltiin 80-luvun auton turvallisuutta ja se sai varmaan puoli tähteä.

Vierailija
14/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tehty oikein kattava tutkimus ja se Saab kuului siihen parhaimpaan luokkaan.

Vierailija
15/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vien vuoden ikäisen tenavani päiväkotiin, menen itse töihin ja ostamme sitten sen niin tuiki välttämättömän uuden auton. Vai?

Vierailija
16/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se uusi auto tee autoilua sen turvallisemaksi jos kuski on huono tai auto on huonossa kunnossa.

Minun kaverilla on 2003 mallin volvo, kerran siittä katosi jarrut kokonaan kun jokin hiton sähköjärjestelmä petti!

Vierailija
17/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla TM:stä.

Ja onhan uudet autot tietyllä tavalla varustellumpia tuolla turvallisuus puolella, mutta kyllä suurin vaikuttava tekijä on edelleen siinä penkin ja ratin välissä.

Vierailija
18/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta menee jo mielestäni vouhkaamiseksi jos ei _uskalla_ kuljettaa lapsiaan vanhemmalla autolla.

Vierailija
19/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaverilla on 2003 mallin volvo, kerran siittä katosi jarrut kokonaan kun jokin hiton sähköjärjestelmä petti!

[/quote]

Vierailija
20/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet autot ovat aivan varmasti turvallisempia kuin vanhemmat, ei kai tästä kukaan voi olla eri mieltä? Toisaalta suurin turvallisuuteen vaikuttava tekijä on kuitenkin siinä ratin ja penkin selkäosan välissä, siitäkään ei kai kukaan voi olla eri mieltä?

80-luvun Corollan kyydissä matkustava vauva voi olla paljon paremmassa turvassa kuin 2005 mallin Corollassa, mikäli kuskien ajotavoissa on riittävä ero. Jos kuskit ovat ajotavoiltaan identtiset, niin siinä tapauksessa luonnollisesti uudempi on varmasti kolaritilanteessa turvallisempi.