Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat jotka haluavat tietoisesti vain yhden lapsen ovat itsekkäitä.

Vierailija
23.12.2005 |

Aika provosoivasti ilmaistu,mutta sitä mieltä olen.Enkä nyt tarkoita

pariskuntia jotka eivät jostain syystä voi saada lisää lapsia,vaan heitä

jotka haluavat vain yhden.Yleensä lapsi on tehty vain vanhempia varten tai sitten on tapahtunut " vahinko" .Sisarus on paras lahja minkä omalle lapselle voi antaa.

T.ainokainen,nyt useamman lapsen äiti

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itsekästä hankkia vain yksi lapsi. Ainokainen elää elämänsä yksinäisenä, kaipaa jatkuvasti sisaruksia ja on yksinäinen aikuisena.

Tästä huolimatta meillä on vain yksi lapsi. Mitään lääketieteellista/psyykkistä syytä ei ole, me olemme vain huonoja, itsekkäitä ja mukavuudenhaluisia vanhempia, joille riittää tämä " itselle tehty" lapsi. Sisarusta emme tee, koska me vanhemmat emme halua lisää lapsia. Lapsen mahdollinen halu sisarukseen ei ole meille riittävä syy lapsenhankintaan.

No niin, ap, saitko joulumielen? Myönnän olevani huono ja itsekäs äiti. Oletko nyt tyytyväinen? Sait tuomita ja syyllistää.

Mukavaa joulua ap:lle ja kaikille muillekin!

Vierailija
22/34 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua kaikille!

ps.mielestäni kirjoitin kyllä ihan asiallisesti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivähoitokeskustelussa, kun ihmiset huusivat toisilleen, että miksi

niitä kersoja pitää tehdä enemmän kuin jaksaa hoitaa, ja raahata esikoiset hoitoon kuopuksen syntyessä....

Vierailija
24/34 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekäs olen, ei se mielestäni ole paha asia.

Vierailija
25/34 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sitä on sanomaan onko sisarus parasta mitä lapselle voi antaa. Itse tiedän niin monta tapausta, joissa sisarukset on niin pahoissa riidoissa keskenään, että eivät ole edes puheväleissä.

Ja kaikkea muutakin.

Sulla on aika rajoittunut näkemys asiasta, sanoisin.

Vierailija
26/34 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni rakastaa kuopustamme yli kaiken, mutta on sanonut, että jos meille tulee vielä lapsi, niin hän toivoo sen kuolevan. Järkkyä juttua, muttanyt on kuolemakausi jutuissa. Me vanhempina kuitenkin päätämme haluammeko lisää lapsia vai emme, ei lapsemme.

Vierailija
27/34 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei vielä ole lasta, mutta olemme päättäneet ettemme hankkisi kuin yhden lapsen. Tiedostan oman jaksamiseni. Sitähän ei sen jälkeen tiedä haluaako toisen myöhemmin. Mutta jo pelkkä synnyttäminen kuulostaa niin hirvittävältä (vaikka onkin varmaan teidän mielestä sivuseikka pikkujuttu), että en suostu sitä tekemään kuin kerran.

Turha aiheesta on metelöidä muutenkaan. Jokkainen päättää oman perheensä koon, eikö niin.

Vierailija
28/34 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ihminen itse

saa lastensa lukumäärästä päättää.

Ihanaa,

voin opiskella, pitää kodin kauniina, rahat riittävät matkusteluun ja kivoihin tavaroihin, en pilaa vartaloani ja hermojani monen lapsen kanssa ja jää aikaa myös itsellekin!

Vierailija
29/34 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain yksi lapsi, epäilen ettemme tee (ruma sana, tiedän) enää toista.

Minulla ja miehellä on molemmilla yksi sisarus. Itse en ole veljeni kanssa lähes ollenkaan tekemisissä, mies on taas siskonsa kanssa hyvinkin läheinen. Hyvä on, olen kateellinen miehelle tästä.

Toisaalta mieheni korostaa hänenkin tilanteessaan, ettei sisarus aina tuo onnea. Hänen siskollaan on ollut raskas elämäntilanne viime vuosina ja mieheni kärsii myötätunnosta itsekin.

--------------------------------------------------------

Minua ei satuta se, että sinä arvostelet minua itsekkyydestä. Minua varmasti tulee satuttamaan se, kun lapseni tulee kysymään miksei hänellä ole sisaruksia.

Mutta minua lohduttaa ajatus, että lapseni saa varmasti paremman elämän ainokaisena, kun hänen vanhempansa ovat itsekkyytensä takia pysyneet yhdessä, iloisina, lapselleen todella läsnäolevina, elämästään nauttivina aikuisina.

Kukin tahtonsa, voimavarojensa ja valinnanvapautensa mukaan.

Hyvää joulua!

Vierailija
30/34 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan päinvastaista mieltä kuin ap: useamman kuin yhden lapsen " tekeminen" on itsekästä. Ihan oikeasti! Yhdelle lapselle voi antaa paljon enemmän aikaa, eikä ainokaista verrata sisaruksiin. Usemman lapsen vanhemmat mm. leikkivät vähemmän lastensa kanssa, eikä sisarus aina suinkaan ole siunaus (tunnen ihan liikaa aikuisia, jotka ovat hädintuskin puheväleissä sisarustensa kanssa). Empatiakykyäkin on helpompi välittää yhdelle kuin monelle lapselle... jos vain viitsii. Itse ainakin myönnän olevani huomattavasti hankalampi ja itsekkäämpi kuin mieheni, vaikka mies on ainoa lapsi ja minulla on sisaruksia.

Kaikesta huolimatta halusimme toisen lapsen. Olemme siis suoraan sanottuna itsekkäitä vanhempia :D Emme kaiken lisäksi edes harkinneet adoptiota, vaan halusimme toisen BIOLOGISEN lapsen perheeseemme.

Vierailija
31/34 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kai ihminen itse

saa lastensa lukumäärästä päättää.

Ihanaa,

voin opiskella, pitää kodin kauniina, rahat riittävät matkusteluun ja kivoihin tavaroihin, en pilaa vartaloani ja hermojani monen lapsen kanssa ja jää aikaa myös itsellekin!

Tottakai jokainen saa lastensa lukumäärän päättää.Jos lapsiluku jätetään yhteen niin minusta se on itsekästä.Vetäköön herneen nenään se joka tahtoo,en pyytele anteeksi mielipidettäni.Kommenttisi oli aika lapsellinen,sait mut ihan hymyilemään ;).

Kiva,meilläkin matkustellaan kolmen lapsen kanssa.Ja tiedätkö mitä,omaa aikaa jää enemmän kuin yhden kanssa koska lapset leikkivät keskenään ;).Eikä vartalokaan ole vielä rupsahtanut,heh.

Hermoista en nyt tiedä...

ap :)

Vierailija
32/34 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi lapsi riittää. Mutta kun itse olin ainoa lapsi, ja vanhemmat huitelivat milloin missäkin (eli sitä aikaa ei saanut), erosivat, löysivät uudet, niin kyllä sisarus olisi ollut aika kova sana. Ja kyllä, minä " hankin toisen esikoisen " seuraksi" " . Mutta se ei tarkoita, etteikö häntä olisi toivottu, odotettu ja rakastettu siinä missä esikoistakin.

Vierailija
33/34 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska muita kavereita oli lapsena ja nytkin on paljon.

Meillä on myös vain ja ainoastaan yksi lapsi ja toista ei haluta.Syitä en rupea ap:lle erittelemään,koska ne ei hänelle yksinkertaisesti kuulu.

Mitähän se ap:ta kaivelee,jos joku haluaa vain yhden lapsen? Jokainen tyylillään.

Vierailija
34/34 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen ihan päinvastaista mieltä kuin ap: useamman kuin yhden lapsen " tekeminen" on itsekästä. Ihan oikeasti! Yhdelle lapselle voi antaa paljon enemmän aikaa, eikä ainokaista verrata sisaruksiin. Usemman lapsen vanhemmat mm. leikkivät vähemmän lastensa kanssa, eikä sisarus aina suinkaan ole siunaus (tunnen ihan liikaa aikuisia, jotka ovat hädintuskin puheväleissä sisarustensa kanssa). Empatiakykyäkin on helpompi välittää yhdelle kuin monelle lapselle... jos vain viitsii. Itse ainakin myönnän olevani huomattavasti hankalampi ja itsekkäämpi kuin mieheni, vaikka mies on ainoa lapsi ja minulla on sisaruksia.

Ai,meidän lapset ei kelpuuta mua leikkimään koska haluavat leikkiä keskenään.Heillä on pieni ikäero joten yhteisiä leikkejä riittää (5v ja 6v).Miehelläni on 3 sisarusta ja ovat läheisiä keskenään,auttavat toisiaan ja kyläillään puolin ja toisin.Minä en tunne ketään joka kärsisi

sisaruksista :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme