Vauvan unesta ja nukuttamisesta, ov
vauva on 8kk, on nukkunut aina hyvin. ennen on riittänyt että yöllä syötetään sylissä maito, nukahtanut siihen ja siirretty omaan sänkyyn. mutta nyt vauva herää kun siirretään sänkyyn. heräilee muutenkin " turhaan" , eli ei ole nälkä haluaa vain sylissä nukkua.
kun herää sänkyyn laittaessa niin on kaikki hyvin (vaippa kuiva ja massu täynnä), ei huuda, vaan alkaa leikkimään, seisomaan ja jokeltelemaan. välillä kun olen noin 3-5 kertaa nukuttanut ja yrittänyt saada sänkyyn siirrettyä niin olen tyynesti vain alkanut itse nukkumaan ja vauva on puuhannut omiaan sängyssä. nukahtaa kyllä itse. mutta voinko pitemmän päälle tehdä näin? vai auttaisiko unikoulu?
Kommentit (8)
Minä jättäisin sen syöttämisen pois, ei lapsi heräisi ollenkaan yöllä. Helppoa!?
jos vauva on tyytyväinen sängyssä vaikka leikkisikin hetken yksinään niin jätä sinne vaan. Tai tee just noin että käyt itse nukkumaan. Tulet pääsemään tulevaisuudessa paljon helpommalla kun vauva oppii nukahtamaan itse eikä tarvi nukuttamista.
herää kun laitetaan omaan sänkyyn ja alkaa valvoa. joten joudun taas ottaan syliin ja tätä voi jatkua 3-5 kertaa ennen kuin onnistuu. ap
Vierailija:
Minä jättäisin sen syöttämisen pois, ei lapsi heräisi ollenkaan yöllä. Helppoa!?
Nostetaan se meidän väliin nukkumaan, jolloin huuto loppuu kuin seinään, silmät menevät kiinni ja tulee tyytyväinen huokaus. Siispä lapsi nukkuu aamuun siinä. Hyvin menee.
ja heräisi siihen kun mies lähtee aamuyöstä töihin. ap
Annat leikkiä siellä jos mikään hätä ei ole, nukahtaa sitten kun nukahtaa.
loppuyön vanhempien sängyssä kun oli helpompaa. Äidin kainalossa nukkui yön lähes heräämättä. 8kk iässä joi vielä kerran yömaidot. Ajan kanssa oppi nukkumaan yksin omassa sängyssä. Meille lapsen vieressä nukkkuminen ei ollut ongelma.