Vanhemmat jotka haluavat tietoisesti vain yhden lapsen ovat itsekkäitä.
Aika provosoivasti ilmaistu,mutta sitä mieltä olen.Enkä nyt tarkoita
pariskuntia jotka eivät jostain syystä voi saada lisää lapsia,vaan heitä
jotka haluavat vain yhden.Yleensä lapsi on tehty vain vanhempia varten tai sitten on tapahtunut " vahinko" .Sisarus on paras lahja minkä omalle lapselle voi antaa.
T.ainokainen,nyt useamman lapsen äiti
Kommentit (34)
Meillä on 1 lapsi ja koska esikoisen alkuunsaamiseenkin tarvittiin jo aikamoiset tropit, en tiedä saako hän koskaan sisaruksia. Ehkä jos luomusti tulee, hormoneita en enää jaksaisi.
on toikin aloituksen aihe. Mistä ihmeestä voit tietää toisten ihmisten syyt valinnoillee. Jos siis ei ole lääketieteellistä syytä niin sitten on automaattisesti itsekäs?? Syitä voi olla vähän muitakin! En viitsi edes selittää tuollaiselle. Laajenna vähän maailmankuvaas.
Jos ei pysty saamaan lisää lapsia niin se on surullista,eihän sille voi mitään.Nyt tarkoitin ihmisiä jotka ovat jo päättääneet että haluavat VAIN YHDEN.Ymmärsittekö?
ap
kertoo miten lapsi itse olet. (no ehkä sekin on sen syytä, että olet ainokainen). Kuten sanottu, syitä on monia, ei pelkkä itsekkyys. Itsekin rakastan lapsia ja itsekkäästi niitä olen hankkinut itselleni, mutta ymmärrän silti vähän muutakin elämää.
En edes viitsi vastata noin typerään kommenttiin.
Mun serkku oli ainut lapsi parikymmentä vuotta. Ei tuntunut sisaruksia kaipaavan, kun kavereitakin oli. Matkusteli paljon vanhempiensa kanssa jo pienenä.
Itselläni pari lasta, mutta pitkällä aikavälillä. Tuttavapiirissäni paljon yhden lapsen perheitä. Mielestäni voi jopa olla lapselle parempi elää ainokaisena. Häneen ehditään keksittyä paremmin. Silloin tietenkin pidettävä huolta että on sosiaalisia kontakteja paljon.
Monissa sisar perheissä lapset eivät leiki oikeastaan toistensa kanssa, vaan etsivät kaverinsa muualta kuin kotoolta. Eikä ole aivan tavatontakaan, että aikuisina sisarukset eivät edes siedä toisiaan.
Nämä ovat niin ihmiskohtaisia juttuja..
ovat itsekkäitä. Haluavat vain ihailua osakseen kun pyörittävät isoa perhettä. ja lapset kärsivät kun vanhempien huomiota ei riitä kaikille.
Ja ennen kuin alatte huutamaan, niin kyllä, tämä on provo.
kun tähän aikaan aamusta haluaa ventovieraiden kanssa riidellä asiasta, josta ei ikinä pääse puusta pitkälle. Meinaan kun " todisteet" muiden syyllisyydestä on sitä että ap vaan on sitä mieltä. Ei se sinusta ap tuollaista ole tehnyt, että olet ainut lapsi. Myös ainokaisista kasvaa usein ihan normaaleja. Riitele ukkos tai miehes kanssa.
Ei kannata tätä ketjua kommentoida.
Sisarukset ovat todella tärkeä juttu. Mikäli unohdetaan ne, joiden elämäntilanne ei jostain syystä mitenkään salli ' lisälapsien' tekemistä, yleensä tällaiset henkilöt ovat tekemättä ne, koska ovat todenneet sen ensimmäisen kanssa, että eihän se kakkaakaan ruusuja ja nuku kaikkia päiviä.
Vierailija:
Aika provosoivasti ilmaistu,mutta sitä mieltä olen.Enkä nyt tarkoita
pariskuntia jotka eivät jostain syystä voi saada lisää lapsia,vaan heitä
jotka haluavat vain yhden.Yleensä lapsi on tehty vain vanhempia varten tai sitten on tapahtunut " vahinko" .Sisarus on paras lahja minkä omalle lapselle voi antaa.T.ainokainen,nyt useamman lapsen äiti
Miksi lapsia ylipäätänsä " hankitaan" ? Syyt ovat itsekkäitä, eikö totta? Minä haluan lapsen, tulla äidiksi/isäksi jne.
Jos joku haluaa vain yhden lapsen niin miksi arvostella. Se, että sisaruksia ei ole, ei välttämättä johda yksinäisyyteen. Jos ympärillä on ystäviä ja rakastavat vanhemmat, en usko suuria ongelmia tulevan.
Tottahan toki sitä sisärusta toivoin jossakin vaiheessa, ja nyt vanhempana olisi todella kiva jos olisi sisaruksia. Mutta voin sanoa, että kylläpähän nuo omatkin tenavat toivovat välillä, että voi kun tuon pikkuveljen saisi myytyä johonkin... Että kylläpähän sitä ainut lapsi toivoo sisaruksia ja useamman lapsen perheessä lapset toivovat olevansa ainoita=)
Me olemme miehemme kanssa päättäneet tietoisesti olla hankkimatta enempää lapsia, koska esikoisen ollessa 2,5-vuotias jouduin 4 kuukauden sairaslomalle lievän pykoosin ja keskivaikean masennuksen takia. Olen syönyt lääkkeitä siitä asti, yhteensä yli viisi vuotta, ja lääkäri piti pienenä ihmeenä sitä, että saatoin jatkaa entistä työtäni sairasloman jälkeen.
Joku saattaa varmaan tuotakin syytä pitää itsekkäänä. Minua se harmittaa, sillä alun perin halusin vähintään kaksi lasta. Olen itse ainoa lapsi ja minulla on ruusuiset kuvitelmat sisarusten välisistä suhteista, vaikka äitini on yrittänyt muuttaa niitä. Äidillä oli vain yksi sisarus, veli, josta tuli pultsari ja jota äiti vältteli niin että kadulla nähdessään meni piiloon...Muistan kun eno tuli kännissä huutelemaan ulko-oven taakse ja kerran yritti murtautua meille sisään... joten sisaruksista voi oikeasti olla harmiakin.
Vierailija:
Miksi lapsia ylipäätänsä " hankitaan" ? Syyt ovat itsekkäitä, eikö totta? Minä haluan lapsen, tulla äidiksi/isäksi jne.
Että äiti ja isä on mut itsekkäästi halunneet. Olisi kamalaa olla se sisarus mikä on " hankittu" seuraksi toiselle lapselle. Vanhemmat olisivat luopuneet itsekkyydestään ja " tehneet" mut vaikka eivät olisi oikeasti itse sitä halunneet...
Itsekkyydessä ei todellakaan ole tässä asiassa mitään pahaa, päin vastoin!
tällä palstalla.Masennus,lapsettomuus jne tottakai nämä ovat päteviä syitä.Tarkoitin sellaisia ihmisiä jotka ovat päättäneet jo etukäteen että haluavat sen yhden lapsen.Pitääkö vielä selventää? He ehkä eivät ymmärrä miten rikasta elämä on useamman lapsen kanssa.Kun ensimmäisen kanssa on niin hirveän raskasta.Matkustellaan,ostetaan kalliita leluja jne,korvataan se puuttuva sisarus jollain muulla.Ymmärsikö kukaan ;)
Kuvittelin ymmärtäväni, mutta menin ihan sekaisin seuraavasta:
Vierailija:
Tarkoitin sellaisia ihmisiä jotka ovat päättäneet jo etukäteen että haluavat sen yhden lapsen. Kun ensimmäisen kanssa on niin hirveän raskasta.
Miten he tietävät jo etukäteen, että sen yhden kanssa on niin raskasta? Jos siis vain etukäteen päättävät ovat itsekkäitä.
Miten tämä nyt vaikuttaa mielenrauhaasi? saatko nukuttua?
Kaikilla ihmisillä on VAPAUS tehdä juuri niin kuin itse katsovat parhaaksi tehdä! Joku haluaa suurperheen vaikka rahkeita sellaiseen ei olisikaan. Joku ei halua lapsia ollenkaan vaikka kaikki asiat on ihan " kunnossa" . Joku haluaa juuri sen 3 lasta jne. Ei kenenkään päätöksiä voi haukkua itsekkäiksi tai yleensä millään tavalla! Mielipiteitä toki saa olla mutta nekin kun voi esittää niin monella tavalla. Tästä sinun provosoivasta tekstistä sai vaan sellaisen kuvan että olet kamalan katkera ja että sinä et ole saanut rakkautta tarpeeksi lapsena etkä aikuisenakaan? Ei lapsen onni ole kiinni sisaruksista yms. Toki sisarukset rikastavat elämää mutta mutta...
Hyvää joulua vaan sinulle AP! Sait heti näin aamusta pahoitettua monen mielen!!!!
Olen silti eri mieltä. Uskon, että sellaiset vanhemmat ovat vain fiksuja. He osaavat myöntää omat rajansa. Kaikki eivät siihen pysty.
Ja lisättäköön, että itse olen aina halunnut suurperheen. Neljää lasta enempää meille ei tosin tule.