Ei kai asuntoesittelyissä saa mennä toisten kaapeille?
Saako vaatekaappeja availla, kun ollaan asuntoesittelyssä?
Itsestä tuntui yksityisalueen tunkeutumiselle kun näkee miten jotkut avaavat esim. vaatekaappien ovia.
Kommentit (76)
Eräässä omakotitalon esittelyssä piti kaikkien kirjoittaa nimensä listaan. Mietin olikohan ihan laillista ja mihin sitä listaa käytetään. Halusivatko omistajat nähdä käykö naapurit ja tuttavat kurkkimassa vai pelkäsivätkö, että isosta talosta häviää tavaraa.
Varmaan välittäjä halus tiedon itselleen. Yleensähän ne laittaa nimet vaivihkaa johonkin ylös kättelyn jälkeen.
Mut kuka menee ostamaan asunnon katsomatta kaappeja ym.? Itselle ei tulisi mieleenkään. Kiva laittaa ensin 300 000 eur taloon ja huomata, että vaatekaapit ja keittiönkaapit pitää uusia, kun ovat niin surkeassa kunnossa. ja kertoo kaappien kunto siitäkin miten asuntoa on pidetty. Itse olen siivonnut kaapit tosi siisteiksi ennen asuntoesittelyä, koska tottakai ostajat niihin saavat ja pitääkin katsoa. Pari kertaa olen asunnon myynyt. Ja kun ostan syynään tosi tarkkaan kaikki paikat.
onhan koko asuntoesittely yksityisalueelle tunkeutumista. Miettikää nyt, siinähän mennään ihan tuntemattomien ihmisten kotiin pällistelemään ja arvostelemaan. Miksi vaatekaapit olisivat jotenkin yksityisempää, kuin esim vessa tai makuuhuone?
Jokainen saa pitää kaappinsa niin täynnä kuin haluaa, asuntonäytöstä huolimatta. Pitäsikö hävittää melkein kaikki tavarat +? Voihan olla ettei asunto mene edes kaupaksi. Yleisnäytöllä katsellaan pintapuolisesta ja sitten yksitysnäytöllä voi tarkistaa paremmin. Ja jos kuntoarvio tehty niin siinä on kuvia ja selosteet mm, vioista.
Välittäjätkään eivät aina tiedä mitkä kaapit kuuluvat kauppaan mutta yleinen säänö on , että ne jotka ovat lattialistan takana eli kiinteästi ovat avattavia, Nykyisin esim, Ikean kaapit pitää laittaa seinään kiinni, ja tästä johtuen tulkintaaa syntyy.
Harmittavan usein jätetään katsomatta ja sitten löytyy rutisemista. Katsokaa muuten myös taulujen taakse - ne on saatettu ripustaa piilottamaan halkeamia, isompia koloja sun sellaisia.
Ei kylla yleisessa naytossa menna kurkkimaan taulujen taakse, oot ihan holmo! Mitas jos vahingossa pudotat taulun ja ups, se olikin parin tuhannen euron teos ja nyt siina on vahinkojalkia?
Jarki kateen ihmiset! Siina vaiheessa kun on ihan oikeasti kiinnostunut asunnosta, niin menee yksityisnayttoon ja kay asunnon tarkasti lapi.
Jotain jarkea naihin, mulla on oikeus siihen ja siihen! Keittion/mh kiinteat kaapit ymmarran, mutta etta taulut.... hohhoijaa...
Jos ihan aidosti olen etsimässä itselleni kotia ostettavaksi, todellakin katson kaappeihin. Lähinnä testaan ovimekanismeja: liukuuko liukuovet kunnolla ja miten ne mahdollisesti on toteutettu, harittaako saranat kovin pahasti tms. Ja aivan ehdottomasti katson AINA keittiön tiskialtaan alla olevaan kaappiin: suosittelen sitä muillekin asuntokauppoja suunnitteleville. Kertoo nimittäin paljon keittiön mahdollisissa kosteusvaurioissa ja samalla näkee viemärivedot ja astianpesukoneen liitosputket. Tyhmiähän sellaiset ostajat on, jotka jättää olennaiset, kauppaan vaikuttavat asiat tarkastamatta. Eihän siellä kukaan ole sitä kaapin sisältöä kyyläämässä ja arvostelemassa, eikä sisältöä edes ostamassa. Jos kaapit kuuluvat kauppaan, katson niihin ehdottomasti.
No, ehkä joidenkin tusinarivitalojen suhteen noin voikin tehdä.
Oikeastiko joku jättää ostamatta asunnon, jos kaapit on vääränlaiset? No, ehkä joidenkin tusinarivitalojen suhteen noin voikin tehdä.
Ihan oikeasti. Jos asuntoilmoituksessa esim. hehkutetaan Kirenan tai Inarian mahtavaa säilytystilaratkaisua, kuuluu sen toimivuus ehdottomasti tarkistaa. Tyhmäkö olet? Ilmeisesti.
Meillä oli tehnyt kylppärin wc:n pökäleen joku esittelyssä ollut. Pesin wc:t ennen esittelyä. Myös pakastimen ovi oli jätetty auki. Sai heittää kaikki pois sulaneina.
Jos kyseessä on kiinteät kaapit niin kyllähän ostettavan asian kunnon saa tarkistaa.
Itse olin idiootti ja jätin katsomatta uudenkarheiden liukuovien taakse häveliäisyyttäni. Sieltähän löytyi sitten 60-luvun huonokuntoiset ja haisevat kiinteät kaapinrungot, joiden purkaminen vaati asbestikartoituksen, tasoitukset seinään ja 3500 eurolla uutta kaappia tilalle.
Että joo, kannattaa katsoa.
No vessan kaappeja en katselisi saatika jääkaappiin/pakastimeen.
Vierailija wrote:
Eräässä omakotitalon esittelyssä piti kaikkien kirjoittaa nimensä listaan. Mietin olikohan ihan laillista ja mihin sitä listaa käytetään. Halusivatko omistajat nähdä käykö naapurit ja tuttavat kurkkimassa vai pelkäsivätkö, että isosta talosta häviää tavaraa.
En ole koskaan nimeäni listaan laittanut. Montaa taloa käynyt katsomassakaan, kun mieluinen löyty.
Liekö aiemmin tässä ketjussa mainittu (vanha & pitkä, en jaksanut lukea), että näytöissä saattaa lähteä tavaraa "katsojien" matkaan. Jotkut laittavat perhekuvat piiloon.