Ei kai asuntoesittelyissä saa mennä toisten kaapeille?
Saako vaatekaappeja availla, kun ollaan asuntoesittelyssä?
Itsestä tuntui yksityisalueen tunkeutumiselle kun näkee miten jotkut avaavat esim. vaatekaappien ovia.
Kommentit (76)
Ikävä yllätys olisi ollut jälkeenpäin huomata.
Ostaa nyt asunto ja jälkeenpäin huomata, että KAAPISSA on maalitahroja. :-( Vuosisadan kusetus. *huoh*
maton alla piilossa silitysraudan kuva
Ja sen voisi erikseen mainita, mutta tuskin minä ainakaan menisin aukomaan toisten kaappeja ilman lupaa.
katsotte salaojat, perehdytte putkiston kuntoon, kiipeätte talon katolle ja varmistatte ettei ole reikiä peltikaton samoissa tai rikkonaisia kattotiiliä...
Olen tosin kerran ostanut asunnon, jonka tarjoukseen laitoin, että en osta keittiön kaappeja, koska niitä ei saanut avata. Kaupamn edellytys oli, että purkavat keittiöstä kaapit ennen kaupantekoa.
tarkistan myös ullakon sekä alapohjan tuuletuksen.
esim. alusvaatteita ja sukkiahan ei kai soviteta
Harmittavan usein jätetään katsomatta ja sitten löytyy rutisemista. Katsokaa muuten myös taulujen taakse - ne on saatettu ripustaa piilottamaan halkeamia, isompia koloja sun sellaisia.
Minä olen ollut yleisissä näytöissä missä asuntoesittelijä on suorastaan kehottanut aukomaan kaappeja, kaikkea sai katsoa. Tietenkään minua ei kiinnosta tonkia toisten tavaroita, mutta onhan se tärkeää tietää millaiset säilytystilat on. Vinkki: kannattaa tyhjentää kaapit mahdollisimman väljiksi niin näyttää siltä että tilaa on, ikävä katsella täpö täyteen ahdettuja vaatekaappeja.
on ihan ymmärrettäviä, mutta joku vaatekaapin kurkkiminen, ei helvata
kiinnostaa minkälaiset on hyllyt.
Esim. kodinhoitohuoneessa minua kiinnostaa onko esim. korillisia kaappeja vai millaisia.
Ja allaskaapit tietenkin katsotaan vesivahinkojen varalta.
katsotte salaojat, perehdytte putkiston kuntoon, kiipeätte talon katolle ja varmistatte ettei ole reikiä peltikaton samoissa tai rikkonaisia kattotiiliä...
näkee jo päällepäin, ne kun on aika vakiot. Myös pohjapiirros kertoo noista kaapeista, vaatehuoneista yms.
on myös selonottovelvollisuus. Eli jos kaappi olisi täynnä hometta ja se olisi ollut huomattavissa asuntoesittelyssä, se on vain asunnon ostajan vastuulla. Valittaa ei voi. Eli ostajana on syytäkin tarkastaa, jos ei halua ostaa sikaa säkissä.
Ja kyllä me olemme ostaneet asunnon suoraan ekasta näytöstä, jossa kävimme. Emme alkaneet sopimaan eri näyttöä ihan vain sitä varten, että saamme katsoa kaappeihin sillä kertaa. Eli kerralla tarkastimme asunnon riittävän hyvin ja teimme seuraavana päivänä tarjouksen. (Olisin voinut tehdä vaikka heti, mutta piti hieman laskeskella, kun meni pikkuisen budjetista yli.)
Ei ollut parista tahrasta kyse.
Ja oli kaiken lisäksi keittiön kaappi.
Melko omituinen paikka maalivarastolle.
Ikävä yllätys olisi ollut jälkeenpäin huomata.
Ostaa nyt asunto ja jälkeenpäin huomata, että KAAPISSA on maalitahroja. :-( Vuosisadan kusetus.
*huoh*
hyllyjä vai tanko vai mitä. Hiirenpapanoitakin saattaa löytyä.
näkee jo päällepäin, ne kun on aika vakiot. Myös pohjapiirros kertoo noista kaapeista, vaatehuoneista yms.
Esim. onko hyllyt, rekki, korit vai mitä... Ilman muuta siis saa kaappeihin katsoa! Vain ja ainoastaan av-mammat käy asuntonäytöissä tiirailemassa toisten alusvaatteita kaapeista, kaikki muut keskittyvät katsomaan sitä, mitä asuntokauppaan kuuluu!
että kaikissa kaapeissa Elfa-järjestelmä niin asiakas ei katso kaappeihin ja kas, jokaisessa on todella 1 kisko, mutta ei koreja :-).
Ostajan velvollisuus on tarkistaa kaikki se, mikä on myynnissä. Keittiökaapit, vaatekaapit, kaakelien kunto lavuaarin takaa, taulujen takana olevat seinäpinnat, mattojen alla olevat lattiat, seinävaatteiden taustat, jopa liukukiskojen kunto. On turha valittaa kaupanteon jälkeen, että asunnossa ei ole yhtäkään hyllyä kaapissa, jos ei ole kaappeja tarkistanut.
yleensäkin kaikki itseä kiinnostava. Se on nähty että välittäjiin ei voi luottaa, kaikki kannattaa itse tarkistaa. Ja kyllä meitä ainakin kiinnostaa, millaiset ratkaisut kaapeissa on: jos on pelkkää tankoa kaikki kaapit, joutuu sisukset ja kenties päälisetkin laittamaan uusiksi.
Korvaatko myös jos rikki jotain menee?