Ei kai asuntoesittelyissä saa mennä toisten kaapeille?
Saako vaatekaappeja availla, kun ollaan asuntoesittelyssä?
Itsestä tuntui yksityisalueen tunkeutumiselle kun näkee miten jotkut avaavat esim. vaatekaappien ovia.
Kommentit (76)
Itse katsoisin kaiken jos harkitsisin asunnon ostamista, samoin hyväksyisin täysin jos ostajaehdokas tarkastaisi kaapit minun kodissani. Raja menee siinä, mitkä jäisivät asuntoon ja mitkä ovat selkeästi huonekaluja=kaupan ulkopuolella.
kaappeja? Ei mua ainakaan hetkauta pätkän vertaa, jos olen myymässä asuntoa ja katsojat availevat kaappeja. Sekaisia on monet, mutta mitäs sitten...? Eiköhän pointti ole tarkastaa ne kaapin sisukset, oven toiminta tmv. Harva sitä jälkikäteen miettii yhtään mitään sotkusta tai jos miettiikin, niin aivan sama mulle.
Itse olen kiertänyt kymmeniä näyttöjä ja ostanutkin neljä asuntoa. Kaappeja en jaksa yleensä pahemmin availla ensimmäisellä katsomisella, mutta jos toinen kerta mennään katsomaan ja ollaan tosissaan harkitsemassa tarjousta, niin tottakai katson kaapit. En välttämättä ihan jokaista, mutta katson kyllä taatusti.
Miksi te stressaatte tuollaisesta? Mitä väliä sillä on, jos joku ventovieras ihminen katsoo teidän kaappiin? Luuletteko, että se edes viiden minuutin päästä enää muistaa, missä kunnossa se kaappi oli...
katsotte salaojat, perehdytte putkiston kuntoon, kiipeätte talon katolle ja varmistatte ettei ole reikiä peltikaton samoissa tai rikkonaisia kattotiiliä...
eli ei tuossa mitään ihmeellistä ole minusta.
esim. alusvaatteita ja sukkiahan ei kai soviteta
kukapa sitä nyt rintsikoita alkaa sovittelemaan...
Lipastot ja erilliset vitriinikaapit, laatikot yms. on tietty niitä mitä ei mennä aukomaan. Kaikki kiinteä mikä jää on sallittu aukoa.
Jos kaappi ei kuulu kauppaan, niin sen sisältö ei mua kiinnosta, mutta kiinteiden kaappien sisuksiin kurkin ihan taatusti. Oli sit kuinka moukkamaista tahansa. Ei mua ne kamat siellä kaapissa kiinnosta hittoinkaan vertaa.
Mutta moukkia riittää joka asuntonäyttöön: meillä esim. yksi pariskunta oli viipynyt lapsineen tunnin, koska "meillä oli niin kivoja leluja" ja näytön jäljiltä osa niistä olikin kivasti päreinä..
Kerran olen asuntonäytössä nähnyt lasten leikkivän talon leluilla ja pomppivan sohvalla! Mielestäni erittäin huonoa käytöstä. Esittelijän olisi pitänyt puuttua asiaan.
pitänyt puuttua asiaan!!
Esim. keittiön kaapit on hyvä tarkastaa kunnolla. Kaverilla oli maantasalla oleva asunto ja keittiön kaappien alla (laatikoiden alla) oli pelkkää maata (ei lattiaa ollenkaan).
Kyllä itse olen aina katsonut kiinteiden kaappien sisään lähinnä katsoakseni onko siellä hyllyt, vaatetanko vai jotakin muuta. Yksityisiä lipastoja, kirjahyllyjä tms. en kyllä availe (eivät kuulu kauppaan).
Onhan ostajan nähtävä kaappien runkojen kunto ym.
katsotaan kaikki kaapit ja vielä alusvaatelaatikotkin!
Ei vaan ihan oikeasti, kyllä kaappiin voi kurkata, että tietää onko esim. hyllyt, elfakorit, muovikorit vai mikä systeemi. Siihen riittää aika pikainen oven raotus, muita en availisi. Samalla periaattella avaisin keittiössä yhden laatikon, että tiedän millaiset sisukset levyn takaa löytyy. Vaatehuone pitää tietysti katsoa, että näkee sen koon, se on kuitenkin tärkeää säilytystilaa useimmissa asunnoissa. Usein asuntonäytöissa vaatehuoneen ovi on jo valmiiksi avattu ja valotkin päällä.
Ja niitä kaappeja kurkkisin vasta siinä vaiheessa, kun olen oikeasti kiinnostunut asunnon ostosta en mitenkään varmuuden vuoksi tirkkisi.
vaikka jääkaappiin (sen kuuluessa kauppaan, ja yleensähän kuuluu). Itse en ole vanhaa asuntoa ostanut, myynyt vain, ja silloin sanoin välittäjälle, että kaikki kaapit saa esittelyissäavata, mistään ei kaadu roinaa niskaan :-)
Aina asuntoesittelijät siihen on suostuneet. Ei ole mun vastuulla jos esittelijä ei ole siitä sitten asunnon omistajan kanssa keskustellut.
Kyllä mua ainakin kiinnostaa kiinteä kalusto. Ihan jo senkin puolesta, että pitääkö alkaa kaappeja ostamaan, että saanko omat kamani mahtumaan niihin. Ja myös sen puolesta, että ovatko kunnossa vai ovatko sisältä samanlaiset kuin eräässä asunnossa. Oli sitten pidetty jotain lemmikkejä parissa kaapissa ja vaatehuoneessa. Alareunat oli kynnenjäljillä ja kaapit haisi sisältä.
katsotte salaojat, perehdytte putkiston kuntoon, kiipeätte talon katolle ja varmistatte ettei ole reikiä peltikaton samoissa tai rikkonaisia kattotiiliä...
Sinulle en siis suosittele ok-talon ostamista.
tulee kaikkia ötököitä varsinkin talvella sisälle lämmittelemään. Örks.
Esim. keittiön kaapit on hyvä tarkastaa kunnolla. Kaverilla oli maantasalla oleva asunto ja keittiön kaappien alla (laatikoiden alla) oli pelkkää maata (ei lattiaa ollenkaan).
Muuten sopiva asunto ei kelpaa jos Kirenat ei oo kohdallaan. Hohhoijaa.
Eiköhän tässä ketjussa puhuttu alunperin ihan tavallisista kaapeista, jotka on helppo uusia jos hyllyjen väri ei rouvaa miellytä.
katsonut kaappeihin silloin kun olen ollut asuntoa ostamassa.
Haluan tietää millaiset kaapit asunnossa on. Kyllähän se vaikuttaa ostopäätökseen ja hintaankin jos kaapit pitää vaihtaa.
Jossain vanhemmassa talossa saattaa joutua uusimaan katon ja lattiankin jos ottaa vanhat kaapit pois, eli kaappien vaihtaminen saattaa olla isompikin remontti.
sisäkattoa eikä parkettia. Kaapit on laitettu suoraan betonin päälle ja ulottuvat kattoon asti, kuten monissa 80-luvun taloissa.
Keittiöön kun laitettiin uudet kaapit, niin tuli yllätyksenä tämä lattia- ja kattoasia. Näiden lisäksi jouduttiin uusimaan keittiön ja olohuoneen välinen seinä. Kas kun ko. seinä oli vain vanhojen kaappien takaseinää =o.
Oltaisiin kyllä tehty seinä ensin ja vasta sitten uudet tapetit, jos oltaisiin tiedetty, että kaappien mukana lähtee seinä pois :/
Vaatekaapeistä saatiin sentään toimivat pienillä muutoksilla eikä jouduttu niitä kokonaan vaihtamaan :)
Tulipahan vaan mieleen tätä ketjua lukiessa ;)
katsonut kaappeihin silloin kun olen ollut asuntoa ostamassa. Haluan tietää millaiset kaapit asunnossa on. Kyllähän se vaikuttaa ostopäätökseen ja hintaankin jos kaapit pitää vaihtaa. Jossain vanhemmassa talossa saattaa joutua uusimaan katon ja lattiankin jos ottaa vanhat kaapit pois, eli kaappien vaihtaminen saattaa olla isompikin remontti.
Tämä edellinen on muuten aivan totta. Siksi jokaisen tosissaan olevan ostajan (joka ymmärtää rahan arvosta jotakin), olisi syytä tarkastella kaapistoja ja niiden sisuksia. Asuntoa ostettaessa kun kuitenkin puhutaan aika isoista rahasummista. Vähän sama jos menisi autokauppaan eikä uskaltaisi katsoa kiinnostavan auton peräkontin sisälle ollenkaan: peräkonttihan itseasiassa on eräänlainen kaappi ja säilytystila. Kuinka moni jättää peräkontin katsomatta autoa ostaessaan? Peräkontin aukaisemalla saattaa havaita esimerkiksi alkavaa ruostetta & muitakin olennaisia vikoja...
Mitä jos näytön aikana häviää tavaraa, kuka korvaa?
Kerran olen asuntonäytössä nähnyt lasten leikkivän talon leluilla ja pomppivan sohvalla! Mielestäni erittäin huonoa käytöstä. Esittelijän olisi pitänyt puuttua asiaan.